תשובה לטלמון
תראה: (אינני מעוות את השם שבתורה אלא ביהדות כך נהוג לומר כשמזכירים את שמו של הבורא: אלוקים. בתפילה ובקריאת התורה אומרים את השם המפורש: א-ל-ו-ה-י-ם) מסורת היהדות מאותו זמן שה´ לימד את משה את כל התורה 40 יום על הר סיני כולל פשט ורמז דרש וסוד המוכרים לנו היום את כל מה שלימדו ה´ משה לימד את עם ישראל וכך הפרשנות לתורה עברה מדור לדור ורש"י שחי במאה ה-11 מסביר כך את המילים נעשה אדם בצלמנו כדמותינו: למדנו מכאן ענוונותו של ה´ לפי שהאדם בדמות המלאכים ויתקנאו בו לפיכך נמלך (התיעץ) בהם וכשהוא דן את את המלאכים הוא נמלך בפמליה שלו שכן מצאנו באחאב שאמר לו מיכה(מלכים א´ פרא כב´)" ראיתי את ה´ יושב על כיסאו וכל צבא השמיים עומדים עליו מימינו ומשמאלו" -וכי יש לה´ ימין ושמאל? אלא אלו מימינים לזכות ואלה לחובה וכן אף כאן נטל רשות בפמליתו אמר להם: יש בעליונים כדמותי (מהבחינה של היכולת להבין ולהשכיל וזו למעשה הכוונה במילה כדמותנו) אם אין כדמותי בעולמות התחתונים יש קינאה במעשה בראשית. ולעניין המילים נעשה אדם- אעפ"י שלא סייעו לו ביצירתו לא נמנע ה´ מללמד דרך ארץ ומידת ענווה שיהא הגדול נימלך (מתייעץ) ונוטל רשות מן הקטן ואם היה כותב אעשה אדם לא למדנו שיהא מדבר עם בית דינו אלא עם עצמו. ולעניין המילה בצלמנו- בדפוס שלנו." עד כאן דברי רש"י וזו הסיבה שנכתב לשון הרבים. זהו ההסבר ולאחר קריאת רש"י מובן מה הכוונה אך לטענתך טלמון בעניין החייזרים מאות הפעמים שנכתב בלשון יחיד: כגון וידבר או ויאמר וכו´ אין הסבר לכל פעןם ופעם שנכתב לשון היחיד אם אלו באמת חייזרים!
תראה: (אינני מעוות את השם שבתורה אלא ביהדות כך נהוג לומר כשמזכירים את שמו של הבורא: אלוקים. בתפילה ובקריאת התורה אומרים את השם המפורש: א-ל-ו-ה-י-ם) מסורת היהדות מאותו זמן שה´ לימד את משה את כל התורה 40 יום על הר סיני כולל פשט ורמז דרש וסוד המוכרים לנו היום את כל מה שלימדו ה´ משה לימד את עם ישראל וכך הפרשנות לתורה עברה מדור לדור ורש"י שחי במאה ה-11 מסביר כך את המילים נעשה אדם בצלמנו כדמותינו: למדנו מכאן ענוונותו של ה´ לפי שהאדם בדמות המלאכים ויתקנאו בו לפיכך נמלך (התיעץ) בהם וכשהוא דן את את המלאכים הוא נמלך בפמליה שלו שכן מצאנו באחאב שאמר לו מיכה(מלכים א´ פרא כב´)" ראיתי את ה´ יושב על כיסאו וכל צבא השמיים עומדים עליו מימינו ומשמאלו" -וכי יש לה´ ימין ושמאל? אלא אלו מימינים לזכות ואלה לחובה וכן אף כאן נטל רשות בפמליתו אמר להם: יש בעליונים כדמותי (מהבחינה של היכולת להבין ולהשכיל וזו למעשה הכוונה במילה כדמותנו) אם אין כדמותי בעולמות התחתונים יש קינאה במעשה בראשית. ולעניין המילים נעשה אדם- אעפ"י שלא סייעו לו ביצירתו לא נמנע ה´ מללמד דרך ארץ ומידת ענווה שיהא הגדול נימלך (מתייעץ) ונוטל רשות מן הקטן ואם היה כותב אעשה אדם לא למדנו שיהא מדבר עם בית דינו אלא עם עצמו. ולעניין המילה בצלמנו- בדפוס שלנו." עד כאן דברי רש"י וזו הסיבה שנכתב לשון הרבים. זהו ההסבר ולאחר קריאת רש"י מובן מה הכוונה אך לטענתך טלמון בעניין החייזרים מאות הפעמים שנכתב בלשון יחיד: כגון וידבר או ויאמר וכו´ אין הסבר לכל פעןם ופעם שנכתב לשון היחיד אם אלו באמת חייזרים!