שרשור שאלות גשום לסופ"ש

יש מד"צים

גם באגף הנוער שלנו.. כולם קוראים לזה ככה. וצמר"ת זו גם תנועה אאל"ט. ויש להם אפילו ש"ש.. אבל איכ. אל תרשמו את שמנו ליד הצופים..
|נוע"ל|
[אני בעד לעשות אייקון בתפוז של הנוע"ל, או של החולצה
]
 

shanchan

New member
שאלתי כי אני במד"צים. ../images/Emo9.gif

כלומר, מדריכים צעירים במסגרת של המתנ"סים והעיריות בארץ או משהו כזה. האמת שאני כבר לא בדיוק זוכרת.. ו-ואו, היה לי דיון עם כמה אנשים שטענו שכל תנועות הנוער הן אותו דבר. זה היה משהו כמו: איש: "כל התנועות אותו דבר! הצופים, המד"צים, הנוער העובד, הכל אותו דבר!" אני: "לא נכון! לנוער העובד ולמד"צים יש ערכים!" בנות מהצופים: "היי, גם לנו יש ערכים!" אני: "כן? איזה ערכים? לקשור חבל?" הן: "כן! את יודעת לקשור חבל? את יודעת לקחת שני אנשים ולקשור אותם? לא! הא!" זה היה נורא משעשע. :) ואני ממש מצטערת על הרגע שבו עזבתי את הנוע"ל, אי שם בכתה ו'..
 
אני מצטערת להגיד לך

אבל במד"צים של המתנ"ס אין ערכים [אצלנו לפחות] הדבר היחיד שמלמדים אותם זה משחקים, להשתלט על חניכים, ולדבר מול קהל [וזה אנשים שהיו שם סיפרו לי..] גם בצופים, כן, יש להם ערכים. אבל זה רק כתוב.. הם כל הזמן אומרים שהם מאמינים בסוציאליזם.. אבל בפועל? יש קיוסקים בהרבה "שבטים" [ככה קוראים לזה, לא התבלבלתי, נכון?]. מה סוציאליסטי בזה? אם לחניך אין כסף לקנות משהו.. והוא רואה שלחבר שלו יש. זה ממש לא נחמד. כנ"ל לגבי טיולים. הם קונים בקיוסקים בדרך וזה. לנו אסור, מהסיבה הפשוטה שלא לכולם יש . אז אם מישהו קונה הוא קונה לכולם.. חוץ מזה. נגיד המיסי קן [שמשלמים על שנת פעילות..] אצלנו. כולם משלמים אותו דבר. גם צעירה וגם בוגרת. אצלם, השכבה הצעירה משלמת משהו כמו 700 [שזה מטורף!], והשכבה הבוגרת [ט' ומעלה אם אני לא טועה..] משלמת כמעט חצי, בטענה ש "לנו יש כנסים, וטיולים, וצ'ופרים לקנות!!!" אז מה? גם לנו יש. והרבה. ולמי שאין כסף מקבל סיבסוד. יש עוד הרבה סיבות ללמה לא להיות שם.. ולמה את לא יכולה לחזור לתנועה? נקבל אותך בברכה
[אם את עכשיו במדצים זה אומר שאת בכיתה ט' , נכון? אם תצטרפי השנה, ותצאי לכנסים [רק השני והשלישי צריכים ] תוכלי לצאת לקורס מדצים שלנו [ושמעי, אין מה להשוות. אחותי פרחה אחושרמוטה, ומפונקת. היא הייתה בתנועה ופרשה. והיא שונאת את הנוער העובד בדם. והיא אמרה לי לצאת לקורס מד"צים ואפילו לא להדריך. כי זה אחת החוויות. וזה באמת בנאדם ששונא.. ככה שזה צריך להיות באמת משהו מיוחד :) ] בונא ילדה כמה את חופרת!
 

boolcha

New member
אני מצטערת להגיד לך

בתור חמשושית בצופים.. מיסי שבט, מקסימום 500 ש"ח. השכב"ג משלם בדיוק כמו החניכים הקטנים, ולמי שאין השבט משלם במקומו. תתפלאי אבל גם לנו אסור לקנות בטיולים. ויש ערכים ואפילו הרבה.. אני אתן לך דוגמא והיא שעוד יומיים כל החמשושים בירושלים הולכים להתנדב במשך כמה שעות בכל מיני עמותות.. יש לנו קבוצות של בעלי מוגבלויות וגם כל מיני פעילויות במרכז קליטה שהשבט מארגן. והמדריכים שמכינים צ'ופרים או קונים דברים לפעולות לא מקבלים שום החזר, והם אפילו משלמים לטיולים שהם יוצאים אליהם רק כדי להדריך. אני חלילה לא מזלזלת בכל תנועות הנוער האחרות (למרות שלפעמים חברות שלי מספרות לי בהתלהבות על פעולה שהם עברו בנושא במבה או קרמבו בעוד שאני עברתי פעולה על חופש הביטוי..) אבל להבא תבדקי דברים לפני שאת קובעת בהחלטיות כזאת.
 

boolcha

New member
אני מצטערת להגיד לך

בתור חמשושית בצופים.. מיסי שבט, מקסימום 500 ש"ח. השכב"ג משלם בדיוק כמו החניכים הקטנים, ולמי שאין השבט משלם במקומו. תתפלאי אבל גם לנו אסור לקנות בטיולים. ויש ערכים ואפילו הרבה.. אני אתן לך דוגמא והיא שעוד יומיים כל החמשושים בירושלים הולכים להתנדב במשך כמה שעות בכל מיני עמותות.. יש לנו קבוצות של בעלי מוגבלויות וגם כל מיני פעילויות במרכז קליטה שהשבט מארגן. והמדריכים שמכינים צ'ופרים או קונים דברים לפעולות לא מקבלים שום החזר, והם אפילו משלמים לטיולים שהם יוצאים אליהם רק כדי להדריך. אני חלילה לא מזלזלת בכל תנועות הנוער האחרות (למרות שלפעמים חברות שלי מספרות לי בהתלהבות על פעולה שהם עברו בנושא במבה או קרמבו בעוד שאני עברתי פעולה על חופש הביטוי..) אבל להבא תבדקי דברים לפני שאת קובעת בהחלטיות כזאת.
 
כל מה שרשמתי

זה דברים שאני יודעת שהם מאה אחוז נכונים. אולי אצלך אסור לקנות, נובאמת שאני מאמינה לך, אבל אני הייתי בטיולים שראיתי צופיפניקים קונים בו. קבוצות של ילדים מוגבלים זה נראה לי הכי לא בסדר בעולם. כי אתם הופכים אותם לשונים. אצלנו אין הרבה אנשים עם מוגבלויות [אנחנו מקום קטן, לא נתקלתי בכאלה..], אבל היה אחד שכן הייתה לו מוגבלות, והוא סיים פה י"ב ואפילו יצא לש"ש. ולא התייחסו אליו מיוחד. הוא הרגיש כמו כל אחד בקבוצה שלו.. ולגבי המיסי שבט- מה שרשמתי זה מריבים בין תנועות הנוער שיש כמעט בכל פורום. היה איזה פעם שהעלתי את זה שאין סוציאליזם, והיא ענתה לי ב "בטח שיש" ואז אמרה שהשכב"ג משלמת פחות. שזה היה אחד המשפטים המפגרים ששמעתי. והוסיפה "אבל זה כי אנחנו עובדים קשה. אנחנו באים לעזור בשבט, אנחנו עוברים כנסים וטיולים, אנחנו מכינים צופרים.." ועוד תירוצים עלובים כאלה.. וגם הם אמרו שבשכב"ג לא עוברים פעולות כמעט אז אין להם למה לשלם.. אצלנו כולם קודם כל חניכים ורק אז מדדריכים. אפילו הקומונרים [אלה שבש"ש] עוברים פעולות פעמיים בשבוע. חוץ מזה, להתנדב זה לא ערכים.. חוץ מפעולות קרמבו וכאלה, שכן, יש לנו מהסיבה הפשוטה שאחרי 5 פעולות רציניות רוצים קצת להשתחרר. נגיד מתחילת השנה עברנו הקבוצה שלי מתחילת השנה רק מתודות רציניות ושיחות בקבוצה [מתודה למי שלא יודע זה להעביר איזה מסר תוך הצגה/קטע/משחק], ואז נמאס לנו קצת ורצינו להשתחרר ולעשות קצת כיף אז עשינו פעולת קרמבו.. אבל נגיד בצעירה, אי אפשר לשבת לדבר איתם על דברים באמת חשובים. כי הם קטנים, לא הכל הם מבינים מה שמדברים איתם. אז כמובן שמדברים איתם פחות ממה שמדברים עם חניך בכיתה ז'.. כי בכיתה ז' זה כבר הופך לדיון וכל אחד אומר מה דעתו. אז נגיד לד'דניקים יש פעולות משחקים, אבל בהרבה מהם מכניסים איזשהי מתודה.
 

boolcha

New member
בעניין הקבוצות צמי"ד ועוד קצת..

אני לא מדברת על קבוצות של ילדים מוגבלים אלא על חבר'ה בני 20-30 שסובלים מפיגור או תסמונת דאון.. חבל אבל אין ספק שאי אפשר לשלב אותם בקבוצות של ילדים בכיתה ה' או אפילו עם החמשושים. חוץ מזה, יש בגדוד שלי גם מישהו שלמד בבי"ס יחד עם השכבה שלי אז הוא איתנו (בן 17). להתנדב זה אכן ערכים, אלא אם עזרה לזולת זה לא נחשב ערך. תתפלאי עד כמה אפשר להעביר לחניכים בכיתה ד' פעולות רציניות.. לפעמים הם יגידו דברים שלא ציפית מהם ולשמוע את הדעה שלהם ולתת להם להביע אותה זה דבר לגיטימי לחלוטין שבתוך מדריכה את צריכה לעודד. בעניין הערכים או הדגשים שהתנועה מייחסת לעצמה- ציונות, חברות ורעות, יוזמה אישית, מעורבות חברתית, דמוקרטיה, אהבת הארץ, מנהיגות, שמירה על איכות הסביבה וכו'.. מקווה שהשכלת:)
 
חניכים בכיתה ד'

לא תמיד מקשיבים. לפעמים יש להם יותר מדי מרץ. אני לא אומרת שאנחנו לא מחנכים גם ד'ניקים. כי אנחנו ממש כן. אבל מדרים איתם על דברים פחות מעמיקים משל כיתות גבוהות. נגיד, בפעולה על רבין, דיברו על מי היה האיש, שאלו את החניכים מה דעתם וזה.. אבל שעשו פעולות לבוגרתעל רבין, ברור שזה היה דברים יותר קשים ממה שהד'ניקים עברו.. וככה זה עם עוד הרבה דברים. להתנדב זה לא ערך. סוציאליזם, ערך חיי אדם. שוויון. אלה ערכים. בקשר למעורבות חברתית. אני שואלת ברצינות. כשאתם אומרים שמשהו לא בסדר לפי דעתכם, מעגל העוני, המשכורת של המורים, הכסף שנותנים [או לא נותנים..] לניצולי השואה- מה אומרים לכם על זה? אומרים לכם לעשות עם זה משהו? או אומרים שאתם צודקים? כי אנחנו בתנועה, שאנחנו אומרים שמשהו מפריע לנו, אומרים לנו לפעול. אם משהו מפריע לנו, אנחנו יכולים לשנות אותו. כי אנחנו לא צריכים לחכות שמישהו אחר יעשה את זה. אנחנו נלחמים על זכויות הנוער פה. שחא ינצלו אותם בעבודות.. אנחנו הולכים להפגנות. אנחנו עושים משהו עם מה שמפריע לנו. ומה איתכם? חוץ מזה, מה קרה שלא רשמת סוציאליזם? כי אני יודעת שהרבה אצלכם אומרים שזה גם ערך בצופים..
 

boolcha

New member
את באמת צודקת בקשר לחניכים בכיתה ד'

קיבלתי את הרושם שהפעולות שלהם פשוט לא ערכיות (ממה שאמרת קודם) אבל הנקודה הובהרה. כמו שאמרתי קודם-עזרה לזולת זה ערך, והתנדבות (תלוי איפה) היא יישום הערך הזה. השתתפנו בהפגנה של ניצולי השואה (בעניין השילומים) היינו במאהל המחאה של המורים בירושלים עם שלטים, תופים והרבה רעש שעשינו שם.. אנחנו די מוצלחים במורל.. אני מזכירה שוב שיוזמה אישית זה אחד הערכים של התנועה. אני אשקר אם אני אגיד שעברתי איזושהי פעולה בנושא סוציאליזם, ולכן לא הוספתי את זה לרשימה של הערכים.. ("הצופה דברו אמת".)
 
סבבה.

אני שמחה שאת כן אומרת את האמת ולא מפליצה לך ערכים ומספרת אותם לכולם [כמו שהרבה עשו.. ולא רק על הסוציאליזם] אני גם שמחה שאתם תומכים. אבל השאלה שלי זה לא אם אתם עושים. כאילו, ברור שזה גם חשוב.. אם את אומרת משהו שמפריע לך, שלאו דווקא אתם פועלים אליו בתור תנועה. סתם משהו שמפריע לך, שאף אחד לא שם לב אליו ככ.. את מנסה לשנות את זה בעצמך? או פועלת איכשהו בשבילו? כי זה גם משהו חשוב. ואני לא מוצאת איך עזרה לזולת זה ערך. אנחנו גם עושים הרבה התרמות לכל מיני עמותות מהתנועה.. שזה גם עזרה. אבל זה לא באמת נחשב ערך..
 

boolcha

New member
אז מה זה, אם ככה?

אני? בתור עצמי? שמעי, אני במועצת תלמידים בבי"ס ספר שלי (בשנתיים האחרונות), וגם במועצת שכבה (שלוש שנים) אבל כרגע היא לא ממש פעילה.. יוזמה שלנו כמועצת תלמידים: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3473674,00.html לא יודעת אם שמעת על זה, אבל הייתה שם כמות עצומה של תקשורת. חוץ מזה, ביקרתי במאהל עוד כמה פעמים לבד או עם חברים.. הייתי בטקס רבין האלטרנטיבי וגם עזרתי קצת בארגון הטקס שעשינו בבי"ס בזמן השביתה, כי החלטנו שאסור לוותר על זה בגלל שלא לומדים. מיותר לציין שזאת הייתה הצלחה, ציפינו שיגיעו 20 איש ובאו למעלה מ-300. חוץ מזה, אני משתדלת להגיע להפגנות גם אם זה לא קשור לצופים.. להפגנות בתל אביב זה קצת יותר בעייתי כי אני ירושלמית, אבל משתדלים.
 
צופיות קודם כל

וצופיות זה לא רק לקשור חבל , אני לא רוצה לחפור לך כאן אבל יש עוד 500 ערכים אבל בתור חניכה שהייתה 2 בצופים ושנה אחת בנוע"ל לצופים יש ערכים לא פחות מהנוע"ל , ואני לא אומרת שאין לנוע"ל ערכים , פשוט כל אחד והתנועה שהוא יותר אוהב ,
 
שכחתי איך קוראים לחיות המצויירות שאוהבות...

...להתעלל בעצמן, אז איך קוראים להן? ><
 
למעלה