darkshadow1
New member
מה ההבדל בין ישראל לבין גרמניה, צרפת ושוויץ?
נשמע כאילו אתה טוען שהנוף בישראל יותר יפה מהנוף בשוויץ
חוץ מזה, חישמול הוא לא משהו שנעשה רק במדינות אירופאיות עשירות עם רשת מסילות רבת שנים- זה משהו שמבדיל בין מדינות שרואות ברשת המסילות שלהן אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי ותשתית אסטרטגית שיש צורך להשקיע בה ולשפר אותה לבין מדינות שרואות בה שריד מימים עברו שצריך לשרת רק רכבות מטען ומסכנים שאין להם רכב פרטי.
החישמול הוא השקעה אסטרטגית לטווח ארוך. משרד האוצר בדרך כלל יוצא למלחמות חורמה נגד פרוייקטים של תחבורה ציבורית- אבל דווקא במקרה של פרוייקט החישמול לא שמעתי התנגדות מצד משרד האוצר. כנראה שגם שם מבינים שמדובר בפרוייקט מאוד יקר, אבל שהתועלת הכלכלית שלו אדירה- גם בטווח הקצר ובוודאי שבטווח הארוך. חוץ מזה, אם היה ממש בטענות שלך- האירגונים הירוקים היו משתמשים בהן בשביל לטרפד את הפרוייקט, ולא בטענות ההזויות שלהם לגבי הקרינה, שכל קשר בינן לבין המציאות מקרי לחלוטין.
חוץ מזה, הטענה שלך שצריך לשכוח לגמרי מהחישמול פשוט מגוחכת כי בלי החישמול לא יהיה אפשר להפעיל את הקו המהיר לירושלים ויצטרכו לעשות שינויים משמעותיים בקו לכרמיאל. במילים אחרות- המצב הנוכחי הוא שגם אם הטענות שלך מוצדקות (והן לא), פשוט אין ברירה- אחרת פרוייקטים בעלות של מעל 10 מיליארד ש"ח יהפכו לפילים לבנים.
מה ההבדל בין ישראל לבין גרמניה, צרפת ושוויץ?רותם זה בסדר לבקר אין
לי בעיה.. שוב פעם אני חוזר מה שאני כתבתי היום יש רכבות דיזל ברמה גבוה מאוד גם קטרים שמאיצים די מהר אפשר לקנות קרונועים שגם יותר זולים מהחשמול וגם שקטים וגם מהירים וגם מזהמים פחות אולי אפלו פחות מאוטובוס
מה בעיה ??!? ישראל זה לא שוויץ או גרמניה או צרפת ששם נוסעים על רכבות חשמליות פה זה פחות מתאים לארץ יש גם את חוטי החשמל זה הורס את הנוף היפה בארץ שלנו...
תסתכל על המצב הכלכלי הקשה בארץ החשמול זה טונה של מליארדים אתה יודע בכלל מה אפשר לעשות אם הכסף הזה??!?!? כמה אפשר לעזור לאנשים נזקקים או לבית חולים שאין די מיטות במחלקות זה הרבה יותר חשוב מהחשמול המטופש הזה...
זה היה רק דוגמה קטנה מאוד מה אפשר לעשות עם הכסף הזה
אני בתור אזרח המדינה לא חושב שהשקעה מוצדקת נקודה ??
נשמע כאילו אתה טוען שהנוף בישראל יותר יפה מהנוף בשוויץ
החישמול הוא השקעה אסטרטגית לטווח ארוך. משרד האוצר בדרך כלל יוצא למלחמות חורמה נגד פרוייקטים של תחבורה ציבורית- אבל דווקא במקרה של פרוייקט החישמול לא שמעתי התנגדות מצד משרד האוצר. כנראה שגם שם מבינים שמדובר בפרוייקט מאוד יקר, אבל שהתועלת הכלכלית שלו אדירה- גם בטווח הקצר ובוודאי שבטווח הארוך. חוץ מזה, אם היה ממש בטענות שלך- האירגונים הירוקים היו משתמשים בהן בשביל לטרפד את הפרוייקט, ולא בטענות ההזויות שלהם לגבי הקרינה, שכל קשר בינן לבין המציאות מקרי לחלוטין.
חוץ מזה, הטענה שלך שצריך לשכוח לגמרי מהחישמול פשוט מגוחכת כי בלי החישמול לא יהיה אפשר להפעיל את הקו המהיר לירושלים ויצטרכו לעשות שינויים משמעותיים בקו לכרמיאל. במילים אחרות- המצב הנוכחי הוא שגם אם הטענות שלך מוצדקות (והן לא), פשוט אין ברירה- אחרת פרוייקטים בעלות של מעל 10 מיליארד ש"ח יהפכו לפילים לבנים.