תפקידינו כהורים

Kalla

New member
כעקרון נכון

אם כי בסרט הראו שאחרי שהילד התקבל לבית ספר כן התאפשרו חיים שקרובים מאוד לנורמליים כי הילד התחיל לתפקד הרבה יותר טוב.
 
בעיניך זה תיאורטי

עבור אחרים זו מציאות. אני מכירה מישהי שהלכה לפנימיה בוינגייט, אמא שלה לא עצרה אותה מלעשות כן (ומן הסתם גם שילמה על זה, זה לא חינם) אבל מאוד לא התלהבה מהרעיון ובשיחה עם המאמנת שאחראית על קידום הבנות אמרה שזה חבל לה כי היא "לא מאמינה שהיא תהיה אלופת עולם". אבל הילדה (הייתה בכיתה ח' אם אני זוכרת נכון כשעברה לפנימיה) הייתה מספיק נחושה בשביל לעשות כן בכ"ז. כנראה שאיפהשהו משהו בער, ולא בגלל הורים לוחצים.
 

לורליי43

New member
החלטה ושיקול דעת הורי מאוד לא פשוט

ההערה של האם, שהתיחסה רק אל נושא " אלופת עולם כן או לא"- נראית לי מאוד מוזרה ובעייתית. זה מה שהטריד אותה? אם היא תהיה אלופה? מבחינה חינוכית, זה מאוד לא נראה לי לשלוח ילד לפנימיה, בגיל שבו מתעצבת כל תפיסת עולמו. וזה היה מטריד אותי הרבה יותר.
 
משמעות ההערה, למיטב הבנתי

היא "מה שווה כל ההקרבה הזאת" (אם בסופו של כל זה היא לא תהיה אלופה). אבל זה מה שהיא (הילדה) רצתה, ויש לה רצון חזק, ובכלל בוגרת בגילה. מהמעט שהכרתי אותה, הייתי מאוד מופתעת אם ההורים שלה היו עוצרים אותה. באשר לעצם השליחה לפנימיה - לא נראה לי שנכון להכליל כאן. כל מקרה לגופו.
 

לורליי43

New member
נכון, לזה התכוונתי

שאם היא תהיה אלופה- אז כביכול ההקרבה שווה. אני לא בעד הקרבה.
 
אבל הילדה רוצה להקריב

היא מעוניינת ונחושה לוותר על דברים אחרים לטובת ההשקעה הסופר-אינטנסיבית שיש בפנימיה. זה לחלוטין רצונה ומגיעה מתוך אמביציה מאוד חזקה שלה. היית בולמת? (אם נצא מתוך נקודת הנחה שכסף זה לא העניין ואת יכולה להרשות לעצמך כלכלית לממן לה את הפנימיה)
 
"בגדול כן"=תיאוריה ../images/Emo13.gif

ואם נמשיך בתיאוריה, במה לדעתך היית מתנה את זה?
 

לורליי43

New member
בגדול כן= הכוונה שאני נגד הרעיון

באופן גורף. לא מסוגלת אפילו לדמיין, ולא מצליחה לחשוב על רעיון תאורטי איפה זה יתיישב לי עם הסכמה.
 

Kalla

New member
נראה לי שזה עניין שעד שלא נתקלים בו

במציאות - לא ניתן באמת לדעת איך היינו נוהגים.
 

noa128

New member
סליחה KALLA, אבל לטעמי את מגזימה

בעיקר עם "..להגשים את המאוויים הכל כך חזקים ובלתי נשלטים שלו". גם לי יש סיפור, ולא מרוסיה של המאה שעברה, מישראל של שנות ה 60. אני חיה עם איש כזה, עם יכולת טכנית מדהימה, עם ידע נרכש עצמית. ילד כזה, שהיה מפרק ובונה וחוקר ועד היום מתנפל כמוצא שלל רב על כל MANUAL של מערכת/תוכנה/מכשיר חדש וקורא כאילו זה ספר מתח.. הילד הזה גדל בשכונת מצוקה מהקשות בארץ, בדרום. הוריו היו אנשים קשי יום ולא משכילים שאהבו אותו אהבת נפש, אבל לא היו מודעים ולא היו מתוקצבים "להשקיע במאוויו" והוא מצא בזבל ופירק והרכיב ולמד בכוחות עצמו והשביע את כשרונו וסקרנותו. אם לא חוסמים, פיזית או בדרך אחרת - ילד מוכשר, הוא ימצא את הדרכים להביע את כשרונו. השנה בחרנו להשקיע בלימודי הנגינה של הבן יותר בהחלטה שבשנה הבאה נשקיע יותר בלימודי הנגינה של הבת. בתחילת השנה היינו בבית אימי בשבת כרגיל ופתאום שמענו נגינת פסנתר מהחדר השני. הילדה התיישבה ליד הפסנתר והתחילה לנגן, משמיעה. אחר כך הלחינה שיר , התאמנה עליו ובעזרת אימי כתבה אותו בתוים. ילד מוכשר ברמות כאלה יבוא לידי ביטוי גם אם לא תצא כל המשפחה מעורה למצות את הפוטנציאל שלו. לפעמים המציאות מחייבת אותנו כהורים לראות את התמונה הגדולה. לא אמנע מהילדים צרכים בסיסיים לטובת הגשמת מאוויו הבלתי נשלטים של ילד אחד. מוכשר ככל שיהיה.
 

Kalla

New member
אני לא מגזימה בכלל

וכתבתי על כך ממש מעל. יש דברים שהילד יכול להגיע אליהם בכוחות עצמו, ויש שלא. וגם ילד שמנגן משמיעה - יש הרבה כאלה - זה לא בהכרח אומר עליו שהוא הרובינשטיין הבא ושהוא לא יכול לחיות בלי לנגן. ואיפה, ולו פעם אחת אמרתי, שיש לקדם ילד אחד על חשבון ילד אחר??? זה הדבר האחרון שאמרתי או חשבתי אי פעם. צריך למצוא דרך לקדם את כולם, כל אחד בכוון ובמידה שהוא זקוק להם.
 

noa128

New member
בדוגמא שמדברת על מעבר

של כל המשפחה לעיר או ארץ אחרת - הלכת לטובתו של ילד אחד על חשבון השאר.
 

Kalla

New member
למה?

אולי בתחום שבו טוב הילד השני (ויכול להיות שבכלל הוא ילד שאין לו תחום מועדף באופן בולט, כמו לילדים רבים שאני מכירה, ואז מספיק שיהיו חוגים כלשהם שיעניינו אותו ולא חייב להיות איזה משהו אחד מסוים) יש אפשרות להתעסק לא פחות טוב גם לבמקום שעברנו אליו? למשל, אם מישהו גר בכפר וכדי שילד אחד יוכל ללמוד לנגן עובר לעיר, סביר שאם הילד השני מתעניין בספורט, הוא ימצא שם גם את מבוקשו, ואף יותר מאשר במקום מגוריו הקודם. אני התייחסתי לדוגמא מבודדת של ילד אחד, אך ברור שאם יש שני ילדים ולכל אחד צורך חזק בתחום אחר, צריך לעשות הכל כדי להגשים את הצרכים של שניהם. זה, למשל, עניין, שעבורו הייתי אפילו עוברת לחו"ל (למקום שיש שם אפשרויות לרכז במעיר גדולה אחת תחומי התמקצעות שונים ומגוונים), לפחות באופן זמני, עד שהילד יגדל ויהיה עצמאי.
 

Kalla

New member
אגב, גם הסיפור שלך, בדיוק כמו שלי,

הוא מהמאה שעברה, אלא אם כן התכוונת למאה ה-19, שאז לא תיכננו עוד אפילו את סבא שלי, לא רק את אבא שלי
.
 

Kalla

New member
ועוד דבר - כפי שאמרתי מקודם

אפילו אבא שלי הוא עדיין לא דוגמא למישהו שיש לו הפוטנציאל להיות מספר 1 בעולם בתחום מסוים. ושוב - יש תחומים שבהם ילד יכול להתקדם לבד עד גבול מסוים, ויש כאלה שלא.
 

ציפי ג

New member
אם הצבעים של הילד המוכשר

יגזלו מהאוכל של הלא מוכשר, המוכשר יוותר. אם הם יגזלו מהצבעים של הלא מוכשר, הלא מוכשר יוותר. בהשאלה כמובן.
 

Kalla

New member
אני מאמינה שיש אנשים (ילדים)

שפשוט נועדו למשהו ולמנוע מהם את המשהו הזה תהיה באיזשהו מקום לפגועה פגיעה אנושה בחייהם. לא פחות מאשר להכריח מישהו לעשות מה שלא מתאים לו. אני יודעת שהייתי עושה כל מה שאני רק מסוגלת כדי לאפשר לילד כזה את הגשמתו העצמית. איך זה היה מתבצע בפועל ובמה כרוך - לדעתי לא ניתן לענות על כך באופן תאורטי כי כל עיסוק שונה וכל מצב שונה וכל קבוצת אנשים במשפחה שונה.
 
למעלה