תמר פרידמן וכל השאר....

liri7

New member
גם לדעתי לתמר פוטנציאל ענק

תמר ורוז לטעמי המתמודדות הכי טובות שם.
הבעיה שהם החליטו להפוך את אקס פקטור לאירוויזיון מתמשך עם כל הגימיקים, הרעש ,הצבעוניות ושאר הרעות שמאפיינות את האירוויזיון.
בכל הרעש הזה האיכות נבלעת וחבל.
הייחודיות של תמר בקול הענק שלה, הצניעות ונדמה לי שגם האינטליגנציה.
שיניחו לה להיות היא ולא יגררו אותה לקרקס שהם מנהלים שם.
בקרקס הזה , אחת כמו עדן כל כל הבורות שלה וחוסר התבונה הופכת לכוכבת.
 

GM1988

Well-known member
נותנים לה נעליים גדולות מדי

והיא צריכה להתמודד איתן על הבמה. שיתנו לה נעלי בית והרבה חום, ותראו איך תמר תרסק את הבמה הזו

אני מקווה שפורטיס בימים אלה עובד איתה כמו שנכון לעבוד עם בחורה כמו תמר.
 

liri7

New member
ל- GM

אבל אני חוששת שבמקום לעבוד איתה נכון לקחו אותה לסטודיו למחול.....
 

xjoiq

New member
אולי את תצליחי להסביר לי מה כלכך ענק בקול שלה

יש לה סמול וויס הטונים שלה צרים והרגש שלה מאוד מוגבל ואני לא אעיר לך עליה שום דבר על ה"שואו" שיש לה או שאין לה.
אין לה גבוהים והנמוכים שלה גם חלשים.ואם אני מחפש חום/אינטימיות/קטיפתיות לא מצליח,סורי,לא מצליח(ועם רוחב טונים כמו שלה אין לי גם סיכוי למצוא)

אולי את תחכימי אותי
 

GM1988

Well-known member
הרגע שמעתי שוב את הביצוע של תמר

ואני חושב שיש לה קול אומנם לא ענק כמו של רוז למשל (נבחן לפי המתמודדים בתכנית נטו), אבל ואוו, אני הסתכלתי על המסכים יחד עם הביצוע - ולדעתי תמר מאד התרגשה ולא השתחררה על הבמה.
אם היא הייתה משתחררת וזורמת על הבמה ושרה כמו שהיא שרה, זה היה כנראה הנאמבר הכי טוב של אותו הערב!
ואני לא מגזים, היא זמרת מעולה! והיא צעירה, ואם היא תספיק להשתפשף ולא ידיחו אותה, אני חושב שנזכה לנאמברים גדולים של תמר.
 

LiRs Lullaby

New member
בעקבותיך, הלכתי להקשיב לה שוב

ו...אני לא כל כך מסכימה איתך בנוגע לקול שלה. הנמוכים שלה לא חלקים בכלל, ואהבתי רק את החלק של הYOU CAN GO YOU OWWWWWN WAYYYYY רק כי זה מזכיר בטירוף את המקור וזה החלק הכי טוב בשיר. אבל השיר עצמו היה מונוטוני....
וכמובן, העניין של ההופעה, שפשוט קשה לצפות בה מרוב שזה מביך. מי שחושב שהיא תוכל לעבוד על העניין הזה ו"להשתחרר" עד הפרק הבא - ביום רביעי, יעני עוד 3 ימים בלבד, ובכן, אזכיר רק שציפיות יש בעיקר על כריות
 

GM1988

Well-known member
את יודעת מה, נראה לי שבגלל שאני לא מכיר

את המקור, אין לי מקור השוואה אליו חוץ מלתמר בפני עצמה, ולכן אני לוקח את הביצוע על סמך התרשמות ממנה בלבד.
מסכים שיש פה ושם בעיות בשירה, אבל! אני מדמיין את מה שהיה אפשר לעשות עם כל מה שהיה בשרותה על הבמה, ולכן זה מעודד אותי לחשוב שאם היא תשתחרר מהקיפאון שלה, יש סיכוי שהיא תעלה על רמה אחרת של הופעות בפרקים הבאים.
 

xjoiq

New member
בוא נעשה סימולציה

נגיד קילפנו מעליה את ההתרגשות ואת האי-שיחרור.
באיזה מקום אתה רואה שהיא מתעלה אפילו לא נראה שהיא יודעת(או לפחות מפנימה) שהשיר הוא שיר גברי(בעית התחברות לטקסט כבר אמרנו?) והדינמיקה אצלה מאוד פלאטית עד מונוטונית.
בשביל לעשות קאבר טוב לשיר הספציפי הזה צריך(יותר משירים אחרים) את הערך המוסף של זמר והוא ארטיסט ואם פתחת את הלינק של נייטינגל(3 הודעות מעל איפה ששמתי את הלינק של ארכדי) יכולת לשמוע את הביצוע המעלף של לאה מישל(הידועה גם כרייצ'ל ברי בסדרה גלי)שחקנית/זמרת בברודווי(איזה כיף לצופים שהלכו למחזמרים בהשתתפותה).

[דרך אגב היה לי מאוד קשה להתנתק מאינפוזיה רציפה של הביצועים של הרייצ'ל-לאה הזאת בשעות האחרונות כדי להתרשם שוב מהביצוע של תמר,לפני שאני עונה לך, אבל איכשהו הצלחתי]
 

GM1988

Well-known member
חזרתי להודעה עם הקישור המצורף

ושמעתי עכשיו את הביצוע מגלי... זה מדהים, אבל ככה דמיינתי שהשיר הזה צריך להשמע!

אני חושב שכדי שתמר תגיע לרמה כזו יש הרבה עבודה לעשות איתה, דבר שלא אפשרי להספיק בתכנית שאורכת חודש ימים.
היא בחורה צעירה, לא היה לה ניסיון וחשיפה כאלה, ובניגוד לאחרים, היא לא מצליחה כרגע ללחוץ חזק על הגז ולנסוע בקצב של השאר, ואני לוקח את זה בחשבון. אבל אני כן רואה את הפוטנציאל שהיא יכולה.
יש לה את המראה המתאים, הקול המתאים, ואין לי ספק שאם היא הייתה משוחררת-זה היה נראה ונשמע אחרת לגמרי.
 

juspan

New member
תראה, זו לא אשמתה כביכול


ראשית, התפלצתי מהעיבוד הטיפוסי ל"גלי" (לא שאי פעם צפיתי, מכירה הכי בגדול בקטנה
). תהיתי בלבי מה אנשי פליטיוד מק חושבים על זה (ועוד אלף אמנים מסוג כזה שקיבלו קאברים ברוודיויי על סטרואידים בכל הגלי הזה). נו, אולי הם שמחים שהם מגיעים לקהל צעיר ועכשווי ויהי מה, אולי, להבדיל ממני, הם מצליחים לפרק את הקול והכישרון מכל הזוועה המוזיקלית הזו.

ואז אמרתי, ניתן לה עוד צ'אנס, קראתי שהוציאה בדיוק סינגל בכורה (מיותר לומר שלא שמעתי עליה עד אתמול:), הלכתי לשמוע. מן הפח אל הפחת כמו שאומרים.

אבל כאן בדיוק נכנס הטעם האישי והכל כך מסוים משלי, אין לי שום חיבור לכל זמרות הפאורהאוס האלה, סוג קולות שלא עושה לי הרבה, כבר לא יודעת אם הברודוויי שיק הזה ממקודם לא עדיף בעיניי (לפחות הוא עם קצת הומור, נדמה לי).

כדי שזמרת מסוג כזה תגיע אלי בכלל ואזהה אותה (כלומר מבחינתי מישל לאה הזו כרגע היא הכי משובטת, בשמיעות ראשונות נשמעת לי כמו עוד אלף זמרות עלומות אחרות שיודעות לשיר, שום סימן אישי וכו'), הן פשוט צריכות חומרים מנצחים, גם אם לא לטעמי המוזיקלי האישי, אבל עדיין שיר טוב עם מלודיה מנצחת.

וזה מה שאתה לא מבין כאן כשאתה מנסה לנתח כל מיני דברים שהסבירו לך שהם בלתי נתיחים - כמו למה כ"כ הרבה אנשים (ואני חותמת אתך שאכן היו הרבה) התאהבו בתמר פרידמן באודישן! מבחינתי לפחות, יש לה לגמרי את הסימן האישי הזה, היא מזוהה מהתו הראשון, היא נוגעת ומרגשת בכל ההווייה שלה ובצבע הקול שלה. מכיוון שהיא מבחינתי בסגנון הזמרות היוצרות (גם אם עדיין לא כותבת או שאולי צעירה מדי כדי לכתוב דברים טובים ממש) ולא סתם זמרת-זמרת שהקול שלה הוא בגדר "כלי" (מהוקצע, יכולות טכניות גרנדיוזות וכו'), אז בתחרות כזו זה נופל וקם על בחירת שירים שמתאימים לה או שלא. ועד עכשיו בתכניות החיות זה פשוט היה לא, לצערי.
 

xjoiq

New member
לא מסכים איתך בכלום אבל.. מסכים איתך בהכל

כנראה שהנוירונים אצלנו במוח מחוברים הפוך איפה שהפלוס שם המינוס ואיפה שהמינוס שם הפלוס אבל הבנתי אותך לגמרי.הסברת יפה מאוד למה שירה זה לא מדע מדויק. שם המשחק זה החבילה הכוללת.
 


ממש שנאתי את הביצוע של ליאה מישל דנן, אם כי אני מודה שכיביתי אותו ממש לקראת הסוף, כשהיא התחילה עם הזעקות, כי גם לכוח הסבל שלי יש גבולות. התואר "משובטת" כאילו הומצא בשבילה. יש משהו מאוד יהיר בביצוע הזה, ואני חושבת שזה מה שמפריע לי יותר מהעיבוד הסכריני הזוועתי או מזעקות השבר, ביצוע שכולו - תיראו איזו פירוטכניקה אני יכולה לעשות עם הקול שלי! תיכף אני גם אעשה גלגלון עם הלשון ופירואט עם השקדים! רגש וחיבור למילים? אני לא הרגשתי אפילו קמצוץ מאלו.
 

xjoiq

New member
פששש עד שזמרת מואילה בטובה להתפוצץ את סובלת?

אין יותר תענוג צרוף בשירה מזמרות עוצמתיות שסוחטות את הריאות אי שם מסביב לאזור הסול של האוקטבה החמישית לא משנה באיזה שפה או ז'אנר אפילו הלב מתחיל להתמרד אז לחוקי הגרביטציה.
אפילו זמרות שלא מצטיינות ברוחב טונים מעניין מצליחות לרגש כל שכן לאה מישל שרוחב הטונים שלה עולה על סלין דיון ואפילו על אדל(למרות שלאדל יש לה קול יותר פתוח).
עצם הרוחב של הטונים,הנדיר משהו, של לאה מישל זה ה-X הגדול שלה.
לאף אחת מאלו שתרצי לייחס ללאה מודל לשיבוט אין רוחב קול כזה והגבוהים שלה מעלפיםם
את חושבת שזה כל כך קל?נו נראה אותך מתפוצצת במוזיקליות תעלי לאינסטגרם מבטיח לעשות לייק אם תפיקי הרמוניות.
 
לא רוצה שאף אחד "יתפוצץ" עלי

ה"התפוצצות" הזו היא אחת מהרעות החולות שמאפיינות זמרים מהמין הזה, שמאמינים שכמה שיותר פומפוזי, יותר חזק, יותר ויותר ויותר מהכל - כך ייטב. אני רוצה שירה טובה, נקייה ממניירות ופוזות ומפירוטכניקה יהירה וריקנית, בלי פיצוצים ובלי זיקוקים, בלי תמרות עשן ובלי אנשי זק"א שיחפשו שרידים אנושיים בכל ההמולה הזו, שירה שיש בה אופי ונשמה - ואת כל אלו אין לגברת הנכבדה ליאה מישל.

נ.ב.
לא רק שמעולם לא התיימרתי להיות זמרת בעצמי, לפחות מאז שהמורה למוזיקה הודיעה לי שהששתפותי במקהלה אינם נחוצה יותר, נדמה לי שכבר ציינתי פה שהשירה שלי תהיה סוג של מטרד ציבורי.
 
למעלה