תנאי קבלה?

ron369

New member
לא כ"כ

ההתחכמות היא "אבל מה אם המישור המרוכב?" בכל מקרה, באינפי לא היה חומר במבחן, למיטב זכרוני (וטוב שכך, אחרת היה אפשר להעתיק ממנו את המשפטים שצריך במבחן).
 
אף דוגמא איננה נכונה

אפילו לא זו של הישיבה על התחת. תלוי מה עושים כשיושבים, ואם עושים את אותו הדבר שעושים בזמן התיכון, לעניות דעתי זה בעיקר מזיק.
 

shirbi

New member
ככה את שוללת? בלי הסברים?

למה לעשות את מה שעשינו בתיכון לא כדאי לעשות באוניברסיטה? למשל, מה ההבדל המהותי בין מבחן בגרות במתמטיקה לבין מבחן בחדו"א ובאלגברה? הרי בשני המקרים צריך לדעת לפתור תרגילים, ולהוכיח משפטים, לא?
 

shirbi

New member
כתבתי לך מה הדמיון. התעלמת:

"הרי בשני המקרים צריך לדעת לפתור תרגילים, ולהוכיח משפטים, לא?"
 

vinney

Well-known member
אני מסכים עם נועה

לגבי 1: מנסיון שלי (ויש לי נסיון גם בלימודים באוניברסיטה וגם בבגרות), ציונים טובים בבגרות לא גוררים ציונים טובים באוניברסיטה, ולהיפך. בגרות כוללת מגוון מאוד רחב של מקצועות, חלקן מעניינים אותי חלקם לא, ואם בספרות יש לי ציון 60, זה לא אומר שאני יכול או לא יכול ללמוד משהו, ואם הציון שלי בהיסטוריה 50, אני בכלל לא זכאי לתעודת בגרות, למרות שאני יכול להיות גאון במתמטיקה. לגבי 2: קשר בין ציוני בגרות לחוכמה מקרי בהחלט. מדובר בשינון בלבד. לגבי 3: זה אולי נכון, אבל זה לא קשור בכלל. אם יש לי ציוני בגרות נמוכים, זה כי אני לא מסוגל להכריח להשיב את עצמי ללמוד? או אולי כי אני מסוגל להכריח את עצמי ללמוד אבל אני טיפש? או שאולי אני מסוגל להכריח את עצמי ללמוד, וגם לא טיפש במיוחד, ופשוט זה לא מה שמעניין אותי כרגע, כי לשחק כדורגל זה יותר כיף? באופן עקרוני, אתה יוצא מהנחה שמי שלומד באוניברסיטה פתוחה לא מסוגל להשיג תעודת בגרות. או לא אתה, אלא זה שעל הסטיגמא שהעלה אנחנו מדברים. בכל אופן - זה לא נכון. קח אותי (התקבלתי ל4 אוניברסיטאות שונות, כולל טכניון), קח את נועה, גם היא מסוגלת לקבל תעודת בגרות, פשוט לא מעניין אותה התעודה הזאת (ודי בצדק), וקח רבים וטובים אחרים - אתה תגלה שרבים שלומדים באוניברסיטה הפתוחה יכולים ללמוד גם במקום אחר, ואתה גם תגלה שאלה שאין להם תעודת בגרות - יכולים להצטיין בלימודים אקדמאיים.
 

shirbi

New member
ובכן:

1. הנסיון הספיציפי האישי שלך כמובן לא משנה כלום. הרי אנחנו מדברים כאן על סטטיסטיקה ולא על מקרים פרטיים. 2. אומנם יש לא מעט אנשים חכמים שלא מצליחים להוציא ציוני בגרות טובים, אבל במקרה ההפוך לא כל כך נתקלתי. על האוניברסיטה הפתוחה לא דיברתי בכלל. להערכתי, מי שלא מסוגל לסיים בגרות, סביר שגם באוניברסיטה הפתוחה יהיה לא מאוד לא קל.
 

vinney

Well-known member
אתה לא הבנת

הנסיון שלי <=> אנשים שהכרתי בלימודים. והכרתי הרבה אנשים בלימודים, כי אני חננה עצלן שהולך להנחיות. לגבי אנשים לא חכמים במיוחד שמוציאים מאיות בבגרות, דווקא נתקלתי בכאלה. חלקם מוציאים מאות כי הם חרשנים ומשננים את החומר, אחרים נמשכים על ידי מורים שנותנים להם ציוני מגן מופלגים שבהחלט לא משקפים את הידע שלהם, לא אלה ולא אלה לא מצליחים אחר כך באוניברסיטה. הערה אחרונה שלך היא המפתח. איך אתה יודע אם מישהו לא מסוגל לסיים בגרות, או לא רוצה, או לחלופין לא יכול לסיים בגרות? איזו דרך יש לך לדעת? (ותבדיל בין "יכול" ל"מסוגל", אלה שני דברים שונים בתכלית). כי הרוב מסוגלים. מתוך כל תלמידי ישראל, 90% מסוגלים לקבל תעודת בגרות, אבל פחות מ60% באמת מקבלים. איך מתוך 40% האחרים אתה יכול לזהות אם העומד מולך שייך ל10% האהבלים שלא מסוגלים, או ל30% העצלנים/חסרי מוטיבציה/חסרי מזל/חסרי תקציב/חסרי מורה טוב באזור מגורים שמסוגלים, אבל לא קיבלו בגלל גורמים אחרים? אז נכון שמי שלא מסוגל לקבל תעודת בגרות, כנראה גם שלא יצליח, או לפחות יתקשה מאוד בלימודים אקדמיים. האם כל אלה שאין להם תעודת בגרות, שייכים לקבוצה הזאת? לא ולא. וזאת הטעות העיקרית של כל המתנשאים כמוך.
 

shirbi

New member
איפה טענתי דבר כזה?

איפה טענתי שכל מי שאין לו תעודת בגרות לא יצליח או יתקשה בלימודים אקדמאים? טענתי היחידה היתה שיש מתאם חיובי בין בעלי תעודת בגרות לבין מצליחים בלימודים אקדמאיים. כלומר, אם אני לא יודע עליך שום דבר מלבד העובדה שיש / אין לך תעודת בגרות, ועלי להמר האם תצליח בלימודים אקדמאים, אני אעדיף להמר על מי שיש לו תעודת בגרות (שזה בעצם גם מה שעושים המוסדות האקדמאים (מלבד האו"פ) כאשר הם מקבלים לשורותיהם את בעלי תעודת הבגרות).
 

vinney

Well-known member
המתאם הזה לא שווה כלום

כי רוב אנשים בלי תעודת בגרות מסוננים מראש מלגשת ללימודים אקדמאיים.
 

ron369

New member
אה, אז למי שעשה בגרות וקיבל ציונים

נמוכים יש פחות סיכוי להצליח בלימודים אקדמאיים מאשר מי שלא עשה בגרות כלל?
 

vinney

Well-known member
אני לא יודע

כמו שכבר אמרתי לך בשלוש הודעות האחרונות בנושא, אין לי מושג מה היכולות של בן אדם שלא עשה בגרות. אני יכול לנסות להעריך מה היכולות של בן אדם שכן עשה בגרות, והצליח בצורה כזאת או אחרת, תחת הנחות מסוימות (שלא בהכרח נכונות, אבל לצורך הסטטיסטיקה אפשר להניח שנכונות לרוב האנשים). אנשים שלא עשו בגרות - אין לי שום פיסת מידע עליהם, ואני לא יכול להגיד עליהם כלום, ובטח שלא להשוות אותם למישהו אחר.
 

ron369

New member
כן, צודק, זו הייתה הודעה טפשית ../images/Emo4.gif

בכלל, כל הדיון הזה די טפשי. זה לא שאנחנו באמת יכולים לשנות משהוא בנושא, לא?
 

vinney

Well-known member
באיזושהי צורה כן

בסופו של דבר לא הכל זה תורה מסיני, ואם נרצה לשנות - בסוף גם נשנה
(אני יודע, אני אופטימי
)
 

gil levi

New member
לפי הנתונים של המרכז הארצי

לבחינות והערכה (זה שאחראי על הפסיכו') יש מתאם חיובי של 0.35 אאל"ט.
 
לא קונה את הנתון

לא מאמינה שהוא גם עדכני וגם מתייחס לאופן בו מחשבים היום (עם הבונוסים) או בכלל לציונים איתם מגיעים לאוניברסיטה. אבל גם אם הוא נכון, אובייקטיבית, הוא קרוב יותר ל"אין שום קשר" מל"אנשים שהצליחו יותר בבגרות הם יותר טובים". אם רוצים לעשות שיפוט שכזה, אפשר לשכוח מהבגרויות ומהפסיכומטרי גם יחד, ופשוט לבדוק לפי השכלת הוריו של אדם זה או אחר.
 

gil levi

New member
בדקתי ואכן הנתון לא עדכני.

(הנתון הוא מלפני שנת 98
, שכחתי מזה...).
 

shirbi

New member
אתה יכול להרחיב?

לא עשיתי קורס בסטטיסטיקה. מה פירוש המספר 0.35?
 

ron369

New member
אולי,

שאם יש לך 12 אנשים, מתוכם 6 עם ציונים גבוהים בבגרות, ו-6 עם ציונים נמוכים, אזי, אם הסיכוי להצלחה באונ' הוא 50%, מבין השישה עם הציונים הגבוהים יצליחו ארבעה, בעוד שמבין השישה עם הציונים הנמוכים יצליחו שלושה. אבל אני זורק. המוח שלי חושב בערך כמו דייסה (קוואקר
) כרגע.
 
למעלה