תלמידי ישראל קרסו במבחן העולמי במתמטיקה ומדעים

Lucifer LightBringer

Well-known member
גבר, אתה צריך להבין הקונספט של החברה החדשה בישראל, יעני עכשיו נסעתי באוטובוס, ועלה חרדי עם ערימת תפילין בידיים, לא שילם, אבל, עבר אחד אחד והזמין להניח תפילין. בשעה כזאת כמות הנוסעים דלילה, וכל הנוסעים סרבו לו. אז, הוא נעמד באמצע האוטובוס והתחיל דרשה "כולכם צדיקים וצדיקות, ובניכם יש משיח. הוא צריך לקיים מצווה אחת ויתגלה. מה תעשה מצווה אחת ?! יבוא אור גדול...." ונמלטתי מהאוטובוס :ROFLMAO:
עבר עבירה... אבל אין אלוהים אז זה בסדר...
;-)
 

Lucifer LightBringer

Well-known member
ממה שאני יודע במבחנים החיצוניים האלה נבחנים רק התלמידים החזקים באותה שכבת לימודים (נראה לי קוראים לזה המיצב או משהו כזה), הם לא נותנים לתלמידים החלשים במתמטיקה להיבחן.

ללמדכם שהמצב באמת גרוע, תמיד אפשר לייבא אנשים מהודו להייטק...
 

DANIAVNI

Well-known member
הישגי התלמידים בישראל במתמטיקה ובמדעים ירדו בצורה חדה בשנים האחרונות, כך עולה מתוצאות מחקר "טימס" הבינלאומי ל-2023 שפורסמו היום (רביעי).
הציונים הממוצעים של התלמידים בישראל בשני המקצועות הם הנמוכים ביותר מאז 2007.
הירידה שנרשמה בארבע השנים האחרונות בהישגי התלמידים היא החדה ביותר בקרב מדינות ה-OECD שהשתתפו במחקר – 32 נקודות בכל אחד משני תחומי הדעת.
שינוי זה חריג גם בהשוואה למדינות שאינן חברות ב-OECD.

מתוך 35 המדינות שהשתתפו בשני המחזורים האחרונים של המחקר, רק בארבע מדינות נרשמו ירידות דומות או חדות יותר, והן: בחריין, ירדן, קזחסטן ומלזיה.



במשרד החינוך ניסו לייחס את הירידה למשבר הקורונה, וטענו לקשר בין מדיניות הסגרים השמרנית, כלשונם, לבין ההידרדרות בהישגים.
עם זאת, מהנתונים עולה כי אין מתאם ברור בין אורך הסגרים לבין ההישגים.
כך, למשל, בארצות הברית ובצ'ילה הוטלו סגרים ארוכים יותר מאשר בישראל, אך הירידה בהישגים בשתי המדינות היתה מתונה יותר.
במשרד החינוך הודו כי המחקר אינו מאפשר לקבוע קשרים של סיבה ותוצאה בכל הנוגע לשינויים בהישגים, וכי ניתן להצביע רק על מתאם בין הירידה בהישגים לבין המגפה ומדיניות הסגרים.
בממוצע עולמי, ירדו הישגי התלמידים בשני המקצועות בין 11 ל-12 נקודות לעומת 32 נקודות בישראל.

צפה בקובץ המצורף 120998


המחקר נערך על ידי הארגון הבין-לאומי להערכת הישגים חינוכיים (IEA) אחת לארבע שנים.
המבחן האחרון, שתוצאותיו התפרסמו היום, נערך במאי 2023 בקרב מדגם ארצי של כ-2,500 תלמידי כיתה ח' מ-195 בתי ספר.
במדגם לא נכללו תושבי מזרח ירושלים או תלמידים מהחברה החרדית.
מבין 44 המדינות שנבדקו, ישראל דורגה במקומות ה-23 וה-25 במתמטיקה ובמדעים, בהתאמה - לעומת המקומות ה-9 וה-16 ב-2019.


פער אדיר, של יותר ממאה נקודות בשני המקצועות, נרשם בין הישגי התלמידים מרקע סוציו-אקונומי גבוה לאלה של תלמידים מרקע סוציו-אקונומי נמוך.
במדעים תלמידים מרקע גבוה קיבלו, בממוצע, 530 נקודות לעומת ציון ממוצע של 427 לתלמידים מרקע נמוך.
במתמטיקה נרשם פער גבוה אף יותר, כאשר תלמידים מרקע חזק קיבלו בממוצע 543 לעומת תלמידים מרקע נמוך שציונם הממוצע היה 424.

מבחן בינלאומי: הישגי התלמידים בישראל במתמטיקה ובמדעים הם הנמוכים ביותר מאז 2007
פחות משכילים=יותר ימניים
הישג כביר לשר החינוך של ממשלת הימין
הוא מחזק את המחנה הפוליטי שלו.

בסוף יהרגו את המשכילים
במלחמת האזרחים שמבשל אמסאלם
כמו אצל פול פוט.
 

Cranio

Well-known member
פחות משכילים=יותר ימניים
הישג כביר לשר החינוך של ממשלת הימין
הוא מחזק את המחנה הפוליטי שלו.

בסוף יהרגו את המשכילים
במלחמת האזרחים שמבשל אמסאלם
כמו אצל פול פוט.
אלה שרי החינוך הדגולים בעשור האחרון ולא רק קיש קיש .
 

Harrington

Well-known member
מנהל
פחות משכילים=יותר ימניים
אלא שאין כמובן כל קשר בין הדברים :). לא חסרים משכילים שמצביעים לימין, בדיוק כמו שלא חסרים חסרי השכלה שמצביעים לשמאל (בכל אופן בהנחה שיו"ר האופוזיציה לא מצביע לאחת ממפלגות הקואליציה ;-), אבל כמובן שהוא לא היחיד).
בסוף יהרגו את המשכילים
במלחמת האזרחים שמבשל אמסאלם
כמו אצל פול פוט.
מאחר ואמסלם, בניגוד אליך, יודע מצוין שציבור מצביעי הימין כולל כמובן גם אנשים משכילים ושאין כל שחר לטענה השמאלית (ובימינו רל"בית) העתיקה הזאת, לפיה רק אהבלים מצביעים לימין וכל החכמים מצביעים לשמאל, אין סיבה מיוחדת ששר בכיר בקואליציה יבקש לפגוע בכל משכילי ישראל.

כך או אחרת, אשריך על דבריך אלו :). אמנם סברתי לתומי שהמחשבה (המגוחכת מאז ומתמיד) הזאת כבר חלפה מהעולם. שהשמאל השכיל סוף סוף להבין שבס"ה מדובר בחרטוט מצוי. מסתבר מדבריך שזה לא המצב. מאחר וההשקפה הזאת היא אחת הסיבות שהשמאל כמעט תמיד מפסיד את הבחירות לימין, דבריך מבורכים ואי"ה נלמד את השפעתם גם בבחירות הבאות שיבואו עלינו לטובה.
 
אלא שאין כמובן כל קשר בין הדברים :). לא חסרים משכילים שמצביעים לימין, בדיוק כמו שלא חסרים חסרי השכלה שמצביעים לשמאל (בכל אופן בהנחה שיו"ר האופוזיציה לא מצביע לאחת ממפלגות הקואליציה ;-), אבל כמובן שהוא לא היחיד).
מבחינה סטטיסטית טענתו נכונה.
מאחר ואמסלם, בניגוד אליך, יודע מצוין שציבור מצביעי הימין כולל כמובן גם אנשים משכילים ושאין כל שחר לטענה השמאלית (ובימינו רל"בית) העתיקה הזאת, לפיה רק אהבלים מצביעים לימין וכל החכמים מצביעים לשמאל, אין סיבה מיוחדת ששר בכיר בקואליציה יבקש לפגוע בכל משכילי ישראל.
אם ייפגע במשכילים, יפגע בעצמו :)
כך או אחרת, אשריך על דבריך אלו :). אמנם סברתי לתומי שהמחשבה (המגוחכת מאז ומתמיד) הזאת כבר חלפה מהעולם. שהשמאל השכיל סוף סוף להבין שבס"ה מדובר בחרטוט מצוי. מסתבר מדבריך שזה לא המצב. מאחר וההשקפה הזאת היא אחת הסיבות שהשמאל כמעט תמיד מפסיד את הבחירות לימין, דבריך מבורכים ואי"ה נלמד את השפעתם גם בבחירות הבאות שיבואו עלינו לטובה.
הרבה הבינו את טעותם לאחר ה-7.10 ותהיה זרימה ימינה של מנדטים.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מבחינה סטטיסטית טענתו נכונה.
כך אכן השמאל טוען כבר עשרות שנים. הוא מעולם לא הוכיח טענה זו כמובן וכלל לא ניתן לבחון אותה סטטיסטית, כך שכל מי שטוען ש"מבחינה סטטיסטית הטענה נכונה", או שטועה ומטעה, או שפשוט בור ועם הארץ בנושא המדובר, או שפשוט משקר במצח נחושה.

הרבה הבינו את טעותם לאחר ה-7.10 ותהיה זרימה ימינה של מנדטים.
הנושא לא היה זרימת המנדטים, אלא האם השמאל ישכיל מתישהו להבין שניתוח בוחרי שמאל-ימין ככלל לא עובר בחלוקת משכילים-לא משכילים. כרגע מתברר מדברי קודמך שאנחנו עדיין לא שם. מתשובתך אני למד שקיים צורך לסטות מהדיון לכיוונים אחרים, מה שיכול ללמד על חיזוק עמדתו זו וקיומה המתמשך של בעיה זו.

בשורה התחתונה, אני כאמור מברך על דבריו כמו גם על תוספתך לדיון. למד מהם שקיים סיכוי סביר שגם בבחירות הבאות הימין יביס את השמאל (זה הרי לא ישתנה כל עוד השמאל לא מבין מדוע זה המצב ואת זה הוא לא יבין כל עוד יתמיד ביהירותו והחלוקה השגויה שהוא עורך מבחינה זו בין המצביעים). אשרינו שזכינו.

מיצינו.
 
הישגי התלמידים בישראל במתמטיקה ובמדעים ירדו בצורה חדה בשנים האחרונות, כך עולה מתוצאות מחקר "טימס" הבינלאומי ל-2023 שפורסמו היום (רביעי).
הציונים הממוצעים של התלמידים בישראל בשני המקצועות הם הנמוכים ביותר מאז 2007.
הירידה שנרשמה בארבע השנים האחרונות בהישגי התלמידים היא החדה ביותר בקרב מדינות ה-OECD שהשתתפו במחקר – 32 נקודות בכל אחד משני תחומי הדעת.
שינוי זה חריג גם בהשוואה למדינות שאינן חברות ב-OECD.

מתוך 35 המדינות שהשתתפו בשני המחזורים האחרונים של המחקר, רק בארבע מדינות נרשמו ירידות דומות או חדות יותר, והן: בחריין, ירדן, קזחסטן ומלזיה.



במשרד החינוך ניסו לייחס את הירידה למשבר הקורונה, וטענו לקשר בין מדיניות הסגרים השמרנית, כלשונם, לבין ההידרדרות בהישגים.
עם זאת, מהנתונים עולה כי אין מתאם ברור בין אורך הסגרים לבין ההישגים.
כך, למשל, בארצות הברית ובצ'ילה הוטלו סגרים ארוכים יותר מאשר בישראל, אך הירידה בהישגים בשתי המדינות היתה מתונה יותר.
במשרד החינוך הודו כי המחקר אינו מאפשר לקבוע קשרים של סיבה ותוצאה בכל הנוגע לשינויים בהישגים, וכי ניתן להצביע רק על מתאם בין הירידה בהישגים לבין המגפה ומדיניות הסגרים.
בממוצע עולמי, ירדו הישגי התלמידים בשני המקצועות בין 11 ל-12 נקודות לעומת 32 נקודות בישראל.

צפה בקובץ המצורף 120998


המחקר נערך על ידי הארגון הבין-לאומי להערכת הישגים חינוכיים (IEA) אחת לארבע שנים.
המבחן האחרון, שתוצאותיו התפרסמו היום, נערך במאי 2023 בקרב מדגם ארצי של כ-2,500 תלמידי כיתה ח' מ-195 בתי ספר.
במדגם לא נכללו תושבי מזרח ירושלים או תלמידים מהחברה החרדית.
מבין 44 המדינות שנבדקו, ישראל דורגה במקומות ה-23 וה-25 במתמטיקה ובמדעים, בהתאמה - לעומת המקומות ה-9 וה-16 ב-2019.


פער אדיר, של יותר ממאה נקודות בשני המקצועות, נרשם בין הישגי התלמידים מרקע סוציו-אקונומי גבוה לאלה של תלמידים מרקע סוציו-אקונומי נמוך.
במדעים תלמידים מרקע גבוה קיבלו, בממוצע, 530 נקודות לעומת ציון ממוצע של 427 לתלמידים מרקע נמוך.
במתמטיקה נרשם פער גבוה אף יותר, כאשר תלמידים מרקע חזק קיבלו בממוצע 543 לעומת תלמידים מרקע נמוך שציונם הממוצע היה 424.

מבחן בינלאומי: הישגי התלמידים בישראל במתמטיקה ובמדעים הם הנמוכים ביותר מאז 2007
אחרי הנפילה במשכורות ההיטק ,הפיטורים ועליית שכר הלימוד - שככה ההתלהבות מללמוד את הדברים האלה.
 

lemner40

Well-known member
הישגי התלמידים בישראל במתמטיקה ובמדעים ירדו בצורה חדה בשנים האחרונות, כך עולה מתוצאות מחקר "טימס" הבינלאומי ל-2023 שפורסמו היום (רביעי).
הציונים הממוצעים של התלמידים בישראל בשני המקצועות הם הנמוכים ביותר מאז 2007.
הירידה שנרשמה בארבע השנים האחרונות בהישגי התלמידים היא החדה ביותר בקרב מדינות ה-OECD שהשתתפו במחקר – 32 נקודות בכל אחד משני תחומי הדעת.
שינוי זה חריג גם בהשוואה למדינות שאינן חברות ב-OECD.

מתוך 35 המדינות שהשתתפו בשני המחזורים האחרונים של המחקר, רק בארבע מדינות נרשמו ירידות דומות או חדות יותר, והן: בחריין, ירדן, קזחסטן ומלזיה.



במשרד החינוך ניסו לייחס את הירידה למשבר הקורונה, וטענו לקשר בין מדיניות הסגרים השמרנית, כלשונם, לבין ההידרדרות בהישגים.
עם זאת, מהנתונים עולה כי אין מתאם ברור בין אורך הסגרים לבין ההישגים.
כך, למשל, בארצות הברית ובצ'ילה הוטלו סגרים ארוכים יותר מאשר בישראל, אך הירידה בהישגים בשתי המדינות היתה מתונה יותר.
במשרד החינוך הודו כי המחקר אינו מאפשר לקבוע קשרים של סיבה ותוצאה בכל הנוגע לשינויים בהישגים, וכי ניתן להצביע רק על מתאם בין הירידה בהישגים לבין המגפה ומדיניות הסגרים.
בממוצע עולמי, ירדו הישגי התלמידים בשני המקצועות בין 11 ל-12 נקודות לעומת 32 נקודות בישראל.

צפה בקובץ המצורף 120998


המחקר נערך על ידי הארגון הבין-לאומי להערכת הישגים חינוכיים (IEA) אחת לארבע שנים.
המבחן האחרון, שתוצאותיו התפרסמו היום, נערך במאי 2023 בקרב מדגם ארצי של כ-2,500 תלמידי כיתה ח' מ-195 בתי ספר.
במדגם לא נכללו תושבי מזרח ירושלים או תלמידים מהחברה החרדית.
מבין 44 המדינות שנבדקו, ישראל דורגה במקומות ה-23 וה-25 במתמטיקה ובמדעים, בהתאמה - לעומת המקומות ה-9 וה-16 ב-2019.


פער אדיר, של יותר ממאה נקודות בשני המקצועות, נרשם בין הישגי התלמידים מרקע סוציו-אקונומי גבוה לאלה של תלמידים מרקע סוציו-אקונומי נמוך.
במדעים תלמידים מרקע גבוה קיבלו, בממוצע, 530 נקודות לעומת ציון ממוצע של 427 לתלמידים מרקע נמוך.
במתמטיקה נרשם פער גבוה אף יותר, כאשר תלמידים מרקע חזק קיבלו בממוצע 543 לעומת תלמידים מרקע נמוך שציונם הממוצע היה 424.

מבחן בינלאומי: הישגי התלמידים בישראל במתמטיקה ובמדעים הם הנמוכים ביותר מאז 200
כמה נושאים קשורים
1. הנתונים האמיתים של ישראל הרבה יותר גרועים ממה שפורסם
2. חרדים שהם 20 אחוז מאוכלוסית התלמידים לא נבחנו, אם היו נבחנים הם היו מקבלים אפס.
והציון הכללי היה נמוך ב20 אחוז.
3. הערבים במזרח ירושלים לא נבחנים
4. סביר שבישראל כמו בישראל הכינו את התלמידים ומורים עזרו לתלמידים,
לא רק התלמידים בישראל מרמים, גם המורים.
הציונים האמיתים הם כנראה יותר נמוכים.
5. שר החינוך המטומטם, משקיע בלימודי תנך ומוסרת ופחות מתמטיקה
זאת התוצאה.
6. במדינות איכותיות שהתלמידים ברמה גבוהה, מורים מקבלים משכורת גבוהה,
בישראל רק אנשים ברמה נמוכה, ונשים שמחפשות עבודה נוחה הולכים להיות מורים
7. שנים של מלחמות שדפקו את התלמידים + שנים של קורונה שדפקו את התלמידים
חלק גדול מהילדים היום יצאו דפוקים כשיהיו גדולים, הם לא יהיו מהנדסים ולא יהיו טייסים.
8. הציונים רק ילכו ויירדו
בעוד שבעולם משקיעים יותר ויותר בחינוך, בישראל משקיעים פחות ופחות.
9. יהיה לזה השפעה ישירה בעתיד לאיכות הכלכלה ורמת החיים.
 

Cranio

Well-known member
כמה נושאים קשורים
1. הנתונים האמיתים של ישראל הרבה יותר גרועים ממה שפורסם
2. חרדים שהם 20 אחוז מאוכלוסית התלמידים לא נבחנו, אם היו נבחנים הם היו מקבלים אפס.
והציון הכללי היה נמוך ב20 אחוז.
3. הערבים במזרח ירושלים לא נבחנים
4. סביר שבישראל כמו בישראל הכינו את התלמידים ומורים עזרו לתלמידים,
לא רק התלמידים בישראל מרמים, גם המורים.
הציונים האמיתים הם כנראה יותר נמוכים.
5. שר החינוך המטומטם, משקיע בלימודי תנך ומוסרת ופחות מתמטיקה
זאת התוצאה.
6. במדינות איכותיות שהתלמידים ברמה גבוהה, מורים מקבלים משכורת גבוהה,
בישראל רק אנשים ברמה נמוכה, ונשים שמחפשות עבודה נוחה הולכים להיות מורים
7. שנים של מלחמות שדפקו את התלמידים + שנים של קורונה שדפקו את התלמידים
חלק גדול מהילדים היום יצאו דפוקים כשיהיו גדולים, הם לא יהיו מהנדסים ולא יהיו טייסים.
8. הציונים רק ילכו ויירדו
בעוד שבעולם משקיעים יותר ויותר בחינוך, בישראל משקיעים פחות ופחות.
9. יהיה לזה השפעה ישירה בעתיד לאיכות הכלכלה ורמת החיים.
ולכן יש עזיבה גדולה של ישראלים , כאלה שרואים את הנולד.
 

Cranio

Well-known member
עתיד המדינה תלוי בחינוך ילדי ישראל .
החינוך הממלכתי סובל מאפליה תקציבית חמורה, ובתקציב 2025 מתוכנן קיצוץ דרקוני נוסף.
צעדים אלו מאיימים על עתיד ההון האנושי בישראל, שהוא הבסיס להצלחת תעשיות ההייטק והמשק כולו.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
70 אחוז מהמתמטיקה שמלמדים לא חשובה ולא רלוונטית לרוב האנשים.

היום צריכים ללמד כלכלה - איך להתנהל עם כסף.
ומחשבים. אלה תחומים שחשובים ורלוונטים.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
אין דבר כזה "מתמטיקה שלא צריך".
אלה שאומרים אחרת הם אלה שמתקשים במתמטיקה שמדמ"חניקים בקושי פוגשים בלימודיהם.
בטח שיש. יש המון. צריך ללמד מתמטיקה לצורך ממשי של משהו - מחשבים.

ולא כמו היום בכללי/ תאורתי. בגלל זה רוב האנשים לא מתחברים לזה.
 
למעלה