שנת שבעת החודשים

masorti

New member
עיין בספר "עם נולד" של פרופ. זרטל..

אני מצטט מתוך עמ' 118: "מרנפתח (קרי Mer-en-Ptah) שמלך מ- 1212 עד 1202 לפנה"ס, היה בנו של רעמסס השני. הוא עלה לכס המלכות במצרים אחר מות אביו, שמלך קרוב לשבעים שנה (1212-1279)". אלמלא חשש מהפרת זכויות יוצרים, הייתי סורק את העמוד ומעלה את התמונה לפורום. כנראה שגם פרופ. אדם זרטל לא ממש מבין בתיארוך של השושלת ה-19 במצרים...
 

פלגיה

New member
לדעתי מותר לך לסרוק עמוד אחד

זכויות יוצרים חלות על יצירה שלמה או חלקים ניכרים ממנה, לא על עמוד מספר שלם.
 

סמיאגול

New member
ואתה כן יודע מי עומד מאחורי

התיארוך שלך? הרי גם אם משהו כתוב בבריטניקה יש חוקר מסויים שעומד מאחורי זה עדיין אינך יודע מדוע החליטו בבריטניה לתמוך בדעתו של חוקר א' ולא בדעתו של חוקר ב'(לויקפידיה אני בכלל לא מתייחס כי אפשר לכתוב שם כל דבר)
 

סמיאגול

New member
לא אמרתי שלא

אבל אם יש חמש דיעות שונות בריטניקה חייבת לבחור אחת ומהיכרותי עם מערכות מסוג אלו אני יודע שהסיבה לבחירת דיעה מסויימת היא יותר "פוליטיקה" מאשר עניינית. בשום מקרה פנים ואופן אל תסיק מכך כי אני חושב שפרופסור כזה או אחר "לא מבין" כדבריך כי הרי אם חוקר X מחזיק בדיעה מסויימת וחוקר Y מחזיק בדיעה אחרת זה לא אומר שאחד מהם "לא מבין" והדיעות של שניהם הן לגיטימיות בתנאי שביססו אותן כראוי. לכן על מנת לשכנע אותי בדעתך עליך לעשות אחד מהשתיים: 1. להוכיח כי דעתך היא הנכונה בהסתמך על הנימוקים של החוקרים שהבאת לתיארוכים שהם נתנו. 2. להוכיח כי דעתי היא שגויה ע"י הפרכת הטיעונים של החוקרים הדוגלים בתיארוך זה.
 

בוזו

New member
למה אתה כ"כ אטום?

למה אתה רק מחפש איך להראות לסמיאגול כמה הוא טועה ומטעה, למה להיות כ"כ מקובע? קצת פתיחות לא תהרוג אותך. הרעיון מאוד מעניין ואכן "פותר" כמה "בעיות" ואי-הבנות שהתעוררו בתנ"ך. למה להגיד "בתקופת התנ"ך היו הדברים אחרת, ואני מקבל את זה מבלי לחשוב פעמיים ולערער על זה"? זאת הבעיה - שמרוב שאתה מאמין אתה לא מוכן לקבל פרשנות חדשה שלא מקובלת ע"י אנשים שאתה מכיר. אבל למה? * במקרה יצא לי לקרוא את השירשור הזה, אני בקושי נכנס לפורום הזה.
 

masorti

New member
תודה על המחמאות...

לא יהרוג אותך לא לשים בפי טענות שלא טענתי, וגם לא יהרוג אותך לעיין במאמרים שלי בקישורי פורום הסטוריה ומשם ללמוד האם אני מתעקש על גישת המסורה. דרך אגב, כנראה שבחרת ניק שמתאים לך.
 
יוסי - כיצד זה אתה מאשר את דבריו?

הפשט של הפסוק במלכים הוא שירובעם, שהוסיף מרכז רוחני שקרי, חגג את חג הסוכות, במקום בחודש השביעי, בחודש השמיני. הרי זה חוסר הגיון משווע- אם לא קיימת ספירה של 12 חודש - מה פירוש בחודש השמיני - הלא אין כזה חודש - יאמרו בחודש הראשון (ספירה מודולו שבע למי שמכיר את יסודות תורת המספרים). זה כמו שמישהו יחליט פה להזיז מועד כלשהוא מחודש ה 12 (נגיד אלול) לחודש אח"כ; האם נאמר שזה בחודש השלושה-עשר!? והתירוץ העלוב שהציג בנוגע לנח - זה בדיוק מה שטענתי בתגובה הקודמת - מנסים לכופף את האמת בכל מיני אופנים דחוקים כדי שתתאים לתיאוריה פרי מוחם הקודח - הרי או שהיו משתמשים בלוח הזה באופן בלעדי (כפי שהוא טען) או שלא!
 

יוסי ר1

Active member
האישור הוא לדברי שולה, לא לסמיאגול!

לאלישע שלום. סימן ה"ישר כח" היה לשירשור של שולה מהשעה 1646, לדבריה "ולמצוא בבראשית חדשים נוספים - פרק ח',ה' -"והמים היו הלוך וחסור עד החדש העשירי בעשירי באחד לחדש נראו ראשי ההרים". " מה לעשות שהאינטרנט תקע את הודעתי דווקא תחת דברי סמיגאול שלא קיבלתי?!
 
למעלה