אתה צודק, אבל...
תחבורה ציבורית בשבת
אחרי שהבעתי אדישות מוחלטת לויכוח החלטתי פתאום להיכנס לעובי הקורה ולגבש דעה. אני באמת חושבת שזה רעיון לא טוב,וביזבוז גדול של כסף שמשרד התחבורה יכול להוציא על דברים חשובים יותר. הרי מסחר בשבת אין ,עבודה בשבת אין,משרדי ממשלה אין,אז בשביל מה נשאר לנסוע בכלל? ונניח שאני גר בכפר סבא ויש לי דודה בחדרה ואני רוצה לבקר אותה. למה שאני אחכה 20 דקות לקו 29 בשביל להגיע לצומת רעננה ומשם עוד שעה לאוטובוס לחדרה? מי לעזזל יעשה את זה? כבר עדיף לקחת רכבת/מונית ולחסוך את הכאב ראש.
אני יכול להבין תחבורה ציבורית בשישי בערב כשיש ביקוש, אני יכול להבין תחבורה ציבורית דחופה לבתי חולים, אבל תח"ץ בשבת בגדול זה דבר מיותר. (ואל תספרו לרותם שכתבתי את זה,תנו לו להסתלבט בשקט בהודו)
אתה צודק, אבל...
כך עוד ההחלטות אם לפתוח שירות בשבת הן דבר ראשון פוליטיות ורק אחר כך "צרכניות", המצב הוא מעוות.
קווי לילה בחיפה הם קווי הלילה המוצלחים יותר בארץ בגלל העובדה הפשוטה שהם פועלים גם בשישי בערב
ממחקרים שנעשו נראה שהם הצליחו להוריד מהכביש 500 נהגים צעירים שהודו שלפני כן הם שתו ונהגו. (גם אם זו רק בירה אחת...).
מספר הנוסעים בשישי בקווים גבוה בהרבה מאשר בחמישי או במוצ"ש.
מכאן שגוף תכנוני מקצועי ימליץ על כך שלפחות בגוש דן, קווי הלילה יפעלו גם בשישי. ובירושלים אולי יפעלו רק קווים שאינם עוברים בשום שכונה דתית/חרדית.
אבל הסטטוס-קוו שהועלה לדרגת קדושה לא מאפשר להעלות את הנושא אפילו לסדר היום.
שירות לבתי חולים מותר לפי תקנות התעבורה כבר היום, אבל בגלל שהנושא רגיש מדי, משתדלים להתעלם מהבקשות המוצדקות הרבות לשירות כזה
החלטה מקצועית סביר להניח היתה עושה זאת בשיטת הניסוי והטעיה, פותחת קווים לניסיון לבתי החולים ממגוון יעדים (לאחר ביצוע סקרי מוצא יעד בקרב משתמשי המוניות בשבת נניח) ולאחר חצי שנת בדיקה מתקנת את המסלולים או מבטלת אותם לחלוטין בהתאם לספירות נוסעים. אבל בגלל הסטטוס-קוו המקודש לא ניתן אפילו להעלות רעיון שכזה על סדר היום.
להרחבה ראה כאן
הרוכב לאוטובוסים - תחבורה ציבורית בלילות ובשבת