תחילתו של מסע לסופה של האלימות?

גם שוטרים צריכים ללכת

חינוך זה לא מעצר חשודים. ישנו כלל משמעתי לפיו צריך לשבת במקום כשמתחיל שיעור, במה הוא שונה מלעמוד קודם?
 

פלגיה

New member
אם משאירים את זה ל"בעיה של המורה"

ולא בעיה מערכתית, יש מורים שהופכים לשוטרים. אם הגישה תהיה כלל קבוע של עמידה בתחילת שיעור, למורה לא יהיה "לא נעים" והוא לא יצטרך להשתמש בטכניקות של מעצר חשודים. ואגב - אני גם בעד לעמוד בתחילת פגישות עבודה למשל, כשנכנס אחד המשתתפים. זה נוהג בהרבה ארצות אירופאיות.
 

ganooov

New member
../images/Emo45.gif

האמת היא שכמעט כל בתי הספר הגדולים כבר אימצו חולצה אחידה וקוד לבוש למכנסיים, וזה עובד אחלה.
 

ganooov

New member
פחות שטויות להתעסק בהן,

כמעט אפס בעיות לבוש
.
 
מסכימה עם רוב דבריה של לאה_מ

לגבי הפסקה האחרונה, למרות "הרעיון המגוחך" (שלא מגוחך בעיני), כשמדובר בכסף, בארצנו הקטנטונת זה עובד, ועובד יופי.
 

irisgh

New member
וגם אני חושבת שתלבושת אחידה חוסכת

כסף. תרבות המותגים בשיאה. גם טי-שירטס יש של מותגים. אני בהחלט בעד תלבושת אחידה (פשוטה ונוחה) כגון ט-שירט עם סמל בי"ס, וג'ינס. אבל גם קוד לבוש (חולצת T בצבע אחיד חלק וגינס) נראה לי מספיק טוב. תמיד יהיה על מה לריב. (אצלנו היו רבים על אורך הג'ינס. לבנים היה מותר לבוא עם מכנסיים קצרים, ולבנות לא. מה שדי עצבן).
 

Kalla

New member
אני בעד תלבושת אחידה.

חולצות "אזרחיות" יש כל מיני. אפשר אולי להקפיד על אורך, אך מעבר לזה לא ניתן לחשוב על הכל ולהגביל כל מיני דברים מגעילים בפוטנציה. תלבושת אחידה כיום מגוונת למדי, כוללת חולצות בכל מיני צבעים ודוגמאות, ובהחלט יותר זולה, לפחות לאלה שילדיהם נוהגים כל יום ללכת עם מותג אחר לבית הספר. בקיצור, זה מוריד הרבה כאב ראש ותורם לאווירה הבית ספרית.
 

פלגיה

New member
ומשהו שקיבלתי עכשיו במייל:

פרויקט - לגדול בצבע - העשרת תלמידים ע"י יצירה אומנות מונעת אלימות מה היה עד עכשיו? ילדים מסתובבים בבתי הספר שהם חסרי מעש, משועממים וניתנים להשפעות שליליות מהסביבה ומהמבנה בו הם מבלים את רוב שעות היום. המבנה הזה אשר קירותיו נצבעו בשכבות צבע ללא מחשבה והיגיון ורובו מאובק כבר הספיק להתקלף ולהיסדק, משרה אוירה של חיפוף, ריקנות, זלזול וחוסר תשומת לב. הילדים האלה מחפשים: עניין, אתגר, חומר למחשבה, גירויים, ריגושים........ איפה? בינתיים האלימות גוברת. פרויקט לגדול בצבע - שיפור סביבת הלמידה כגורם להתפתחות התלמידים. זהו פרויקט התנדבותי /תרומה לקהילה, בו נשפר את סביבת הלמידה בבתי ספר באזורי אוכלוסיה מעוטת יכולת, ע"י ציורי קיר אשר ישמשו כמקור השראה והתפתחות מחשבתית, תרבותית ויצירתית לתלמידים. מטרות: · הנעת התלמידים לחשיבה על עתיד מאתגר ומלא אפשרויות. · הרחבת אופקים והגברת המודעות לאישים אשר הצעידו את האדם והתרבות קדימה. · התפתחות אישית של התלמידים ע"י חשיפה למידע וצבע. · חשיפת התלמידים לערכים כגון חופש הביטוי, חופש הבחירה ועוד. · מתן דגש על כיבוד הורים, מורים וכל בני האדם באשר הם - ללא הבדל דת גזע ומין. · הנעת התלמידים: לשאול, לברר, לבדוק, לקרא, לחקור, לחפש, ללמוד: מדע, מתמטיקה, פילוסופיה, היסטוריה, אמנות, מוסיקה ... מה יקרה בבתי הספר שיזכו לגדול בצבע? ü חווית סביבת הלמידה תהייה מיוחדת ומאתגרת ותיצור מצב בו יהיה נעים ללמוד. ü רעיונות וחלומות חדשים ירקמו בלבם של הילדים. ü הילדים יצעדו לרמת מודעות וידיעה גבוהה יותר ויפתחו בפניהם עולמות חדשים. ü הילדים ישאלו, יתעניינו, יחקרו ויבדקו עולמות חדשים: מדע, מתמטיקה, פילוסופיה, היסטוריה, אמנות, מוסיקה ... הילדים הללו הם המנהיגים ובעלי הרעיונות של המחר...... בואו ניתן להם כלים כדי שעולמם יהיה עולם מלא באהבה, ביצירה ובנתינה... תודה מראש, סהר נעימי – מנהל הפרויקט מנור שיבר – מנהל משאבי אנוש שירלי נעימי – מעצבת גראפית לאה - בימאית ומפיקת הסרט התיעודי "לגדול בצבע" תומר סולומון – יזם הפרויקט – כתובת אתר האינטרנט www.netime.co.il/color
 
הפרויקט הזה מיושם כבר בבתי הספר

בדיוק אתמול שמעתי שבבית ספר ברעננה ביקשו מתלמידים לצייר ולצבוע את הקירות בחופשת הקיץ. לדעתי היה צריך לצ'פר את הילדים בתשלום סימלי, כי אין ממש היענות.
 

מיכל שב

New member
אני דווקא לא בעד לשלם להם../images/Emo4.gif

אני חושבת שלילדים צריך להיות אינטרס ללמוד בסביבה נקיה ויפה. העולם שלנו הוא כל כך חומרי שלשלם להם יהיה ממש הניגוד הגמור למה שאנחנו מנסים ללמד אותם.
 

פלגיה

New member
גם אני חושבת שלא נכון לשלם

ראיתי כמה קירות מאוד יפים בבתי ספר שעשו התלמידים בעזרת המורות לאומנות. ואגב - על קירות כאלה מקשקשים פחות מאשר על קירות "חלקים"
 
הילדים צריכים תמריץ, אולי לא

בצורת כסף, אבל אפשר להחליף למשל בכך - שילדים בעייתים יצבעו את הקירות של בית הספר ובתמורה יקבלו חוג העשרה או שיעורים פרטיים. כך שני הצדדים יצאו נשכרים.
 
למעלה