תחבורה ציבורית בשבת

מצב
הנושא נעול.

oren162

New member
אין קשר

שוב באוטובוס אחד נכנסים יותר אנשים מבמוניות
כמות תאונות הדרכים תקטן בהתאם כי יהיו פחות כלי רכב על הכביש.
ולכן פחות שוטרי תנועה ופחות רופאים\חובשים ונהגי אמבולנס יצטרכו לעבוד בשבת. בנוסף תקטן התנועה במוצש ושישי בצהורים כך שנהגים יוכלו אז לקחת חופש.
וכמו שרשמו לך מגיע לכל עובד יום חופש לאו דווקא בשבת. אני מסכים איתך שאם לא יהיו נהגים שירצו לעבוד בשבת אז שיקטינו תדירות.
רק תמיד יהיו כי יש מספיק נהגים חילונים ולא יהודים שישמחו לעבוד בשבת.
אין קשר
שוטרים ורופאים צרכים להיות בלי שום קשר לכמה אנשים נוסעים במכונית. וקצת קשה לי להאמין עם כל הכבוד שביום שבת יש יותר תנועה מאשר באמצע שבוע. יותר תנועה גורמת ליותר תאונות, מה שאני כן מסכים הוא שיכול להיות שנגרמות יותר תאונות משכרות של אספסוף ברברי.

זה קצת לא הגיוני לומר שהתנועה תקטן במוצ"ש ושישי בצהרים כי היא נגרמת בעיקר בגלל שהעסקים פתוחים ואנשים עושים קניות. אלא, אם תרצו לפתוח את כל העסקים בשבת. יכול להיות שבמוצ"ש יהיה קצת פחות עומס.

מעניין שתמיד טוענים שלהפעיל תחבורה ציבורית בשבת זה דבר מאוד סוציאלי שיעזור חלשים בעוד שכל אלה הנאלצים לעבוד בשבת הם תמיד ממעמד סוציו אקונומי בינוני- נמוך.
 
שוב מעל מיליון אנשים שתקועים בשבת

אין קשר
שוטרים ורופאים צרכים להיות בלי שום קשר לכמה אנשים נוסעים במכונית. וקצת קשה לי להאמין עם כל הכבוד שביום שבת יש יותר תנועה מאשר באמצע שבוע. יותר תנועה גורמת ליותר תאונות, מה שאני כן מסכים הוא שיכול להיות שנגרמות יותר תאונות משכרות של אספסוף ברברי.

זה קצת לא הגיוני לומר שהתנועה תקטן במוצ"ש ושישי בצהרים כי היא נגרמת בעיקר בגלל שהעסקים פתוחים ואנשים עושים קניות. אלא, אם תרצו לפתוח את כל העסקים בשבת. יכול להיות שבמוצ"ש יהיה קצת פחות עומס.

מעניין שתמיד טוענים שלהפעיל תחבורה ציבורית בשבת זה דבר מאוד סוציאלי שיעזור חלשים בעוד שכל אלה הנאלצים לעבוד בשבת הם תמיד ממעמד סוציו אקונומי בינוני- נמוך.
שוב מעל מיליון אנשים שתקועים בשבת
מול כמה אלפי נהגים שרובם לא יפריע לעבוד בשבת.
אז מדוע לא לאסור על נסיעות בכלל בשבת וגם להפסיק את החשמל ושידורי הרדיו וגם אפשר להשבית את האינטרנט וקווי הטלפון כדי לחוס על כל אנשי התיקון התמיכה בשבת.
" יותר תנועה גורמת ליותר תאונות" התכוונת ליותר נסועה תגרום ליותר תאונות. יש פחות כלי רכב כי עשרות נוסעים באוטובוס אחד יחליפו מספר כלי רכב. ולכן יהיו פחות נסיעות ופחות תאונות בדיוק כמו למה שהתכוונת.
"שוטרים ורופאים צרכים להיות בלי שום קשר לכמה אנשים נוסעים במכונית" שוב זה לא נכון , כאשר יש יותר תאונות צריך יותר משטרה,חובשים ורופאים ולהפך!
 

oren162

New member
קודם כל

שוב מעל מיליון אנשים שתקועים בשבת
מול כמה אלפי נהגים שרובם לא יפריע לעבוד בשבת.
אז מדוע לא לאסור על נסיעות בכלל בשבת וגם להפסיק את החשמל ושידורי הרדיו וגם אפשר להשבית את האינטרנט וקווי הטלפון כדי לחוס על כל אנשי התיקון התמיכה בשבת.
" יותר תנועה גורמת ליותר תאונות" התכוונת ליותר נסועה תגרום ליותר תאונות. יש פחות כלי רכב כי עשרות נוסעים באוטובוס אחד יחליפו מספר כלי רכב. ולכן יהיו פחות נסיעות ופחות תאונות בדיוק כמו למה שהתכוונת.
"שוטרים ורופאים צרכים להיות בלי שום קשר לכמה אנשים נוסעים במכונית" שוב זה לא נכון , כאשר יש יותר תאונות צריך יותר משטרה,חובשים ורופאים ולהפך!
קודם כל
הכי קל לקבוע עובדות מבלי לבדוק אותן.

מעניין אם היו עושים סקר בקרב עובדי התח"צ לגבי עבודה בשבת מה הרוב היו עונים.

ושוב אתה מערבב בין שירותים חיוניים שאי אפשר להשביתם בשבת לבין כאלו שלא. חשמל - אי אפשר להשבית תחנת כוח ליממה כי פשוט אי אפשר. בית חולים- אי אפשר לסגור בית חולים כי הוא מקבל חולים שחלקם בסכנת חיים והם לא יחכו מן הסתם למוצאי שבת. משטרה- אי אפשר להשבית את המשטרה כי צריך להיות סדר ברחובות , כי אם לא אז ירצחו פה אנשים ברחובות. צבא- אי אפשר לסגור את הצבא בשבת כי אז יהיה אפשר להשמיד את המדינה ולהרוג מליוני אזרחים.
מה שכן, השירותים האלו צרכים לפעול במתכונת מאוד מצומצמת בשבת שמצד אחד תוכל להמשיך את הפעלת השירותים ומצד שני לא תצריך העסקה מיותרת של עובדים.

וכן, שירות חיוני הוא שירות שהמדינה לא יכולה להתקיים בלעדיו אפילו יום אחד.
 
קראת את התגובה שלי?

קודם כל
הכי קל לקבוע עובדות מבלי לבדוק אותן.

מעניין אם היו עושים סקר בקרב עובדי התח"צ לגבי עבודה בשבת מה הרוב היו עונים.

ושוב אתה מערבב בין שירותים חיוניים שאי אפשר להשביתם בשבת לבין כאלו שלא. חשמל - אי אפשר להשבית תחנת כוח ליממה כי פשוט אי אפשר. בית חולים- אי אפשר לסגור בית חולים כי הוא מקבל חולים שחלקם בסכנת חיים והם לא יחכו מן הסתם למוצאי שבת. משטרה- אי אפשר להשבית את המשטרה כי צריך להיות סדר ברחובות , כי אם לא אז ירצחו פה אנשים ברחובות. צבא- אי אפשר לסגור את הצבא בשבת כי אז יהיה אפשר להשמיד את המדינה ולהרוג מליוני אזרחים.
מה שכן, השירותים האלו צרכים לפעול במתכונת מאוד מצומצמת בשבת שמצד אחד תוכל להמשיך את הפעלת השירותים ומצד שני לא תצריך העסקה מיותרת של עובדים.

וכן, שירות חיוני הוא שירות שהמדינה לא יכולה להתקיים בלעדיו אפילו יום אחד.
קראת את התגובה שלי?
כתבתי על שירותים "לא חיוניים" כמו חשמל בבתים, רדיו טלוויזה ותיקוני תקלות בשבת שאפשר לדחות אותם.
לא בדקתי מה הרוב היו עונים העובדה שעקב זה שיש מספיק לא דתיים ושכר של 150% בשבת וביקוש יותר נמוך לתחץ, יגרום למספיק נהגים לעבוד בשבת.
ואם לא אז שידללו עוד את הקווים כל עוד שיהיה אפשר להגיע.

לא ידוע לי שיש חוסר בנהגים בחיפה למשל.
 
כמה נוח להיות המדינה הכי סוציאלית בעולם

הדיון הזה חוזר על עצמו כל פעם מחדש אבל מעטים
שואלים שאלות כגון:

אילו פוליטיקאים תמכו ותומכים בהפעלת תח"צ בשבת ומה המניעים שלהם?
האם באמת יש כאן ביקוש לשירות הזה בשבתות באותה המידה והכמות שהפוליטיקאים שתומכים בזה מתארים?
מה עם העניין המוסרי? ואני לא מדבר על יחסי חילונים ודתיים אלא על יחסי עובד מעביד. תחבורה ציבורית בשבת תחייב נהגים להתייצב לעבודה ביום הזה במקום להיות עם משפחתם ואף תוכל ליצור מצב שכל מי שיתנגד ולא יהיה מעוניין לעבוד ממניעיו שלו בשבת יופלה לרעה.

ואם תשאלו אותי גבירותיי ורבותיי היקרים, אגיד לכם שכל הדיון הזה הוא סתם ספין של הפוליטיקאים ואני די בטוח שהוא לא יצא לפועל בעתיד הקרוב ,אם בכלל......
כמה נוח להיות המדינה הכי סוציאלית בעולם
כשזה נוגע לזכויות נהגים (אין אף מדינה בעולם שבה אין תח"צ יום בשבוע), ולהתעלם לחלוטין מזכות התנועה של מחוסרי רכב.
 

yblumann

New member
This is a demand for public service on Sat

הדיון הזה חוזר על עצמו כל פעם מחדש אבל מעטים
שואלים שאלות כגון:

אילו פוליטיקאים תמכו ותומכים בהפעלת תח"צ בשבת ומה המניעים שלהם?
האם באמת יש כאן ביקוש לשירות הזה בשבתות באותה המידה והכמות שהפוליטיקאים שתומכים בזה מתארים?
מה עם העניין המוסרי? ואני לא מדבר על יחסי חילונים ודתיים אלא על יחסי עובד מעביד. תחבורה ציבורית בשבת תחייב נהגים להתייצב לעבודה ביום הזה במקום להיות עם משפחתם ואף תוכל ליצור מצב שכל מי שיתנגד ולא יהיה מעוניין לעבוד ממניעיו שלו בשבת יופלה לרעה.

ואם תשאלו אותי גבירותיי ורבותיי היקרים, אגיד לכם שכל הדיון הזה הוא סתם ספין של הפוליטיקאים ואני די בטוח שהוא לא יצא לפועל בעתיד הקרוב ,אם בכלל......
This is a demand for public service on Sat

when I was living in Tel Aviv, I acutely missed having public transport on Saturdays. I did not own a car, and using taxis was an expensive option.

In the whole wide world, there is only one country in the world where public transport is banned at weekends- yes, Israel. and that's because of politics.
everywhere outside of Israel, public transport is regarded as an essential public service.

Outside of Israel, religious Christians,Muslims, even Jews work during their 'holy day'. During Ramadan, public transport does not stop in the Middle East, and bus/train drivers do not take the month off because of that.

Of course, Jews are different -they are not , Israel is different- it is not .
 

Ccyclist

Well-known member
זה חופש תנועה לבילויים, לטבע, למשפחה ולחברים.

תחבורה ציבורית בשבת
אחרי שהבעתי אדישות מוחלטת לויכוח החלטתי פתאום להיכנס לעובי הקורה ולגבש דעה. אני באמת חושבת שזה רעיון לא טוב,וביזבוז גדול של כסף שמשרד התחבורה יכול להוציא על דברים חשובים יותר. הרי מסחר בשבת אין ,עבודה בשבת אין,משרדי ממשלה אין,אז בשביל מה נשאר לנסוע בכלל? ונניח שאני גר בכפר סבא ויש לי דודה בחדרה ואני רוצה לבקר אותה. למה שאני אחכה 20 דקות לקו 29 בשביל להגיע לצומת רעננה ומשם עוד שעה לאוטובוס לחדרה? מי לעזזל יעשה את זה? כבר עדיף לקחת רכבת/מונית ולחסוך את הכאב ראש.
אני יכול להבין תחבורה ציבורית בשישי בערב כשיש ביקוש, אני יכול להבין תחבורה ציבורית דחופה לבתי חולים, אבל תח"ץ בשבת בגדול זה דבר מיותר. (ואל תספרו לרותם שכתבתי את זה,תנו לו להסתלבט בשקט בהודו)
זה חופש תנועה לבילויים, לטבע, למשפחה ולחברים.

קודם כל - האופציה להישען על תח"צ 24/7 תאפשר ליותר אזרחים לוותר על המכונית הפרטית, מה שיתרום לאיכות הסביבה וצפיפות בכבישים, כי בימינו מי שקונה רכב יד שלישית כדי לאפשר לעצמו להתנייד ביום החופשי שלו ישתמש בו, יחנה אותו, ויזהם איתו (במיוחד מכונית יד 3 משנות ה90) כל השבוע. בערים גדולות בחו"ל כמו לונדון או ברלין יש שכבות צעירות (הגבול הוא בדרך כלל הילד הראשון) שלא רק שלא טורחות להחזיק אוטו, אלא אפילו לא טורחות ללמוד לנהוג - וזה אפשרי רק הודות לעובדה שיש שם תח"צ תדיר ואמין 7 ימים בשבוע.

שנית - הקביעה שלך כאילו אין לאן לנסוע בשבת היא תמוהה ביותר. מתי הלכת לאחרונה בטיילת של ת"א בשבת? מתי ביקרת לאחרונה בשמורות הטבע בשבת ובחגים? האם לא שמת לב שכל שנה יש פקקי איימים אחרי ליל הסדר? האם לא שמת לב שהיה מאבק על חניון ממילא כי אלפי ישראלים עם רכב פרטי מבקרים בירושלים בשבתות - ולאלפים אחרים זה לא מתאפשר? האם ילדים ונוער שעברו משכונה אחת לאחרת אך נשארו בבית ספרם חייבים לוותר על חיי החברה שלהם בסופי השבוע או להיות תלויים בהסעות של הוריהם? האם קשישים צריכים לוותר על הזכות להתנייע בעיר מגוריהם? ומה עם כל אותם ארועי "שבת תרבות" שבהם פוליטיקאים שונים מוציאים כותרות חדשות כל שבוע - האם גם זה צריך להיות מוגבל לבעלי אמצעים? האם שכחת גם את משחקי הכדורגל ?

העובדה היא שמיליוני ישראלים מוצאים לאן לנסוע בשבת וחג ברכבם הפרטי, ומיליונים אחרים כלואים בביתם מחוסר אמצעים. הזכות לחופש תנועה בשבת שוות ערך לזכות לשמור שבת, וכפי שאין לי זכות לדרוש משומר שבת לחלל אותה - כך אין לו זכות לכלוא אחרים בביתם.
 

Ofekalef1

New member
יש בעייתיות להגיד שלא-יהודים ינהגו בשבת

תחבורה ציבורית בשבת
אחרי שהבעתי אדישות מוחלטת לויכוח החלטתי פתאום להיכנס לעובי הקורה ולגבש דעה. אני באמת חושבת שזה רעיון לא טוב,וביזבוז גדול של כסף שמשרד התחבורה יכול להוציא על דברים חשובים יותר. הרי מסחר בשבת אין ,עבודה בשבת אין,משרדי ממשלה אין,אז בשביל מה נשאר לנסוע בכלל? ונניח שאני גר בכפר סבא ויש לי דודה בחדרה ואני רוצה לבקר אותה. למה שאני אחכה 20 דקות לקו 29 בשביל להגיע לצומת רעננה ומשם עוד שעה לאוטובוס לחדרה? מי לעזזל יעשה את זה? כבר עדיף לקחת רכבת/מונית ולחסוך את הכאב ראש.
אני יכול להבין תחבורה ציבורית בשישי בערב כשיש ביקוש, אני יכול להבין תחבורה ציבורית דחופה לבתי חולים, אבל תח"ץ בשבת בגדול זה דבר מיותר. (ואל תספרו לרותם שכתבתי את זה,תנו לו להסתלבט בשקט בהודו)
יש בעייתיות להגיד שלא-יהודים ינהגו בשבת
כי זה יוצר אפליה לכיוון ההפוך;
אמנם הביקושים בשבת נמוכים יותר, אך עדיין יהיה צורך להחזיק קבוצה של עובדים שאינם יהודים (דתיים לצורך העניין) שיעבדו בשבת. אבל לא ניתן שהם יעבדו יום אחד בשבוע, ולכן הם יצטרכו לעבוד בשאר ימות השבוע, מה שיקטין את כמות הנהגים הדתיים הדרושה.
כך, מגבירים את האינטרס של החברות להעסיק רק לא-דתיים, ויוצרים אפליה נגד היהודים.
 

droriko

New member
קודם כל

יש בעייתיות להגיד שלא-יהודים ינהגו בשבת
כי זה יוצר אפליה לכיוון ההפוך;
אמנם הביקושים בשבת נמוכים יותר, אך עדיין יהיה צורך להחזיק קבוצה של עובדים שאינם יהודים (דתיים לצורך העניין) שיעבדו בשבת. אבל לא ניתן שהם יעבדו יום אחד בשבוע, ולכן הם יצטרכו לעבוד בשאר ימות השבוע, מה שיקטין את כמות הנהגים הדתיים הדרושה.
כך, מגבירים את האינטרס של החברות להעסיק רק לא-דתיים, ויוצרים אפליה נגד היהודים.
קודם כל
גם ככה היום כמעט כל הנהגים החדשים שנכנסים הם ערבים. דבר שני, ערבים לא-דתיים עובדים בימי שישי, מן הסתם אם תהייה תחבורה ציבורית בשבת לא יכפו על יהודים דתיים לעבוד.
 

Ofekalef1

New member
למה כמעט כל הנהגים החדשים שנכנסים הם ערבים?

קודם כל
גם ככה היום כמעט כל הנהגים החדשים שנכנסים הם ערבים. דבר שני, ערבים לא-דתיים עובדים בימי שישי, מן הסתם אם תהייה תחבורה ציבורית בשבת לא יכפו על יהודים דתיים לעבוד.
למה כמעט כל הנהגים החדשים שנכנסים הם ערבים?
זה מצב בעייתי מאוד לדעתי.
 

kobiz99

New member
כי הם עדיין מוכנים לעבוד כעבדים בשכר מינימום

למה כמעט כל הנהגים החדשים שנכנסים הם ערבים?
זה מצב בעייתי מאוד לדעתי.
כי הם עדיין מוכנים לעבוד כעבדים בשכר מינימום
ללא ימי מנוחה ללא הגבלת שעות עבודה, זה למה רוב הנקלטים החדשים בתח"צ הם ערבים.
 

droriko

New member
לא נכון

כי הם עדיין מוכנים לעבוד כעבדים בשכר מינימום
ללא ימי מנוחה ללא הגבלת שעות עבודה, זה למה רוב הנקלטים החדשים בתח"צ הם ערבים.
לא נכון
אני יכול להגיד שלפחות אצלנו בדן,הערבים מקבלים תנאים טובים. הם מוגבלים ל-12 שעות עבודה כמו כל העובדים, ואולי לשעה הם מקבלים מינימום אבל אתה צריך להוסיף לזה את הפרמייה והגילום ואז זה יוצא הרבה יותר. חוץ מזה שהם גם מקבלים הסעות חינם.
 

droriko

New member
לגבי ימי מנוחה

כי הם עדיין מוכנים לעבוד כעבדים בשכר מינימום
ללא ימי מנוחה ללא הגבלת שעות עבודה, זה למה רוב הנקלטים החדשים בתח"צ הם ערבים.
לגבי ימי מנוחה
שישי-שבת הם לא עובדים
 
כי אין להם ברירה

למה כמעט כל הנהגים החדשים שנכנסים הם ערבים?
זה מצב בעייתי מאוד לדעתי.
כי אין להם ברירה
מצד אחד המקצוע לא דורש השכלה רחבה (טוב לערבים לא אקדמאים). מצד שני בתחום הזה אין בעיה לערבים להתקבל לעבודה. מצד שלישי הגם שהמשכורת נמוכה יחד עם שעות נוספות הם יכולים כך להרוויח מעל המינימום. שיקול נוסף הוא מקומות המגורים של חלק גדול מהערבים שהם הפריפריה בה יש פחות תעסוקה ולכן הם יכולים לעבוד בתחום, שבו מתאפשר לעבוד גם במצב הזה.

אנקדוטה קטנה:יצא לי לראות בעבר נהג אוטובוס של מטרופולין ברכבת. הוא היה מגיע מתחנה צפונית עכו או אולי נהריה ויורד בהרצליה. הנהג שמתקבל כך הוא נהג עייף, ובנוסף מקום העבודה שלו אינו חלק ממרקם חייו, יש בזה בעיתיות של אי הכרות עם השטח, חוסר גמישות להקפצות וכדומה.
 

droriko

New member
אתה אכן צודק בדבריך,אבל

כי אין להם ברירה
מצד אחד המקצוע לא דורש השכלה רחבה (טוב לערבים לא אקדמאים). מצד שני בתחום הזה אין בעיה לערבים להתקבל לעבודה. מצד שלישי הגם שהמשכורת נמוכה יחד עם שעות נוספות הם יכולים כך להרוויח מעל המינימום. שיקול נוסף הוא מקומות המגורים של חלק גדול מהערבים שהם הפריפריה בה יש פחות תעסוקה ולכן הם יכולים לעבוד בתחום, שבו מתאפשר לעבוד גם במצב הזה.

אנקדוטה קטנה:יצא לי לראות בעבר נהג אוטובוס של מטרופולין ברכבת. הוא היה מגיע מתחנה צפונית עכו או אולי נהריה ויורד בהרצליה. הנהג שמתקבל כך הוא נהג עייף, ובנוסף מקום העבודה שלו אינו חלק ממרקם חייו, יש בזה בעיתיות של אי הכרות עם השטח, חוסר גמישות להקפצות וכדומה.
אתה אכן צודק בדבריך,אבל
חסר יהודים צעירים לא אקדמאים?(והיום גם תואר ראשון בהרבה מקרים לא עוזר) חסר יהודים צעירים מהפריפריה? למה אני לא רואה אותם על ההגה? כי הדור של בני ה-20 ומטה הוא דור מפונק,הוא דור שאין לו מוסר עבודה.
 
למעשה אני רוצה להגיד ש

אתה אכן צודק בדבריך,אבל
חסר יהודים צעירים לא אקדמאים?(והיום גם תואר ראשון בהרבה מקרים לא עוזר) חסר יהודים צעירים מהפריפריה? למה אני לא רואה אותם על ההגה? כי הדור של בני ה-20 ומטה הוא דור מפונק,הוא דור שאין לו מוסר עבודה.
למעשה אני רוצה להגיד ש
מקומות עבודה רבים מקשים על קבלת ערבים. לעיתים זה נעשה באופן גלוי (בצדק כמו במפעל בטחוני או לא בצדק), אבל לרוב זה יהיה באופן סמוי. חברות האוטובוסים לעומת זאת לא מפלות בקבלת ערבים.
 

oren162

New member
אבל ירצו פחות להעסיק אותם

קודם כל
גם ככה היום כמעט כל הנהגים החדשים שנכנסים הם ערבים. דבר שני, ערבים לא-דתיים עובדים בימי שישי, מן הסתם אם תהייה תחבורה ציבורית בשבת לא יכפו על יהודים דתיים לעבוד.
אבל ירצו פחות להעסיק אותם
כי למה להעסיק עובד שיסרב לעבוד בשבת כאשר יש מועמדים שיסכימו לעבוד ולא יעשו בעיות. ככה מתחילה אפליה. גם באופן תאורתי אם יהיו המון סידורי עבודה לשבת זה יהיה בעייתי לקבל עובדים דתיים \ כאלו שסתם לא רוצים לעבוד בשבת עד מכסה מסוימת.
 

Ofekalef1

New member


אבל ירצו פחות להעסיק אותם
כי למה להעסיק עובד שיסרב לעבוד בשבת כאשר יש מועמדים שיסכימו לעבוד ולא יעשו בעיות. ככה מתחילה אפליה. גם באופן תאורתי אם יהיו המון סידורי עבודה לשבת זה יהיה בעייתי לקבל עובדים דתיים \ כאלו שסתם לא רוצים לעבוד בשבת עד מכסה מסוימת.
 

droriko

New member
כי עדיין החברות צריכות יותר עובדים באמצע שבוע

אבל ירצו פחות להעסיק אותם
כי למה להעסיק עובד שיסרב לעבוד בשבת כאשר יש מועמדים שיסכימו לעבוד ולא יעשו בעיות. ככה מתחילה אפליה. גם באופן תאורתי אם יהיו המון סידורי עבודה לשבת זה יהיה בעייתי לקבל עובדים דתיים \ כאלו שסתם לא רוצים לעבוד בשבת עד מכסה מסוימת.
כי עדיין החברות צריכות יותר עובדים באמצע שבוע
בגלל הדרישה המועטה למקצוע. החברות לא בעמדה של להתחיל לסנן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה