אני כל הזמן נזכר בעוד דברים תוך כדי
ניתן להשליך מכאן על המציאות שלנו. הרי אומרים שההיסטוריה נכתבת על-ידי המנצחים וזה, כמובן, נכון: אם כל הכלואים במחנות ההשמדה היו מתים והנאצים היו מצליחים להדוף את רוסיה וארה"ב ולהשתלט על אירופה, מי באירופה היה יודע על ששת מיליון היהודים שהושמדו בתאי הגזים? בכל-אופן, אני לא יודע כמה אנחנו משכתבים את העבר לאחר שהוא כבר עבר, אבל אנחנו בהחלט משכתבים את המציאות. אדם שבא לעולם הוא חיה, עד כמה שננסה להתכחש לזה, ולכן כל המציאות הזו היא אשלייה בעבורו: לבוש, כסף, בנייני בטון, עבודה, השכלה. לא שאני אומר שכל חלקי האשלייה הם רעים, אבל הם אשלייה וזו עובדה. רק החברה שיצר האדם היא סובייקטיבית, אבל מחוץ לה מתקיים עולם בעל אמת אבסולוטית, והיא: האדם הוא חיה. בעצם כל מה שאנחנו חושבים על חיות, אפשר להגיד גם על עצמנו: אנחנו לא "אמורים" ללמוד ולרכוש מקצוע, לעבוד בשביל כסף, להתחתן וכו'. לאדם ישנו ייעוד אחד, והוא הייעוד שבחוסר הייעוד, כלומר: החופש של אדם שמוענק לו מעצם היותו בעל-חיים שמובא (ולא מגיע!) לעולם הזה, שאותו הוא מכנה "כדור-הארץ". אז בעצם אנחנו כן חיים בהיפרמציאות, אבל לא בצורה שבודריאר התכוון אליה. למשל, בגדים הם חסרי מקור, מפני שאין חיה שלובשת בגדים בטבע. אז כן ישנם חיקויים ללא מקור, אבל גרוע מכך: הם אפילו לא מייצגים שום דבר! האם בגד מייצג צניעות? לא עם דרך הלבוש שמקובלת היום. ומה מייצג כסף? כלום! אין לו שום ערך חוץ מהערך שההיפרמציאות שברא האדם, נותנת לו. וחשוב לזכור שמעבר לכל זה כן ישנה מציאות וכן ישנו עולם "אמיתי", חופשי מסימולאקרה ומסמלים, ובו האמת האבסולוטית והייעוד שבחוסר הייעוד.