🦔🦔🦔 אנג'ל 5 פרקים 10-17 🦔🦔🦔 צפיה משותפת

Lhuna3

Well-known member
אז אני מבינה שזהו פשוט קיבלנו את זה שאין יותר פרד? אני שונאת את כולם;-(
;-(
(אני אגב חושבת שצריך לקרוא להם הצ'ארליס של אנג'ל:-P:)
אוי גאוני! :-D
איב עדיין קיימת? אוף.
יאיי הולכים להחזיר את לינזי!! חשבתי שוב שלא נראה אותו יותר. יש עוד סיכוי שהוא יהיה בצד שלנו!
ובכן מסתבר שהוא חי באיזה לופ של פרבברים כאילו מאושרים אבל למעשה חי שוב ושוב אותו יום שבסופו הוא נרצח ע"י מפלצת במרתף8-* והעונש הוא לפחד מזה ושזה יקרה כל היום?
זה מזכיר לי איזה סרט ואני לא יודעת איזה.
האמת גם לי.
אז לינזי מברבר על ה-אפוקליפסה. פסדר נו יש פה יותר אפוקליפסות מבמאה אתה לא מאיים על אף אחד.
תכלס. המילה הזאת איבדה את משמעותה כבר בסדרה.
אוף איליריה היא מסוג קשקשנות חסרת פואנטה כאילו עמוקה זה מעייף אותי דמויות כאלה.
שניק לא ישמע, אבל אני איתך.
זה חתול או שד מתחת למיטה?
חשבתי על חתול, אבל מי יודע.
כי היא אמרה שאם הוא יגן עליה היא תספר לו הכל לא?
אבל היא חסרת תועלת.
לחלוטין |פטיש|
תודה :)
עם הבדיחה המצמררת:
Two men walk into a bar. The first man orders a scotch and soda. The second man remembers something he'd forgotten, and it doubles him over with pain. He falls to the floor shaking and then through the floor into the earth. He looks back up at the first man, but he doesn't call out to him. They're not that close.
זה עצוב.
לפני שווסלי מתעורר פרד בחלום אומרת לו:
This is only the first layer. Don't you wanna see how deep I go?
זה תמיד גרם לי לחשוב שפרד מנסה לומר לו שמה שהוא רואה מאיליריה זה רק השכבה הראשונה והוא צריך לגלות מה מסתתר מתחת
גם אני חשבתי על זה.
איימי אקר משחקת את הדמות מצויין.
אני פחות מתלהבת ממך מהדמות עצמה, אבל על זה אני מסכימה.
קצת אכזבה שאחרי כל הבלגן שהם עוברים כדי להשיג אותו בסופו של דבר כל מה שהיה לו לומר זה שהם חיים באפוקליפסה גדולה ולא שמים לב כי העבודה בשביל וולפראם והארט היא הסחת דעת בזמן שהם עובדים בשביל הרעים.
אכן מאכזב.
כדי לחדד את הנקודה של מה מסתתר מתחת לפני השטח יש את הקטע שבו האבא מהפרברים (בהתחלה לינדזי, אחר כך גאן) עובר עם הבן שלו על השכבות של כדור הארץ.
יפה.

זה כזה עצוב. הוא רוצה שהיא תלך כי היא תזכורת למה שקרה לפרד וגם לא מסוגל כי יש בה קצת מפרד עדיין.
נכון.

לא רוצה איליריה היא קשקשנית!! רוצה פרדלי!!!!!!!!!!! (זה השיפ שהמצאתי להם כרגע)
חחח פרדלי זה חמוד.

טכנית לפי הקצב אנחנו אמורים לראות את פרק סיום הסדרה ביום ראשון,
אבל אני מקווה שאתן מסכימות שנראה בשישי או שבת שני פרקים על מנת שנוכל לסיים את זה ביום שבת
תאמת כנראה שלא יהיה לי זמן בשבת בכלל.
אבל אולי אני אראה כבר בשישי בעצם.
טוב תקשיבו זה מדהים אם נסיים בשבת זה ה10.2. נחשו מתי התחלנו? נכון מאד 10.2:-0
8-* 8-* מגניב!
 

keren or5

Well-known member
בגלל החפירה היומית בכל פרק את מרגישה קשורה יותר (או שאני סתם מחמיאה לעצמי לאדעת)
יכול להיות שזה קשור
יאווו כ"כ;-(;-(
לראות את האדם שאתה הכי אוהב בעולם כ"כ סובל ואין לך איך לעזור;-(
לראות את האדם שאתה הכי אוהב בעולם גוסס ואין לך איך להציל אותה;-(
כן |לב-ש| |לב-ש| זה הרגיש איכשהו הכי נוראי.
אני צריכה שמישהו יסביר לי את כל הקטע עם פרד.
הלכתי לאיבוד
את עדיין לא מבינה משהו? אם כן מה בדיוק את לא מבינה?
קודם כל חייב לתת קרדיט לדיסני+ שבגאונותם תרגמו את שם הפרק מShells ל"צדפים" 🤦‍♂️
כן, גם שמתי לב לזה. 🤦‍♀️
אבל קרדיט אמיתי יותר לאיימי אקר שלדעתי מדהימה בתפקיד איליריה. אני מת על כל רגע שלה.
אני מסכימה שרואים את יכולות המשחק המדהימות שלה בתור אילירייה. אם היו אומרים לי שהיא תשחק דמות בסיגנון לפני שהייתי רואה את זה לא הייתי מאמינה לומר את האמת, והמשחק שלה כ"כ טוב, ממש רואים שפרד ואילירייה הן שתי דמויות שונות, והיא ממש מאמצת ניואנסים ושפת גוף מאוד מובהקת לאלירייה.
עכשיו הוא דוקר את גאן (אבל הוא חושב שהוא לא פגע בשום איבר חשוב)
אני אגיד את האמת אני קצת מרחמת על גאן. ברור שהוא לא היה עושה את העסקה הזאת אם הוא היה יודע שזה מה שיקרה לפרד וזה ממש עצוב כמה הוא מייסר את עצמו ולא פייר שווסלי כועס עליו ככה :-(
ויורה בנוקס תוך כדי שאנג'ל נותן הרצאה על להגן על בני אדם.
האמת בשלב הזה, אחרי שכבר בפרק הראשון העונה אנג'ל הרג בן אדם (ונדמה לי עוד כמה מאז), הנאום שלו הרגיש לי קצת דבילי. כאילו אני כבר לא חושבת שהוא מאמין בזה שאסור להרוג אנשים, אולי הוא סתם ניסה לעשות רושם על אילירייה. וזה היה מאוד הגיוני שווסלי הרג אותו מיד אחר כך (זה מרגיש יותר מתבקש מזה שהוא ירה להוא ברגל ומזה שהוא דקר את גאן). אבל גם אהבתי שווסלי מודה לאלירייה אחר כך שזה לא היה צדק להרוג אותו.
איליריה מגלה שהמקדש הקדום שלה וכל צבאה מתים.
היא מבקשת מווסלי לעזור לה ללמוד לחיות בעולם הזה, והוא מסכים בתנאי שהיא לא תהרוג יותר וכי היא נראיית כמו פרד ויש לה קצת זכרונות שלה.
אני אגיד את האמת, אני כ"כ שמחתי שכל האיום הנורא הזה של אילירייה הסתיים בפרק אחד ולא הפך לאיזה סאגה של כמה פרקים. זזה מרגיש לי כ"כ הרבה יותר מעניין לראות את הדמות של אילרייה בתור האל הזה לכוד בגוף של פרד כולה מבולבלת ומנסה להבין את העולם הזה + האינטראקציה שלה עם ווסלי, מאשר בתור עוד איזה נבל כזה שצריך להביס. היה לנו מספיק כאלה כבר ועוד עוד פעם להסביר שהיא הייתה איזה כוח גדול שקדם לבני האדם (זה לא היה נכון לגבי ה"ראשון" בבאפי? ולגבי ג'סמין? אני לא מבינה מה ההבדל בניהם, כשאומרים יותר מדי פעמים שיש איזה נבל גדול שהגיע לפני בני האדם זה כאילו אמור מאוד להפחיד אותנו אבל זה כבר מאבד את האפקט). החלטה מצויינת של היוצרים לסיים את ה"איום" שלה בפרק אחד. היא הרבה יותר מעניינת ככה.
אוי גאן;-(
וואי נראה לי טיפה מוגזם שווס דקר אותו אבל מסכן הוא מתמוטט לחלוטין.
לא הבנתי אבל אנג'ל פיטר אותו או מה?
נראה לי שהמסמכים שהוא חתם עליהם זה משהו בסיגנון שהוא לא יכול לתבוע אותם על הנזק שווסלי עשה לו או משהו. כי כמו שראינו בפרק הבא הוא ממשיך לעבוד שם. כמו כן, כן, באמת ממש מסכן, כמו שאמרתי כבר, מרגיש לי שמתייחסים למה שהוא עשה ביותר חומרה ממה שמגיע לו.
לפחות הם שמו לב שהם קצת שחזרו את העלילה של קורדי עם ישות חיצונית מרושעת שמתשלטת על הגוף של אחת הבנות היחידות בקבוצה|שפם|
כן, גם אני חשבתי על זה. וגם קצת מציק לי שרק אנג'ל ממשיך להזכיר את המוות של קורדי ושרק הוא נראה עצוב על זה, במיוחד לאור כמה שכולם כ"כ שבורים מהמוות של פרד (ובצדק, אני לא אומרת שהם לא צריכים), אבל זה עושה את זה ממש מעליב כלפי קורדי שאף אחד חוץ מאנג'ל לא נראה עצוב על זה שהיא מתה! :-(
יאוו ספייק בסוף בשיחה עם אנג'ל שהוא רוצה להשאר|מאוהב| כי אכפת לו. נשמה עם נשמה שלי|מאוהב| עלק אני לא אוהב אותך אתה מת עליו.
|כן||מאוהב|
ו-ווס מודה שהוא יעזור לה רק כי היא נראית כמו פרד לאאאא זה שבר אותי;-(|לב-ש|
אוי איזה רגע שובר לב. שהיא שואלת אותו אם הוא יעזור לה כי היא נראית כמוה והוא אומר לה שכן בלחישה כזאת. אוח. רייט אין דה פילס ;-(|לב-ש|
קודם פרד, עכשיו גאן ;-( מה יהיה?
זה נורא שהוא בחר להשאר בגיהינום הזה, ואני ממש לא חושבת שזה עונש שמגיע לו.
כל הקטע הזה עם היקום גיהינום הזה שלינזי היה בו ואז גאן החליף אותו, היה בו משהו ממש מצמרר וקריפי כזה. אני זכרתי את זה כי אני זוכרת עוד שבצפייה הראשונה משהו בזה היה סופר מוזר ומעניין, כאילו משהו הרבה יותר מעניין שהעינוי שיש שם זה שלחשוב שיש ל משפחה מושלמת ושהכל שמח, ואז לרדת למרתף הזה כל יום ולגלות את האימה. אני מרגישה שיש לזה משמעות כזאת מטאפורית אבל אני לא ממש מצליחה להבין מה. אולסו היה מצחיק שספייק הרים את אחד הלבבות, ואז לינזי אמר לו שזה הלב שלו ואז הוא הפיל את זה כאילו בגועל (לב זה מגעיל לא משנה של מי הוא :-D).
חחח בהתחלה בישיבה אף אחד לא מגיע חוץ מספייק:-D
והוא הביא מזוודה כזאת של אנשי עסקים, הוא רציני:-D
והוא כזה: "יש לנו שם? לפחות לא סקוביז":-D
ואז: "מה יקראו לנו הנוקמים של אנג'ל?" חחחחחחחחח:-D ואנג'ל עושה פרצוף של למה לא בעצם:-D
(אני אגב חושבת שצריך לקרוא להם הצ'ארליס של אנג'ל:-P:)
:-D כל הסצנה הייתה מצחיק, אבל זה חמוד שספייק לקח את כל הקטע של הישיבות בכזאת רצינות והביא מזוודה :-D (למרות שהוא גם הביא בירה לישיבה מה שעיצבן את אנג'ל כמובן :-D)
אז לינזי מברבר על ה-אפוקליפסה. פסדר נו יש פה יותר אפוקליפסות מבמאה אתה לא מאיים על אף אחד.
כן אה? כל הזמן אפוקליפסות, זה כבר מאבד את האפקט של זה.
ווסלי מיי בייבי אעעאהה;-( הוא כ"כ שבור;-( אוף החלום על פרד;-(
אוף החלום על פרד עצוב כ"כ |לב-ש| מרגיש לי שיש איזה משהו שצריך לנתח בקשר ל"בדיחה" שווסלי סיפר אבל שוב גם פה, אני לא ממש מצליחה להבין מה. ספוילרון אני קצת חושדת שזה קשור למשהו שיגיע בהמשך.
אבל זה גם נחמד כי הרמוני נחמדה. ומלבד אנג'ל היא הדמות הכי וותיקה בבאפיוורס כרגע.
וואלה נכון! לא חשבתי על זה, אבל היא באמת הייתה עוד בעונה הראשונה של באפי 8-*
אחר כך ווסלי ואיליריה מתחילים לדבר על מימדים אחרים. ווסלי מנסה לשכנע את איליריה לעזוב למימד אחר. זה מעניין שמצד אחד הוא נמצא לצידה מרצונו, אבל מצד שני הוא נראה נואש שהיא תעזוב.
זה מעניין שהוא גם מנסה לשכנע אותה לעזוב, אבל גם היא שואלת אותו אם הוא כ"כ אומלל אז למה הוא לא עוזב.
אני אולי צריך להבהיר למקרה שזה עדיין לא ברור שאני מת על איליריה. איימי אקר משחקת את הדמות מצויין. אני מת על הרעיון של יצור שהיה בערך אל ועם הפומפוזיות של אל שעכשיו תקוע בגוף קטן בעולם שהוא לא מכיר.
סורי ליידיז, אני מסכימה עם ניק, אני ממש אוהבת את הדמות של אלירייה, למרות שזה ממש עצוב שבשבילה פרד הייתה צריכה למות. אבל באמת דמות מרתקת בעיני וכמו שאמרתי מראה את יכולות המשחק המעולות של איימי אקר.
קצת אכזבה שאחרי כל הבלגן שהם עוברים כדי להשיג אותו בסופו של דבר כל מה שהיה לו לומר זה שהם חיים באפוקליפסה גדולה ולא שמים לב כי העבודה בשביל וולפראם והארט היא הסחת דעת בזמן שהם עובדים בשביל הרעים.
לגמרי, הוא לא גילה להם כלום שהם לא יודעים כבר, כל השיחרור שלו הרגיש מבוזבז.
יש איזכור מפורש לקטע בעונה 2 שבו אנג'ל זכה בטבעת שהייתה אמורה לקחת אותו למימד של השותפים הבכירים של וולפראם והארט, ואז מעלית מסתורית עם הולנד מאנרס (המת) לקחה אותו למסע ארוך שבסופו של דבר הוא הגיע למקום שהוא יצא ממנו - כדור הארץ - כשהולנד מאנרס מסביר שכדור הארץ הוא הגהנום.
מעבר לכך יש גם איזכור לא מובהר למה שאנג'ל אמר לקונור בסוף פרק 4X01 לאחר שהוא חזר מתחתית האוקיינוס:
Nothing in the world is the way it ought to be. - It's harsh, and cruel. - But that's why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from, what we've done or suffered, or even if we make a difference. We live as though the world was what it should be, to show it what it can be.
בג'יסט - גיבור אמיתי מתנהג כאילו העולם הוא מה שהוא צריך להיות, ולא כמו שהוא באמת (רע) על מנת להראות לעולם מה שהוא צריך להיות.
וזה לחלוטין לא מה שאנג'ל עושה בעונה הזאת. כל ההתפשרות עם רוע על מנת להשיג תוצאות זה לא מה שהוא תיאר.
ומה שלינדזי אומר הוא שזה בדיוק מה שוולפראם והארט רצו להשיג.
אבל, אני לא מסכימה עם זה. כי אין מה לעשות אי אפשר להיות אידיאליסטים בעולם הזה. תמיד צריך לעשות פשרות ודילים כדי לעשות סוג של טוב. בגלל זה כ"כ אהבתי את העונה הזאת כי זה בדיוק הדילמה המתמשכת שיש בו, אבל זאת תמה שחוזרת לאורך כל הסדרה של אנג'ל וזה הדבר שאני אולי הכי אוהבת בה (כולל באמת אותה סצנה עם הולנד מאנרס). זה מאוד נאיבי ומעייף בעיני לחשוב כל הזמן שאפשר להיות טובים 100% ובגלל זה כבר עייפתי מגיבורי על כי הם באמת מציגים את זה ככה. ואנג'ל תמיד מציגה את העולם כדבר אפור שאין אף פעם ניצחון חד משמעי, שצריך לקבל את זה שתמיד יהיה רוע בעולם, שזה סוג של יין ויאנג, ולכן הבחירה לעשות טוב היא כ"כ חשובה דווקא בגלל זה! עוד מקרה שהתמה הזאת הופיעה בו זה עם כל הקונספט של ג'זמין והקטע שאם היא כביכול יכולה לשלוט בכולם כנראה יהיה הרבה פחות רוע בעולם, אבל מצד שני כמו שאנג'ל אמר לה, זה יקח את הבחירה החופשית של בני אדם ואז זה מרוקן את החיים ממשמעות כי אין משמעות לזה שאנשים עושים טוב אם הם לא בוחרים בזה, גם אם זה אומר שבכלליות זה יוביל לכך שיותר דברים רעים יקרו. (זה מזכיר לי את הפרק בריק ומורטי עם יוניטי שאותה שאלה הועלתה גם בו).
כדי לחדד את הנקודה של מה מסתתר מתחת לפני השטח יש את הקטע שבו האבא מהפרברים (בהתחלה לינדזי, אחר כך גאן) עובר עם הבן שלו על השכבות של כדור הארץ.
אני מרגישה שיש המון מה לנתח בפרק הזה ושכל עניין ה"שכבות" שמוזכר בהרבה הקשרים בפרק הוא איזה מטאפורה למשהו, אבל הפעם אני לא ממש מצליחה לגמרי להבין למה הם בעצם התכוונו פה. אני מרגישה שאני רוצה לקרוא ניתוח מעניין של הפרק הזה כדי להבין אותו יותר טוב.
 
נערך לאחרונה ב:

keren or5

Well-known member
*אוקי, עכשיו כשאני כותב את זה אני קולט שזה גם די התיאור של גולרי, אבל למרות אהבתי לגלורי איליריה היא פי עשר יותר מגניבה.
אני חושבת שההבדל המאוד משמעותי בי אילירייה לגלורי הוא זה שלגלורי היה תפקיד מאוד מובהק - להיות הנבל של העונה, לא היה יותר מדי התייחסות אליה כדמות או מה שעובר עליה מבפנים, היא הייתה מאוד חד מימדית. מה שכ"כ מעניין ומעולה באילרייה, זה שתוך שניה התפקיד שלה כ"נבל" הסתיים כשהיא גילתה את הצבא שלה מת, ועכשיו כל מה שנשאר ממנה זה רק הדמות שלה, וכל מה שהיא מנסה לעשות עכשיו זה להבין את העולם של בני האדם וזה כ"כ הרבה יותר מעניין. אני אוהבת שהיא שואלת כ"כ הרבה שאלות על למה אנשים עושים ככה ולמה הם עושים ככה, וגם אומרת כל מיני דברים "בני האדם עושים ככה", לפעמים בצורה חסרת טאקט (שהיא לא קולטת שזה חסר טאקט). ונראה שהיא באמת מנסה להבין איך דברים עובדים כמו איזה חייזרית שגילתה גזע שונה ומנסה להבין איך הוא פועל וכמו ילד קטן היא שואלת שאלות שהרבה פעמים לנו המבוגרים נראים כבר כברורים מאליהם ואנחנו לא עוצרים לחשוב עליהם עד ששואלים אותנו עליהם פתאום ואנחנו צריכים שוב לחשוב על דברים שכבר קיבלנו כמובן מאליו. זה הופך אותה לממש מעניינת בעיני.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
שניק לא ישמע, אבל אני איתך.
את מחוקה מהצוואה.
זה כזה עצוב. הוא רוצה שהיא תלך כי היא תזכורת למה שקרה לפרד וגם לא מסוגל כי יש בה קצת מפרד עדיין.
מסכים עם זה גם.
Two men walk into a bar. The first man orders a scotch and soda. The second man remembers something he'd forgotten, and it doubles him over with pain. He falls to the floor shaking and then through the floor into the earth. He looks back up at the first man, but he doesn't call out to him. They're not that close.
לא הבנתי את זה.
אוף החלום על פרד עצוב כ"כ |לב-ש| מרגיש לי שיש איזה משהו שצריך לנתח בקשר ל"בדיחה" שווסלי סיפר אבל שוב גם פה, אני לא ממש מצליחה להבין מה.
איך שאני מבין את זה, זה בתוך מבנה של בדיחה קלאסית יש מחשבה על אדם שכל כך מרוסק נפשית שהוא כאילו נשאב לתוך חור בכדור הארץ. ואומנם יש אדם אחר לידו, אבל הוא לא מבקש עזרה מהאדם שהוא הגיע איתו כי הם לא כל כך קרובים. נראה לי שווסלי מרגיש בעצמו מרוסק וכואב מהזיכרון של פרד. ואומנם יש לו עמיתים וחברים, אבל בסופו של דבר הוא לא מרגיש שהם מספיק קרובים אליו כדי לעזור. כאילו הכאב שלו מנתק אותו מכולם.
אני מסכימה שרואים את יכולות המשחק המדהימות שלה בתור אילירייה. אם היו אומרים לי שהיא תשחק דמות בסיגנון לפני שהייתי רואה את זה לא הייתי מאמינה לומר את האמת, והמשחק שלה כ"כ טוב, ממש רואים שפרד ואילירייה הן שתי דמויות שונות, והיא ממש מאמצת ניואנסים ושפת גוף מאוד מובהקת לאלירייה.
אגב, איימי אקר שיחקה בעונה 5 של הסדרה Alias וזכור לי ששמעתי שיש לה תפקיד מאוד מעניין שם ורציתי לראות אותה שם, אבל הסדרה הזאת די איבדה אותי בעונה 3 ואחרי הפרק הראשון של עונה 4 ויתרתי עליה סופית.
היא גם שיחקה להבנתי תפקיד מאוד טוב בסדרה Person of Interest, אבל מהסדרה הזאת לא הצלחתי לצלוח מעבר לשני הפרקים הראשונים (משחק שם גם מייקל אמרסון מאבודים שאני לא ממש סובל)
סוף סוף יצא לי לראות אותה שוב בתפקיד ראשי בסדרה The Gifted, אבל התפקיד שלה שם לא היה הכי מעניין ולסדרה היו רק שתי עונות.
האמת בשלב הזה, אחרי שכבר בפרק הראשון העונה אנג'ל הרג בן אדם (ונדמה לי עוד כמה מאז), הנאום שלו הרגיש לי קצת דבילי. כאילו אני כבר לא חושבת שהוא מאמין בזה שאסור להרוג אנשים, אולי הוא סתם ניסה לעשות רושם על אילירייה. וזה היה מאוד הגיוני שווסלי הרג אותו מיד אחר כך (זה מרגיש יותר מתבקש מזה שהוא ירה להוא ברגל ומזה שהוא דקר את גאן). אבל גם אהבתי שווסלי מודה לאלירייה אחר כך שזה לא היה צדק להרוג אותו.
נכון שזה מרגיש די רחוק ממנו להצטדק על הרג בשלב הזה. ואני שמח שהוא לא רב אחר כך עם ווסלי לגבי זה. אבל זה היה ממש מצחיק כי איליריה הביאה את אנג'ל ללהסביר על כך שהוא מגן על כל בני האנוש וזה כולל אפילו את נוקס, ואז באותו רגע ווסלי יורה בו ומבטל את מה שאנג'ל אמר.
אני אגיד את האמת, אני כ"כ שמחתי שכל האיום הנורא הזה של אילירייה הסתיים בפרק אחד ולא הפך לאיזה סאגה של כמה פרקים. זזה מרגיש לי כ"כ הרבה יותר מעניין לראות את הדמות של אילרייה בתור האל הזה לכוד בגוף של פרד כולה מבולבלת ומנסה להבין את העולם הזה + האינטראקציה שלה עם ווסלי, מאשר בתור עוד איזה נבל כזה שצריך להביס. היה לנו מספיק כאלה כבר ועוד עוד פעם להסביר שהיא הייתה איזה כוח גדול שקדם לבני האדם (זה לא היה נכון לגבי ה"ראשון" בבאפי? ולגבי ג'סמין? אני לא מבינה מה ההבדל בניהם, כשאומרים יותר מדי פעמים שיש איזה נבל גדול שהגיע לפני בני האדם זה כאילו אמור מאוד להפחיד אותנו אבל זה כבר מאבד את האפקט). החלטה מצויינת של היוצרים לסיים את ה"איום" שלה בפרק אחד. היא הרבה יותר מעניינת ככה.
אני חושבת שההבדל המאוד משמעותי בי אילירייה לגלורי הוא זה שלגלורי היה תפקיד מאוד מובהק - להיות הנבל של העונה, לא היה יותר מדי התייחסות אליה כדמות או מה שעובר עליה מבפנים, היא הייתה מאוד חד מימדית. מה שכ"כ מעניין ומעולה באילרייה, זה שתוך שניה התפקיד שלה כ"נבל" הסתיים כשהיא גילתה את הצבא שלה מת, ועכשיו כל מה שנשאר ממנה זה רק הדמות שלה, וכל מה שהיא מנסה לעשות עכשיו זה להבין את העולם של בני האדם וזה כ"כ הרבה יותר מעניין.
אני מאוד מסכים. אם איליריה הייתה נשארת הנבל של העונה היא הייתה הרבה הרבה פחות מעניינת.
ובאמת גלורי הייתה יכולה להיות יותר מעניינת אם היא לפחות לחלק מהזמן לא הייתה נבל. גם ככה החלקים הכי מעניינים איתה היו אלו שקצת נכנסו למי שהיא והבעיות שלה, כמו איך שהשהיה במימד שלנו גורם לה לאבד את השפיות שלה.
אני אוהבת שהיא שואלת כ"כ הרבה שאלות על למה אנשים עושים ככה ולמה הם עושים ככה, וגם אומרת כל מיני דברים "בני האדם עושים ככה", לפעמים בצורה חסרת טאקט (שהיא לא קולטת שזה חסר טאקט). ונראה שהיא באמת מנסה להבין איך דברים עובדים כמו איזה חייזרית שגילתה גזע שונה ומנסה להבין איך הוא פועל וכמו ילד קטן היא שואלת שאלות שהרבה פעמים לנו המבוגרים נראים כבר כברורים מאליהם ואנחנו לא עוצרים לחשוב עליהם עד ששואלים אותנו עליהם פתאום ואנחנו צריכים שוב לחשוב על דברים שכבר קיבלנו כמובן מאליו. זה הופך אותה לממש מעניינת בעיני.
התיאור הזה שלך גרם לי לחשוב על כך שמבחינות מסויימות הדמות שלה מזכירה את אניה שגם הייתה במצב כזה שהיא כאילו לא מבינה בני אדם. (מאוחר יותר גילינו שהיא הייתה כזאת גם במידה מסויימת כשהיא הייתה בת אדם)
כן, גם אני חשבתי על זה. וגם קצת מציק לי שרק אנג'ל ממשיך להזכיר את המוות של קורדי ושרק הוא נראה עצוב על זה, במיוחד לאור כמה שכולם כ"כ שבורים מהמוות של פרד (ובצדק, אני לא אומרת שהם לא צריכים), אבל זה עושה את זה ממש מעליב כלפי קורדי שאף אחד חוץ מאנג'ל לא נראה עצוב על זה שהיא מתה! :-(
אף פעם לא חשבתי על זה שבעצם לא רואים את התגובה של אף אחד אחר למוות שלה.
סורי ליידיז, אני מסכימה עם ניק, אני ממש אוהבת את הדמות של אלירייה, למרות שזה ממש עצוב שבשבילה פרד הייתה צריכה למות. אבל באמת דמות מרתקת בעיני וכמו שאמרתי מראה את יכולות המשחק המעולות של איימי אקר.
את זוכה בפרס צופת הזהב.
אבל, אני לא מסכימה עם זה. כי אין מה לעשות אי אפשר להיות אידיאליסטים בעולם הזה. תמיד צריך לעשות פשרות ודילים כדי לעשות סוג של טוב. בגלל זה כ"כ אהבתי את העונה הזאת כי זה בדיוק הדילמה המתמשכת שיש בו, אבל זאת תמה שחוזרת לאורך כל הסדרה של אנג'ל וזה הדבר שאני אולי הכי אוהבת בה (כולל באמת אותה סצנה עם הולנד מאנרס). זה מאוד נאיבי ומעייף בעיני לחשוב כל הזמן שאפשר להיות טובים 100% ובגלל זה כבר עייפתי מגיבורי על כי הם באמת מציגים את זה ככה. ואנג'ל תמיד מציגה את העולם כדבר אפור שאין אף פעם ניצחון חד משמעי, שצריך לקבל את זה שתמיד יהיה רוע בעולם, שזה סוג של יין ויאנג, ולכן הבחירה לעשות טוב היא כ"כ חשובה דווקא בגלל זה! עוד מקרה שהתמה הזאת הופיעה בו זה עם כל הקונספט של ג'זמין והקטע שאם היא כביכול יכולה לשלוט בכולם כנראה יהיה הרבה פחות רוע בעולם, אבל מצד שני כמו שאנג'ל אמר לה, זה יקח את הבחירה החופשית של בני אדם ואז זה מרוקן את החיים ממשמעות כי אין משמעות לזה שאנשים עושים טוב אם הם לא בוחרים בזה, גם אם זה אומר שבכלליות זה יוביל לכך שיותר דברים רעים יקרו. (זה מזכיר לי את הפרק בריק ומורטי עם יוניטי שאותה שאלה הועלתה גם בו).
מה שתיארתי זה שמה שאנג'ל דיבר עליו בעבר לא מתאים למעשים שלו בהווה.
כמובן שאפשר גם להתפתח בדעות לגבי דברים, אבל לא ברור אם הוא קלט שהוא בכזאת סתירה לערכים שלו מהעבר.
אני אישית לא בטוח בנושא. כלומר אני בהחלט לא מאמין שכך שיש רק שחור ולבן וכל פשרה על הלבן היא רעה. העולם הוא מאוד מאוד מורכב.
אני גם ממש לא בטוח אם הפתרון של ג'זמין הוא באמת היה משהו לא טוב.
הדבר העיקרי שהיא הציעה היה דת מוחלטת שלכולם אין ברירה אלא להאמין בה. זה נשמע לי טוב יותר מהרבה דתות שונות שאנשים רבים עליהן.
 

Lhuna3

Well-known member
אני אגיד את האמת, אני כ"כ שמחתי שכל האיום הנורא הזה של אילירייה הסתיים בפרק אחד ולא הפך לאיזה סאגה של כמה פרקים. זזה מרגיש לי כ"כ הרבה יותר מעניין לראות את הדמות של אילרייה בתור האל הזה לכוד בגוף של פרד כולה מבולבלת ומנסה להבין את העולם הזה + האינטראקציה שלה עם ווסלי, מאשר בתור עוד איזה נבל כזה שצריך להביס. היה לנו מספיק כאלה כבר ועוד עוד פעם להסביר שהיא הייתה איזה כוח גדול שקדם לבני האדם (זה לא היה נכון לגבי ה"ראשון" בבאפי? ולגבי ג'סמין? אני לא מבינה מה ההבדל בניהם, כשאומרים יותר מדי פעמים שיש איזה נבל גדול שהגיע לפני בני האדם זה כאילו אמור מאוד להפחיד אותנו אבל זה כבר מאבד את האפקט). החלטה מצויינת של היוצרים לסיים את ה"איום" שלה בפרק אחד. היא הרבה יותר מעניינת ככה.
מסכימה.
כמו כן, כן, באמת ממש מסכן, כמו שאמרתי כבר, מרגיש לי שמתייחסים למה שהוא עשה ביותר חומרה ממה שמגיע לו.
גם אני לחלוטין מרגישה ככה, אבל אני חושבת שזאת היתה הכוונה, להמחיש שעסקאות כאלה, שמצד אחד יודעים שהן עם מישהו רע וכנראה למטרה רעה, אבל מצד שני לא יודעים בדיוק את הפרטים שלהן, אז קל לחשוב עליהן כ"לא נורא, סה"כ עוד קצת רוע בעולם שממילא מלא ברוע, מה זה כבר משנה?" ו"מה כבר הסיכוי שזה יפגע ספציפית בי או במישהו שאני מכיר אישית?" - שזה בעצם סוג העסקאות שהם עושים שם כל הזמן, מתוך מחשבה שזה הכל פשרות הכרחיות, נעשה קצת רע הכרחי, אבל המטרה הגדולה שלנו היא לעשות טוב, אז זה בסדר...
כאילו הפואנטה היתה להראות לנו שכן, עם עסקאות כאלו ופשרות כאלו מגיעים בסוף לגיהינום. שהן באמת פוגעות באנשים שלא מגיע להם, ואולי בשביל להבין את זה אתה צריך שפעם אחת זה כן יפגע במישהו שאתה אוהב. וזה ש"לא התכוונת" לא משנה, כי כן ידעת שבאופן כלשהו זה יעשה רע, ומישהו כנראה יפגע מזה.
[אני רק רוצה להבהיר שזאת הפרשנות שלי למה שהיוצרים אמרו פה, לא שזו בהכרח דעתי שזה כזה מוחלט ושפשרות כאלו הן תמיד רעות. אני מסכימה איתך שאי אפשר להיות תמיד אידיאליסטיים.]
ובאמת גלורי הייתה יכולה להיות יותר מעניינת אם היא לפחות לחלק מהזמן לא הייתה נבל.
HI
1707317593878.png
 

didalf

Well-known member
אני אגיד את האמת אני קצת מרחמת על גאן. ברור שהוא לא היה עושה את העסקה הזאת אם הוא היה יודע שזה מה שיקרה לפרד וזה ממש עצוב כמה הוא מייסר את עצמו ולא פייר שווסלי כועס עליו ככה :-(
נראה לי שכולנו מסכימים.
אני גם מבינה למה ווסלי כועס עליו הוא מוציא את התסכול איפה שהוא יכול אני לא יכולה להאשים אותו. אבל בתור מי שלא נמצאת בתוך הסדרה ובדיוק איבדה את אהבת חייה ויש לה ראיה טיפה יותר רציונלית (אבל רק טיפה! כי פרדלי;-() אני גם מסכימה שזאת תגובה מוגזמת לגאן.

האמת בשלב הזה, אחרי שכבר בפרק הראשון העונה אנג'ל הרג בן אדם (ונדמה לי עוד כמה מאז), הנאום שלו הרגיש לי קצת דבילי. כאילו אני כבר לא חושבת שהוא מאמין בזה שאסור להרוג אנשים, אולי הוא סתם ניסה לעשות רושם על אילירייה. וזה היה מאוד הגיוני שווסלי הרג אותו מיד אחר כך (זה מרגיש יותר מתבקש מזה שהוא ירה להוא ברגל ומזה שהוא דקר את גאן). אבל גם אהבתי שווסלי מודה לאלירייה אחר כך שזה לא היה צדק להרוג אותו.
|כן|

אני אגיד את האמת, אני כ"כ שמחתי שכל האיום הנורא הזה של אילירייה הסתיים בפרק אחד ולא הפך לאיזה סאגה של כמה פרקים. זזה מרגיש לי כ"כ הרבה יותר מעניין לראות את הדמות של אילרייה בתור האל הזה לכוד בגוף של פרד כולה מבולבלת ומנסה להבין את העולם הזה + האינטראקציה שלה עם ווסלי, מאשר בתור עוד איזה נבל כזה שצריך להביס. היה לנו מספיק כאלה כבר ועוד עוד פעם להסביר שהיא הייתה איזה כוח גדול שקדם לבני האדם (זה לא היה נכון לגבי ה"ראשון" בבאפי? ולגבי ג'סמין? אני לא מבינה מה ההבדל בניהם, כשאומרים יותר מדי פעמים שיש איזה נבל גדול שהגיע לפני בני האדם זה כאילו אמור מאוד להפחיד אותנו אבל זה כבר מאבד את האפקט). החלטה מצויינת של היוצרים לסיים את ה"איום" שלה בפרק אחד. היא הרבה יותר מעניינת ככה.
וואי לגמרי!!! זה כיוון הרבה יותר מעניין.
וכן אם כל אלה באו "לפני" אז מה הקטע? הם השמידו אחד את השני? היו חברים? איך כל פעם יש איום הכי עתיק חדש?

נראה לי שהמסמכים שהוא חתם עליהם זה משהו בסיגנון שהוא לא יכול לתבוע אותם על הנזק שווסלי עשה לו או משהו. כי כמו שראינו בפרק הבא הוא ממשיך לעבוד שם.
אה אוקי.

כן, גם אני חשבתי על זה. וגם קצת מציק לי שרק אנג'ל ממשיך להזכיר את המוות של קורדי ושרק הוא נראה עצוב על זה, במיוחד לאור כמה שכולם כ"כ שבורים מהמוות של פרד (ובצדק, אני לא אומרת שהם לא צריכים), אבל זה עושה את זה ממש מעליב כלפי קורדי שאף אחד חוץ מאנג'ל לא נראה עצוב על זה שהיא מתה! :-(
אני מתחילה לחשוד שהוא לא סיפר להם בכלל8-*

אוי איזה רגע שובר לב. שהיא שואלת אותו אם הוא יעזור לה כי היא נראית כמוה והוא אומר לה שכן בלחישה כזאת. אוח. רייט אין דה פילס ;-(|לב-ש|
אעהאה כן;-(

אני מרגישה שיש לזה משמעות כזאת מטאפורית אבל אני לא ממש מצליחה להבין מה.
חחחח בדיוק!!!
אולסו היה מצחיק שספייק הרים את אחד הלבבות, ואז לינזי אמר לו שזה הלב שלו ואז הוא הפיל את זה כאילו בגועל (לב זה מגעיל לא משנה של מי הוא :-D).
כן:-D

:-D כל הסצנה הייתה מצחיק, אבל זה חמוד שספייק לקח את כל הקטע של הישיבות בכזאת רצינות והביא מזוודה :-D (למרות שהוא גם הביא בירה לישיבה מה שעיצבן את אנג'ל כמובן :-D)
:-D|מאוהב|
בטח אגב אין לו כלום במזוודה זה סתם לפוזה.

וואלה נכון! לא חשבתי על זה, אבל היא באמת הייתה עוד בעונה הראשונה של באפי 8-*
אני לא זוכרת אבל יש מצב שהיא הייתה ממש בפרק הראשון? בתור נספחת של קורדי?
יפה לה ההתקדמות מניצבת לדמות בפתיח.

סורי ליידיז, אני מסכימה עם ניק,
כבר בעיה
אני ממש אוהבת את הדמות של אלירייה, למרות שזה ממש עצוב שבשבילה פרד הייתה צריכה למות. אבל באמת דמות מרתקת בעיני וכמו שאמרתי מראה את יכולות המשחק המעולות של איימי אקר.
בינתיים לא התרשמתי מספיק, נראה בהמשך.
כאילו כן היא משחקת טוב מאד את ההבדל מפרד אבל לא כ"כ התרשמתי מהדמות בינתיים, סתם נותנים לה טקסטים ארוכים ומבולבלים שישמע עמוק ומסקרן כי אם מישהו מדבר הרבה מלל ובחידות הוא עלק מסתורי, אבל זה ברברת מעיקה בעיני.

אבל, אני לא מסכימה עם זה. כי אין מה לעשות אי אפשר להיות אידיאליסטים בעולם הזה. תמיד צריך לעשות פשרות ודילים כדי לעשות סוג של טוב.
|כן|!!!!

אני מרגישה שיש המון מה לנתח בפרק הזה ושכל עניין ה"שכבות" שמוזכר בהרבה הקשרים בפרק הוא איזה מטאפורה למשהו, אבל הפעם אני לא ממש מצליחה לגמרי להבין למה הם בעצם התכוונו פה. אני מרגישה שאני רוצה לקרוא ניתוח מעניין של הפרק הזה כדי להבין אותו יותר טוב.
תביאי אם את מוצאת (אם זה וידאו תאמלקי:-])
איך שאני מבין את זה, זה בתוך מבנה של בדיחה קלאסית יש מחשבה על אדם שכל כך מרוסק נפשית שהוא כאילו נשאב לתוך חור בכדור הארץ. ואומנם יש אדם אחר לידו, אבל הוא לא מבקש עזרה מהאדם שהוא הגיע איתו כי הם לא כל כך קרובים. נראה לי שווסלי מרגיש בעצמו מרוסק וכואב מהזיכרון של פרד. ואומנם יש לו עמיתים וחברים, אבל בסופו של דבר הוא לא מרגיש שהם מספיק קרובים אליו כדי לעזור. כאילו הכאב שלו מנתק אותו מכולם.
אוי זה עצוב;-(
אני רק רוצה לחבק אותו שעות שיבכה כמו שצריך;-(

סוף סוף יצא לי לראות אותה שוב בתפקיד ראשי בסדרה The Gifted, אבל התפקיד שלה שם לא היה הכי מעניין ולסדרה היו רק שתי עונות.
אה נכון היא הייתה האמא היא הייתה קצת מעיקה

אף פעם לא חשבתי על זה שבעצם לא רואים את התגובה של אף אחד אחר למוות שלה. [קורדי]
איך לא חשבת על זה???
גם אני לחלוטין מרגישה ככה, אבל אני חושבת שזאת היתה הכוונה, להמחיש שעסקאות כאלה, שמצד אחד יודעים שהן עם מישהו רע וכנראה למטרה רעה, אבל מצד שני לא יודעים בדיוק את הפרטים שלהן, אז קל לחשוב עליהן כ"לא נורא, סה"כ עוד קצת רוע בעולם שממילא מלא ברוע, מה זה כבר משנה?" ו"מה כבר הסיכוי שזה יפגע ספציפית בי או במישהו שאני מכיר אישית?" - שזה בעצם סוג העסקאות שהם עושים שם כל הזמן, מתוך מחשבה שזה הכל פשרות הכרחיות, נעשה קצת רע הכרחי, אבל המטרה הגדולה שלנו היא לעשות טוב, אז זה בסדר...
כאילו הפואנטה היתה להראות לנו שכן, עם עסקאות כאלו ופשרות כאלו מגיעים בסוף לגיהינום. שהן באמת פוגעות באנשים שלא מגיע להם, ואולי בשביל להבין את זה אתה צריך שפעם אחת זה כן יפגע במישהו שאתה אוהב. וזה ש"לא התכוונת" לא משנה, כי כן ידעת שבאופן כלשהו זה יעשה רע, ומישהו כנראה יפגע מזה.
[אני רק רוצה להבהיר שזאת הפרשנות שלי למה שהיוצרים אמרו פה, לא שזו בהכרח דעתי שזה כזה מוחלט ושפשרות כאלו הן תמיד רעות. אני מסכימה איתך שאי אפשר להיות תמיד אידיאליסטיים.]
|כן|כתבת יפה.
וכאילו זה כל העניין עם רוע הכרחי. אנחנו מסוגלים להשלים איתו עד שהוא פוגע בנו אישית. אולי זה צבוע אבל זה בעיקר אנושי לדעתי.
HI
1707317593878.png
:-D
 

It's Always Sunny

Well-known member
באמת גלורי הייתה יכולה להיות יותר מעניינת אם היא לפחות לחלק מהזמן לא הייתה נבל.

:-D

כמובן שאני אוהבת לצטט מהמסך המפוצל וממש חיכיתי שתגיעו לפרק הזה כדי לשים ציטוט מסיכום הפרק הזה של המסך המפוצל: https://www.tve.co.il/story/2994 (לא להיכנס בינתיים! לא בטוחה אם יש ספוילרים).

הציטוט שאני אוהבת הוא: "ממש כפי שכאשר הולך אדם לעולמו, והוא רק אדם אחד, בעולם נפער חור." משפט שעדיין גורם להתכווץ כשאני חושבת עליו.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
כמובן שאני אוהבת לצטט מהמסך המפוצל וממש חיכיתי שתגיעו לפרק הזה כדי לשים ציטוט מסיכום הפרק הזה של המסך המפוצל: https://www.tve.co.il/story/2994 (לא להיכנס בינתיים! לא בטוחה אם יש ספוילרים).

הציטוט שאני אוהבת הוא: "ממש כפי שכאשר הולך אדם לעולמו, והוא רק אדם אחד, בעולם נפער חור." משפט שעדיין גורם להתכווץ כשאני חושבת עליו.
זה באמת תיאור יפה
חחחחח
אבל זה העניין שהעובדה שבן הוא גלורי באמת עשתה את זה מעניין. אבל רק במידה חלקית כי רק בסוף בסוף הם קולטים שבן הוא גלורי. ובשלב הזה זה כבר כמעט לא משמעותי (משמעותי רק מהבחינה שכדי להרוג את גלורי צריך להרוג את בן)
חחחחחחח
בטח אגב אין לו כלום במזוודה זה סתם לפוזה.
לי היה זכור שהמזוודה שלו מלאה בבירה. אבל לא ראיתי את זה הפעם.
אני לא זוכרת אבל יש מצב שהיא הייתה ממש בפרק הראשון? בתור נספחת של קורדי?
יפה לה ההתקדמות מניצבת לדמות בפתיח.
היא הופיעה לראשונה בפרק השני של באפי.
וכן אם כל אלה באו "לפני" אז מה הקטע? הם השמידו אחד את השני? היו חברים? איך כל פעם יש איום הכי עתיק חדש?
אוקי, זה באמת על פניו נשמע חזרתי.
אבל כשמדובר על "הזמן של לפני בני אדם" זה לא שנה בודדה. זה תקופת נצח ארוכה מאוד.
ואגב, כבר בפרק השני של באפי ג'יילס נותן הסבר לגבי המקורות של כדור הארץ:
This world is older than any of you know. Contrary to popular
mythology, it did not begin as a paradise. For untold eons demons walked
the Earth. They made it their home, their... their Hell. But in time
they lost their purchase on this reality. The way was made for mortal
animals, for, for man. All that remains of the old ones are vestiges,
certain magicks, certain creatures...
The books tell the last demon to leave this reality fed off a
human, mixed their blood. He was a human form possessed, infected by the
demon's soul. He bit another, and another, and so they walk the Earth,
feeding... Killing some, mixing their blood with others to make more of
their kind. Waiting for the animals to die out, and the old ones to
return.

השדים הישנים האלו הם מה שנקרא the old ones ואיליריה היא אחת מהן.
*(ראש העיר ווילקינס הפך את עצמו להתגלמות של אחד מהם)
אגב, לפני שאיליריה מתה כבר היו בני אדם. היא יודעת מה הם.

לעומת זאת הרוע הראשון הוא משהו קדום יותר. המקור של כל הרוע. אז די ברור שהוא היה קודם.

ג'זמין תיארה את עצמה ככה:
In the beginning, before the time of man, great beings
walked the earth. Untold power emanated from all
quarters: the seeds of what would come to be known as
good and evil. But the shadows stretched and became
darkness and the malevolent among us grew stronger.
The earth became a demon realm. Those of us who had
the will to resist left this place but we remained ever
watchful.

ג'זמין מתארת שהיא הייתה על כדור הארץ לפני התקופה של השדים. כלומר היא בפירוש הייתה לפני איליריה.
לפי איך שהיא מתארת את זה, היא הייתה קיימת גם לפני הרוע הראשון.

מעבר לשלושת אלו יש גם את הוולף, ראם והארט. איליריה אמרה שהם היו בזמנה, אבל הם היו ישויות חלשות אז. והם כנראה התחזקו מאוד בזמן מאז.
אנחנו יודעים שוולפראם והארט היו מנוגדים לג'זמין ולכן היא ניסתה להשמיד את הנוכחות שלהם בלוס אנג'לס.
אבל חבל באמת שאנחנו לא יודעים על הדינמיקה בין ג'זמין או וולפראם והארט לבין הרוע הראשון.
 

didalf

Well-known member
לי היה זכור שהמזוודה שלו מלאה בבירה. אבל לא ראיתי את זה הפעם.
חחחחחחחח יש מצב:-D

היא הופיעה לראשונה בפרק השני של באפי.
אייי כמעט

אוקי, זה באמת על פניו נשמע חזרתי.
אבל כשמדובר על "הזמן של לפני בני אדם" זה לא שנה בודדה. זה תקופת נצח ארוכה מאוד.
ואגב, כבר בפרק השני של באפי ג'יילס נותן הסבר לגבי המקורות של כדור הארץ:
This world is older than any of you know. Contrary to popular
mythology, it did not begin as a paradise. For untold eons demons walked
the Earth. They made it their home, their... their Hell. But in time
they lost their purchase on this reality. The way was made for mortal
animals, for, for man. All that remains of the old ones are vestiges,
certain magicks, certain creatures...
The books tell the last demon to leave this reality fed off a
human, mixed their blood. He was a human form possessed, infected by the
demon's soul. He bit another, and another, and so they walk the Earth,
feeding... Killing some, mixing their blood with others to make more of
their kind. Waiting for the animals to die out, and the old ones to
return.

השדים הישנים האלו הם מה שנקרא the old ones ואיליריה היא אחת מהן.
*(ראש העיר ווילקינס הפך את עצמו להתגלמות של אחד מהם)
אגב, לפני שאיליריה מתה כבר היו בני אדם. היא יודעת מה הם.

לעומת זאת הרוע הראשון הוא משהו קדום יותר. המקור של כל הרוע. אז די ברור שהוא היה קודם.

ג'זמין תיארה את עצמה ככה:
In the beginning, before the time of man, great beings
walked the earth. Untold power emanated from all
quarters: the seeds of what would come to be known as
good and evil. But the shadows stretched and became
darkness and the malevolent among us grew stronger.
The earth became a demon realm. Those of us who had
the will to resist left this place but we remained ever
watchful.

ג'זמין מתארת שהיא הייתה על כדור הארץ לפני התקופה של השדים. כלומר היא בפירוש הייתה לפני איליריה.
לפי איך שהיא מתארת את זה, היא הייתה קיימת גם לפני הרוע הראשון.

מעבר לשלושת אלו יש גם את הוולף, ראם והארט. איליריה אמרה שהם היו בזמנה, אבל הם היו ישויות חלשות אז. והם כנראה התחזקו מאוד בזמן מאז.
אנחנו יודעים שוולפראם והארט היו מנוגדים לג'זמין ולכן היא ניסתה להשמיד את הנוכחות שלהם בלוס אנג'לס.
אבל חבל באמת שאנחנו לא יודעים על הדינמיקה בין ג'זמין או וולפראם והארט לבין הרוע הראשון.
לאדעת הכל נשמע קצת אותו דבר.
 

Aranel Nenharma

Well-known member
את עדיין לא מבינה משהו? אם כן מה בדיוק את לא מבינה?
נראה לי שהבנתי אבל לא בטוחה
מה שמו (המדען עוזר של פרד) בעצם נמצא בארגון כל שהו שמאמין בהחזרה של ישויות שחיו פעם עוד לפני ההתחלה של הכל (כמה ישויות שחיו לפני הכל קיימים? (יסמין/ the first/ the power to be))
הישויות האלו נמצאת במערה בתוך עץ בה יש שומר.
איך שהו הארגון הצליח לקחת קבר של יישות אחד ולהביא אותה למעבדה (משהו שמו עשה את זה בכוונה)
ברגע שפרד נגע בקבר אז בעצם היישות השתלטה על הגוף של פרד ולאט לאט מפנים הרגה את הנשמה של פרד (הרגה או ספגה לתוכה, לא הבנתי)
ובעצם פרד נעלמה לחלוטין ועכשיו היישות חייה בגוף של פרד
- האם זה אומר שהיישות האלוהית הזו הולכת למות מתי שהו, כי הגוף של פרד לא בנוי לשרוד יישות אלוהית?
- למה בעצם ווסלי מסכים לעזור ליישות הזו (חוץ מזה שהיא נראת כמו פרד)?
- האם בכוונה נבחרה דווקא הישות הזו כדי להיות בפרד או שסתם נבחר קבר רנדומלי מהעץ?
- האם יש קווה לארגון הזה לשחרר עוד יישויות?
- מה זו בעצם היישות הזו?
 

didalf

Well-known member
עונה לך לפי מה שאני הבנתי למרות שאני בצפיה ראשונה גם כן:-D
מה שמו (המדען עוזר של פרד) בעצם נמצא בארגון כל שהו שמאמין בהחזרה של ישויות שחיו פעם עוד לפני ההתחלה של הכל (כמה ישויות שחיו לפני הכל קיימים? (יסמין/ the first/ the power to be))
הישויות האלו נמצאת במערה בתוך עץ בה יש שומר.
איך שהו הארגון הצליח לקחת קבר של יישות אחד ולהביא אותה למעבדה (משהו שמו עשה את זה בכוונה)
ברגע שפרד נגע בקבר אז בעצם היישות השתלטה על הגוף של פרד ולאט לאט מפנים הרגה את הנשמה של פרד (הרגה או ספגה לתוכה, לא הבנתי)
ובעצם פרד נעלמה לחלוטין ועכשיו היישות חייה בגוף של פרד
נכון.
אבל לפי מה שניק הסביר הישויות הקדומות האלה לא קשורות אחת לשניה. איכשהו.
כאילו ג'סמין והראשון למשל לא קבורים שם. הם ישיות עתיקות מסוג אחר. כנראה הראשון לפני ג'סמין וג'סמין לפני איליריה.

- האם זה אומר שהיישות האלוהית הזו הולכת למות מתי שהו, כי הגוף של פרד לא בנוי לשרוד יישות אלוהית?
אני לא חושבת. הישות כאילו כילתה את האיברים שלה אבל משתמשת בגוף שלה כקליפה? לא הבנתי גם אבל לא חושבת שנרמז משהו כזה.

- למה בעצם ווסלי מסכים לעזור ליישות הזו (חוץ מזה שהיא נראת כמו פרד)?
די רק בגלל זה. בגלל זה זה כזה טראגי ויפה;-(

- האם בכוונה נבחרה דווקא הישות הזו כדי להיות בפרד או שסתם נבחר קבר רנדומלי מהעץ?
אני חושבת שנוקס סגד לאיליריה ספציפית.

- האם יש קווה לארגון הזה לשחרר עוד יישויות?
- מה זו בעצם היישות הזו?
זאת שאלה למומחים:-D
 
נערך לאחרונה ב:

טוני החתול

Well-known member
מנהל
נראה לי שהבנתי אבל לא בטוחה
מה שמו (המדען עוזר של פרד) בעצם נמצא בארגון כל שהו שמאמין בהחזרה של ישויות שחיו פעם עוד לפני ההתחלה של הכל (כמה ישויות שחיו לפני הכל קיימים? (יסמין/ the first/ the power to be))
הישויות האלו נמצאת במערה בתוך עץ בה יש שומר.
איך שהו הארגון הצליח לקחת קבר של יישות אחד ולהביא אותה למעבדה (משהו שמו עשה את זה בכוונה)
ברגע שפרד נגע בקבר אז בעצם היישות השתלטה על הגוף של פרד ולאט לאט מפנים הרגה את הנשמה של פרד (הרגה או ספגה לתוכה, לא הבנתי)
ובעצם פרד נעלמה לחלוטין ועכשיו היישות חייה בגוף של פרד
- האם זה אומר שהיישות האלוהית הזו הולכת למות מתי שהו, כי הגוף של פרד לא בנוי לשרוד יישות אלוהית?
- למה בעצם ווסלי מסכים לעזור ליישות הזו (חוץ מזה שהיא נראת כמו פרד)?
- האם בכוונה נבחרה דווקא הישות הזו כדי להיות בפרד או שסתם נבחר קבר רנדומלי מהעץ?
- האם יש קווה לארגון הזה לשחרר עוד יישויות?
- מה זו בעצם היישות הזו?
אין ארגון שמאמין בהחזרת ישויות שחיו פעם - יש אנשים שעדיין שומרים אמון לאיליריה שהייתה סוג של Demon-King-God. נוקס הוא אחד מהם.
(זה כמו שיש עדיין אנשים מעטים שמאמינים באלים היווניים כמו זאוס - רק שאיליריה היא בעצם אמיתית)

בפרק השני של באפי ג'יילס נותן הסבר:
This world is older than any of you know. Contrary to popular
mythology, it did not begin as a paradise. For untold eons demons walked
the Earth. They made it their home, their... their Hell. But in time
they lost their purchase on this reality. The way was made for mortal
animals, for, for man. All that remains of the old ones are vestiges,
certain magicks, certain creatures...
The books tell the last demon to leave this reality fed off a
human, mixed their blood. He was a human form possessed, infected by the
demon's soul. He bit another, and another, and so they walk the Earth,
feeding... Killing some, mixing their blood with others to make more of
their kind. Waiting for the animals to die out, and the old ones to
return.
אמל"ק: בעבר כדור הארץ היה סוג של גהנום שבו שדים ענקיים קדמוניים שלטו.
עם הזמן בני אדם נוצרו והתחזקו והשדים האלו כולם עזבו ליקומים אחרים.
*מה שנותר בכדור הארץ אלו שדים חצויי דם ולכן הרבה יותר קטנים.
**בעונה 3 של באפי אניה מסבירה לסקוביס שהם אף פעם לא ראו שד אמיתי, היא מתכוונת ששד אמיתי זה הקדמוניים.


מה שגילינו בפרק 5X15 של אנג'ל זה שמה שג'יילס הסביר אי אז הוא אומנם נכון - שלא נותרו על כדור הארץ שדים קדמוניים כאלו כי הם עזבו.
אבל בתקופה שכולם חיו הם נלחמו זה בזה והרבה מהם מתו כתוצאה. ואלו שמתו נקברו במה שנקרא The Deeper Well.
זה בעצם מערת קבורה ענקית. כל השדי הקדמוניים שנמצאים שם הם מתים.
הישויות האלו נמצאת במערה בתוך עץ בה יש שומר.
בערך רק שזה מערה ענקית שהיא בעצם בור ענקי שמגיע לצד השני של כדור הארץ (ולכן "חור בעולם")
העץ הוא רק הכניסה למערה הענקית הזאת.
איך שהו הארגון הצליח לקחת קבר של יישות אחד ולהביא אותה למעבדה (משהו שמו עשה את זה בכוונה)
כמו שאמרתי נוקס שייך למאמינים באיליריה.
אבל הוא לא גנב את ארון הקבורה של איליריה. איליריה עצמה (או שדים שעבדו עבורה או משהו) יצרו את הקסם שיעשה טלפורטציה של ארון הקבורה שלה בזמן מסויים בעתיד.
נוקס ואנשים שעזרו לו (כמו הרופא הזה שעשה את הניתוח לגאן) פשוט דאגו שארון הקבורה יגיע למעבדה של וולפראם והארט.
ברגע שפרד נגע בקבר אז בעצם היישות השתלטה על הגוף של פרד ולאט לאט מפנים הרגה את הנשמה של פרד (הרגה או ספגה לתוכה, לא הבנתי)
כן. לפי מה שנאמר הנשמה של פרד נהרסה, אבל איליריה ספגה זכרונות של פרד.
ובעצם פרד נעלמה לחלוטין ועכשיו היישות חייה בגוף של פרד
כן, רק שיש לה גם זכרונות של פרד.
- האם זה אומר שהיישות האלוהית הזו הולכת למות מתי שהו, כי הגוף של פרד לא בנוי לשרוד יישות אלוהית?
זאת כבר שאלה לעתיד
- למה בעצם ווסלי מסכים לעזור ליישות הזו (חוץ מזה שהיא נראת כמו פרד)?
זה אולי הסיבה העיקרית. אבל בעיקרון זה גם חכם כי אין להם דרך לעצור את איליריה מלהרוג אנשים לפי רצונה, אבל היא מסכימה שלא להרוג אנשים אם ווסלי יעזור לה.
- האם בכוונה נבחרה דווקא הישות הזו כדי להיות בפרד או שסתם נבחר קבר רנדומלי מהעץ?
- האם יש קווה לארגון הזה לשחרר עוד יישויות?
אז כמו שהסברתי אין ארגון כזה. המאמינים באיליריה רצו רק בשובה של איליריה.
- מה זו בעצם היישות הזו?
אז כמו שהסברתי זה שד קדמון מהסוג ששלטו בכדור הארץ בעבר הרחוק.


כאילו ג'סמין והראשון למשל לא קבורים שם. הם ישיות עתיקות מסוג אחר.
נכון
כנראה הראשון לפני ג'סמין וג'סמין לפני איליריה.
דווקא כנראה ג'סמין לפני הראשון.
אבל זה לא באמת משנה לנו.
 

keren or5

Well-known member
את זוכה בפרס צופת הזהב.
ששש... אל תתן לי מחמאות בפרהסיה. יש לי מוניטין לשמר! B-|
גם אני לחלוטין מרגישה ככה, אבל אני חושבת שזאת היתה הכוונה, להמחיש שעסקאות כאלה, שמצד אחד יודעים שהן עם מישהו רע וכנראה למטרה רעה, אבל מצד שני לא יודעים בדיוק את הפרטים שלהן, אז קל לחשוב עליהן כ"לא נורא, סה"כ עוד קצת רוע בעולם שממילא מלא ברוע, מה זה כבר משנה?" ו"מה כבר הסיכוי שזה יפגע ספציפית בי או במישהו שאני מכיר אישית?" - שזה בעצם סוג העסקאות שהם עושים שם כל הזמן, מתוך מחשבה שזה הכל פשרות הכרחיות, נעשה קצת רע הכרחי, אבל המטרה הגדולה שלנו היא לעשות טוב, אז זה בסדר...
כאילו הפואנטה היתה להראות לנו שכן, עם עסקאות כאלו ופשרות כאלו מגיעים בסוף לגיהינום. שהן באמת פוגעות באנשים שלא מגיע להם, ואולי בשביל להבין את זה אתה צריך שפעם אחת זה כן יפגע במישהו שאתה אוהב. וזה ש"לא התכוונת" לא משנה, כי כן ידעת שבאופן כלשהו זה יעשה רע, ומישהו כנראה יפגע מזה.
[אני רק רוצה להבהיר שזאת הפרשנות שלי למה שהיוצרים אמרו פה, לא שזו בהכרח דעתי שזה כזה מוחלט ושפשרות כאלו הן תמיד רעות. אני מסכימה איתך שאי אפשר להיות תמיד אידיאליסטיים.]
יפה, אהבתי |כן|
אני מתחילה לחשוד שהוא לא סיפר להם בכלל8-*
[אנג'ל על קורדי]. אבל הם לא שאלו? הרי היא הייתה אמורה ללכת לשתות איתם לפני שהיא נעלמה במשרד של אנג'ל. וכולם ראו אותה וחיבקו אותה!
תביאי אם את מוצאת (אם זה וידאו תאמלקי:-])
מצאתי את הסיכום שעשו על הפרק במסך המפוצל, עברתי גם על התגובות ואין שם ספויילרים להמשך. אבל הם גם לא אמרו משהו שלא חשבתי עליו, או שלא העלינו פה בעצמינו. חוץ מאיזה תיאוריה מוזרה שהם העלו, אני אעתיק את החלקים הרלוונטים בלבן כי זה עלול לרמוז על ספוילרים להמשך (אבל בצורה ממש עמומה שאני אישית לא הייתי מחשיבה ספוילרים):
"
הרשו לי לקחת אתכם רגע אל מאחורי הקלעים של הפקת הפרק (שחזור משוער בלבד). היה זה יום ככל הימים. ג'וס בדיוק סיים לבקר את סקיפ בסט וניגש לשוחח עם ג'יימס ודיוויד המשועשעים. היתה אווירה טובה, פרחים לבלבו, ציפורים צייצו... ואז! לפתע, כמו משום מקום, נכנס פנימה בחור בחליפה. הוא צעד בצעד בטוח לעבר ג'וס, לאט לאט כולם הפסיקו לחייך. בדיוק כמו הבדיחה הטראגית של ווסלי, בדיוק כמו האגרוף שהמילטון מכניס לתוך השומר, מלווה בצעקות האנשים מסביב, בדיוק כפי שליבו של לינדסי נעקר מחזהו, כך נעקר ליבו של ג'וס באותו יום. כך זועזעו השחקנים ואנשי הצוות האחרים וכן, גם אנחנו.

במהלך צילומי הפרק ה-17 של העונה החמישית של אנג'ל, הודיעו אנשי ה WB כי הסדרה מבוטלת, משאירים לג'וס רק חמישה פרקים, וקצת ממה שנשאר לו מהפרק הזה לסגור את הסדרה. מספיק לקרוא כמה מהתגובות שלנו מאותה תקופה ולהיזכר איך הרגשנו כדי שאולי נתקרב להבין איך ג'וס והאחרים הרגישו.



צפו עכשיו שוב בקטע של לורן בפאב למשל ותגידו לי שהוא לא מדבר על הכאב שבאובדן הסדרה. עוד שכבה של הפרק מתגלה, כזו הפורצת מעבר לעלילה ודמויות, אל שחקנים ובמאים ומפיקים.

כולנו היינו רוצים לדעת מה עוד מסתתר מתחת לדמויות והעלילות, וכמו שפרד אמרה: זו רק השכבה הראשונה. כמה עמוק עוד אפשר להגיע. אבל במעט שנותר אפשר רק לגרד את פני השטח. להגיע ל"Soft chewy center" כבר אין סיכוי."

והנה הלינק-https://www.tve.co.il/story/3031 כמו שאמרתי בעיני אפשר לקרוא כולל תגובות כי אין ספוילרים להמשך, אלא אם כן מחשיבים את מה שכתבתי כספוילר.
לאדעת הכל נשמע קצת אותו דבר.
חחח כן...
 

didalf

Well-known member
ששש... אל תתן לי מחמאות בפרהסיה. יש לי מוניטין לשמר! B-|
:-D:-D

[אנג'ל על קורדי]. אבל הם לא שאלו? הרי היא הייתה אמורה ללכת לשתות איתם לפני שהיא נעלמה במשרד של אנג'ל. וכולם ראו אותה וחיבקו אותה!
אולי הוא אמר להם שהיא בחרה ללכת. כי אני לא מקבלת את זה שלאף אחד לא אכפת עד כדי כך שהיא מתה!!

מצאתי את הסיכום שעשו על הפרק במסך המפוצל, עברתי גם על התגובות ואין שם ספויילרים להמשך. אבל הם גם לא אמרו משהו שלא חשבתי עליו, או שלא העלינו פה בעצמינו. חוץ מאיזה תיאוריה מוזרה שהם העלו, אני אעתיק את החלקים הרלוונטים בלבן כי זה עלול לרמוז על ספוילרים להמשך (אבל בצורה ממש עמומה שאני אישית לא הייתי מחשיבה ספוילרים):
אה חחח זה אני גם קראתי כי אור שמה לינק. (אבל לא את התגובות מחשש ספוילרים)

במהלך צילומי הפרק ה-17 של העונה החמישית של אנג'ל, הודיעו אנשי ה WB כי הסדרה מבוטלת, משאירים לג'וס רק חמישה פרקים, וקצת ממה שנשאר לו מהפרק הזה לסגור את הסדרה. מספיק לקרוא כמה מהתגובות שלנו מאותה תקופה ולהיזכר איך הרגשנו כדי שאולי נתקרב להבין איך ג'וס והאחרים הרגישו.
אה לפחות היו לו כמה פרקים לתת סיום ראוי.
 
למעלה