רועי החושב
New member
אני לא מבין את עמדתך
נדמה לי שעמדתך מבוססת על כעס על הדת בגירסתה העממית.
בהיעדר יסודות חשוכים באמונתם של הרמב"ם ושל ליבוביץ', אתה שולל את אמונתם כלא "אותנטית", וכך יכול להמשיך לכעוס על דרגות האמונה הנמוכות והחשוכות שאתה מזהה כ"אותנטיות".
כלומר- אתה מקדש מדמיונך "דת אותנטית" שעליה אתה יכול לכעוס ולהתרחק ממנה. ההפשטות של הרמב"ם חזקות מדי בשבילך וכובשות מדי, וכך אתה מוכרח להתנכר להן בבחינת דת.
אני, לעומת זאת, לא חש שאני צריך להגן על עצמי מהאמונה בדרגתה העליונה, שהיא ללא ספק אמונה נוסח הרמב"ם.
אני פשוט לא מקבל שמתחייב איזשהו ציווי מאמת המציאות העליונה ואינני מניע ולו שערה משפמי כדי "לעבוד את האל".
אני בהחלט יכול להבין את הצורך של אנשים, ביניהם אנשים עמוקים וחדי מחשבה מאד, לציית מרצונם למערכת חוקים שמביעה יחס סימלי כלפי המציאות העליונה הבלתי נתפסת. הם בעיני מאמינים אמיתיים.
אצלי, עם זאת- אין צורך כזה. אם אצלך יש כזה צורך- אולי כדאי לך לממש אותו ולקיים מצוות ואם אין צורך- הרי שמלכתחילה אינך נצרך להגן על עצמך מפני האמונה הרמבמ"ית.
נדמה לי שעמדתך מבוססת על כעס על הדת בגירסתה העממית.
בהיעדר יסודות חשוכים באמונתם של הרמב"ם ושל ליבוביץ', אתה שולל את אמונתם כלא "אותנטית", וכך יכול להמשיך לכעוס על דרגות האמונה הנמוכות והחשוכות שאתה מזהה כ"אותנטיות".
כלומר- אתה מקדש מדמיונך "דת אותנטית" שעליה אתה יכול לכעוס ולהתרחק ממנה. ההפשטות של הרמב"ם חזקות מדי בשבילך וכובשות מדי, וכך אתה מוכרח להתנכר להן בבחינת דת.
אני, לעומת זאת, לא חש שאני צריך להגן על עצמי מהאמונה בדרגתה העליונה, שהיא ללא ספק אמונה נוסח הרמב"ם.
אני פשוט לא מקבל שמתחייב איזשהו ציווי מאמת המציאות העליונה ואינני מניע ולו שערה משפמי כדי "לעבוד את האל".
אני בהחלט יכול להבין את הצורך של אנשים, ביניהם אנשים עמוקים וחדי מחשבה מאד, לציית מרצונם למערכת חוקים שמביעה יחס סימלי כלפי המציאות העליונה הבלתי נתפסת. הם בעיני מאמינים אמיתיים.
אצלי, עם זאת- אין צורך כזה. אם אצלך יש כזה צורך- אולי כדאי לך לממש אותו ולקיים מצוות ואם אין צורך- הרי שמלכתחילה אינך נצרך להגן על עצמך מפני האמונה הרמבמ"ית.