לא
פסיכומטרי יכול לשמש גורם מסנן באופן מאוד מוגבל, משום שעובדה (למרות הטיעונים של מרכז להערכה ושל האוניברסיטאות) שאפשר להתכונן למבחן הזה, ושימוש כזה נרחב במבחן הפסיכומטרי בעצם גורם להפליה מאוד גדולה נגד אלה שלא יכולים להרשות לעצמם קורס הכנה. במקום בגרות, האוניברסיטאות צריכות לערוך מבחני קבלה. כך גם ינתן שוויון הזדמנויות לאלה שנפלו על בתי ספר גרועים (ולא חסרים כאלה, בעיקר בפריפריה), והציונים הרשמיים שלהם גרועים, למרות שהפוטנציאל שלהם הוא טוב, וכך גם אפשר יהיה להעריך בצורה הרבה יותר טובה למי יש סיכוי ואיזה. הסינון באוניברסיטאות נובע קודם כל מבעיות של מקום. אם למשל אוניברסיטאות היו פותחות מכללות בכל מיני מקומות שילמדו רק את השנה הראשונה, היו יכולות האוניברסיטאות לקבל מדד הרבה יותר מדויק ואמין לגבי כל מועמד ומועמד (ולא בכדי בוגרי אפיקי מעבר של האו"פ לא נדרשים יותר לא לפסיכומטרי ולא לבגרות).