תופעות מדאיגות בעירנו

צריך לתת

למדינה הפלסטינאית את החצי ירושלים שהם צריכים בכל מקרה כולל הר הבית. אז זאת לא בעיה. ואם אם יש מקומות קדושים שהם רוצים לבוא לבקר בארץ ישראל , בכיף.
 
כן.. את אידאליסטית ותמימה

בשורה החתונה , את מסרבת לראות את המציאות. אין בעיה. אבל בסופו של דבר את תשלמי את המחיר. כמו שאמרתי כבר.. לי אישית אין בעיה.. אני קניתי אזרחות אמריקאית יש לי לאן לברוח למקרה הצורך . דרך אגב.. סתם שתדעי.. שמדינת ישראל מאבדת הרבה מאד כסף של השקעות בגלל הערבים. הרבה אנשים לא משקיעים בארץ , אלא בחו"ל בדיוק בגלל שהם לא רואים עתיד למדינה הזאת. ושוב , את זאת שנפגעת.
 

ToryMaster

New member
המ

אני לא רואה למה צריך לרדת לפסים אישיים, אבל כנראה שאנשים פשוט לא מסוגלים לראות דיון פוליטי בלי זה. חבל. אני לא מסרבת לראו תאת המציאות, אנ ירואה אותה יפה מאוד, בכל יום שאני יוצאת מהבית ונוסעת לקנות את האוכל שלי בכפרים האלה, ומשוחחת עם אנשים שנאלצו לעזוב את הבית שלהם לטובת ההתנתקות. ואתה יודע מה ההבדל? שאף אחד לא גורש מהארץ בהתנתקות, בניגוד למה שמציעים כאן. קנית אזרחות אמריקאית? לא אהבתי את הביטוי "קנייה", אבל מילא. אני נולדתי לאזרחות גרמנית, גם לי יש לאן לברוח. המדינה לא מאבדת כסף בגלל הערבים, היא מאבדת כסף בגלל שמשום מה, אנשים לא מסוגלים לחיות בדו קיום. זה ההבדל. מדהים איך כל אחד רואה דברים אחרים.
 
שום דבר אישי..

זה רק נדמה לך, אם נפגעת אני מצטער מראש. בכל מקרה.. גם אני נוסע לכפרים שלהם לפעמים , יש להם אחלה אוכל. הכל טוב ויפה.. רובם בכל זאת אנשים טובים. אבל זה לא רלוונטי בכלל. אין שום קשר לנחמדות , או להאם הם אנשים טובים או לא. צריך לראות את זה לכיוון העתיד , ולשאול : האם יש לנו עתיד משותף וקיום טוב , במדינה אשר ראש הממשלה הוא ערבי , וזאת מדינה ערבית ( זה מה שיהיה כאשר הם יעברו אותנו עוד 25 שנה ) אני אישית לא רואה עתיד , מן הסתם אני לא מגדת עתידות , אבל אני צופה כשאשר נהיה מיעוט שנוא במדינה שהשלטון ערבי.. לא נגיע רחוק. ונכון , אף אחד לא גורש מהמדינה בהתנתקות , אז ההתנתקות הבאה שצריך לעשות , תהיה עוד יותר אכזרית. אבל שוב.. אם חושבים על טובת הכלל ( ואת נמצאת בכלל.. ) אין ברירה. והמדינה לא מאבדת כסף בגלל הערבים עצמם , אין קשר לדו קיום בכלל המדינה מאבדת כסף בגלל הפשיעה של הערבים , שביחס לאחוז שלהם באולוסיה היא מאד מאד גבוהה , ככל שהפשע גדול יותר , ביטחון האזרחים קטן יותר ובלי להיכנס ללמה בדיוק , כל זה עולה הרבה כסף למדינה , וזה פוגע בכולם. לי אישית אין שום בעיה לחיות גם עם רוב ערבי בדו קיום.. אם יהיה לי הבטחה שהם כרוב ינהגו בנו היהודים בשוויון.. אז לא מזיז לי בכיף . אני אפילו יצביע למוחמד בתור ראש הממשלה אם המצע שלו יהיה משהו שיתאים לי.. אבל נו באמת , ברור שזה לא יקרה. הפיתרון האחר יהיה להפוך את מדינה ישראל ללא דמוקרטית, ולא לתת לערבים זכות הצבעה.. אז כבר עדיף להם מדינה פלסטינאית וזהו. ואני שמח בשבילך שיש לך אזרחות גרמנית, מאד שימושי גם בלי הצורך לברוח מהארץ , את יכולה להרוויח הרבה כסף אם תנצלי את האזרחות הגרמנית שלך בחוכמה. ומה הבעיה עם הביטוי קניתי אזרחות אמריקאית? זה בדיוק מה שעשיתי אם משקיעים סכום מסויים בארצות הברית ( נדמה לי 500 אלף דולר , לא בטוח ) מקבלים אזרחות אוטומאטית.. מה הבעיה עם זה?
 
ומאיזו פלנטה אתה...?

האם שמת לב שלא לאחד ולא לשניים ממשתתפי הדיון הנוכחי קראת "שהוא מנותק מהמציאות"? מצחיק איך כל כך הרבה אנשים מנותקים מהמציאות. יותר מצחיק- למה אתה חושב שאתה שונה מהם? זה שמישהו חושב באופן שונה ממך- לא הופך אותו ללא ריאליסטי. אלא פשוט הוא נוקט בגישה שונה לחיים. מכל הודעותייך שהצליחו די לעצבן אותי הרגשתי בעיקר סוג של ייאוש מהעתיד. ייאוש זו לא המילה המדוייקת שהייתי יכול להשתמש בה אך קשה לי למצוא מילה יותר טובה. זה סוג של פסימיות, שליליות שלא הייתי ממליץ לאף אדם לחיות כך. אם אתה חושב שמשהו ישתנה פה בשנים הקרובות אתה טועה. הוא לא ישתנה לטובה יותר מידי. אבל הוא בהחלט גם לא ישתנה לרעה. אנשים באים והולכים אבל המצב נשאר דומה. דברים שמתשתנים פה זזים כל כך לאט שזה כמעט ולא משמעותי. זה לא אומר שצריך להתייאש מהניסיון לשנות את המצב ולהופכו לטוב יותר. זה רק אומר שלא צריך להיות יותר מידי בלחץ. כרגע זה נראה שכל שטיפת המוח שעושים בארץ הזאת עובדת. טוב, איך מערכת הביטחון תצליח לקבל תקציב עצום אם היא לא תפחיד אותנו כל הזמן שהמצב הולך להתדרדר? איך המדינה שלנו תשמור על איחודה אם היא לא תפחיד אותנו כל הזמן שכולם נגדנו? איך המנהיגים שלנו יקבלו לגיטימציה לעשות כל דבר שהם רוצים אם הם לא יראו לנו שבמעשה הבא או בחוסר המעשה אנחנו נתמוטט וכל עתידנו יחרב עלינו? "האיום" התמידי הזה (שהוא על באמת קיים, אבל בהחלט בפרופורציות אחרות) הוא האמצעי שהמדינה שלנו בוחרת להשתמש בו על מנת להשיג מטרות שונות. אין פסול בזה. אך צריך לזכור שיש הפרדה גדולה בין התיאוריה, המציאות, המעשה, האמת. אל תתיימר לדעת מה יהיה בעתיד. תאמין לי שתיכשל בכל חיזיון. יש דברים שלא ניתן לדעת מראש.
 
כך עשתה גם ממשלת ארה"ב

והיום מתחילות החקירות. ובנתיים הטובים מבניה נהרגו בעיראק. מעניין איך בוש הולך להסביר את זה.
 
אני מכדור הארץ.. ואתה?

לאף אחד לא קראתי שהוא מנותק למציאות.. אולי מתכחש למציאות , או לא מודע לה. למה אני חושב שאני לא מנותק מהמציאות ? אף פעם לא אמרתי את זה אבל בתור אחד שפעיל בכל כך הרבה תחומים בחיים שלו ( בעיקר כלכליים וחברתיים ) ויודע הרבה מאד על מה מתרחש , גם מאחורי הקלעים אני מאמין שדיי מודע למציאות. וכן.. מדובר בהחלט בגישה מאד פסימית שלי כלפי העתיד , מעולם לא ניסיתי להציג עתיד וורוד , כי אם הכל היה וורוד הייתי שותק. אתה אומר שדברים לא ישתנו לרעה ולא לטובה , אלא פחות או יותר הכל ישאר במקום , כי אנשים הולכים ובאים.. טעות גדולה. רק לפני 10 שנה היה 40 אחוז פחות אוכלוסיה ערבית ממה שיש היום.. אז אנשים בהחלט באים.. אבל לא בדיוק הולכים.. ובדיוק במקביל אתה כל הזמן שומע שיותר ויותר אנשים מתחת לקו העוני והפשע כל הזמן ברמת עליה. אז המצב כן משתנה לרעה.. כל הזמן. ממש מול העיניים שלך. אם אתה בוחר שלא לראות , זכותך. וכשאתה אומר שאסור להתייאש מלהפוך את המצב לטוב יותר.. זה בדיוק מה שאני עושה , עצם זה שאני מעביר לך את הדעה שלי, זה הנסיון שלי לעשות מצב שלדעתי יהיה טוב יותר. בקשר ללגיטמציה של המנהיגים..הם לא מעניינים אותי כלל, כל מה שהם אומרים לא מזיז לי בכלל , אני מקשיב רק לעצמי , לנסיון חיי ולהגיון שלי. אני הבנאדם האחרון שהולך עם הזרם בקטע הזה. ועכשיו הכי חשוב : כשאתה אומר לי שאני יכשל בחזיון שלי לעתיד מן הסתם אתה צודק. אני לא מגדת עתידות. אבל לפחות נתתי תחזית כלשהי לעתיד , אמנם תחזית פסימית , אבל תחזית אתה מוזמן לתת תחזית נגדית אופטימית יותר ( שכמובן תהיה הגיונית ולא נוגדת חוקים כלכליים וגיאוגרפיים ) אשמח לשמוע. רק לפני כל תחזית שלך קח בחשבון את הנתון הבא : לערבים יש 4 אחוז ילודה בשנה, זה אמנם לא אומר לך כלום , אבל אני בתור כלכלן מודע להשלכות של זה. קח נתון כלכלי : ככל שאחוז הילודה במדינה גבוהה יותר , ככה היא נחשלת יותר ולהיפך. לדוגמא : בגרמניה ( מדינה חזקה מאד כלכלית ) יש רק 0.8 אחוז ילודה במילים אחרות הערבים מחלישים את המדינה ( ככה גם החרדים , אבל להם יש "רק" 3.7 אחוזי ילודה.. אפילו הם מולידים פחות מהערבים )
 
תגובתי האחרונה לנושא הדיון הזה

אני פשוט לא רואה צורך להמשיך ולטחון מים. הרי אנחנו כבר דנים פה זמן רב על באותם דברים ולא מגיעים להבנה משותפת. אני רק אומר שבחינה של המצב ע"פ פונקציה קבועה של סטטיסטיקות היא לא נכונה לטעמי. יש הרבה משתנים ונסיבות שמשנים את הכל כל הזמן. למעשה הפונקציה שאתה מנסה להוכיח פה ולהגיע עימה לתוצאה של איך ייראה העתיד היא חלקית מאוד ולא מתחשבת במכלול של תחומים שישפיעו על איך יראו החיים באיזורינו בעתיד. הפונקציה האמיתית צריכה להיות גמישה ומתפתחת- מכיוון שלא קיימת פונקציה כזו (אין דרך לדעת לאיזה כיוון יהיו ההתפתחויות ולכן לא ניתן להרכיב פונקציה שכזו) אין טעם לחזות את העתיד לפי הפונקציה שלך. האמצעי שאתה בעזרתו חוזה את העתיד- הוא מרכיב קטן בתוך כלל השיקולים והדברים שצריך לקחת בחשבון. המציאות קצת יותר מורכבת מכך. מי ידע שלפני שישים שנה, כאשר היה מיעוט של יהודים בשטח שקיום הוא מדינת ישראל, יתהפך המצב וכיום זה בידיוק ההפך? תראה, אני בטוח שכרגע אתה תיקח את מילותיי ותוכיח לי את הטענות הנוגדות- משמע את דיעותייך, כפי שעשית כל הדיון. ובכך נחזור לנקודת ההתחלה- פרספקטיבה שונה של אנשים עם דיעות שונות. רק חבל שאתה חושב שאני חושב שאתה טועה. לא כך. פשוט אני חושב שהנסיבות יובילו לתוצאות אחרות... ואת זה נוכל לראות בעוד חמישים שנה. אני מסיים את מילותיי בדיון בתקווה שיהיה לנו עתיד וורוד!!!
 
אוקי

מקובל עליי לסיים ככה את הדיון את התוצאות נראה עוד 50 שנה ( או 25 אם אני צודק.. )
 
למעלה