שרשור שאלות לעו"ד אהרון טטרו

מצטרפת לשאלה קטינה בת שנתיים וחצי במקרה והאב מתנגד ל חתום על הוצאת דרכון מה עליי לעשות?
 

Ros3mary

New member
יש דרכון לבתי

האם כל יציאה מהארץ ,אצטרך אישור הסכמה בכתב ? (זוכרת שכך היה לפני כמה שנים)
 
איזה אישור?

הוצאתי לילדים דרכונים לפני שבועיים, האב חתם במשרד הפנים על אישור לדרכון ובמשרד הפנים אמרו לי שברגע שאני רוצה לצאת איתם מהארץ אין לי בכלל בעיה והדרכון מספיק. איזה אישור נוסף בדיוק צריך?? תודה מראש
 
אישור יציאה מן הארץ

שלום רב, כאשר בני הזוג אינם נשואים וקיימים הסדרי ראיה על פי הסכם גירושין בין בני הזוג, הרי שתידרש הסכמת האב בכתב להוצאת הילדים מן הארץ.
 
על זה הוא חתם במשרד הפנים

לא? הרי רק בנוכחתו ובנוכחות הילדים אישרו להוציא להם דרכונים צריך אישור נוסף, אישור שמציגים לפני טיסה? או שייט? ממי האישור? בפני מי הוא צריך לחתום עליו? לפני עליה למטוס, יש לי דרכון וכרטיסי טיסה - מה זה האישור שאני צריכה בנוסף?? תודה מראש שוב
 
דרכון

שלום רב, ככלל לא ניתן להנפיק דרכון לקטין שהוריו אינם נשואים זה לזה, מבלי ששני ההורים יהיו נוכחים בעת הנפקת הדרכון. במידה ולא ניתן לאתר את אחד ההורים הרי שאין דרך אחרת אלא לפעול בהתאם להנחיות משרד הפנים בענין זה. שנה טובה ומתוקה.
 
הוצאת דרכון

שלום רב, ככלל לא ניתן להנפיק דרכון לקטין שהוריו אינם נשואים זה לזה, מבלי ששני ההורים יהיו נוכחים בעת הנפקת הדרכון. במידה ולא ניתן לאתר את אחד ההורים הרי שאין דרך אחרת אלא לפעול בהתאם להנחיות משרד הפנים בענין זה. שנה טובה ומתוקה.
 
הקטנת מזונות....

מה הדין לגבי הקטנת מזונות? זוג גרוש שחתם על הסכם מזונות ע"י מגשרת וההסכם אושר וקיבל תוקף של פסק דין בבית הדין לענייני משפחה, האם אפשר לפנות לבית המשפט בבקשה להקטנת מזונות? האם שינוי במצב משפחתו של הגרוש משפיע על החלטה שכזו? ועד כמה? אם קיים סעיף שיפוי שמחייב את קרוב/קרובת משפחתו של הגרוש תקף במקרה של בקשה להקטנת מזונות? אנא תשובתך באישי (מר X מרבה לקרוא פה) תודה
 
מזונות

נינה שכזו שלום, ניתן לפנות לבית המשפט לשינוי סכומי מזונות שנקבעו על פי הסכם מזונות שאושר על ידי בית המשפט וזאת במידה וישנם נסיבות שישי בהן לשנות את המצב הקיים. אנני מבין במה כוונתך לשינו במצב משפחתו של הגרוש. ככלל יש להוכיח שינוי נסיבות שבעטין יעתר בית המשפט להפחית את סכום המזונות. ביחס לסעיף השיפוי הרי שבדרך כלל מטרתו של סעיף השיפוי הוא למנוע תביעה נוספת בענין מזונות ילדים. שנה טובה ומתוקה.
 
הקטנה והגדלת מזונות

חוזה שבו חתמתי לו שגם לא אתבע להגדלה בשמם של הילדים.. האם הוא יכל לשנות את גובה המזונות בגלל שהוא היום נשוי ואב טרי (למרות שכבר משלם את המינימום דרך ביטוח לאומי) האם גובה המזונות יכל להשתנות בעתיד בגלל שיפור במצבי הכלכלי או נישואים לדוגמא (האם הוא יכל לטעון שמצבו רע ושלי לא ולבקש הקטנה) והאם אב שמפסיק לראות את ילדיו עדין מחוייב בתשלום מזונות? נאמר לי שחלו שינויים בשנים האחרונות וכל מה שחתמנו לפני 7 שנים בעצם לא תופס (לדוגמא החתימה שלי ושלו שלא נקטין ולא נגדיל את הסכום)
 
שינוי בסכום המזונות

שלום רב, ככלל ניתן לבקש לשנות את סכומי המזונות באם חלו שינויים בנסיבות אצל אחד מההורים. ביחס להסכם שנחתם ביניכם יש לבחון את ההסכם על מנת לבדוק את התחייבויותיכם ההדדיות. שנה טובה ומתוקה.
 
אז זאת בדיוק השאלה

אם התחייבנו שלא נקטין ולא נגדיל... האם ניתן לשנות זאת לפי המצב שמשתנה
תודה
 
שינוי בסכום המזונות

קשה לענות על השאלה מבלי לבחון את ההסכם. אני מציע כי תפני לעורך דין המתמחה בדיני משפחה לבחינת ההסכם.
 

ע נ ת י 35

New member
את תמיד יכולה לתבוע

הגדלת מזונות בשם הקטין מאחר והעובדה שחתמת על הסכם עם אביו, אינה מחייבת את הקטין ומאחר ואת האפוטרופסית שלו, את יכולה לתבוע בשמו ואין בכך משום הפרת הסכם כלשהו.
 
למעלה