בעניין זה של חוסר מודעות בשינה מעניין מאוד החילוק בהלכה
אשר מורה כי יש הפרש בין אדם אשר הזיק, אפילו רצח, בזמן שנתו, לבין שוטה. כאשר שוטה, פטור, ואילו אדם חייב. השולחן ערוך פוסק בהדיא כך, שיש הפרש בין שני היזקים אלו מבחינת הגברא. ולא מצאתי סימוכין לכך באף מערכת חוקית המוכרת לנו, מימי הרומאיים ועד ימינו. ואם למישהו יש את הידע בנושא זה, אשמח לדעתו. אבל ככל הנראה חז"ל הבחינו בספקטרום רחב של תודעה, ולא רק בשניים: מודעות וחוסר מודעות.