תרגיל - התחלות - 3

LOL, אני מבינה למה אתה מתכוון...

והייתי רוצה לנסות. יש לי סיפור תקוע, עם כל מיני וראציות עליו. אולי הוא תקוע כי אני פשוט לא מעזה ללכת איתו עוד צעד אחד רחוק יותר. או אולי כי אני לא מצליחה בכלל לכתוב את השיא שלו! אז כאן אני לא מבצעת את התרגיל המבוקש, אבל אני מרגישה שהנושא של "שיא" קשור לסינפוסיס שאני מביאה כאן, ואשמח לעזרה. 1. בחורה הולכת לניסוי במעבדת מח. 2. בניסוי הסמי-טלפתיה הזה היא חווה הקלטה של תודעה (מחשבות, רגשות) של אדם כלשהו שהיה מאוהב בעת ההקלטה (לא בהכרח ברור ממתי ההקלטה) 3. בעקבות הניסוי היא עצמה מתחילה לחוש תחושות של התאהבות. התרגשות, סערה פנימית, ריגוש גופני וכו' כתגובה. 4. בשל הכשרון שהיא מגלה בטלפתיה מהסוג הזה היא מוזמנת לניסוי שוב, אבל רק הקלטות של מצב תודעה "מאוהב" (או אולי רק כאלה שלו) עובדות עליה. 5. היא מתמכרת לתחושת ההתאהבות. זקוקה לניסויים כמו סם, וגם מתאהבת בדמות חצי בדיונית של הבחור מהניסוי הראשון. 6. היות ובמעבדה בשל ענייני אתיקה לא מוכנים לגלות לה מי הנבדק, היא מתחילה לחפש אותו ו"לראות" את פניו בכל מקום. 7. היא מתחילה לגלות שגם מחוץ למעבדה היא יכולה להרגיש כאשר אנשים סביבה מאוהבים וממש לחוות מה שהם חווים. מתחילה לשוטט בעיר, מחפשת מאוהבים כאילו היא זקוקה ל FIX. מכאן אני לא יודעת איך להמשיך. השיא, באופן טבעי, הוא מפגש ביניהם, אבל זה נראה לי כזה אנטיקליימקס נוראי שאני לא יודעת מה לעשות אם זה.
 

goshdarnit

New member
מספר אפשרויות עולות,

אבל כיוון שאני מכיר אותך אני יוצא מתוך נקודת הנחה שאת כותבת את הסיפור מנקודת מבט מאוד ספציפית שלך. אז בואי ננסה להבהיר מה היא לפני שנתקדם, בסדר? אם במקרה את חדשה פה בתרגילים, תעברי בבקשה על שלושת תרגילי הדם (הנה רשימה), ותעני לשאלה הבאה: מה הבטן של הסיפור שלך? (או, יותר במדוייק, איך כל מה שאת תארת, מתחבר לבטן שלך? לאיזו נקודה זה מתחבר?) תעני, ונמשיך משם.
 
מהבטן...

התרשמתי מאד מהתרגילים... אך קראתי רק חלק מהנסיונות. בכל מקרה, אני אנסה לענות על השאלה. דם 1 אני מתחברת להתמכרות שלה להתאהבות, ולהתאהבות שלה בדמות שלא נוכחת. היא חייה בתוך הראש שלה. בהתחלה זה מרגש, והיא נדלקת וזוהרת באופן מלא חיים, אך ככל שהזמן עובר היא שורפת את עצמה. ריטה כתבה - כמה זמן יכול אדם לבעור? זה בדיוק זה... היא בוערת, ובוערת ובוערת ואני לא יודעת מה לעשות איתה! זה דבר אחד. הדבר האחר הוא שהסיפור מתאר פנטזיה (שלי) להיות מישהי שיכולה "לקלוט" אנשים מאד טוב, לקרוא אותם, להרגיש אותם מקרוב. החלום המלא והאמיתי הוא דווקא החלום ההפוך - שיוכלו "לקלוט" אותי טוב, אבל זה לא משתלב בסיפור הזה כמו שהצגתי אותו... דם 2 התאהבות בדמויות שיש עליהן טאבו. במקור ברעיון של הסיפור, היא והמרצה שלה באוניברסיטה, המבוגר ממנה בעשרים וחמש שנים מתאהבים. אבל אחרי מחשבה הרגשתי שזה טאבו מזוייף. ממתי גיל מונע מאהבה להתממש? אז הכיוון הזה ננטש אבל אולי זה ברקע של הסיפור בכל מקרה, נושא הטאבו על האהבה. דם 3. הפחדים... קשה לי לענות על זה. אולי יש פחד לחיות. לצאת מהמח, ולממש. אני לא בטוחה בקשר לזה.
 

goshdarnit

New member
כמה זמן יכול אדם לבעור?

ממה שכתבת, הקטע הבא הוא הקטע שהכי קניתי: "אני מתחברת להתמכרות שלה להתאהבות, ולהתאהבות שלה בדמות שלא נוכחת. היא חייה בתוך הראש שלה. בהתחלה זה מרגש, והיא נדלקת וזוהרת באופן מלא חיים, אך ככל שהזמן עובר היא שורפת את עצמה. ריטה כתבה - כמה זמן יכול אדם לבעור? זה בדיוק זה... היא בוערת, ובוערת ובוערת ואני לא יודעת מה לעשות איתה!" זאת הבטן של הסיפור. והפתרון הוא בשני שלבים. שלב ראשון: תבעירי אותה ותבעירי אותה ותבעירי אותה. כלומר: היא בוערת. ואז תגידי לה (ולנו): חשבת שזה משהו? זה עוד כלום. ותבעירי אותה עוד יותר, באינטנסיביות שלא עלתה בדעתה קודם שהיא תעמוד בה. היא לא תעמוד בזה. אין סיכוי שהיא תשרוד את זה. ובכל זאת, היא שורדת (אם כי, מעניין מה הנזק). ואז תגידי לה (ולנו): חשבת שזה משהו? זה עוד כלום. ותבעירי אותה באש שמגמדת את מה שהיה קודם. ושוב. ושוב. ושוב. אל תעשי את זה באותו אופן, אל תעשי את זה ברור. כל פעם תקפצי מדרגה. הדבר הכי פשוט שאני יכול לחשוב עליו זה שבהתחלה היא עוקבת אחרי מישהו שהיא לא יודעת מי הוא בעיר, מנסה לתפוס אותו, וכל הזמן חווה את מה שהוא חווה. היא חווה את השיא שלו (או משהו שהוא שיא מבחינתה) מבלי לראות אותו. ואז יש שקט. והוא איננו. והיא מחפשת אותו (בתוך הראש שלה), תרה אחריו בכל כך הרבה כח, שפתאום היא מתחברת לכל האנשים בעיר (או משהו), והיא בבת אחת חווה את כל מה שיש. היא נשבעת לא לעשות את זה יותר (או כל דבר שמבהיר שזה לא יחזור). אבל אז זה כבר לא בשליטתה. זה נכנס בלילה, זה נכנס ביום, כל לחישה, כל מחשבה, בכל מקום, בכל רגע בעולם, בלי שליטה, והיא מאבדת שליטה על הגוף שלה, היא חווה את הטוב אבל זה גורם לה סבל. וכו'. אולי היא גורמת לזה באחרים, ואז מרגישה את מה שהם מרגישים? זאת רק הצעה ראשונית, ואת צריכה להחליט מתוכך ומתוך הבטן שלך מה הכי מתאים. אולי תלכי לכיוון אחר, שבו היא מרגישה את אותו רגש, אבל אותו רגש אצל אנשים שונים מרגיש לגמרי אחרת. אצל בנאדם מסויים, זה שמתאים לה, זה עילאי. אבל אצל אדם אחר, זה מכוער ומגעיל וגורם לה לשנוא את עצמה. אפשר לשחק על ואריאציות פה. בכל אופן, תשרפי אותה. תמחקי אותה. תטחני אותה עד עפר דק. לכי עד הסוף, ואחרי זה תמשיכי. וכל זה יהיה משולב בחיפוש אחרי אותו אדם. מה יקרה בסוף? בסוף היא חייבת למצוא את הבנאדם. ואני חושב שזה המקום לתת לך עצה הפוכה ממה שאמרתי לניר. אני חושב שזאת היא. ואם לא אחרי עצמה היא עקבה, אז בסופו של דבר היא איכשהו משיגה דרך להרגיש את ההשתקפות של עצמה, וזה עוד יותר טוב מהבנאדם שהיא חיפשה. וכשאת ניזונה מההשתקפות של עצמך, אותו הרגש גדל וגדל וגדל בכל איטרציה, כך שהוא מגמד את כל מה שהיה קודם. אבל עכשיו היא לא נלחמת בזה, היא מתמסרת לזה. הרגש בגודל של גלקסיה. והוא רק התחיל. עוד ועוד ועוד ועוד... ואולי היא מתה ואולי היא חיה את אותה שניה אחרונה שלה (כמו שאנשים מתקרבים לחור שחור) לנצח. וסוף סיפור. הגיוני?
 
ומה עם התיזה?

אני רוצה להבעיר אותה. ואהבתי את הרעיונות שלך. וכנראה שאם לזה אני מתחברת אז זה לא הולך להיות רומן מתוק לבני הנעורים עם סוף טוב אלא משהו קצת יותר פראי (דוקא רציתי לכתוב כזה - אולי פעם אחרת :)) לגבי הסוף אני לא רוצה לעסוק ברקורסיה הרגשית הזו... זה לא זה מבחינתי. אני חושבת שהיא לא מחפשת את ההיבריס - ההיבריס הוא זה ששורף אותה... אני רוצה לבנות את הרגישות שלה כצד דומיננטי בה. היא לא רק מחפשת סיפוקים. אבל אני עדיין שואלת את עצמי איך היא תמצא אותו. ומי הוא יכול להיות. והאם אסור לי להשאיר אותו בלתי מושג גם עבור הקורא. הרי הוא נהיה גם פנטזיה של הקורא! זו בריחה מהקליימקס או האמת של הסיפור? ועוד משהו, חשבתי על כך שאם לסיפור שלי אין "תזת מד"ב" אז הוא יכול להיות טוב, אבל לא מדע בדיוני טוב. בתזה הכוונה לאיזה רעיון חדש להסתכלות על העולם. אני לא בטוחה אם יש לי "תזה" בסיפור הזה... מה דעתך?
 

goshdarnit

New member
את לא צריכה תיזה.

הסיפורים שלך הם לא סיפורים שמביאים חידוש מדעי כזה או אחר לידיעת הציבור. הסיפורים שלך משתמשים באלמנט מד"בי או, לעתים יותר קרובות, פנטסטי, שמאפשר לך לבחון את נפש האדם ואת הבטן שלך בצורה ייחודית וטובה. אני לא חושב שצריך יותר מזה. ברור שיש אלמנט פנטסטי/מד"בי, שזה קריאת הרגשות, והוא מאפשר לך ללכת למקומות שאנשים רגילים לא יכולים ללכת אליהם. אני לא חושב שהעדר התיזה צריכה להטריד אותך. ובקשר לסוף. הוא יבוא מעצמו. אני מציע שאת תכתבי את הסיפור עד הסוף, ואז תשברי את הראש עד שתמצאי את הסוף שנובע ממה שכבר כתוב. ואת תמצאי, אין לי ספק בזה. העניין הוא שהזהות של אותו אדם היא לא חלק שמשפיע על מה שבא קודם לכן, נכון? זה לא מעין סיפור פאזל שבו את נתת רמזים. הזהות לא באמת משפיעה על התהליך, ולכן לא צריכה להשפיע על הכתיבה שלך עד שתגיעי לאותו רגע. הסוף יבוא מעצמו. או שזאת היא. או שהיא תגלה שעדיף בלי אף אחד והיא יכולה לספק לעצמה יותר. או שהיא תגלה שזה לא בן אדם, כי לאף אדם זה לא יכול . או שהיא תגלה שזה אדם עם תכונה כל כך מיוחדת, שברגע שנשמע מיהו אותו אדם, מיד נגיד 'אה!' או 'וואו'. למשל אם זה תינוק, שבינתיים רק מרגיש ולא חושב. או מישהו בעל פיגור שכלי, שמסוגל להרגיש אבל לא לחשוב. או אמא, וזאת אהבה לילדים שלה. או שזאת אישה. או שמדובר בבני עשרה שמאוהבים בעוצמה שבדרך כלל נעלמת אצל המבוגרים יותר. אולי זה עובר שעדיין נמצא בתוך הבטן. או שזה משהו לגמרי אחר. אבל סביר שאת תגלי מי זה ומה זה , וסביר שזה לא יהיה מה שאת מצפה עכשיו. זה ישבור לך את הציפיות, אבל בו זמנית זה יגרום לך להגיד 'ואו'. קודם תכתבי את הסיפור. ובקשר לבריחה מהקליימקס או אמת של הסיפור. האמת האישית שלי אומרת שכל דבר שאני עובר תלוי בי. גם הרגשות, גם המחשבות, גם התלות, גם חברות עם אנשים אחרים, גם אהבה - הכל עובר דרכי, ולכן להגיע למסקנה שאני לא צריך אנשים אחרים בעולם (גם בשביל לעבור את חוויית ההתאהבות) מדברת אלי. אבל זאת בטן שלי ואולי לא שלך. את הסיפור את תבני מתוכך, ואני חוזר ואומר, שאת גם תמצאי את הסוף הכי מתאים. אין לי ספק בכך.
 

N Y

New member
You Ain't Seen Nothin' Yet!

פרק א: ובו מתעורר גיבורנו צח הלשון משינה קפואה ומגלה שבישראל של המאה ה-22 חלה הדרדרות לשונית איומה, וכולם מדברים בשפה עילגת ביותר. פרק ב: ומקללים ללא הרף. פרק ג: וזה עוד כלום - הם כותבים בשגיאות. פרק ד: ובו מגלה גיבורנו, לזוועתו, שמילות הלהיט התורן בשידורי הרדיו בישראל הן 25 פעמים "זין" ו"בנזונה" אחד. פרק ה: ובו מסתבך גיבורנו עם נציג החוק בעוון דיבור נגוע, אך מופתע לגלות סוהרים המדברים בלשון בני אדם, שכן הם מפגרים אחר האופנה הלשונית המקובלת. פרק ו: ובו משתחרר גיבורנו ונלקח לראיון בתוכנית טלויזיה כושלת, תחת הכותרת "נחתפתי מהעבר ונעסרתי באתיד!" פרק ז: ובו הופך גיבורנו לכוכב טלויזיה לאחר שהוא משחרר אל עבר המנחה את צמד המילים האלמותיות "רפה מוחין". פרק ח: ובו מתחילים חושיו הלשוניים של גיבורנו לבגוד בו, לנוכח המציאות הסובבת אותו, ואילו הדיבור צח-הלשון הופך, תחת הסיסמה "רפה מוחין", לאופנה חדשה ולוהטת. פרק ט: ובו מגלה גיבורנו, לזוועתו, שמילות הלהיט התורן בשידורי הרדיו בישראל הן 25 פעמים "רפה מוחין" ו"בנזונה" אחד. פרק י: ובו מסתבך גיבורנו עם נציג החוק בעוון דיבור נגוע, אך מופתע לגלון כי הצד העילג הפעם הנו הוא עצמו. פרק י"א: ובו נשלח גיבורנו, כעונש, לשינה קפואה עד שיגיע עתיד שיוכל לקבל אדם גס לשון כמוהו. משהו כזה? אני יודע שזה לא "וזה עוד כלום" קלאסי, אבל ההתפתחות נראית לי דומה, למרות הלולאתיות. טוב, יאללה. כתוש.
 

goshdarnit

New member
עבודה יפה מאוד, אהבתי,

ובדיוק על זה אני מדבר. למה? כי זה נראה אחלה, אבל אם בודקים טוב רואים שהפסקת הרבה, הרבה לפני הסוף. בוא נעשה 'עבודת בילוש', כמו שאמרה יולי. נרדוף אחרי הבאגים עד שנמצא את הבאג המרכזי. הבאג הראשון שקופץ לעין הוא הסוף. הסוף הוא אנטי-קליימקטי, כלומר הוא מסתיים בחוסר מעש של הגיבור, במקום להסתיים . אתה גומר בירידה לחוסר מעש, בבריחה מהסיפור שלך. ואתה תמיד יכול לגמור בעלייה (לגמור בעלייה, אגב, לא סותר לגמור סיפור בדיכאון). בנוסף, הסוף לא נובע ישירות (=מתחייב) ממה שבא לפניו, ולכן הוא שרירותי. בקלות היה יכול להיות סוף אחר. אם כך, הסוף לא בסדר. זה אומר שמשהו לא בסדר שנייה לפניו. ובאמת, שנייה לפניו, הנה הבאג השני: הגיבור מגלה שהצד העילג הנו הוא עצמו. זה אחלה. בן אדם מגלה משהו שהוא לא ידע על עצמו - גם מהפך של 180 מעלות (זוכרים את תרגילי עלילה?). גם גילוי אדיר. גם גילוי על עצמך. אריסטו מיד יגיד לך שככה צריך לבנות סיפור. ובצדק. אבל. ככה צריך לבנות סיפור של *גילויים* הולכים וגדולים. (ראה 'אדיפוס רקס' הנפלא, עליו דיבר אריסטו.) בסיפור שבו יש רצף של גילויים ('אבל זה עוד כלום!' שעובר ל'אבל זה עוד כלום' הבא), זה בהחלט ייחשב לאחד הגילויים הכי חשובים וחזקים בו. אבל לא על זה הסיפור שלך. הסיפור שלך עובר מ'אבל זה עוד כלום' אחד למשנהו הקשור לעלגות ולא לגיבור. קחו שנייה. תראו את ההבדל בין שתי הדוגמאות. ורק אז תמשיכו. כלומר, ה'גילוי' הגדול, ה'בום' הגדול שהיה צריך לנחות עלינו היה חייב להיות קשור לעלגות השפה. משהו יותר גדול ממה שהיה עד כה. עכשיו אני מבקש מכולם: נסו לחשוב מה ניר היה יכול לשים פה שיהיה יותר גדול ממה שהוא עשה עד עכשיו, שיהיה מפתיע, ובכל זאת צעד טבעי של מה שבא קודם. מהו אותו 'זה עוד כלום' הבא שהוא היה יכול לזרוק עלינו? קחו שתי דקות, תפסיקו לקרוא, תחשבו, ותחזרו לקרוא. <כאן נכנס אייקון שמראה איך אני מחכה.> מצאתם משהו? אני מנחש שגם אם כן, זה בוודאי לא היה מספיק טוב. (אישית, הדוגמאות הלא טובות שלי היו, שגם אלוהים יופיע וגם העברית שלו לא תהיה מי יודע כמה, או שחייזרים משתמשים בעלגות בתור וירוס שיהרוס אותנו, או בתור . אף אחד מהרעיונות האלה לא שווה שום דבר, ובוודאי לא יכולים לבוא בהמשך של הסיפור.) דעתי היא, שכפי שהסיפור בנוי כרגע, אין המשך טוב, אין סוף טוב, מהסיבה הפשוטה שעם 'עלגות' אפשר ללכת רק עד נקודה מסויימת, ולא יותר. סיפור טוב עם בסיס טוב יכול להתפתח ל'זה עוד כלום'-ים רבים כל כך שבסוף הם יהיו בעלי עצמה כל כך רבה שהסוף יגיע לבד ושהקוראים יגידו 'וואו'. ו'עלגות' מגיעה רק עד נקודה מסויימת. אבל אתם יודעים מה? הסיפור הוא לא על עלגות. עלגות היא לא הבסיס האמיתי שלו. עלגות היא רק שלב ראשון בדבר הרבה יותר גדול. עלגות היא 'בטן' של ניר. ונשאלת השאלה, מה יש שם מאחורה? למה הדבר הזה מדבר אליו בכזאת עוצמה? מה מתחבא שם מאחור? מה הבטן האמיתית? מה מציק לניר בעלגות? חוסר אינטיליגנציה? לא באמת. חוסר השכלה? לא באמת. חוסר... מה? אחרי שחשבתי על זה קצת, הגעתי למסקנה שבטן של 'עלגות' נובעת מאהבת השפה. אהבת השפה היא בטן של ניר (ואצל כותבים רבים היא נכס אם לא בטן), והלעג שלו לעלגות היא זעם נגד כיעור/ריסוק השפה. זה היה סיפור על אהבת השפה (או כיעור השפה, אם תרצו). ועם *זה* אפשר ללכת רחוק מאוד. אהבת השפה יכול להביא אותי לכיעורים שונים של השפה, שעלגות היא רק אחת מהן. ניר יכול לשחק עם השפה מפה ועד הודעה חדשה, ליצור תת-שפות, כל אחת יותר מכוערת מהשנייה, כל אחת יותר מחרידה מהשנייה, כל אחת מצחיקה יותר מהשנייה. ואתם יודעים מה? זה עוד כלום. הוא יכול ליצור שפות עברית יפות יותר, ניבים נדירים, מקסימים, אדירים. ואתם יודעים מה? זה עוד כלום. כי הוא יכול לקחת את שני הניגודים האלה ולשחק עליהם, וליצור את הקונפליקט דרך השפה ודרך אנשים שונים שמייצגים את השפה. הוא יכול ליצור עולם מלא ועשיר, שנבדל על פי צורות הדיבור, השפות השונות. ואתם יודעים מה? זה עוד כלום. כי הוא יכול ליצור דברים חדשים לגמרי, צורות חדשות לגמרי, לשחק עם השפה שהוא כל כך אוהב ופשוט לחגוג בכל כיוון אפשרי. ואתם יודעים מה? זה עוד כלום. זאת בכלל רק ההתחלה. אבל את השאר נצטרך לגלות כשהוא יכתוב את הסיפור. הפכתי לך את כל הסיפור, ניר, ואני מקווה שתסלח לי. אתה בהחלט מוזמן לא להתייחס לזה, ולנסות רק לשפץ (אם בכלל) את הסוף. אני בכל זאת מציע לך לשקול מספר פעמים ולבדוק אם ההצעה שלי לא מקפיצה לך את הפיוזים של הדמיון במוח. אני באמת חושב שעל *זה* כתבת את הסיפור, ופשוט לא ידעת. בכל מקרה, אם אתה לא מתכוון לכתוב את הסיפור שהצעתי, תגיד לי. כי אני אקפוץ עליו. (יעל (J), את הקורבן הבא שלי. אבל כמו שאת רואה, לוקח לי זמן לנסח תשובות.)
 

N Y

New member
תהיה לי בריא, כמה שאתה צודק.

אני הולך לעמוד קצת בפינה. אמנם חשבתי על חלק ממה שאמרת - בייחוד יצירת הניבים הרעים והאיומים. אבל העלילה - כן, יש צדק בדבריך, אם כי רעיון הלולאה הסימטרית חביב עלי. אבל אני לא כשיר כרגע לחשיבה הגיונית - הרגע נכנסתי הביתה לאחר חזרה בת ארבע שעות. אני מת. אגב, אם מישהו מכאן מגיע לפסטיבל בראשית, הוא מוזמן לראות אותי מופיע ולהגיד לי שלום.
 

goshdarnit

New member
את רעיון הסימטריה בקלות תוכל להעביר

לסיפור אחר. על זה אתה תכתוב ספר, ואתה תתחיל עכשיו. ספר שהוא כולו חגיגה של אהבת השפה? מי לא יקנה אותו? אני לא רואה שאתה כותב. למה אתה לא כותב?
 

N Y

New member
כותב, כותב.

יש לי כבר פתיחה (כמובן) וחלק מן ההמשך, אבל שאלוהים יעזור לי אם אני יודע איפה אמצא כאן חומר לספר שלם. נראה לי שאני אלוף הקיצור והתמצות - כרגע הוא לא נראה כאילו הוא הולך לעבור את ה-2000-3000 מילה. שאשלח לכבודו את המעט שיש למען יחווה דעתו?
 

goshdarnit

New member
תשלח, תשלח.

אבל איך אתה לא רואה שזה ספר? קודם כל, הסיפור מתרחש בעולם שלם, עשיר כמו חולית או שר הטבעות. אבל העושר פה, הגיוון בעולם הזה, מתבטא בשפות השונות. רק לעבור ממקום למקום ולראות את שפת המקום מכסה לך כמה אלפי מילים. 2000-3000 מילה? איפה חגיגת השפה העברית? איפה התענוג בלטעום את המלים העסיסיות? איפה המשחק על הדקויות בין השפות? וזה רק הרקע. למה להסתפק בסיפורונצ'יק? קח את השפה שאתה אוהב, תתמתח ותחגוג.
 

קייצית

New member
חשבתי הרבה והחלטתי להמשיך לנסות

למרות שלא בטוחה. טיפות ראשונות של גשם החלו לרדת, לאחר בצורת ארוכה ונוראה שפקדה את קיקוס במשך 6 שנים, בצורת ששינתה סדרי עולם. טיפות ראשונות של תקווה. ואתם יודעים מה? זה עוד לא כלום ! הטיפות הבודדות הפכו לגשם שוטף, שירד מזה יומיים רצופים. פרץ אדיר של שמחה שטף את היישוב, בכל מקום אנשים יצאו החוצה, נרטבו, רקדו ברחובות. נראה כי הגיע הקץ לייסורים. ואתם יודעים מה? זה עוד לא כלום ! הגשם לא פוסק. חודש עבר מאז הוא החל, השמחה כבר מזמן פינתה את מקומה לדאגה, שיטפונות זרמו בכל מקום, בתים הוצפו, קהילות נותקו, ועורקי תנועה שותקו. ואתם יודעים מה? זה עוד כלום ! ביום ה 40 לגשם הוא הפך לצבע סגול בהיר, צבע יפהפה. וצבע את כל השלוליות, האגמים ומאגרי המים הפתוחים בצבע הזה, המים נבדקו ונמצאו תקינים לשתייה. ואתם יודעים מה? זה עוד כלום ! כל מי שבא במגע עם הגשם הסגול החל לפתח מעין פריחה אדומה על ידיו, בתחילה הפריחה נראתה כמו אלרגיה, אבל לאחר כמה ימים הצבע הפך מאדום לסגול, עד שהידיים הפכו לסגולות. ואם יודעים מה? זה עוד כלום ! הגשם הסגול פסק 40 יום אחרי שהתחיל, וצבע את פני כל מאגרי המים בקולוניה לסגולים. הצבע הסגול של ידי תושבי קיקוס כבר מזמן הפך לצבע עורם לאחר שבחלקם הספיקו להתרגל ואחרים מחוסר ברירה למי השתייה הם סגולים. ואתם יודעים מה? זה עוד לא כלום ! לאט לאט התבהר שכל סדר צבעי העולם אליו הורגלו מתחיל להשתנות, האדמה מקבלת גוון אדמדם, הדשא שהצליחו לצמח במאמצים רבים בצבע ירוק הפך לצהוב. צבע שערם הפך לסגול אף הוא, צבע העיניים של כולם הפך לאדום. ואתם יודעים מה? זה עוד לא כלום ! שינויי הצבעים בהתיישבות גורמים לשיגעון וטירוף. בטירוף הקשה ביותר נתקפים העופות שלא מצליחים לשתות את המים הסגולים, ואלה שמצליחים לשתות צבעם משתנה בהתאמה, אלה מנודים מיידית ומגלים סימני טירוף.
 

goshdarnit

New member
קניתי, על תנאי.

והנה התנאי: אם את יכולה להגיד לי מה המכנה המשותף לכל השלבים שכתבת. ובמכנה משותף, אני מדבר על מכנה משותף *רגשי*, מבחינת הקורא. על איזו חווייה אחת את משחקת לי בכל הסיפור הזה? אם יש לך תשובה טובה, יצא לך סיפור נפלא. אם אין לך תשובה טובה, הסיפור יצא כמו רצף אירועים לא קשור.
 

קייצית

New member
תשובה טובה ? אולי

החוויה הרגשית שמשתקפת לי עכשיו היא של מדרגות, אי ודאות מהלא נודע/פחד, והקלה ושוב אי ודאות/פחד ושוב הקלה. אסון מוביל לפתרון שהופך לאסון. החוויה אמורה להיות של הישרדות, ואי ודאות לגבי המובן מאליו. אני מודה לא חשבתי על מה עובר רגשית על הקורא, הקדשתי מחשבה (רבה) רק לתרגיל ובבנית ארועים שיוצאים מתוך ארועים תוך כדי העצמת השיאים. בתחילה כתבתי את התרגיל מאוד כאן ועכשיו. והתוצאה הפחידה אותי, אז המרתי את זה לקולונית קיקוס, הרגש המקורי שהניע אותי היה ייאוש ופחד.
 

goshdarnit

New member
מצויין.

אם תכתבי את כל הסצנות האלה מתוך הפחד הזה, יצא לך סיפור נהדר. אזהרה קטנה: תיזהרי מההקלות שהדמויות מרגישות. לפעמים זה נראה כאילו את מסיימת את הסיפור, ואם את חוזרת על זה יותר מפעם אחת, הקוראים עולים מיד על הקטע שכל פעם שיש הקלה, משהו רע עומד להגיע. העניין הוא לוותר על ההקלות, ולבנות את התהליך כך: משהו קורה, תגובות למשהו שקורה, ובשנייה שהתרגלנו לעצם הרעיון, משהו יותר גדול מגיע.
 

Yuli Gama

New member
קייצית!עשית לי נוסטלגיה לברדברי../images/Emo140.gif

יש לו סיפור מקסים (סיפורי מאדים) ששגם שם מתחילים לעבור על המתישבים שינויים מוזרים. איטיים מכדי להתרגש, איטיים מכדי ממש להבחין בהם. אבל המצטברים לכדי משהוא גדול ורחוק. ממש עשית לי חשק למצוא את הספר ולקרוא שוב. יש לך המשך הלאה? כי הפסקת בידיוק כאשר זה נעשה מעניין (סליחה גיא שאני נדחפת
)
 

קייצית

New member
היי יולי, תודה על ההתייחסות

לצערי אני לא מכירה את ברדברי, יש לי חסך עצום בקריאה שאני מקווה יום אחד להשלים. לשאלתך על המשך, בזמן כתיבת התרגיל הגעתי מאוד רחוק בראש, אבל הפסקתי את עצמי. ומה פתאום נדחפת ? אני זוכרת שאני הרגשתי לא מזמן שנדחפתי לכם לפורום.
 
למעלה