אוקיי
קודם כל תנוח דעתך- לא צירפתי אותך לרשימת אלו שמזנים את המדע. שנית, אני גם לא מנסה להציל את המדע אלא בעצם ניסיתי לומר שהצגת דעה פוליטית כ"מדעית יותר" (וזה מה שקורה באופן בלתי נמנע), בדרך אלגנטית ומנומקת ככל שתהיה, היא חרב פיפיות. שלישית, אני לא חושב שחופש אקדמי קיים באופן שאתה מתאר אותו. החופש האקדמי קיים לכיוון שמאל. אין לי בעיה בזה שאתה בצד שמאל, אם אתה בצד שמאל, אבל איכשהו נשמע לי לא מציאותי שחוגים מסוימים יהיו מלאים באקטיביסטים של השמאל הקיצוני ביותר מצד אחד (כידוע לך, אילן פפה לא מסתפק רק בכתיבת מאמרים אלא גם קרא לחרם על האקדמיה הישראלית-קריאה שהעובדה שאינה בחזקת קורא קול במדבר מלמדת אותך דבר או שניים על מידת הפתיחות לדעות שונות באמת באקדמיה) וסובלניים למינויים של אנשי סגל מהצד הימני של המפה מצד שני. חוץ מזה, עד כמה שזכור לי אתה לומד מנע"ס, לא תחום פוליטי פר סה. לא ניסיתי לבסס את הטענות שלי בשום אופן. במפורש טענתי שדיון כזה לא יכול למצות את עצמו בפורום הזה, לדעתי, מה גם שלא מצאתי נקודת התחלה טובה שממנה אפשר להתחיל ולפתח דיון וטיעונים באופן שאני ארגיש נוח איתו. דבר נוסף, אין לי שום דבר, להפך, נגד scholarly discourse אבל הוא צריך להיות פתוח באמת, ולא נראה לי שזה מה שקורה בפועל. בנוסף, אני דווקא כן חושב שמדעי החברה הם מדעים במובן הפופריאני, לא כל התחומים במדעי הרוח אמנם (שאלות מטאפיזיות גדולות על פופר), אבל בהחלט מדובר בתהליך של איסוף נתונים והסקת מסקנות, בלשנות למשל היא מדע של ממש אבל הבנתי שגם בתחום זה מתקיימות מלחמות לטובת תיאוריות מסוימות (הלוואי והייתי זוכר) בשל ההשלכות שלהן על עמדות חברתיות שונות. אני לא מכבד את אילן פפה, לא מכיוון שהוא לוקח נרטיב היסטורי מסוים ומספר אותו מצד אחד בלבד, כאמת מוחלטת כאשר המסקנות ידועות מראש- תוך שהוא עצמו מכנה עצמו חוקר, לא אינטלקטואל אלא חוקר, ושאדם מגדיר את עצמו כחוקר פופר צריך לשבת לו חזק בראש, לדעתי. הסיבה שאני לא מכבד אנשים כמותו היא שלפחות לגבי דוקטורנט אחד שלו (את השם שכחתי) עלו חשדות קשות מאוד, כמדומני שהדבר אפילו הגיע למשפט, על זיוף נתונים באופן שאיפשר להגיע למסקנה הרצויה. מחוקר שאני עובד איתו, שהינו סוציולוג ידוע השייך לצד הכי שמאלי של המפה, הבנתי שייתכן שגם פרופ' אחר-מאוד מאוד ידוע בארצנו (שלכל המחקרים שלו יש נימה פוליטית ברורה), מזייף נתונים כדבר שבשגרה וששמועות על כך רצות כבר כמה שנים בחוגים השונים לסוציולוגיה, זה לא הפריע לו לקבל את פרס ישראל לפני לא הרבה מאוד זמן-אני די בטוח שחוקר ימני שהיה נוהג ככה כבר היה עולה על בריקדות. טענתי כי ניתוח של הטיה פוליטית בתוך חוגים אלו לא ייעשה וזה אכן טיעון אומלל. טיעון יותר נכון יכול להיות שאם ניתוח כזה ייעשה הוא לא יזכה להד אקדמי נרחב, בטח לא בתוך החוגים הנ"ל, אם תוצאותיו ילמדו על הטיה לכיוון כלשהוא וזאת מכיוון שאף קליקה לא מתאבדת. לא טרחתי לעשות מחקר כזה בעצמי ולכן טיעוני יוותרו "הכללות גסות חסרות כל ביסוס במקרה הטוב". זה לא שלא נתקלתי באנשי אקדמיה מתחום מדעי החברה שלא הייתה להם פתיחות גדולה לדעות שונות לחלוטין משלהם, אבל שזה הגיע ללימודי אנתרופולוגיה למשל, קשה למצוא חברי סגל שאינם בקצה השמאלי של המפה כאשר חלקם פתוחים לדעות אחרות וחלקם ממש לא, ואת העמדות שלהם הם הציגו כעובדות מדעיות לכל דבר ועניין-ולטעמי המצב הזה לא נובע ממחסור מוחות בימין. מספיקים לי סיפורים זניחים כמו זה של הארכיאולוג אדם זרטל (עוד תחום במדעי הרוח שאמור להיות בבחינת מדע) שממצאיו והפרשנות שהעניק לאלו הפכה אותו לפרסונה נון גרטה באוניברסיטת תל אביב (כולל מאמרי תגובה מקצועיים ארסיים שפורסמו ע"י חוקרים שביקרו באתר המחלוקת מספיק זמן כדי להגיד שהיו שם בעצמם בדיוק) לעומת הכבוד שלו זוכים "מנפצי המיתוסים" (גם שמתברר לאחר מכן שהם רימו, וכבר היו כמה סיפורים כאלו) כגון שלמה זנד שהפך ליקיר החוגים להיסטוריה בחלק משמעותי מהאוניברסיטאות בישראל על אף שקיימת ביקורת אובייקטיבית קטלנית על "מחקרו".