גם לליבוביץ לא היו שום מחשבות ספקניות
על אלוהיו, אלא אתה הוא זה שהיו לך מחשבות ספקניות על אלוהיך, וסברת משום מה שליבוביץ ירפא אותך מהם. וליבוביץ איכזב אותך כמובן משום שאת המחלה הזאת שסבלת ממנה אפילו הוא לא יכול לרפא. התרופה נמצאת רק אצלך, ברצונך. הרי זה מה שמנסה ליבוביץ ללמדך השכם והערב, אבל אתה לא רוצה ללמוד.
כי אמרו ז``ל הבא לטהר מסיעין אותו, ולפעמים אדם מתחיל ללמוד תורה ולעשות מצות ואח``כ פירש מחמת שקשה לו מאוד לפי שאין מסייעין לו, וזועף על ה` למה לא סייעוהו. ובאמת הוא מחמת קוצר דעתו, והוא כי כל אדם צריך לילך לפי מדרגתו ולא יקפוץ כמ``ש למעלה ואז ילך לבטח בדרכו אף כי יסייעוהו. אך שזה האדם לא התחיל לילך בדרכו לכך לא סייעוהו וזהו קוצר דעת אדם כלומר מחמת קוצר דעתו שעשה בלתי ישוב הדעת סילוף דרכו, והוא זועף על ה` למה לא סייעו. (הגר"א)