תקראו את זה, תכתבו על זה.

MetalSinagouge

New member
אני חושב שאני כן יכול לומר כן.

כיוון ש2012 זה עתיד. עם ניקח את תחושת הזמן שהיא כנראה אחידה אצל כל האנושות, נגלה כי יש מעט מאוד אנשים שבטוחים לגבי העתיד הקרוב, קל וחומר לגבי עתיד שכל מה שניתן לומר עליו זה שהוא מקושר ל2012. מי הם החושבים שהשפיעו עלייך עם כן? אתה בונה חופשי?
 

Free Smile

New member
מה ברצוני לאמר?

כשקראתי את התגובה שלך קיבלתי את הרושם שאתה פירשת אותי כאילו הייתי אחד מאותם מאמינים בחזון 2012, וסביר להניח שאתה סברת שאני כזה עקב התגובה שלי, על אף שלא רמזה לכך בשום אופן. אז מה באתי לאמר? אנחנו מנסים לראות את צורת החשיבה שלנו כפתוחה - מה שאומר לנו אולי שלפיכך אין לדעת את העתיד, כי הכל פתוח; עם זאת ON THE OTHER HAND - עלינו להיווכח במה אנחנו מסוגלים לקלוט ומה לא. בוא נאמר שאתה עומד באמצע כיכר רבין ומסביבך חצי מיליון איש. אתה אומר לעצמך - אין שום סיכוי שלאחד מהאנשים כאן יש מאה מיליון דולר. לא ברור למה יש לך טעם לאמר דבר כזה, אך אתה אומר אותו לעצמך. זה לא מועיל לך ומאחר ואינך יכול לוודא את אמירתך היא בעצם שכנוע ולא בהכרח אמת. מכאן נובעת השאלה, שהיא כל מה שחשוב לשאול את עצמנו ביחס לאמירות הללו, הקביעות הללו אם יש מישהו שאי שם יודע את האמת, האם לך, כאחד שמודע לכך שאינו יודע את האמת, היתה היכולת לזהות אותו / את האמת בדבריו? אם אכן נביאי שקר ונביאי אמת היו גם בעת קדומה, היית יודע לברור לך מי נכון ומי לא? או שמא היית קופץ ממסקנה למסקנה ומי שחושב על עצם יכולת האמונה שלנו הוא בונה חופשי?
אם להיות פרובוקטיבי - ואולי אני באמת בונה חופשי ובאמת אנחנו יודעים מה יקרה ב2012?
 

MetalSinagouge

New member
../images/Emo2.gif

לא רמזתי שאתה מאמין ב2012 כלל וכלל. תאוריות זה טוב, אבל יש תאוריות שפשוט אין איך לאכול אותן. ולקבל אותן בתור אקסיומות זה יהיה מטופש. השאלה על הבנייה החופשית נבעה מאקראיות לגמרי. פשוט יצא לי לדבר עם בונה חופשי והוא אומר דברים די מעניינים, רואים שהוא מובר לעולם, ז"א, בניגוד להרבה מאנשי הניו אייג' המרוחקים. אתה תלמיד של הדרך הרביעית, חשבתי שהחיבור הזה למטריקס מעניין. הייתי צריך להזהיר, אני בד"כ קופץ מנושא לנושא גם בדיבור. אבל היי, הפכתי את השאלה לפיסקה בפני עצמה, לא?
 

Free Smile

New member
אתה בסדר אתה ../images/Emo13.gif

אני אישית למשך תקופה ארוכה מאד מתחבט בסוגייה הזאת של איך אפשר לסמוך על אנשים? זאת תופעה שמאד מענינת אותי ברמת התאוריה וגם תכלס. נגיד עכשיו חבר שלי שאני לא מכיר אותו הרבה זמן אמנם עשה עליי רושם של בחור טוב ורציני. הוא רצה ממני עזרה פיננסית וישר עלתה השאלה אם לעזור או לא? מצד אחד וואלה הוא נראה בחור טוב מצד שני אני מכיר אותו בסך הכל מעט זמן יחסית. ואני שואל את עצמי - איך מפתחים את החוש הזה. קצת דומה לאופטימיות, איך אפשר לסמוך על כך שהכל יהיה בסדר, או יותר מזה - שהכל יהיה טוב מאד
 

MetalSinagouge

New member
לסמוך על אנשים.

זה באמת קשה. אני לא ממש עושה את זה. אני חושב שניתן להתחבר עם אנשים בלי לערב עסקים וסתם פרטי טריוויה מוזרים על פסיכולוגיה (סודות יעני). בעיקרון אם להלוות כסף, אז רק לקרוב משפחה. כדי שאם המנייאק יברח יהיה לך איך לזהות את הDNA שלו בכל נקודה אפשרית בעולם, מעל האדמה או מתחת.
 

Free Smile

New member
נראה לי שפיענחת כרגע סוד יהודי עתיק

החשש לנישואי תערובת - זה הכל ענין כלכלי. __ אגב, בתקופה קדומה חשבתי שהמסורת שנותנים כסף לנער שמגיע לגיל 13, וזה שם אותו בבנק שיצבור ריבית, רק יכולה להסביר מדוע הגברים שולטים בעולם. ב בו בונ בונה חופשי!
 

MetalSinagouge

New member
נדמה לי שקראתי על זה פעם.

שבכלל נישואים היו עניין כלכלי ומשחק תפקידים עד שהחליטו להתחתן משיקולים רגשיים, במערב בכל אופן. הבונים האלה דווקא מעניינים ושווים סגידההההה.
 

0Pandemonium0

New member
לא מצאתי לאן לשרשר, אז שתקו.

זה מין תת-שרשור חדש שקשור לשרשור הזה בנוגע להיפרמציאות ועולם האשלייה. אני בדיוק קורא את "1984", ואפילו שאני רק בהתחלה, כבר חטפתי צמרמורת של פחד. אתמול או שלשום קראתי איזו שורה מסוימת ובום! פתאום קלטתי בדיוק על מה בודריאר דיבר, אבל זה נעלם אחרי כמה שניות. ניסיתי לקרוא את השורה שוב, אבל ההבנה הזו לא חזרה. עכשיו אני יודע על מה הוא דיבר, רק לא יכול "להרגיש" את זה, כמו שהרגשתי בקריאת השורה ההיא.
וינסטון סמית', גיבור הספר, עובד במשרד שמשכתב את ההיסטוריה לפי רצונות המפלגה. אם לפני שנה האח הגדול, מנהיג המפלגה, נאם ואמר שהוא צופה עלייה של 30% בייצור המגפיים אבל העלייה הייתה רק 25%, סמית' הוא אחד מאלה שמשכתבים מחדש את הנאום כך שיהיה כתוב בו 25%, והוא בעצם יותאם למציאות. סוף
כל החברה מבוססת על היסטוריה משוכתבת, עבר מומצא ומציאות שמוסתרת מהאנשים. איך נדע אנחנו שמה שהתרחש בעבר אכן התרחש, ולא רק סיפרו לנו כך בעיתונים ובתקשורת? איך נדע שהייתה השריפה הגדולה של לונדון ב-1666 אם אף-אחד מאיתנו לא היה שם? אולי זה היה תיעוד היסטורי-מפוברק? נתקלתי במשפט מפחיד ביותר בספר, והריני לצטט: "אם גם העבר וגם העולם החיצוני אין להם קיום אלא בתוך המוח, ואם המוח עצמו אפשר לשלוט עליו - מה אז?"
 

0Pandemonium0

New member
רוצה לומר, המציאות ב"1984" היא מעין

היפרמציאות: כל החברה מבוססת על היסטוריה מפוברקת של עבר שאינו קיים. האנשים שם אינם מכירים את העבר ה"אמיתי", ה"עובדתי", ה"אובייקטיבי", ולכן חיים במעין היפרמציאות שכזו, שהיא חסרת בסיס כלשהו בעולם ה"אמיתי" וחסרת עבר "אמיתי".
 

0Pandemonium0

New member
אני כל הזמן נזכר בעוד דברים תוך כדי

ניתן להשליך מכאן על המציאות שלנו. הרי אומרים שההיסטוריה נכתבת על-ידי המנצחים וזה, כמובן, נכון: אם כל הכלואים במחנות ההשמדה היו מתים והנאצים היו מצליחים להדוף את רוסיה וארה"ב ולהשתלט על אירופה, מי באירופה היה יודע על ששת מיליון היהודים שהושמדו בתאי הגזים? בכל-אופן, אני לא יודע כמה אנחנו משכתבים את העבר לאחר שהוא כבר עבר, אבל אנחנו בהחלט משכתבים את המציאות. אדם שבא לעולם הוא חיה, עד כמה שננסה להתכחש לזה, ולכן כל המציאות הזו היא אשלייה בעבורו: לבוש, כסף, בנייני בטון, עבודה, השכלה. לא שאני אומר שכל חלקי האשלייה הם רעים, אבל הם אשלייה וזו עובדה. רק החברה שיצר האדם היא סובייקטיבית, אבל מחוץ לה מתקיים עולם בעל אמת אבסולוטית, והיא: האדם הוא חיה. בעצם כל מה שאנחנו חושבים על חיות, אפשר להגיד גם על עצמנו: אנחנו לא "אמורים" ללמוד ולרכוש מקצוע, לעבוד בשביל כסף, להתחתן וכו'. לאדם ישנו ייעוד אחד, והוא הייעוד שבחוסר הייעוד, כלומר: החופש של אדם שמוענק לו מעצם היותו בעל-חיים שמובא (ולא מגיע!) לעולם הזה, שאותו הוא מכנה "כדור-הארץ". אז בעצם אנחנו כן חיים בהיפרמציאות, אבל לא בצורה שבודריאר התכוון אליה. למשל, בגדים הם חסרי מקור, מפני שאין חיה שלובשת בגדים בטבע. אז כן ישנם חיקויים ללא מקור, אבל גרוע מכך: הם אפילו לא מייצגים שום דבר! האם בגד מייצג צניעות? לא עם דרך הלבוש שמקובלת היום. ומה מייצג כסף? כלום! אין לו שום ערך חוץ מהערך שההיפרמציאות שברא האדם, נותנת לו. וחשוב לזכור שמעבר לכל זה כן ישנה מציאות וכן ישנו עולם "אמיתי", חופשי מסימולאקרה ומסמלים, ובו האמת האבסולוטית והייעוד שבחוסר הייעוד.
 

MetalSinagouge

New member
ברוך הבא לסוליפסיזם *צחוק שטני*.

ההבנה הזו לא הגיעה אלי בצורה מרשימה כמו שהיא הגיעה אלייך. פשוט התחלתי להבין לאט לאט ש"וואלה, יכול להיות שבאמת לא נחתנו (החוצפה שיש לי כדי לשייך את עצמי לאומה האמריקנית שלנו) על הירח". אותו דבר אפשר להגיד גם, מה לעשות, על השואה והמלחמה. לדוגמא בפורום פילוסופיה יש דיון על גנטיקה, ועל כך שהנאצים המציאו רעיון שעל פיו אפשר יהיה לברור ולנפות אנשים בעלי מומים כך שהם לא יוולדו כלל. לכאורה זה נשמע מזעזע, אבל כשקראתי על זה עוד, הבנתי שזה נשמע טוב, וחוץ מזה אין שם רמיזות אנטישמיות כלל. בכלל פיליפ ק. דיק בספרו ואליס כתב על רעיון דומה, אבל הוא ושפע מגנוסטיקה ולנטינאית והההרבה סמים. על הblack iron prison. מנגנון חברתי-מיסטי כזה. בעצם השנה היא 70 לספירה אבל זה נראה כאילו הזמן עובר. ואו אני צריך לקרוא קצת דיוויד אייק עכשיו. יש לו איזה ספר שממש נשמע חכם ולא הזוי. אחד הדברים הכי חשובים שזה אומר "אף אחד לא היה שם" זה הוויכוח שעתיק כמו האנושות עצמה- איך נברא העולם. אף אחד לא יודע. אני אישית מאמין שהוא תמיד התקיים. כמו הצב של עולם הדיסק. או משהו.
 

MetalSinagouge

New member
Google it N00b

האמונה שכל מה שקיים מחוץ לתודעה, דהיינו גם הגוף שלך, הוא רק אשלייה תודעתית. אני לפעמים משחק כאילו זה נכון. בכלל לפרנואידים (לדבר האמיתי שמחק את הראש בעזרת סמים ופילוסופיה בשקל של הסיקסטיז) יש את היתרון של לא ליפול חזק מדי שעה שהמציאות שלהם מתמוטטת, שלא כמו אצלנו.
 

0Pandemonium0

New member
הם לא בדיוק חיים במציאות...

דיברתי רק על כך שהחברה האנושית היא אשלייה, לא הגוף. וגם זו "אשלייה" במובן מצומצם מאוד: אני לא כופר בקיום הממשי של המחשב שלי, של הבית שלי, של הבגדים שלי או של ערי העולם וכסף ושאר יצירות מעשי אדם. רק טוען שאלה דברים ש...איך להגיד? לא קשורים לעולם. דרך החיים שאנחנו מנהלים כיום היא בפירוש לא הדרך היחידה, אלא יש דרך אחרת.
 

MetalSinagouge

New member
בוודאי שיש.

הפעם הראשונה שבה התוודעתי למילה אנרכיה הייתה בכיתה ג'-ד'. הגדירו לי את זה בתור באלאגן ומשהו שיותר גרוע מדיקטטורה בסולם ההיררכי של מילים גבוהות (דמוקרטיה במקום הראשון כמובן). חשבתי, שיט, זה בטח לא יכול להיות טוב. ואז גיליתי את הפאנק. והבנתי שההגדרה אולי נכונה, אבל זה כיף כי יש באלאגן ומוהיקנים והקאות וסמלים. ועכשיו. עכשיו אני יודע שזה משהו רציני, אבל לעזעזל, אין לי כוח לקרוא את כל הבאקונין-S למיניהם- זה קשה! מה שאני מנסה להגיד (לא באופן הכי מקושר)זה שלדעתי לביטוי משמעות החיים יש משמעות נוספת מעבר למשמעות הבאנאלית. משמעות חיים בקונטקסט חברתי. מה אנחנו עושים פה? כמה אנשים שאתה מכיר מתכוונים ללכת לאוניברסיטה. די הרבה, לא? כמה מהם באמת יתרמו משהו לאנושות, ולא סתם יהפכו ללאבוראנטים של איזה פרופסור? אני חושב שאנחנו חיים באשלייה (במיוחד אני, אני ממש לא עצמאי) שאם אין לנו דואר ופקידה (או פקיד, כמובן) שתחתום לנו על זה ששילמנו חשבון לחברה אחרת שגם היא מספקת לנו משהו (בזק למשל) אז לא נצליח לחיות. אני חושב שאנחנו צריכים לחזור לחיות בשבטים פרימטיביים, ואני רוצה להיות השאמאן.
 

0Pandemonium0

New member
לא יודע אם צריך לחזור לשבטים

פרימיטיביים, אבל בהחלט צריך לעשות פה ניתוק משמעותי מהחברה שאנחנו חיים בה. אני חושב שהיא לא נכונה בהרבה מאוד צורות, שלא להגיד "לא נכונה בשום צורה". בנוגע למשמעות החיים, כמו שאמרתי, אין להם. הייעוד של האדם הוא בחוסר הייעוד, כלומר: על האדם להיות חופשי מכל מיני ייעודים ומטרות ומשמעויות חיים שהציבו בשבילו, אלא לעשות מה שהוא רוצה ורק מה שהוא רוצה, כל עוד הוא לא פוגע באדם אחר או ברכושו. בוא נסתכל על זה מנקודת מבט אובייקטיבית: מה לכל הרוחות אנחנו עושים פה? אבל באמת. אני לא זוכר שביקשתי לבוא לעולם הזה, ואני מניח שגם אתה לא. מישהו פשוט זרק אותי לפה, ועכשיו החליטו שאני צריך ללכת לבית-ספר, לעשות בגרות, ללכת לצבא, ללכת לאוניברסיטה, להתחתן, לעשות תואר ראשון, לעבוד, לעשות תואר שני, ומתי החופש שלך? אה, כן, כשאתה תקוע באיזה בית אבות ולא מסוגל לנגב את התחת בעצמך. יופי. חופש. הדבר הכי גרוע בשבילי הוא עבודה. אין כלא גרוע מזה, זה משהו שממש מכריחים אותך לעשות, ועוד בשביל מה? הרי לכל אחד יש זכות לחיות מעצם היותו אדם, נכון? ומדינות הוקמו במקור כדי להגן על זכויות האדם, וביניהן גם על הזכות הזו. אם ככה, למה המדינה לא מספקת לי אוכל ותרופות חינם? זה אבסורד! אני צריך להזיע ולהתאמץ בשביל להשיג אוכל! דבר כל-כך בסיסי! ומה אני אעשה בכסף שלא בזבזתי על צרכי החיים הבסיסיים שלי? "אתרום" אותו לרשויות המס, לבנקים ולממשלה. הא, מי אמר שאין הנאה בחיים?
 

MetalSinagouge

New member
אני מזדהה. מאוד.

מצחיק, לפני כמה זמן באו אלינו לכיתה 2 נציגות של איזו מכינת\פנימייה, למעין ילדי כאפות ציוניים כאלה שהולכים לצופים (בצחוק, כן). בעלון הייתה מצויינת רשימת מטלות כמו שאתה ציינת (רק שהיה כתוב שם גם "מזרח" בין צבא לאוניברסיטה) ובסוף: רוצים לשבור שגרה? חחח. הבעיה היא לא במה שמציאים לנו (האשכנזים המסריחים והטיפוסיים) לעשות (המסלול של תואר ראשון בגיל 19 ואז עבודה וכו') אלא בזה שלא מציאים לנו אלטרנטיבות. יש לנו אקסיומה בראש "אין עבודה- אין אוכל". מצד אחד זה נכון. בכלל... כסף... קרה לך פעם שרצית לקנות משהו, ממש ממש, אבל לא היה לך כסף, ואז כשהשגת את הכסף לקנות את זה ואתה כבר בחצי הדרך לחנות אתה חושב "למה אני צריך את זה לעזאזל?" זה מה שנקרא האגו האימתני בטח. צריך לעשות משהו בקשר לכלא הזה.
 

0Pandemonium0

New member
לא, לא קרה לי.

עקב חוסר בעבודה ותואר ראשון בתפרנות, אני קונה רק כלום משום דבר ולא יותר. אבל אני מבין אותך, ניסחת טוב את השורה האחרונה: זה באמת כלא. אם האנושות הגיעה למשוואה של "כסף=אוכל" אז כנראה שהמצב ממש גרוע, כי יש די הרבה אנשים שאין להם כסף, וגם לא אוכל. מה שאני אמרתי בהודעה הקודמת, וזה בעצם מה שמגדיל את האבסורד, זה שאף-אחד לא ביקש את זה! כי אף-אחד הרי לא ביקש להיוולד...
 

MetalSinagouge

New member
איך משתחררים מהכלא הזה?

אאל"ט, אפלטון ותלמידיו טענו שניתן להגיע לחוכמה רק בעזרת לוגיקה, אבל אני חושב שלפי איך שנראה מצב המחשבה המערבי הטיפוסי, אני אצטרך גם משהו פראקטי שיעיר אותי. מה שמזכיר: http://www.nrg.co.il/online/15/ART1/561/940.html חמוד, לא ממש פראקטי, אבל..
 
למעלה