אני מסכים עם נועה
לגבי 1: מנסיון שלי (ויש לי נסיון גם בלימודים באוניברסיטה וגם בבגרות), ציונים טובים בבגרות לא גוררים ציונים טובים באוניברסיטה, ולהיפך. בגרות כוללת מגוון מאוד רחב של מקצועות, חלקן מעניינים אותי חלקם לא, ואם בספרות יש לי ציון 60, זה לא אומר שאני יכול או לא יכול ללמוד משהו, ואם הציון שלי בהיסטוריה 50, אני בכלל לא זכאי לתעודת בגרות, למרות שאני יכול להיות גאון במתמטיקה. לגבי 2: קשר בין ציוני בגרות לחוכמה מקרי בהחלט. מדובר בשינון בלבד. לגבי 3: זה אולי נכון, אבל זה לא קשור בכלל. אם יש לי ציוני בגרות נמוכים, זה כי אני לא מסוגל להכריח להשיב את עצמי ללמוד? או אולי כי אני מסוגל להכריח את עצמי ללמוד אבל אני טיפש? או שאולי אני מסוגל להכריח את עצמי ללמוד, וגם לא טיפש במיוחד, ופשוט זה לא מה שמעניין אותי כרגע, כי לשחק כדורגל זה יותר כיף? באופן עקרוני, אתה יוצא מהנחה שמי שלומד באוניברסיטה פתוחה לא מסוגל להשיג תעודת בגרות. או לא אתה, אלא זה שעל הסטיגמא שהעלה אנחנו מדברים. בכל אופן - זה לא נכון. קח אותי (התקבלתי ל4 אוניברסיטאות שונות, כולל טכניון), קח את נועה, גם היא מסוגלת לקבל תעודת בגרות, פשוט לא מעניין אותה התעודה הזאת (ודי בצדק), וקח רבים וטובים אחרים - אתה תגלה שרבים שלומדים באוניברסיטה הפתוחה יכולים ללמוד גם במקום אחר, ואתה גם תגלה שאלה שאין להם תעודת בגרות - יכולים להצטיין בלימודים אקדמאיים.