תשובה ל deathcaster

אורלנה

New member
אתה צודק בכל מה שאתה כותב

כיון שאתה שאין לךמספיק יידע. כדאי שתלמד כמה שנים טובות כדי שתחזור אל המשפט הזה שכתבת: "גילוי נאות: אינני מאמין באף אחת מהדתות שהוזכרו כאן על ידי, אבל אני באמת לא מצאתי בדברים של שניכם שום טעם שמסביר מדוע ליהדות יש עליונות על דתות אחרות" ותוכל לענות לעצמך באמת במה אתה מאמין. מה הפלא שאתה לא מאמין באף אחת מהדתות האחרות ואתה לא מוצא עליונות ביהדות מבלי שבכלל למדת מה הדתות האחרות אומרות ומה היהדות אומרת?
 

xianghua

New member
האמת שזה די קל

כי ניתן בקלות למצוא ייחודיות ביהדות, שאינה קיימת בדתות אחרות. ויש גם ראיות מדעיות לכמה מסיפורי התנ'ך. חלק מהם קשורים לנחש. אמנם איני נוהג להתווכח על דת אלא על מדע, אך חשוב לומר זאת.
 

chupacabras

New member
וממי את למדת על דתות אחרות?

כי אם לא למדת איסלאם ממורים מוסלמים , זה בכלל לא בר השוואה ליהדות שלמדת ממורים יהודים. למוסלמים יש את הטענות שלהם לכך שדתם היא דת האמת והיהדות לא. ועובדה שגם המוסלמים משוכנעים שדתם נכונה. לכן, זה שאת בוחרת את הקריטריון שבו היהדות מנצחת ומחליטה שזו אמת המידה - יוצרת "משחק מכור". לדוגמא, מוסלמי אמר לי פעם שיש ראיות הסטוריות שיש אותיות שהשתנו בתורה מאז הגרסה המקורית ובקוראן לא. מה שמבחינתו אומר שהתורה אינה ספר אמת. לא שאני מסכים או אפילו בטוח מה העובדות פה. זה כמו שקבוצה של ג'ירפות תחליט שהן נבחרות הבורא כי להן יש את הצוואר הכי ארוך.
 

פטרולית

New member
תקראו

מדוע אנשים מסוימים מוצאים סיפוק ביהדות בעוד לאחרים היא מביאה שעמום ושיממון? מדוע האמונה והדת מרגשות ומרתקות אנשים מסוימים בעוד אחרים לא נמשכים אליהם כלל? מדוע הדת מביאה לאדם אחד שמחה אך עבור רעהו היא מהווה נטל מעיק בלבד? אדם אחד לא יכול לתאר לעצמו להתחיל את היום בלי הנחת תפילין, ואילו האחר לא ראה את התפילין שלו מאז מסיבת בר המצווה שלו לפני 40 שנה. אישה אחת מצפה בכיליון עיניים ללכת לבית הכנסת, ואילו האחרת מצפה בכיליון עיניים לסיום התפילה כדי שתוכל לצאת משם. מדוע? השבוע אנו קוראים על מצוות פרה אדומה, שהיא המצווה הדורשת מן המקיים אותה אמונה מוחלטת. זוהי מצווה 'חוקתית' שהסיבה לקיומה עדיין נמצאת בבחינת מסתורין. עליי להודות שרעיון לקיחת אפר פרה אדומה ופיזורו על אדם מסוים כדי שאדם זה יהפוך לטהור מבחינה רוחנית הוא בהחלט רעיון מעניין ובלתי שגרתי. על פי המדרש, אלוקים הבטיח למשה שהוא יגלה לו את המשמעות הסודית של המצווה הזאת, אך הוא יעשה זאת רק לאחר שמשה יקבל אותה עליו כצו שמימי. אם הוא יקבל אותה מתוך אמונה, הוא יקבל גם את הזכות להבין את סיבת המצווה. למעשה, קיימות תשובות כמעט לכל השאלות הקשורות ליהדות. לעיתים תכופות אני נפגש באנשים המגדירים עצמם כ'ספקנים' הנדהמים לגלות שדברים שפסלו מזמן הם למעשה בעלי עומק פילוסופי רב ולהם משמעות סימבולית עשירה. אבל קיים לכך תנאי מקדים: הספקן צריך להיות מוכן להקשיב. תוכלו לשמוע הסבר אינטלקטואלי המנוסח בבהירות, אך אם אינכם מוכנים מנטאלית לקבל שההקשבה עלולה ללמד אתכם רעיון חדש, רוב הסיכויים שלא תתרשמו ביותר מן ההסבר הזה. ברגע שאנו חדלים מלהתנגד ומקבלים שיתכן ולרעיון לו אנו מאזינים קיים תוקף פנימי, היהדות הופכת לדבר ההגיוני ביותר בעולם. זוהי עובדה פסיכולוגית שביכולתנו להבין כל דבר אם רק נרצה להבין אותו. אך אנו לא מגלים בנושא כל עניין, ניתקל שוב ושוב במחסומים מנטאליים. הרבי מליובאוויטש השישי, רבי יוסף יצחק שניאורסון הסביר בכך את העובדה שאיש עסקים פיקח עשוי לשבת בשיעור תלמוד ולמצוא עצמו מתאמץ להבין עקרונות בסיסיים של ההיגיון התלמודי. מדוע אותו אדם, שמסוגל להמציא רעיונות מבריקים בתחום העסקים, לא מצליח לעקוב אחר רעיון פשוט בשיעור התלמוד? התשובה, כך אומר הרבי, היא שאיש עסקים זה לא מגלה עניין אמיתי בנושא הנלמד. אבל אילו נושא זה היה חשוב לו לפחות כמו הפקת רווחים כספיים, הוא בהחלט היה עשוי להפוך לראש ישיבה!! לכן, באותו אופן שבו האלוקים אמר למשה שהוא יוכל להבין את משמעות מצוות הפרה האדומה אך ורק אם יקבל אותה מתוך אמונה, כך גם אלו שבאמת ובתמים רוצים להבין את היהדות יצליחו בכך רק אם הם ישתכנעו במישור מסוים כי מדובר במוצר טוב וראוי. כאשר למדתי בישיבה נהגתי תמיד לנסות להשתתף בסופי השבוע השנתיים שבהם נערכו "מפגשים עם חב"ד" לסטודנטים באוניברסיטה. היו בהחלט מפגשים שאורגנו כדי לחשוף תלמידים יהודיים ליהדות במשך סופשבוע ונערכו בהם הרצאות על ידי רבנים מפורסמים ואקדמאים דתיים. פעם אחד הסטודנטים התריס "איך אתה יכול לצפות ממני להניח תפילין אם אני לא מאמין באלוקים?" והדובר השיב לו בנחת, "קודם תניח תפילין, ואני מבטיח לך שתגלה שאתה בעצם כן מאמין באלוקים". האמונה באלוקים נמצאת בתוך כולנו. רק צריך לגלות אותה. ככל שהדבר נשמע לא הגיוני, אם נתחיל בקיום מצווה נגלה שאמונתנו תחרה תחזיק אחרינו ותתחיל לפרוח ולשגשג. עובדה זו הוכיחה עצמה שוב ושוב. אם אין לנו כל עניין בתחום מסוים אין תשובה בעולם שתספק אותנו. אך אם אנו באמת מחפשים אחר האמת ונשארים אובייקטיביים, נגלה שפע של תשובות בעלות עומק ומשמעות שעשויות להביא לנו את המענה שייחלנו לו.
 

לביא4

New member
יפה פטרולית - ובנוסף

השבת מתקרבת, וכל יהודי מרגיש את הטעם המיוחד שבמאכלי השבת שאין אותם בימות החול , ואת זה כל יהודי מרגיש, למותר לומר שגוי אין מצב שירגיש כזה דבר. אנחנו רואים כל מיני חגים וימים שמציינים, אבל למרבה הפלא חגי ישראל שומרים על נצחיותם וקיומם בצורה מחודשת כאילו עכשיו ניתנו, לא מזמן קראתי על סקר שנערך, בקשר לקיום ליל-סדר לדוגמא, רוב הציבור עורך ליל סדר בפסח, צם ביום כיפור, חוגג את ל"ג בעומר עם המדורה וכו', נרות חנוכה, ברית מילה לילד, (ואת זה עושים הורים שאומרים שהם לא מאמינים...) והכוונה לכל הנ"ל שאת זה עושים חילונים, לעומת ימים אחרים כמו אחד במאי - מי בכלל זוכר את המשמעות שלו, אפילו יום העצמאות היום מה שנשאר זה רק המנגל, אני זוכר בילדותי איך היום חוגגים את יום העצמאות, זה היה ממש מרגש, אין ספק שתורת ישראל היא תורת אמת ונצחית לעם נצחי שהיחידי ששרד לאורך כל ההיסטוריה.
 

Sophalin

New member
לי יש שאלה

אם את אומרת שהיהדות אמיתית אז איך זה שהיא מטיפה ומעודדת דברים שלילים? רוחניות אמיתית תשאף להגיע לעולם מושלם ומאוזן שבו כולם יהיו מאושרים אחרת מה המשמעות של הרוחניות בכלל?
 

אורלנה

New member
נכון.

רוחניות אמיתית תשאף לעולם מאוזן שבו כולם יהיו מאושרים, אך הדרך לאותו עולם מאוזן מהי? ומפה נובע הבלבול שיש לרוב האנשים שלא לומדים לימודי אלוקות, וזאת האמת שיש ביהדות יש הבדלה בין המצב שאליו אנו שואפים, לבין מה צריך עכשיו לעשות ולתקן כדי להגיע אל העולםהמאוזן. ורוחניות לפי תורת הרב אשלג זהו מצב בתוך האדם שהוא משיג מהאלוקות על ידי עבודתו, כל שאר הההשגות וההנאות נקראות גשמיות. אבל לפני שאתה שואל מהי רוחניות ומהי גשמיות, תשאל: מהו טוב ומהו רע? מהו שקר ומהי אמת? אחר כך תקרא מה שכתבתי בתשובה למעלה: "מונותואיזם טוב מפוליתאיזם כיון שהפוליתאזים הוא המצאה. המצאה של יחידים. האמונה בבורא אחד מבוססת על כך שעם שלם חווה התגלות אלוקית. ואף אחד לא טוען זאת חוץ מהיהדות. מהי אמת? ובכן קליברציה=כיול כלומר כל טענה שנטענת מבוססת על איפוס המערכת והיחוס לאיפוס זה, כלומר הכל יחסי, אמת אמורה להיות אמת מוחלטת לכל המצבים בכל הדורות,בגשמיות ברוחניות, במדע,בחלל,בארץ בשמים,בגוף בנפש,בדומם בצומח בחי במדבר וכו' ואיך נדע מהי האמת? 1.או שנתבסס על החמש חושים שלנו, שכל,רגש,דימיון, 2.או שנתבסס על תורה גבוהה אלוקית שניתנה לנו על ידי בורא העולם אם אתה מתבסס על 1. צפה שכל טענות ההמשך שלך יהיו תמיד סביב החושים שלך,שכל רגש,דימיון אם אתה מתבסס על 2. צפה שכל טענות ההמשך שלך יהיו לפי האמת האלוקית שלפיה נברא העולם." ואז תבחר איפה אתה רוצה להיות? מי שרוצה להמשיך להסתובב סביב הזנב של עצמו בבקשה, אין כפיה ברוחניות, אבל מי שרוצה ללמוד אמת מהי ולהתקדם באמת בחייו בכל המובנים, שיפשיל שרוולים יתחיל חיפוש אמיתי ובעיקר ילמד, אנחנו יודעים מי היה ואן גוך,גוגן , ומונה,אנחנו יודעים מי היה גלילאו גלילי ומי היה ג'יורדנו ברונו,אנחנו יודעים מי היה שוברט באך ומוצארט, אנחנו יודעים מי היה דופלר,ומי האחים רייט,אנחנו יודעים מי הם הפינק פלויד,נינה האגן ,סוזי והבנישס ובוב מארלי, ואנחנו יודעים איך נראית לונדון ואיך פריז, אבל אנחנו לא יודעים איך נראית צפת,ירושלים,טבריה, ומי היו הש"ך והט"ז,והריף, והרמ"ק והאר"י והאלשיך הקדוש, ואנחנו לא יודעים מה כתוב ב"דעת תבונות" ומה כתוב בפרשות השבוע ואנחנו לא יודעים מה כתוב באחד מספרי היסוד שלנו בחכמת האמת -ספר הזוהר, ואנחנו לא יודעים מי החכמים שלנו -העם היהודי, מי היה רבי שמעון בר יוחאי ותלמידו רב אבא שכתב את ספר הזוהר, ומי היה רבי חיים ויטאל שכתב את כתבי האר"י ז"ל שהוא אחד מהמקובלים הכי גדולים שלנו, אז קודם כל צריך ללמוד ולצאת מהבורות והבערות, ואחר כך אפשר בכלל להביע דעה כזו או אחרת, בהצלחה.....
 

פטרולית

New member
צפו

כאן נפגשים אליהו הנביא ודוד המלך • גלריה בעיר העתיקה שוכנים ארבעת בתי הכנסת הספרדיים שכל אחד מהם נושא סיפור פלאי • אליהו הנביא, דוד המלך ושופר המשיח • יעקב נחומי בגלריה מהמקום המופלא בירושלים תמונות מרהיבות: http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=28579&cat=7
 

Sophalin

New member
תשובה ארוכה ומסורבלת... נסי שנית

הפעם תכתבי לי בקיצור - למה היהדות מטיפה לערכים שליליים?
 
על איזה ערכים שליליים של היהדות אתה מדבר ?

מעניין למה אני לא שמעתי עליהם ? אני רק שמעתי ש: 'דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום', כגון: 1. 'ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדל בתורה'. 2. 'על תעשה לחברך מה ששנוא עליך'. 3. 'הווה דן כל אדם לקו זכות'. וכו'... והרשימה עוד ארוכה.
 

Sophalin

New member
כן? אלו כל ששמעת עליהם?

מה עם איסור על משכב זכר? מה עם השמדת כל עמלק (דן כל אדם לקו זכות?) מה עם היתר לאכילת חיות? אם על אלו לא שמעת, או שאתה מחשיב אלו כערכים שאינם שליליים אז בעצם אתה אדם שלילי (ואז זה בסדר כי שלילי ושלילי זה חיובי...)
 
הבנתי אותך, עכשיו בא תשמע עוד אפשרות

של ראית הדברים על פי התורה והקבלה, אם אתה אדם פתוח לשמוע. ילד מכפר נידח שרואה את אביו מובל לבית החולים בעיר הגדולה אחרי התקף לב, מלווה אותו לחדר הניתוחים, וכאשר הרופא לוקח את סכין ניתוחים ועומד להתחיל לחתוך את אביו בניתוח המעקפים, מתפרץ הילד לחדר הניתוחים וקופץ עליו עם מקל הרועים ביד ומתחיל להרביץ לרופא, ושואל אותו בצעקות למה הוא חותך את אביו במקום לרפא אותו. העוזרים של הרופא תופסים את הילד בכוח ומוציאים אותו החוצה ואומרים לו, שוטה שבעולם, הרופא שחותך בבשר יודע בדיוק מה שהוא עושה, אחרי 7 שנים של לימוד רפואה, שמתבסס על מאות שנים של הצטברות ניסיון רפואי, וזה בדיוק הדבר הנכון שנצרך עכשיו לעשות לטובתו ובריאותו של אביך החולה, ואם היה לך את אותו הניסיון והפרספקטיבה של הרופא והרפואה היית עושה בדיוק את אותו הדבר. כאשר אנחנו מנסים לשפוט את המציאות האין סופית של הבריאה, במשקפיים של כמה עשרות שנות חיינו, או אפילו במשקפיים המדעיות של הכמה מאות שנה אחרונות, ומתרעמים וצועקים על בורא העולם למה הוא ציווה בתורתו הקדושה על השמדת כל עמלק? או על איסור על משכב זכור? או על ההיתר לאכילת חיות? אנחנו לא יותר מהילד השוטה מהכפר הנידך, שמתרעם ומרביץ לרופא שמציל את אביו, עם מקל הרועים. כדי להבין את התשובות לשאלות שלך ואת הצדק העליון, פשוט צריך להשקיע כמה שנים ברצינות של לימוד התורה והקבלה (כמו הרופא), ורק אז מגיעים למסקנה שאם היה לך את אותו הניסיון והפרספקטיבה של בורא העולם כפי שהיא כתובה בתורה ובחכמת הקבלה, היית עושה בדיוק את אותו הדבר וכותב ומצווה לטובת נבראיך והבריאה, את מה שהבורא ציווה עלינו בתורה. מצורף קישור להרצאה שצירפתי לתשובה שלי לגולש אחר בשם 'סוד הצדק העליון', שמסבירה על פי התורה והקבלה בצורה ממצה ומקיפה את הנקודה הזו בפרוט: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=2261&MessageId=153614376
 

Sophalin

New member
פסיכולוגיה בגרוש

אני לא ילד קטן. ואני לא "שופט" את המציאות האינסופית של הבריאה. אני מוכן לקבל את הטענה שאלוהים אמר שיש לעשות כך וכך אבל אני אדם מספיק בוגר בשביל שיגידו לי למה דברים נעשים כמו שהם נעשים ועל זה לא קיבלתי תשובה. לפי האמונה העיוורת, כשבני ישראל קיבלו את התורה הם אמרו "נעשה ונשמע" ואחת הפרשנויות לזה אומרת "קודם נעשה אחרי זה נשמע" אז אני בינתיים לא שמעתי למה צריך לרצוח חיות (אגב להזכירך האדם לא אכל חיות לפני תקופת נוח ואלוהים התיר את זה לבקשת האדם למרות שברור לך שמדובר במשהו שהוא לא מוסרי), לא שמעתי למה אסור משכב זכר (אם נעשה ברצון ובאהבה) ולמה צריך לרצוח אנשים שלא יודעים אפילו מהו פשעם (ואין זה משנה מהו פשע אבותיהם אם היה - הלא איש בחטאו יומת).
 
שטחיות בגרוש

מה חשבת שאפשר לענות לך בכן ולא על השאלות החשובות שאתה מעלה? רופא משקיע 7 שנים רק ללמוד רפואה, ואתה רוצה בשני משפטים להבין את סוד הבריאה? נתתי לך קישור לתשובה מקיפה בעניין 'סוד הצדק העליון', תשקיע שעה קלה להבנת הנושא, אם מטרתך היא לא רק להתריס: חלק א' חלק ב' חלק ג' (חשוב לצפות בכל החלקים, כי ההסבר המעניין עפ"י הקבלה מתחיל באמצע החלק השני וממשיך ומתגבר בחלק השלישי). לגבי למה אסור משכב זכר? שוב, צריך לשבת וללמוד כמה שנים ברצינות תורה וקבלה כדי להתחיל להבין את החוקיות העליונה של הדברים, בכל מקרה כדי שתבין שאני לא סתם מתחמק מלענות תשובה, או לא יודע את התשובה, הנה תשובה על קצה המזלג שכבתי על פי הקבלה לפני שבועיים פה בפורום: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=2261&MessageId=152893157 שבת שלום.
 

Sophalin

New member
אני לא רוצה לדעת את סוד הבריאה

מה יתן לי לדעת דבר מיותר ככך? אני רק רוצה הרמוניה ושלום... כאשר אנשים מחליטים לדחוף ת'אף שלהם לענייני הפרטיים אז ההרמוניה והשלום נפגעים!
 
נו, אתה חוזר לחשיבה של הילד השוטה מהכפר הנידח

שלא מבין מה הרפואה וניתוח מעקפים עושה לאדם עם התקף לב, אבל מתרעם על הרופא שמנסה לרפא את אביו. אם תלמד ותבין מה הכוחות שפועלים בבריאה או אפילו תצפה שעה קלה בהסבר מקיף בנושא או תקרא בעיון את מה שכתבתי בשם הקבלה על הומוסקסואליות, תוכל להבין איך מגיעים להרמוניה ושלום, ואיך ע"י משכב זכור רק מפרים אותם. שבת שלום.
 
למעלה