תמונה אחת = 1000 מלים, מעשה אחד = 1000000 מלים.

pynokyo

New member
תכין לך קשקושי ביצים במיץ גזר - או קשקושי גזר במיץ ביצים

ספר לנו אם זה היה טעים

מבטיחה להאמין לך איך הטעם בלי לנסות זאת בבית
 

רגלים

New member
אם כך , השפה בכלל מיותרת. כל מה שנשאר לעשות זה לטפס

ואם השפה מיותרת, אין לי מושג מדוע אתה לא מסיק את המסקנה ההכרחית ומפסיק להשתמש בה...
 

pynokyo

New member
נו? ו? שפת שמות. הלאה.... תחדש, תרגש, תשעשע,

לא כל שם תחילתו במעשה.
יש הרבה סוגי עצים והרבה סוגי פירות - כשאדם פיתח את השפה אפשר להגיד למישהו את המילה מחוספס גם בלי שהוא ימשש עץ.
יש מילים בשפה שאינם ניתנים למישוש - חושב, מבין, מרגיש, פילוסופיה, ידיעה, חוויה, בקשה.
יש דבר אחד שאי אפשר להעביר במילים - טעם. האדם התפתח הרבה מעבר למעשה ופעולה.
הלאה - לנושא הבא.
יש לך כישרון רב בכתיבת שירה והבעה - למה אתה נתקע על הנושא הזה - משעמם.
 

pynokyo

New member
השאלות שלך הן גם התשובות - לא כל דבר נובע ממעשה או מתחושה

מוח האדם מסוגל לעבד מחשבות וחוויות רק מעצם השמיעה של המילים/השפה.
 

DogsPCI

New member
לא. המוח מסוגל לשחזר חוויות שכבר חווה והכיר במציאות.

(או בשפה של עצבר - קיים כחלק מהידיעה הטבעית שלנו).


אם אומר לך שאני מתגעגע אליך. ואת מעולם לא חווית געגוע. האם תהיה לזה משמעות מבחינתך? לא. האם זה ינחם אותך? יגרום לך להרגיש טוב או רע? - לא. זה יהיה אוסף של אותיות חסר-משמעות.


אבל בגלל שאת פעם כן חווית את הידיעה הטבעית - שאנו גם הדבקנו לה את השם - געגוע (וגם אמרו לך פעם כשהיית קטנה - שמה שאת מרגישה כשמישהו אהוב נמצא רחוק - זה געגוע.). אם אומר לך עכשיו שאני מתגעגע, המוח שלך יקח את המילה געגוע, יתרגם אותה לחוויה/ידיעה-פנימית - אליה את חיברת את המילה - געגוע. ואז, תוכלי להזדהות עם מה שאני מרגיש כלפיך - וזה מה שיגרום לך הרגיש טוב. (וכן, יש מצב שמה שאני מכנה געגוע יהיה אחר משלך. אף אחד לא ידע אף-פעם!).

כמובן, זה אם את (לא אישי, תמיד כותב כלפי מישהו) מתחברת בכלל לסיטואציה וגם פתוחה להרגיש. יש מספיק שהם אטומים ומילים ומשמעותן (הטבעית) סתם חולפות להם מעל הראש. מה שנקרא - אטומים.


כמובן רק דעתי.
 

DogsPCI

New member
וממשיך לזרום קצת...

&nbsp
הידיעה-הטבעית היא בעצם זו שמגדירה את גבולות היכולת שלנו כבני-אדם. יכולת ההבנה.
&nbsp
הידיעה - הטבעית היא בעצם גבולות התפיסה שלנו. אבני-היסוד שלה.
&nbsp
למשל. אצל חרקים מסויימים - אולטרה-סגול או תת-אדום (מקווה שאני מדייק) הם חלק מהידיעה הטבעית שלהם. - שלנו - לא!
&nbsp
אולטרה-סגול ותת-אדום לא משרתים אותך כלל בחיי היום יום-שלך ובהבנה שלך. עבורם יש משמעות. אנו מעזרת המדע הצלחנו להבין שיש משהו שקיים מעבר לידיעה-הטבעית שלנו, אבל כדי לדעת אותו - אנו חייבים כלים שיצתרגמו את הנ"ל לידע שנכלל תחת הידיעה הטבעית שלנו! אנחנו לעולם לא נראה צבעים אלה, רק נוכל להעזר במכשיר שיציג אותם בצבע שאנו כן יודעים אותו.
&nbsp
בדומה, לעופות יש ידיעה-טבעית על הקטבים המגנטים. בלי מצפן, בלי מדע, בלי כלום - הם רואים את זה :)). יודעים את זה. עוד הרבה לפני שאנחנו ידענו על זה. או יותר נכון גילינו שיש משהו שאנו לא יכולים לדעת - מבלי לפתח כלי שיתרגם את הידיעה הזו לסוג ידיעה שאנו כן מסוגלים לדעת. כמו למשל - מספרים עם +/- שמציינים מגנטיות.
&nbsp
בדומה לכרישים יש חוש היחודי להם...
&nbsp
וכן הלאה.
&nbsp
גם לבנות חללית. דבר שדורש פיסיקה ומטמטיקה, ומאות שנים של התפתחות המדע - גם החללית הכי משוכללת שתהיה - בסופה - כולה מתורגמת ובנויה בכפןף לידיעה-הטבעית שלנו.
&nbsp
&nbsp
מנוע. - מה זה? יש ידיעה טיבעית? לא! יש ידיעה אנושית. אבל, לא היה ניתן לבנות את הידיעה האנושית - אלא בעזרת כלים מהידיעה הטבעית! זו המגבלה שלנו.
&nbsp
&nbsp
מקווה שיהיה קצת יותר ברור מעצבר, ומקווה שהוא בכלל מבין אותי. חחח (מאמין שכן).
&nbsp
&nbsp
 

pynokyo

New member
ידיעה טבעית לא קשורה לצורך בשפה לשם תקשורת.

כל חלקיק נושא בתוכו ידיעה טבעית - כל דבר ביקום עשוי מחלקיקים הנושאים בתוכם ידיעה פנימית.
ידיעה פנימית מחייבת תקשורת בין החלקיקים השונים - התקשורת גם היא ידיעה פנימית.
אצל חלקיקים התקשורת טבועה בהם ללא מילים.
אצל בני אדם התקשורת חיונית להישרדות.
 

pynokyo

New member
ידיעה טבעית לא צריכה שפה - הסכמה על צלילים שמהווים מילה

לא מצריכה חוויה אישית.
העולם הפנימי של אדם הוא אישי ואינו ניתן להעברה ע"י מילים - כשאני אומרת מתגעגעת לא בהכרח יכול בהחלט להיות שונה מתחושת הגעגועים שלך.
עצבר טוען שהשפה היא שמות - כל מילה היא שם של ידיעה שקיבלנו כתוצאה מפעולה כלשהי.
זה לא משנה את העובדה שיש מילים שהם לא חוויות ויש מילים שלא קשורות לפעולה כלשהי שעשינו. השפה מורכבת מהיקשים שהם הרבה יותר מורכבים מתיאור חוויה או פעולה.
 

aetzbarr

Member
מבין, מבין, מגדל הידע האנושי, עומד על בסיס של ידיעה טבעית.

כאשר עוסקים בידיעה טבעית,
הפרופסור המלומד,
וזה שבכלל לא למד,
נמצאים באותו מעמד.

הידע האנושי העצום, וההישגים הטכנולוגיים המופלאים, לא היו באים לעולם
אלמלא ניתנה לאדם מתנה שהסתתרה בתת מודע שלו, והיא מתנת הידיעה הטבעית.
עתה, סוף סוף , היא יצאה אל המודע.

וכשהיא יצאה,
היא גילתה לעולם,
שהשפה האנושית היא שפת שמות.

א.עצבר
 

pynokyo

New member
נו? ו? האם זה משנה את הידע האנושי? האם זה משנה סדרי עולם?

תת ההכרה זה ידיעה טבעית - כמו שלכל תא בגוף יש ידיעה טבעית, כל חלקיק בטבע יש לו ידיעה טבעית - התאים והחלקיקים לא משתמשים בשפה ולא מתקדמים לשום מקום הם נשארים כפי שהם.
והאדם עם הידיעה הטבעית שלו משתמש בשפה ומצליח להתעלות מעל הידיעה הטבעית - או שאולי הכל כבר טמון מראש בתת ההכרה (טכנולוגיה וכל הקידמה) - והאדם רק מצליח לחשוף אותה בעזרת שפה.
אז? יופי.... הלאה.
 

aetzbarr

Member
אלפי שנים תהו חוקרי השפה האנושית, איך ילדים רוכשים שפה ?

לא מלמדים ילדים לדבר, הם לומדים לבד
ליתר דיוק הם לא לומדים לבד, הם פשוט עושים מעשים, והידיעה הטבעית באה אליהם בעקבות המעשים האלה.
הם קופצים , ומטפסים , ורצים , ומתעייפים , ונוגעים , וטועמים , ומריחים , ושומעים, ובעקבות המעשים האלה, באות ידיעות טבעיות , בלי לדעת שהן באות.
המבוגרים מלמדים אותם רק שמות, וזה מספיק כדי לרכוש שפה.
יש אלפי שפות אנושיות בעולם, וכולן מבוססות על רעיון הידיעה הטבעית שבאה
העקבות מעשה.
הידיעה הטבעית שבאה בעקבות מעשה היא ידיעה כללית המשותפת לכל אדם.
הידיעה הכללית שייכת לעולם החיצוני המשותף לכולם.
ולעומתה, קיימת ידיעה פרטית ייחודית לכל אדם, שפשוט באה מעצמה..
לכל אדם יש ידיעותיו הפרטיות שלו, המבטאות את עולמו הפנימי שלו.

א.עצבר
 

pynokyo

New member
אם זה היה כפי שתיארת כל אדם יכול היה להבין את כל השפות בעולם

בפועל, שפה נרכשת משמיעה וחיקוי - הרחבת השפה נוצרת גם מקריאת ספרים
חוויות החיים נוצרות מהתנסות אישית - אצל תינוק זה מתחיל אוראלית, אחר כך עובר למישוש, ריח ושמיעה.
בגילים מאוחרים יותר ההתנסות מתרחבת לגירויים נוספים וסקרנות.
 

aetzbarr

Member
למיטב הבנתי זה בדיוק ככה

ילד שנולד בשבט אפריקני, לומד את שפת השבט.
ומהי שפת השבט ? צלילים ייחודיים לידיעות טבעיות ייחודיות, שבאות בעקבות מעשה.
אם הוא מקרב יד אל המדורה, אומרים לו הורררר
וכאשר הוא מרחיק יד מהמדורה, אומרים לו האאאא
כאשר הילד קירב יד אל המדורה באה אליו ידיעה והוא כבר יודע..
עכשיו הוא גם יודע, כי השם המוסכם לידיעה שבאה אליו, הוא הורררר

אצלינו השם של הידיעה הזו הוא חממממ
באנגליה , השם של הידיעה הזו הוא הוטט

ילדים יכולים ללמוד בקלות שתי שפות במקביל, כיוון שהם כל הזמן עושים מעשים
המביאים לידיעה טבעית.
למבוגרים קשה לרכוש שפה נוספת, כיוון שמלמדים להחליף מלים, ולא מלמדים אותם בשיטה הטבעית, של לעשות מעשים ולתת להם שמות.

א.עצבר
 

pynokyo

New member
אצל מבוגרים כושר הקליטה לדברים חדשים באופן כללי יורד

כושר הלמידה והקליטה של ילד עד גיל מסויים טוב יותר משל מבוגר - זה הדרך הטבעית של הטבע.
 

DogsPCI

New member
השפה היא הפשוטה, החיוורת, המתחזה - למציאות.

המונח - מעשה, לא בא לתאר - פועל. אלא - חוויה.

אין שום דרך אחרת אנשים.

עוד לפני שתיתכן שפה של מילים, יש הרי צורך שיהיה לוח של משמעות או מהות - עליו נדביק אותן (ולא שהן תצלחנה לכסות חצי ממנו בכלל).

אף-אחד לא אומר שאין צורך בשפה, ובמילים.
אלא רק לומר, שיש מקומות בהם אין צורך במילים.
מקומות שהם - מעבר למילים.

וחשוב לומר זאת, כיוון שאנו כל היום עסוקים במילים!!

ביננו לבין הסביבה - 24/7 - מילים!
ואפילו בינינו לבין עצצמינו!! - 24/7 מילים - הפעם בצורת מחשבות!

וגם אם אנחנו בטבע... ים, שקיעה... עדיין נהיה מוקפים ועסוקים במילים.
- וחבל! כי כרגע - אין לנו בהן שום צורך! לא מול הטבע, ובטח לא בתוכינו כמחשבות.


שוב, כתיבה חופשית. דעתי בלבד.

ד"ש חם פינוקיו :)).
 

pynokyo

New member
אכן יש מצבים שקשה לתאר במילים - מצד שני

לא כל מילה היא תיאור חוויה.
בנוסף, חוויה זה מעולמו הפנימי של האדם - ולא קשורה לדברים חיצוניים שלגביהם יש מילים שלא קשורות לחוויה אלא להסכמה משותפת על הפירוש שלהן.
 

DogsPCI

New member
לא תתכן הסכמה מבלי לדעת קודם על מה מסכימים (לדעת! ידיעה היא

לא דרך מילים).
&nbsp
תני דוגמה למילה כזו שאפשר להבין אותה בניתוק מחוויה.
אי-אפשר להבין כלום בלי שיהיה מחובר לחוויה/ידיעה.
&nbsp
היא העוגן, הקיום - מי שאנחנו.
&nbsp
את חייבת נקודת אחיזה בעולם...
&nbsp
&nbsp
 
למעלה