תרגיל - הסברים - 1

אסתר 1984

New member
אוקיי. הבנתי. הנה עוד אחד:

"אמא! דודה צילה התקשרה עכשיו!" "באמת?" ראשה של האם צץ מעבר לדלת חדר הכביסה. "מה היא רצתה?" "הם בדרך הנה!" רונית קפצה בשמחה. "כל המשפחה! הם באים לבקר!" שילה החווירה. "מתי?" "היא אמרה שהם יהיו כאן עוד שעה בערך." האם פכרה את ידיה. "הבית הפוך!" רונית צחקה. "אני אעזור לך!" היא היססה. "את חושבת שתצליחי לטפל בינתיים בכביסה? אני אכין משהו לאכול." "בטח! מה לעשות?" היא הצביעה על כפתור גדול. "את מסובבת אותו למספר שמונה, ומכניסה את כל הבגדים שבערימה ההיא." היא החוותה בידה על ערימה בצד. רונית הנהנה. "ואז את מוסיפה כף אחת מהאבקה וסוגרת את המכסה." "אוקיי". "את חושבת שתסתדרי?" היא הביטה בה בדאגה. רונית חייכה. "טוב. את גם צריכה להקשיב טוב, כי כשהמכונה מגיעה לשלב של הסחיטה, אני רוצה שתעצרי אותה." "איך אני יודעת שזה סוחט?" רונית קימטה את מצחה. "את תשמעי. כל המכונה רועדת." "בסדר." רונית נשמה נשימה עמוקה. "צריך עוד משהו?" אמה חשבה לרגע. "כן. אחר כך אני רוצה שתתלי את הכביסה, ותורידי את מה שעל החבל. זה כבר אמור להיות יבש." היא הניחה אצבע על לחיה. "את יכולה גם לקפל את מה שבגיגיות ולשים את מה שאת יודעת בארונות, וגם לגהץ את החולצה הכחולה של אבא - היא בחדר שלך." רונית הנהנה. "אם את מסיימת את כל זה ודודה צילה עוד לא כאן, יהיה נהדר אם תספיקי לשטוף את הרצפה במטבח ולשים את הכלים במדיח. אני הולכת לבשל." "טוב אמא."
 

goshdarnit

New member
מצויין.

זה הקטע שעושה את ההסבר: "ואז את מוסיפה כף אחת מהאבקה וסוגרת את המכסה." "אוקיי". "את חושבת שתסתדרי?" היא הביטה בה בדאגה. רונית חייכה. זה רגע לפני ההסבר, וזה קריטי כדי להחזיק את הקהל. למה? כי היא לא *רוצה* לתת את ההסבר, אבל היא נותנת אותו כי היא חייבת. היא כמעט ולא נתנה את ההסבר. אילו היא היתה נותנת את ההסבר מיד, הקטע כולו היה חלש יותר. יפה מאוד. עוד אחד!
 

אסתר 1984

New member
עוד אחד:

"הלו?" "אמא?" "כן גליתוש. מה קורה איתך?" "הלכתי לאיבוד..." התייפחות נשמעה מעבר לקו. היא דיברה בטון רגוע. "יש לך מושג איפה את?" "אני במין רחוב ארוך עם בתים עתיקים כאלה." היא נשמעה לחוצה. "אני לא יודעת איפה טעיתי." "חמודה, יש שם איזה שילוט באיזור?" "לא... רגע, כן! כתוב שזה רחוב המכבים." "יופי." היא חשבה. "את יודעת לאיזה כיוון את פונה עכשיו?" "רגע." היא שמעה את פסיעותיה של גלית על המדרכה, ואת חילופי הדברים שלה עם אחד העוברים ושבים. "אני לכיוון השוק אמא." "מצויין." היא חשבה שוב. "את צריכה להמשיך קצת ישר, ואז לפנות ימינה ברחוב גורדון. אחר כך את הולכת עד שאת מגיעה לכיכר גדולה עם עצי דקל באמצע, ואז תפני שמאלה. אחרי משהו כמו חמישים-שישים מטר את תראי מולך תחנת אוטובוס בצד שמאל. קחי משם את קו שלוש-עשרה. תשאלי את הנהג. הוא יגיד לך איפה לרדת." "בסדר אמא." גלית נאנחה בהקלה. "תודה." "אין בעיה חמודה, אבל תתקשרי כשאת מגיעה." "בסדר אמא."
 

goshdarnit

New member
יפה מאוד.

הפעם התאמת את גודל המצוקה לגודל ההסבר. ההתאמה היתה כל כך טובה שלא ראו את התפרים. הסיטואציה היתה לא מאולצת וטבעית, וכך ההסבר. את הבנת. תזכרי מכאן והלאה, להשתמש בטכניקה זאת על כל הסבר. על כל הסבר. לבנות את הסיפור כך שתמיד המצוקה הנכונה תהיה במקום הנכון וכו'. יפה.
 

A.L (boy)

New member
אני אנסה גם.. ../images/Emo13.gif

"הכוחות נעים צפונה אני חוזר הכוחות נעים צפונה". סופת רוח קרה החלה לנשוב ושטפה את עיניהם של צבא 'קרולה' בחול כחול, מעורב באפר גופותיהם של בני שבט הגרילה שנטבחו בהמוניהם. הגרגרים העבים כיסו את הציוד המועט שנותר והקשו על התקשורת עם טייסי הקליידות. "כאן קמלוט 42. אילאיי נפגע, אני חוזר מפקד יחידה קמלוט 42, אילאי קרואו נפגע, אנו זקוקים למחלצים באופן דחוף". ידיו של המפקד קורלסקי החלו לרעוד. הוא הרגיש את הזיעה נעה במורד עמוד השידרה שלו. החרקים המזוהמים נגסו באוכל המועט שנותר להם, והמים כבר לא היו ראויים לשתיה. הם תכננו את המבצע הזה במשך שלושה ימים מדירי שינה, וכעת צפה כיצד הכל מתפרק לנגד עיניו. "אני חושב שלא תהיה ברירה אלא לסגת. אולי אפילו להיכנע. עבו-" "זו אינה אפשרות. בשום פנים ואופן לא! תשלח את מי שיש לך מהר, אנחנו מאבדים אותו. אם אילאי לא יחזור לעמק הזמן שברובע הנשרים בעוד פחות מ- 48 דקות, אנחנו אבודים". קורלסקי עצם את עיניו, ניסה לחשוב בבהירות. ריח המוות עלה באפו, מנסה למחוץ את שבריר האופטימיות האחרון שעוד נותר באמתחתו. "אולי הוא טועה. אנחנו לא חושבים בהיגיון". צעק בשארית כוחותיו אל הנקבים הסתומים שבמכשיר. קולו הקטוע של מפקד השטח הגביר את האימה והבילבול שבמוחו של מפקד קורלסקי. לפתע צץ במוחו רעיון. הסיכוי שדבר כזה יעבוד הוא קלוש, אבל לפחות התחת שלי יהיה מכוסה מראשי השלטונות הפחדנים, חשב לעצמו. הוא סימן לאחד מאנשיו להגיע ולחש באוזנו "תביא לי את הילד". "השתגעת?! אם שורט ייצא, יש סיכוי שלא יהיה לגרילות סיכוי לשרוד. הוא התקווה האחרונה שלהם להמשכיות הגזע. אני לא נותן לך לעשות את זה!" "אתה לא בעמדה של להגיד לי שום דבר! אני פוקד עליך להביא אותו, עכשיו". "אבל הגרילות -" "שחורי! הגרילות הן הדאגה האחרונה שלנו כרגע, תסמוך עלי. אם לא נשלח עכשיו את הילד, יקרה משהו הרבה יותר גרוע". שחורי הביט בו ולא אמר דבר. הוא הסתובב והחל ללכת. קורלסקי תפס בכתפו ולחש "השיחה הזאת לא התקיימה מעולם". הוא הביט מעלה אל החלל הפתוח, ניסה לדמיין את עצמו ניצב במרכזה של סצינת קלימקס אדירה. אווירה גנרלית נחה עליו. המחשבות על אותן ספינות שראה באויר, הזכירו לו את התחושה המענה בעת שיצאו למלחמה, על שיהיו כאלה שלא יזכו לטעום את טעם הניצחון כי אם את טעם העופרת המרה, ודמעות השכול. נחישותו גברה. "קראת לי המפקד?" קורלסקי הסתובב ורכן לעברו. "חייל, אני מוכן לתת לך את מה שתמיד רצית, השאלה היא האם אתה מוכן לקבל?". "אבל חשבתי שאמרת שאני לא מתאים, שאני קטן מידי -" "רצה הגורל, ואתה הוא זה שנבחרת להציל את טוראי אילאי קרואו מהשטח, ולהעביר אותו אל עמק הזמן שברובע הנשרים". "אבל אני לא אדע מה לעשות" אמר בפחד. "אתה תסתדר. היית מספיק זמן בשטח האימונים כדי לדעת מה עושים". השיב קורלסקי, מנסה לסגל לקולו נימה של ביטחון. "אתה מודע לכך שמעולם לא טסתי בקליידה". "או, בשביל זה אתה צריך להקשיב". המפקד הוביל את שורט הצעיר אל מטוס הקליידה העגול והעלה אותו אל המושב. "אני מזכיר לך שהקליידה בנוי בצורה כזו שאם מתקיפים אותך יותר מכיוון אחד, המושב מסוגל להסתובב 360 מעלות, בעזרת הג'וגר שנמצא על המשענת. במצב כזה אתה יכול, בעזרת לחיצה על הכפתור המשונן, לחלק את הספינה לשניים, כשעל חצי אחד אתה תשלוט, והחצי השני יפעל באופן עצמאי ויבייט טילים עפ"י החום הנפלט מגוף המתקיף, הבעיה היא שהוא לא תמיד מדייק. כיוון שזהו דגם 'ארצ'י 585' הוא בנוי יותר לחילוץ מאשר לתקיפה. תשתדל לא להשתמש בשדה המגנטי כי טיסה לרובע הנשרים בפחות משעה תאלץ אותך להשתמש בכמות לא מעטה של דלק. כשתגיעו לשם, תקחו אתכם נשק ותזהרו מחיות כמו כוס ניצי. זו חיה שאורכה 40 ס"מ, זנבה ארוך, ראשה קטן וכנפיה קצרות ומחודדות. הן פעילות בכל שעות היממה, והזנב הארוך ומהירות הטיסה, משווים לה דמות נץ, והכי חשוב - " עצר קורלסקי את שטף המשפטים שבקעו מגרונו העייף והביט בשורט המסוקרן, "לעולם, אבל לעולם, אל תלחץ על הכפתור האדום!" רגע של שקט השתרר באויר, ולפתע שניהם אחזו בביטנם ופרצו בצחוק גדול. שורט הסתכל על מפקד קורלסקי בעיניים נוצצות והצדיע בנחישות. קורלסקי שלח את ידיו אל צידי גופו והכריז בקולו העמוק, על רקע תמרוני ההמראה "ליידיז & ג'נטלמן, ברוכים הבאים לקרב הגדול מכולם - יותר גדול מדוויד וגוליית, יותר מפחיד מפרדי נגד ג'ייסון. זה הרגע קניתם כרטיס לשורה הראשונה לקרב, על הקיום! אך אל דאגה! תקבלו תמורה מלאה לכספכם, ואם מישהו לא יהיה מרוצה - " עצר ושיחרר את נשימתו "זה כבר לא ממש יעזור לו.." אמר בחיוך, ונפל על ברכיו.
 

A.L (boy)

New member
גיא, זה אומנם ארוך אבל עדיין..

אשמח לשמוע חוות דעת
 

goshdarnit

New member
קודם כל, סבלנות.

יש לי הרבה הודעות ומעט זמן. בסוף אני מגיע לכולם. דבר שני, יפה מאוד. ההסבר עובר, ואנחנו רוצים לדעת כל פרט בו. וגם כתיבה טובה. יפה מאוד. עכשיו אני רוצה שתכתוב הסבר שבו הסיטואציה היא *אישית*, משהו מהחיים יותר, משהו שקשור יותר ליחסים בין בני אדם. כלומר, גם מה שכתבת הוא על בני אדם, כמובן. אבל שם זה עניין עלילתי, צבאי, והקטע הוא עניין של תכנון. אני רוצה לנסות לראות אם אתה יכול להצדיק הסבר גם בסיטואציה יותר אינטימית ואישית. רוצה לנסות?
 

abcdme

New member
נסיון להאנשת הדיאלוג 3

"מה נשמע גיל?", שאל דורון , הטיל את תיקו והתיישב בעייפות על הכיסא. "הכל טוב, מה איתך?" "הכל בסדר.. רק עייף. כל כך עייף..", אמר דורון ונשען בעייפות על השולחן. "למה עייף? היה לך סוף שבוע שלם לנוח בו". "אל תשאל, כמעט סיימתי את העבודה במחשבים ואז הלך הקובץ. לא יודע איך. הייתי צריך להתחיל הכל מהתחלה, כמעט לא ישנתי". "מה זאת אומרת הלך הקובץ?" "לא יודע מה קרה לו, אבל הכל נהיה ג'יבריש". "הספקת לפחות לסיים את העבודה?" "כן, אבל הייתי כל כך עייף ומתוסכל אח"כ שלא הצלחתי כלום בתרגיל באינפי". "שמע, זה עד מחר, בטוח תספיק אותו עד אז". "אין סיכוי, אני כל כך עייף.. אוף אם המחשב הזה היה פועל כמו שצריך הייתי מספיק הכל. עכשיו סתם ירד לי הציון", אמר דורון ונאנח. "תישן שעתיים ותתחיל לעבוד על זה". "עזוב. אין לי כוח. אני כל כך עייף כבר לא אכפת לי מהציון", אמר דורון ,נשכב עם פלג גופו העליון על השולחן ועצם את עיניו. "אתה רוצה אולי להעתיק ממני את התרגיל?" שאל גיל בחוסר רצון . "אתה בטוח?" דורון התרומם מהשולחן. "כן, בטח, לא בעיה". דרך 2 "תגיד, גיל, באיזה שעה מתחילים הפקקים לכיוון תל אביב?", שאל דורון. "נראה לי שבשלוש – ארבע, למה?", ענה גיל והמשיך לקרוא בספר שהחזיק. "אני רוצה לצאת מפה לפני שהפקקים מתחילים" "למה, מה כל כך דחוף לך לחזור הביתה מוקדם?" "יש הרצאה של סופר מדע בדיוני שאני רוצה לשמוע" "באמת ? מי?" שאל גיל והפנה את מבטו אל דורון. "אורסון סקוט קארד. הוא מגיע לפסטיבל מד"ב בסינימטק. " "אורסון סקוט קארד? אני מת עליו! מתי ההרצאה בדיוק?" "היום בשש בערב. יש לי כרטיס, אפילו שניים כי אחותי הייתה אמורה לבוא והבריזה לי, אבל לא נראה לי שאני אגיע בזמן. אבל אם אני אספיק אתה יכול לבוא איתי". "למה שלא תספיק? עוד מוקדם" "אני חייב להגיש את התרגיל באינפי והוא יקח לי מלא זמן". "נו אז מה הבעיה? תעתיק ממני!" "אבל אני לא אדע את החומר.." "נו באמת.. תשלים אח"כ. לא כל יום אורסון סקוט קארד מגיע לארץ." "טוב, נו, אני מניח שאתה צודק. " דרך 3 "תגיד, נראה לך שמישהו הצליח לסיים את התרגיל באינפי?" שאל דורון. "בטח, למה?" "הוא היה –ממש- קשה". "אני סיימתי אותו". "שקרן, לא יכול להיות!" "נשבע לך". "תראה!" גיל שלף חבילת דפים מתיקו והושיט אותה לדורון. "וואו אתה ממש גאון! איך עשית את כל זה? היו שאלות שלא למדנו בכיתה", אמר דורון תוך כדי רפרוף בדפים. "האמת, יש לי חבר שהוא מתרגל, הוא הסביר לי כמה שאלות". "הא! אז לא באמת עשית את זה לבד!" "טוב, נו, הוא הסביר לי כמה דברים אבל פתרתי לבד". "זה לא נחשב. אתה תקבל ציון טוב ואנחנו המסכנים בעלי המוסר שמנסים לפתור את התרגילים לבד נקבל ציון נמוך, בוגד" אמר דורון וקרץ. "שמע, אני יכול להסביר לך את מה שהוא הסביר לי". "ואיך אני בדיוק אסיים את זה ? צריך להגיש את התרגיל עוד שעתיים!" "נו, מה הבעיה, תעתיק, אני אסביר לך אח"כ". "אתה יודע מה, סבבה. אז אני אסלח לך על הרמאות הפעם".
 

goshdarnit

New member
שלום me,

לא רק אתם לומדים פה, גם אני. לפעמים מסתבר שנדרשים לי כמה נסיונות להבין איך באמת הבהיר למה התכוונתי. אוקיי. הנסיון הראשון שלי היה ממש כאן (בפיסקה האחרונה), והנסיון השני שלי להבהיר את עצמי היה בהודעה הזאת. אני אגדיר דברים מחדש: אני מדבר על טקטיקה התנהגותית. כלומר, כמו שדיאלוג הוא לא בעצם דיאלוג המורכב מטקסטס, הוא דיאלוג המורכב מהתנהגות בלבד - כך גם טקטיקה היא עניין התנהגותי. עכשיו לפי ההגדרה הזאת (וזה ממש לא אשמתך, הרי לא ידעת), שלושת התרגילים שלך הם למעשה אותה טקטיקה התנהגותית. כולם נכנסים לאותה הגדר. מה שאני למעשה רוצה מכם, זה לחקת טקטיקה אופיינית לסיטואציה אחת ולהעתיק אותה כמו שהיא לסיטואציה שלכאורה אין לה קשר. כמו שני הורים, שבהם האמא מדברת אל האבא כאילו הוא ילד בין שנתיים, כי כך משיגים ממנו דברים. כמו בסדרה Absolutely Fabulous שבה לאמא ולבת יש יחסים של אמא-ובת, אבל הבת היא האמא והאמא היא הבת. כמו אח ואחות שבהן האח מתנהג לאחות הקטנה כאילו הוא שוטר שמחפש פושעת מועדת. אני מובן הפעם? החיים מלאים בשינויים קטנים כאלה, בהשאלות מסיטואציה אחת לסיטואציה אחרת. אני רוצה שתכתוב עוד שלושה קטעים, שבהם אתה שואל טקטיקה התנהגותית (ראה את הדוגמאות מההודעות הקודמות שלי) מסיטואציה אחת לסיטואציה של שיעורי אינפי. בסדר?
 

abcdme

New member
אני מוחה בתוקף

על הנסיון להסיר ממני את האשמה:) הבנתי שאני אמור לכתוב טקטיקות שונות , כנראה שלא ישמתי את זה מספיק טוב. הטקטיקות שניסיתי לממש: בקטע 1 - עירור רחמים. קטע 2 - פיתוי. קטע 3 - חקירה. לאיזה טקטיקה התנהגותית אתה משייך את הקטעים?
 

goshdarnit

New member
אתה כן השתמשת בשלוש טקטיקות שונות

אבל הן טקטיקה התנהגותית אחת. כולן הן טקטיקות של סחבקים, של חברים. כתבת שלוש גרסאות שונות ומגוונות של טקטיקה התנהגותית של חברים. תקרא שוב את ההודעה הקודמת שלי, ותגיד לי אם משהו לא ברור במה שאני רוצה שתעשה *עכשיו*: לכתוב טקטיקות התנהגותיות שונות.
 

abcdme

New member
עכשיו אני מבין שאני לא מבין...

אני אפרק את זה לגורמים כדי שיהיה קל לראות איפה הטעות בהבנה: מההגדרות תרגיל אני מבין שאמורות להיות שתי דמויות. לאחת מהן אמורה להיות מטרה כלשהיא , והיא מנסה לתמרן את הדמות השניה כדי להשיג אותה. הדמויות אמורות להישאר אותן דמויות אם כי הן יכולות לשנות אופי מדיאלוג לדיאלוג. מה שהדמות מנסה להשיג נשאר זהה בכל הדיאלוגים. אח"כ הדגשת שאתה רוצה שניקח טכניקות ממקומות אחרים ונראה שהם מתאימים לפה. אני הבנתי את זה כך - שצריך לקחת את הטכניקות שהדמויות במקומות אחרים משתמשות בהם , ולראות איך הדמויות שלי, במערכת היחסים הנתונה שלהם, גם יכולות להשתמש בהם. אבל זה מצריך שהם ישארו באותה מערכת יחסים, אך הבהרת עכשיו שזה לא מה שאמור להיות. אתה יכול לתת אולי דוגמא מהתרגילים שאנשים כבר כתבו? תודה:)
 

goshdarnit

New member
טוב, טוב,

לא היו עדיין דוגמאות שעונות לעניין הזה, אז אני אכתוב שתי דוגמאות בעצמי. והנה ההתנצלות שלי מראש: יש סיבה שאני לא כותב פרוזה בעברית, והיא שאני לא יודע לכתוב פרוזה בעברית, אני יודע לכתוב פרוזה באנגלית. ולכן מה שאני אכתוב יהיה במסגרת טיוטה בלבד, ויהיה מורכב משורות דיאלוג ופה ושם תיאור קצרצר של התנהגות. אני בטוח שתבינו למה אני מתכוון, אבל הדבר הבא הוא חס וחלילה לא כתיבה אמיתית. (או בקיצור, באנגלית זה היה יותר טוב.) הדוגמאות הבאות הן של טקטיקות התנהגותיות. הראשונה: המ"כ. (ולמי שלא מכיר את המילה "מ"כ", תחליפו במילה "הגנרל") צחי נמצא בחדר, משחק במשחקי מחשב. יוני נכנס, רואה את צחי ונחרד: "צחי, מה אתה עושה?" צחי נשנק, מפסיק את משחק המחשב ומביט ביוני. "מה?" "אני צריך להגיש שיעורי אינפי מחר, מה אתה עושה?" "חשבתי לשחק קצת במחשב לפני שאני אתחי--" צחי דופק על האוזן של עצמו, ואז אומר: "אני מצטער, לא שמעתי." "חשבתי לשחק קצת במחשב לפני שאני--" יוני מצקצק וקוטע את צחי. "משהו כנראה לא בסדר עם האוזניים שלי." מתקרב ליוני. עומד ממש מעליו. בקול חזק ומאיים: "מה אמרת?" "אני אתחיל מיד." צחי מסתובב בבת אחת, "זה מה שחשבתי שאמרת." יוני פותח את ספר האינפי של צחי. יוני: "תעבוד מהר, קיבלתי הרבה שיעורים היום." צחי מתחיל לעבוד. לא מביט למעלה מן הדף. "אין בעיה." יוני נשכב על המיטה. בוחר ספר. "ותעשה עבודה טובה. בחייך. פעם שעברה קיבלתי 95." יוני פותח את הספר. צחי עובד על שיעורי הבית של יוני. אחרי כמה שניות, יוני סוגר את הספר. "צחי, צחי, צחי." צחי מרים את מבטו, מודאג. "מה?" "הנשימות שלך מפריעות לי להתרכז. צא למסדרון, וכשתגמור את השיעורים, תחזור." צחי קם, לוקח את הדברים, פותח את הדלת, יוצא ונעלם. יוני צועק אחריו: "צחי!" צחי מופיע בחזרה עם כל הספרים. "נולדת בחווה? כשיוצאים מחדר, סוגרים את הדלת." צחי סוגר את הדלת מאחוריו. יוני חוזר לקרוא. אוקיי? הם לא באמת מ"כ וטירון, אבל מערכת היחסים שלהם שואלת דברים ממערכת היחסים ההיא. וכך אני מאפיין את שתי הדמויות ואני מבהיר לך את מערכת היחסים שלהם. המניפולציה כבר לא מניפולציה יבשה. היא מניפולציה של בני אדם. אני לא אומר שהטקטיקות שהדמויות שלך נקטו בהן הן לא טובות, אני אומר שיש עוד דברים בעולם וצריך לנסות ולראות. הנה עוד דוגמה. טקטיקה התנהגותית שנייה: ילד קטן. צחי ויוני בחדר שלהם. אנחנו מצטרפים אליהם אחרי חמש עשרה דקות מיגעות שבהן יוני מנסה לשדל את צחי: "נו, מה איכפת לך?" יוני מתבכיין. "הרי אם לא היית מתווכח איתי, כבר היית גומר." "אם אתה לא תעשה לבד," צחי עומד על שלו, "אתה אף פעם לא תלמד." "נו, פעם אחת." צחי לא מסוגל להביט ביוני. "בחייך," יוני ממשיך. אוקיי, עכשיו אתה מבין? אני שאלתי סוג של התנהגות ממקום א', שמתי אותו במקום ב', וזה הוסיף צבע לקטע. ברור שהדמויות מקטע א' הן לא הדמויות מקטע ב'. אבל הדמויות מקטע א' יהיו אמיתיות בסיפור, ממש כשם שהדמויות מקטע ב' יהיו אמיתיות בסיפור. עכשיו אתה מבין?
 

goshdarnit

New member
ואני אחזור ואדגיש ואדגיש ואחזור:

טקסט זה לא אינפורמציה! טקסט זה לא אינפורמציה! טקסט זה לא אינפורמציה! טקסט זה לא אינפורמציה! בשלושת הטקטיקות שהגשת, מה שהיה חשוב בטקטיקה היתה האינפורמציה המועברת. אני מנסה לגרום לשינוי במחשבה של כולכם. טקסט זה לא אינפורמציה! האינפורמציה המועברת איננה רלבנטית! דיאלוג הוא מערכת יחסים. שורה שמעבירה אינפורמציה ושכל מה שהיא עושה, היא רעה. טקטיקה שמשתמשת באינפורמציה בלבד כדי להשיג את מה שאתם רוצים, היא רעה. טקטיקה היא עניין התנהגותי! כשאנחנו משיגים משהו מההורים שלנו, זה בדרך כלל לא כי אנחנו מדברים בהגיון וכי הם יודעים להקשיב. וכנ"ל הפוך: כשההורים שלנו משיגים מאיתנו משהו . כך זה בכל מקום, בכל פינה, בכל מערכת יחסים. השגת דברים היא עניין התנהגותי! טקטיקה היא עניין התנהגותי! כשאתם כותבים שורה, תבדקו אם מה שאתם עושים זה העברת אינפורמציה או משהו התנהגותי. אם זה הראשון, תמחקו, ותמצאו דרך לעשות את מה שאתם רוצים באמצעות האופי של הדמויות, באמצעות טקטיקות התנהגותיות, באמצעות מערכת יחסים, וכן הלאה. ולסיום, נא לשנן, כי בקרוב אני לא אהיה פה: טקסט זה לא אינפורמציה! טקסט זה לא אינפורמציה! אם תוכלו להפנים את זה וליישם את זה, ההבנה הבסיסית הזאת תקפיץ את הסיפור שלכם בכמה רמות.
 

abcdme

New member
הבנתי!

רואה, מימשתי טכניקה של תלמיד ומורה כדי לשכנע אותך להכין בשבילי את התרגיל
סתם , האמת שגם הסתכלתי קודם על הנסיונות שאמרת עליהם שהם טובים כי חשבתי ששם יש את מה שהתכוונת וזה גם בלבל אותי. בקיצור, עכשיו הבנתי, תודה:)
 

goshdarnit

New member
ועכשיו אני מאמין לך שהבנת.

אבל כדי באמת לגרוק את זה הנה המשימה שלך: תכתוב סיפור שלם, סיפור של לפחות 2,000 מילה, סיפור עם מספר סצנות עם אנשים, וכל הסצנות האלה - כולן! - יהיו כאלה. ותראה מה זה עושה לסיפור. כשתסיים, תפרסם אותו פה בתור סיפור, תשלח לי הודעה ותזניק אותי מהחזרות, ואני מבטיח להתייחס אליו. בסדר?
 

abcdme

New member
נתת לי עכשיו רעיון ממש טוב

איך לכתוב סיפור על רעיון שמנקר לי בראש כבר הרבה זמן.. תודה:) ואני אתפוס אותך במילה על זה!
 

אסתר 1984

New member
וגם יש לי בקשה

רגע לפני שאתה הולך: אתה יכול אולי לכתוב מה התרגיל שהבטחת ליעל אחרי תרגיל "WHERE NO MAN HAS GONE BEFORE"? זה נשמע מעניין. תודה!
 
למעלה