תמונות Euro3200 באירופה

darkshadow1

New member
מה ההבדל בין ישראל לבין גרמניה, צרפת ושוויץ?

רותם זה בסדר לבקר אין
לי בעיה.. שוב פעם אני חוזר מה שאני כתבתי היום יש רכבות דיזל ברמה גבוה מאוד גם קטרים שמאיצים די מהר אפשר לקנות קרונועים שגם יותר זולים מהחשמול וגם שקטים וגם מהירים וגם מזהמים פחות אולי אפלו פחות מאוטובוס
מה בעיה ??!? ישראל זה לא שוויץ או גרמניה או צרפת ששם נוסעים על רכבות חשמליות פה זה פחות מתאים לארץ יש גם את חוטי החשמל זה הורס את הנוף היפה בארץ שלנו...
תסתכל על המצב הכלכלי הקשה בארץ החשמול זה טונה של מליארדים אתה יודע בכלל מה אפשר לעשות אם הכסף הזה??!?!? כמה אפשר לעזור לאנשים נזקקים או לבית חולים שאין די מיטות במחלקות זה הרבה יותר חשוב מהחשמול המטופש הזה...
זה היה רק דוגמה קטנה מאוד מה אפשר לעשות עם הכסף הזה
אני בתור אזרח המדינה לא חושב שהשקעה מוצדקת נקודה ??
מה ההבדל בין ישראל לבין גרמניה, צרפת ושוויץ?
נשמע כאילו אתה טוען שהנוף בישראל יותר יפה מהנוף בשוויץ
חוץ מזה, חישמול הוא לא משהו שנעשה רק במדינות אירופאיות עשירות עם רשת מסילות רבת שנים- זה משהו שמבדיל בין מדינות שרואות ברשת המסילות שלהן אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי ותשתית אסטרטגית שיש צורך להשקיע בה ולשפר אותה לבין מדינות שרואות בה שריד מימים עברו שצריך לשרת רק רכבות מטען ומסכנים שאין להם רכב פרטי.

החישמול הוא השקעה אסטרטגית לטווח ארוך. משרד האוצר בדרך כלל יוצא למלחמות חורמה נגד פרוייקטים של תחבורה ציבורית- אבל דווקא במקרה של פרוייקט החישמול לא שמעתי התנגדות מצד משרד האוצר. כנראה שגם שם מבינים שמדובר בפרוייקט מאוד יקר, אבל שהתועלת הכלכלית שלו אדירה- גם בטווח הקצר ובוודאי שבטווח הארוך. חוץ מזה, אם היה ממש בטענות שלך- האירגונים הירוקים היו משתמשים בהן בשביל לטרפד את הפרוייקט, ולא בטענות ההזויות שלהם לגבי הקרינה, שכל קשר בינן לבין המציאות מקרי לחלוטין.

חוץ מזה, הטענה שלך שצריך לשכוח לגמרי מהחישמול פשוט מגוחכת כי בלי החישמול לא יהיה אפשר להפעיל את הקו המהיר לירושלים ויצטרכו לעשות שינויים משמעותיים בקו לכרמיאל. במילים אחרות- המצב הנוכחי הוא שגם אם הטענות שלך מוצדקות (והן לא), פשוט אין ברירה- אחרת פרוייקטים בעלות של מעל 10 מיליארד ש"ח יהפכו לפילים לבנים.
 

mister K

New member


מה ההבדל בין ישראל לבין גרמניה, צרפת ושוויץ?
נשמע כאילו אתה טוען שהנוף בישראל יותר יפה מהנוף בשוויץ
חוץ מזה, חישמול הוא לא משהו שנעשה רק במדינות אירופאיות עשירות עם רשת מסילות רבת שנים- זה משהו שמבדיל בין מדינות שרואות ברשת המסילות שלהן אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי ותשתית אסטרטגית שיש צורך להשקיע בה ולשפר אותה לבין מדינות שרואות בה שריד מימים עברו שצריך לשרת רק רכבות מטען ומסכנים שאין להם רכב פרטי.

החישמול הוא השקעה אסטרטגית לטווח ארוך. משרד האוצר בדרך כלל יוצא למלחמות חורמה נגד פרוייקטים של תחבורה ציבורית- אבל דווקא במקרה של פרוייקט החישמול לא שמעתי התנגדות מצד משרד האוצר. כנראה שגם שם מבינים שמדובר בפרוייקט מאוד יקר, אבל שהתועלת הכלכלית שלו אדירה- גם בטווח הקצר ובוודאי שבטווח הארוך. חוץ מזה, אם היה ממש בטענות שלך- האירגונים הירוקים היו משתמשים בהן בשביל לטרפד את הפרוייקט, ולא בטענות ההזויות שלהם לגבי הקרינה, שכל קשר בינן לבין המציאות מקרי לחלוטין.

חוץ מזה, הטענה שלך שצריך לשכוח לגמרי מהחישמול פשוט מגוחכת כי בלי החישמול לא יהיה אפשר להפעיל את הקו המהיר לירושלים ויצטרכו לעשות שינויים משמעותיים בקו לכרמיאל. במילים אחרות- המצב הנוכחי הוא שגם אם הטענות שלך מוצדקות (והן לא), פשוט אין ברירה- אחרת פרוייקטים בעלות של מעל 10 מיליארד ש"ח יהפכו לפילים לבנים.
 

mister K

New member
מה פחות מתאים לארץ?


רותם זה בסדר לבקר אין
לי בעיה.. שוב פעם אני חוזר מה שאני כתבתי היום יש רכבות דיזל ברמה גבוה מאוד גם קטרים שמאיצים די מהר אפשר לקנות קרונועים שגם יותר זולים מהחשמול וגם שקטים וגם מהירים וגם מזהמים פחות אולי אפלו פחות מאוטובוס
מה בעיה ??!? ישראל זה לא שוויץ או גרמניה או צרפת ששם נוסעים על רכבות חשמליות פה זה פחות מתאים לארץ יש גם את חוטי החשמל זה הורס את הנוף היפה בארץ שלנו...
תסתכל על המצב הכלכלי הקשה בארץ החשמול זה טונה של מליארדים אתה יודע בכלל מה אפשר לעשות אם הכסף הזה??!?!? כמה אפשר לעזור לאנשים נזקקים או לבית חולים שאין די מיטות במחלקות זה הרבה יותר חשוב מהחשמול המטופש הזה...
זה היה רק דוגמה קטנה מאוד מה אפשר לעשות עם הכסף הזה
אני בתור אזרח המדינה לא חושב שהשקעה מוצדקת נקודה ??
מה פחות מתאים לארץ?

אם לדבריך "ישראל זה לא שוויץ, גרמניה או צרפת", אז לאיזה מדינות אתה רוצה שנידמה?? מנית פה כמה מהמדינות בעלות התשתית הרכבתית המפותחת ביותר בעולם אשר לא יכלו להגיע לרמה זו אלמלא הייתה מחושמלת, חד משמעית!

"הורס את הנוף היפה", מה הורס? ובשוויץ אין נוף יפה? ובצרפת?
בחיי, אתה מתחיל לדבר כמו קבוצת אנשים מאוד הזויים שזוכים לגינויים כאן בפורום ומטרתם לפעול נגד הרכבת.

אנשים נזקקים ובתי חולים לא נמצאים בכלל באותה משוואה של שיפור התח"צ מבחינת הקצאת תקציבים.
על מנת לשדרג את רשת הרכבות חישמול הוא הכרחי, נקודה.

אני מצטער שאני נאלץ להגיד לך את זה, אבל אם כך אתה חושב, אז כדאי שתצא ותלמד קצת על יעילות תח"צ כמערכת.
או שתתמקד בתחביב הקטרים ובידע הטכני ולא בסוגיות של שיפור מערכתי.
 
זאת דעתי ...הדעה שלך היא

מה פחות מתאים לארץ?

אם לדבריך "ישראל זה לא שוויץ, גרמניה או צרפת", אז לאיזה מדינות אתה רוצה שנידמה?? מנית פה כמה מהמדינות בעלות התשתית הרכבתית המפותחת ביותר בעולם אשר לא יכלו להגיע לרמה זו אלמלא הייתה מחושמלת, חד משמעית!

"הורס את הנוף היפה", מה הורס? ובשוויץ אין נוף יפה? ובצרפת?
בחיי, אתה מתחיל לדבר כמו קבוצת אנשים מאוד הזויים שזוכים לגינויים כאן בפורום ומטרתם לפעול נגד הרכבת.

אנשים נזקקים ובתי חולים לא נמצאים בכלל באותה משוואה של שיפור התח"צ מבחינת הקצאת תקציבים.
על מנת לשדרג את רשת הרכבות חישמול הוא הכרחי, נקודה.

אני מצטער שאני נאלץ להגיד לך את זה, אבל אם כך אתה חושב, אז כדאי שתצא ותלמד קצת על יעילות תח"צ כמערכת.
או שתתמקד בתחביב הקטרים ובידע הטכני ולא בסוגיות של שיפור מערכתי.
זאת דעתי ...הדעה שלך היא
אחרת זכותך ..אם אתה חושב שאני הזוי אז על תתכתב אתי אם אתה חושב שהשירות של רכבת ישראל לא טוב אז סע באוטובוסים....
אני כבר לא יחזור לכתוב מה שכתבתי בעבר פה אני מתחיל לחזור על עצמי כמו תוכי
 

mister K

New member
לא אמרתי שאתה הזוי.

זאת דעתי ...הדעה שלך היא
אחרת זכותך ..אם אתה חושב שאני הזוי אז על תתכתב אתי אם אתה חושב שהשירות של רכבת ישראל לא טוב אז סע באוטובוסים....
אני כבר לא יחזור לכתוב מה שכתבתי בעבר פה אני מתחיל לחזור על עצמי כמו תוכי
לא אמרתי שאתה הזוי.
גם לא דיברתי על השירות של רכבת ישראל.
מה הקשר בכלל?!
 
כי אנשים פה

לא אמרתי שאתה הזוי.
גם לא דיברתי על השירות של רכבת ישראל.
מה הקשר בכלל?!
כי אנשים פה
שכותבים שהרכבת פה בארץ לא מספיק יעילה ..
מי שלא טוב לו יסע באוטובס מה רע גם יותר זול ??
כתבתה שאני מדבר כמו אנשים הזווים ופועל ונגד הרכבת וזה ממש לא נכון
 

mister K

New member
אז אתה בעצם טוען שלא צריך לשפר את הרכבת.

כי אנשים פה
שכותבים שהרכבת פה בארץ לא מספיק יעילה ..
מי שלא טוב לו יסע באוטובס מה רע גם יותר זול ??
כתבתה שאני מדבר כמו אנשים הזווים ופועל ונגד הרכבת וזה ממש לא נכון
אז אתה בעצם טוען שלא צריך לשפר את הרכבת.
שמי שלא טוב לו ייסע באוטובוס ושהרכבת תישאר כמו שהיא עם הדיזל.
אכן כתבתי שהדברים שאתה כותב מזכירים דברים של אנשים וגופים הזויים שפועלים נגד הרכבת. גם התגובה האחרונה שלך מאוד מוזרה לדעתי.
אבל לא כתבתי שאתה פועל נגד הרכבת. אני לא אוהב שמסלפים דברים שאני כותב.
 
אני לא טוען שלא צריך לשפר

אז אתה בעצם טוען שלא צריך לשפר את הרכבת.
שמי שלא טוב לו ייסע באוטובוס ושהרכבת תישאר כמו שהיא עם הדיזל.
אכן כתבתי שהדברים שאתה כותב מזכירים דברים של אנשים וגופים הזויים שפועלים נגד הרכבת. גם התגובה האחרונה שלך מאוד מוזרה לדעתי.
אבל לא כתבתי שאתה פועל נגד הרכבת. אני לא אוהב שמסלפים דברים שאני כותב.
אני לא טוען שלא צריך לשפר
את הרכבות בארץ כתבית איך אפשר לשפר את הרכבות בארץ גם בדיזל בעלות יותר זולה
בקשר למה שכתבתה שאני כותב כמו אנשים שפועלים נגד הרכבת תסתכל מה בדיוק כתבתה ותבין
ואם לא תבין
אז אני יצטט לך מה בדיוק כתבתה
 

amit1270

New member
"בעלות יותר זולה"

אני לא טוען שלא צריך לשפר
את הרכבות בארץ כתבית איך אפשר לשפר את הרכבות בארץ גם בדיזל בעלות יותר זולה
בקשר למה שכתבתה שאני כותב כמו אנשים שפועלים נגד הרכבת תסתכל מה בדיוק כתבתה ותבין
ואם לא תבין
אז אני יצטט לך מה בדיוק כתבתה
"בעלות יותר זולה"
כן יש הרבה פתרונות "זולים" שעולים ביוקר...
 

luckydude

Active member
אני לא יודע מה זה ׳תחנות השנה׳

רותם תאמין לי אני בותר
נוסע יודע על מה אני מדבר היורו מאיץ די מהר מסכים שהבובו די עגלה אבל בשביל זה לא צריך לחשמל את כול קווי הרכבת בארץ אפשר לקנות קטרי דיזל פחות מזהמים בעלות יותר זולה מהחשמול המיותר
שלא נדבר על תחנות השנה שזה מאוד מזהם...
אתה בכלל חובב אוטובוסים נכון ?? אז על מה נוסע אוטובוס על חשמל אולי ?? או דיזל ??
אתה יודע כמה זה 7000 אוטובסים מזהמים הרבה יותר מכול הקטרים בארץ !!!
אנחונו נפגשנו בצרפין לפני 8 או 9 שנים בערך בתוך האוטובוס אתה די בחור נחמד לפי מה שאני זוכר ...
אני מציע לך להמשיך לכתוב על 303 או 404 ואני ימשך לכתוב על הרכבות ונפרד בתור ידידים !!
אני לא יודע מה זה ׳תחנות השנה׳
אבל אני יכול לומר בוודאות של 1000% שבכל פרמטר אפשרי, חישמול (במיוחד כזה שמבוסס ברובו על גז טבעי כמו בישראל) מזהם פחות (ולפעמים הרבה הרבה פחות) מהנעה בדיזל. בנוסף, בחישמול ישנה גם אפשרות להחזרת חלק מאנרגית הבלימה של הרכבת בחזרה לרשת החשמל, מה שהופך את ההנעה בחשמל לעוד יותר יעילה.
 

אורי404

New member
יש יתרונות רבים, שאריק פירט אותם

אני לא יודע מה זה ׳תחנות השנה׳
אבל אני יכול לומר בוודאות של 1000% שבכל פרמטר אפשרי, חישמול (במיוחד כזה שמבוסס ברובו על גז טבעי כמו בישראל) מזהם פחות (ולפעמים הרבה הרבה פחות) מהנעה בדיזל. בנוסף, בחישמול ישנה גם אפשרות להחזרת חלק מאנרגית הבלימה של הרכבת בחזרה לרשת החשמל, מה שהופך את ההנעה בחשמל לעוד יותר יעילה.
יש יתרונות רבים, שאריק פירט אותם
נוסף לחיסכון באנרגיה היתרונות הם:
* טיפולים פחות מורכבים, בהשוואה לדיזל.
* יכולת האצה עדיפה ומנגד יכולת בלימה עדיפה. האחרון יעיל בעיקר בקווים בקווים פרבריים, כמו הקו לראשון לציון-מערב, אבל לא רק.
* רעש מוקטן.
 
אולי מזהם פחות אבל מסרטן יותר ?!?

אני לא יודע מה זה ׳תחנות השנה׳
אבל אני יכול לומר בוודאות של 1000% שבכל פרמטר אפשרי, חישמול (במיוחד כזה שמבוסס ברובו על גז טבעי כמו בישראל) מזהם פחות (ולפעמים הרבה הרבה פחות) מהנעה בדיזל. בנוסף, בחישמול ישנה גם אפשרות להחזרת חלק מאנרגית הבלימה של הרכבת בחזרה לרשת החשמל, מה שהופך את ההנעה בחשמל לעוד יותר יעילה.
אולי מזהם פחות אבל מסרטן יותר ?!?
החשומול הוא די מיותר ביחס לעלות שלו ...אפשר לקנות קרונועים משהו דומה לIC שגם מהיר וגם פחות מזהם
בעלות קטנה יחסית והרבה מאוד יותר זולה מהחשמול המטופש חבל על הכסף אני לא קונה את הלוקשים של החשמול
 

mister K

New member
נו באמת... אתה לא רציני.

אולי מזהם פחות אבל מסרטן יותר ?!?
החשומול הוא די מיותר ביחס לעלות שלו ...אפשר לקנות קרונועים משהו דומה לIC שגם מהיר וגם פחות מזהם
בעלות קטנה יחסית והרבה מאוד יותר זולה מהחשמול המטופש חבל על הכסף אני לא קונה את הלוקשים של החשמול
נו באמת... אתה לא רציני.
אם כבר אז גזי הפליטה של הדיזל מסרטנים הרבה יותר, בנוסף לכל שאר הנזקים שהם גורמים לסביבה.
זמנו של הדיזל הולך ואוזל. עתודות הנפט בעולם הולכות ומצטמצמות והיכן שניתן לבסס מערכת על מקור אנרגיה יעיל יותר, עושים זאת.
זאת כמובן בנוסף לכל שאר היתרונות של חשמל בהנעת רכבות נוסעים, שעולים בעשרות מונים על יתרונות הדיזל ובאופן שלא ניתן להשוואה בכלל.
זה שאתה אוהב קטרי דיזל, לא אומר שכך באמת צריכות לפעול רכבות נוסעים בעשור השני של המאה ה-21.
גם אני אהבתי את ה-SLים וה-O305 אבל מה לעשות שהם מזהמים ולא נגישים ועבר זמנם.
 
אני כבר שומע 100 שנה הנפט אוזל

נו באמת... אתה לא רציני.
אם כבר אז גזי הפליטה של הדיזל מסרטנים הרבה יותר, בנוסף לכל שאר הנזקים שהם גורמים לסביבה.
זמנו של הדיזל הולך ואוזל. עתודות הנפט בעולם הולכות ומצטמצמות והיכן שניתן לבסס מערכת על מקור אנרגיה יעיל יותר, עושים זאת.
זאת כמובן בנוסף לכל שאר היתרונות של חשמל בהנעת רכבות נוסעים, שעולים בעשרות מונים על יתרונות הדיזל ובאופן שלא ניתן להשוואה בכלל.
זה שאתה אוהב קטרי דיזל, לא אומר שכך באמת צריכות לפעול רכבות נוסעים בעשור השני של המאה ה-21.
גם אני אהבתי את ה-SLים וה-O305 אבל מה לעשות שהם מזהמים ולא נגישים ועבר זמנם.
אני כבר שומע 100 שנה הנפט אוזל
נכון שדיזל לא בריא אבל הקרינה זה גם מסרטן
לפי משרד התחבורה אוטובוס יכול לנסוע עד 20-15 שנה בערך
ומה בארצות הבירת נוסעים הרכבות הנוסעים על חשמל ??? או דיזל וזה מדינה מאוד מפותחת !!
 

darkshadow1

New member
כל דבר מסרטן.

אני כבר שומע 100 שנה הנפט אוזל
נכון שדיזל לא בריא אבל הקרינה זה גם מסרטן
לפי משרד התחבורה אוטובוס יכול לנסוע עד 20-15 שנה בערך
ומה בארצות הבירת נוסעים הרכבות הנוסעים על חשמל ??? או דיזל וזה מדינה מאוד מפותחת !!
כל דבר מסרטן.
גם המסך של המחשב שלך. ההבדל הגדול בין תשתית חישמול עילית לבין רכבות שעובדות על דיזל הוא שבמקרה של החישמול- לעולם לא הוכח קשר ישיר בינו לבין סרטן, בזמן שאין עוררין על העובדה שהזיהום שפולטים כלי רכב שעובדים על דלקי מאובנים מסרטן וגורם למחלות רבות בדרכי הנשימה.
לגבי ארצות הברית- מצחיק שאתה מביא אותה בתור דוגמה ל"מדינה מאוד מפותחת". קווי הנוסעים בארצות הברית הם מיושנים והוזנחו במשך עשורים. האמת העצובה היא שרכבת ישראל מסיעה בשנה יותר נוסעים מחברת הרכבות הלאומית של ארצות הברית, ובפער גדול (ומדובר במדינה שהאוכלוסיה שלה גדולה פי 40 מהאוכלוסיה של ישראל). בקיצור, מי שמביא את המצב של קווי הנוסעים בארה"ב למצב שבישראל צריך לשאוף אליו- כנראה לא מבין יותר מדי בנושא.
 

mister K

New member


כל דבר מסרטן.
גם המסך של המחשב שלך. ההבדל הגדול בין תשתית חישמול עילית לבין רכבות שעובדות על דיזל הוא שבמקרה של החישמול- לעולם לא הוכח קשר ישיר בינו לבין סרטן, בזמן שאין עוררין על העובדה שהזיהום שפולטים כלי רכב שעובדים על דלקי מאובנים מסרטן וגורם למחלות רבות בדרכי הנשימה.
לגבי ארצות הברית- מצחיק שאתה מביא אותה בתור דוגמה ל"מדינה מאוד מפותחת". קווי הנוסעים בארצות הברית הם מיושנים והוזנחו במשך עשורים. האמת העצובה היא שרכבת ישראל מסיעה בשנה יותר נוסעים מחברת הרכבות הלאומית של ארצות הברית, ובפער גדול (ומדובר במדינה שהאוכלוסיה שלה גדולה פי 40 מהאוכלוסיה של ישראל). בקיצור, מי שמביא את המצב של קווי הנוסעים בארה"ב למצב שבישראל צריך לשאוף אליו- כנראה לא מבין יותר מדי בנושא.
 

easylivin

New member
אל תטרח להסביר לו, רבים כבר ניסו...

כל דבר מסרטן.
גם המסך של המחשב שלך. ההבדל הגדול בין תשתית חישמול עילית לבין רכבות שעובדות על דיזל הוא שבמקרה של החישמול- לעולם לא הוכח קשר ישיר בינו לבין סרטן, בזמן שאין עוררין על העובדה שהזיהום שפולטים כלי רכב שעובדים על דלקי מאובנים מסרטן וגורם למחלות רבות בדרכי הנשימה.
לגבי ארצות הברית- מצחיק שאתה מביא אותה בתור דוגמה ל"מדינה מאוד מפותחת". קווי הנוסעים בארצות הברית הם מיושנים והוזנחו במשך עשורים. האמת העצובה היא שרכבת ישראל מסיעה בשנה יותר נוסעים מחברת הרכבות הלאומית של ארצות הברית, ובפער גדול (ומדובר במדינה שהאוכלוסיה שלה גדולה פי 40 מהאוכלוסיה של ישראל). בקיצור, מי שמביא את המצב של קווי הנוסעים בארה"ב למצב שבישראל צריך לשאוף אליו- כנראה לא מבין יותר מדי בנושא.
אל תטרח להסביר לו, רבים כבר ניסו...
הוא לא באמת מאמין לשטויות על "חשמל מסרטן", ויודע כבר על הסרטן שהדיזל גורם לו באמת ולא בנדמה לי. למטה יותר הוא הודה (והודה כבר בעבר בצורה גלויה יותר) למה בדיוק הוא שונא את תכנית החישמול. לבנאדם רגשות מיוחדים מאוד לקטרי דיזל, ודיזל בלבד. בעיקר לסוגים מאוד מסויימים שלהם - המיושנים שעדיין פועלים בארץ... הפחד הגדול שלו הוא שהם ייגרטו. והם אכן ייגרטו, לא יעזור שום דבר. הסיבות היחידות שה-G12 עדיין בשירות, הן היעדר חישמול ומחסור בקטרי עיתוק אמיתיים בשירות רכבת ישראל. אם לא יהיה חישמול, הקטרים האלה עדיין ייגרטו ויוחלפו ב"קונטיינרים" השנואים עליו, אם כי שנואים קצת פחות מקטרים חשמליים. בקיצור, בהיגיון אי אפשר לדבר עם מר קטר שלל מצרי המתפרק תוך כדי "נסיעה" (זחילה).
 
קטר 108 נוסע כבר 57 שנה ועדיין

אל תטרח להסביר לו, רבים כבר ניסו...
הוא לא באמת מאמין לשטויות על "חשמל מסרטן", ויודע כבר על הסרטן שהדיזל גורם לו באמת ולא בנדמה לי. למטה יותר הוא הודה (והודה כבר בעבר בצורה גלויה יותר) למה בדיוק הוא שונא את תכנית החישמול. לבנאדם רגשות מיוחדים מאוד לקטרי דיזל, ודיזל בלבד. בעיקר לסוגים מאוד מסויימים שלהם - המיושנים שעדיין פועלים בארץ... הפחד הגדול שלו הוא שהם ייגרטו. והם אכן ייגרטו, לא יעזור שום דבר. הסיבות היחידות שה-G12 עדיין בשירות, הן היעדר חישמול ומחסור בקטרי עיתוק אמיתיים בשירות רכבת ישראל. אם לא יהיה חישמול, הקטרים האלה עדיין ייגרטו ויוחלפו ב"קונטיינרים" השנואים עליו, אם כי שנואים קצת פחות מקטרים חשמליים. בקיצור, בהיגיון אי אפשר לדבר עם מר קטר שלל מצרי המתפרק תוך כדי "נסיעה" (זחילה).
קטר 108 נוסע כבר 57 שנה ועדיין
לא מתפרק ....קטרי GM הם הקטרי הטובים ביותר והחזקים ביותר אין ספק וממש לא מתפרקים
אולי הבובו מתחיל ליתפרק
 

mister K

New member
כבר הגיבו לך על הכל ואין לי מה להוסיף.

אני כבר שומע 100 שנה הנפט אוזל
נכון שדיזל לא בריא אבל הקרינה זה גם מסרטן
לפי משרד התחבורה אוטובוס יכול לנסוע עד 20-15 שנה בערך
ומה בארצות הבירת נוסעים הרכבות הנוסעים על חשמל ??? או דיזל וזה מדינה מאוד מפותחת !!
כבר הגיבו לך על הכל ואין לי מה להוסיף.
יש לי הרגשה שאתה כותב דברים מתוך רגש לקטרי דיזל ולא מתוך הבנה אמיתית בנושא.
וכאמור, ארצות הברית היא לא השוואה ראויה בחלק מסוגיות התח"צ אלא אירופה.
 
חיובי יש לי רגש לקטרי הדיזל כמו שיש לך

כבר הגיבו לך על הכל ואין לי מה להוסיף.
יש לי הרגשה שאתה כותב דברים מתוך רגש לקטרי דיזל ולא מתוך הבנה אמיתית בנושא.
וכאמור, ארצות הברית היא לא השוואה ראויה בחלק מסוגיות התח"צ אלא אירופה.
חיובי יש לי רגש לקטרי הדיזל כמו שיש לך
רגש לאוטובסים
אני לא מסתיר את זה
 
למעלה