תרגיל כתיבה - תיאורים!
אני חושבת שאחת משורות הפתיחה הטובות בעולם, שמכילה אך ורק תיאור היא
"The sky above the port was the color of television, tuned to a dead channel."
מתוך "נוירומנסר" של ויליאם גיבסון.
שימו לב מה הוא נותן לנו - כלום. פשוט כלום. אנחנו לא יודעים מי הדמויות, אנחנו לא יודעים מה הסיטואציה, אבל במחי 14 מילים הוא גורר אותנו לעולם אומלל, עלוב ומדכא.
המכשלה הגדולה של התיאורים היא שתיאור טוב לא אמור לתאר. לאף אחד לא אכפת כמה פסים יש על המדים של גנרל הוט-פון-פאר ביוצאו לקרב נגד יס-פון-פאר. אבל אם החייל שמתבונן מהצד קורא להם "ארונות קבורה", אנחנו מיד מקבלים עוד עומק לתיאור.
תיאור טוב אמור להוסיף לנו מידע על הדמות, לבסס את העולם (ע"ע השורה של נוירומנסר), לקבוע אווירה (שוב, נוירומנסר), ולקדם את העלילה.
מה שאני מבקשת מכם הוא תיאור של אדם* בחדר. מבלי לספר לנו דבר על המספר, או למה הוא נמצא בחדר עם האדם הזה, כתבו לי תיאור שאבין ממנו מה היחסים בינהם, ומה מצב הרוח של המספר.
*כן, זה יכול להיות חייזר / חתול / אשה מהממת ביופיה. לא אכפת לי.
מוכנים?
אני חושבת שאחת משורות הפתיחה הטובות בעולם, שמכילה אך ורק תיאור היא
"The sky above the port was the color of television, tuned to a dead channel."
מתוך "נוירומנסר" של ויליאם גיבסון.
שימו לב מה הוא נותן לנו - כלום. פשוט כלום. אנחנו לא יודעים מי הדמויות, אנחנו לא יודעים מה הסיטואציה, אבל במחי 14 מילים הוא גורר אותנו לעולם אומלל, עלוב ומדכא.
המכשלה הגדולה של התיאורים היא שתיאור טוב לא אמור לתאר. לאף אחד לא אכפת כמה פסים יש על המדים של גנרל הוט-פון-פאר ביוצאו לקרב נגד יס-פון-פאר. אבל אם החייל שמתבונן מהצד קורא להם "ארונות קבורה", אנחנו מיד מקבלים עוד עומק לתיאור.
תיאור טוב אמור להוסיף לנו מידע על הדמות, לבסס את העולם (ע"ע השורה של נוירומנסר), לקבוע אווירה (שוב, נוירומנסר), ולקדם את העלילה.
מה שאני מבקשת מכם הוא תיאור של אדם* בחדר. מבלי לספר לנו דבר על המספר, או למה הוא נמצא בחדר עם האדם הזה, כתבו לי תיאור שאבין ממנו מה היחסים בינהם, ומה מצב הרוח של המספר.
*כן, זה יכול להיות חייזר / חתול / אשה מהממת ביופיה. לא אכפת לי.
מוכנים?