3 סיבות למה Three Stories לא טוב!

Benjamin Turner

New member
אני מאוד אוהבת את קמרון, ותומכת

נלהבת בהאמרון נון-קיטשי, אולם היא/הם אינה/ם הסיבה שבעטיה אני צופה בהאוס. חשבתי שזה פרק... סתמי למדי, אם נוציא את האמרון מהמשוואה (אם כי בדיעבד עלתה אצלי פרשנות קצת יותר מנחמת לגבי דבריו של האוס בארוחת הערב הנוראית ההיא). אגב, אתה לא צריך להודיע לי שאתה יוצא מהפורום, או שתגיב לי מאוחר יותר. תגיב, אם תרצה, מתי שתרצה
 

randomguy

New member
נמשיך לדבר על הפרק Love Hurts

אח"כ, כרגע אני מנסה לבחור את הפרק הכי טוב של האוס (ממה ששודר בארץ), וכרגע אני מתלבט בין "ירח הדבש" ל"גמילה". אז אשמח אם תכתבי סיבות בעד או נגד הפרק "ירח הדבש" בשרשור השני שפתחתי. FYI, הפרק who's your daddy עדיין לא שודר בארץ.
 

Benjamin Turner

New member
צפיתי בכל אחד מהם רק פעם אחת, וכרגע

אני די מושקעת נפשית בmeaning, כך שלא נראה לי שאוכל לתרום יותר מדי. וכן, אני יודעת, אני עוקבת אחרי שידורי ערוץ 3 (ומקליטה אותם). לכן גם ציינתי שדבריי אינם מתייחסים לספוילר.
 

randomguy

New member
גל, אני יודע שאת לא נעלבת ממה

שכתבתי כי אני יודע שאת אוהבת לז*** לאנשים את המוח, ואת טובה במה שאת עושה
 
סתם אם זה מעניין אותך..

אני חשבתי ששלושה סיפורים היה הפרק הכי טוב, בסידרה. מאז אותו פרק הפכתי להיות צופה קבועה של האוס. אף אחד לא אמר לי שום דבר על הפרק לפני שראיתי אותו. למען האמת, לא דיברתי על האוס עם אף אחד לפני שראיתי את הפרק הזה. לא רק זה, אפילו לא קראתי שום כתבה, שום דבר על האוס, בשום עיתון, שום דבר שהילל את הסידרה, שאמר כמה שהיא משובחת, לא באתי במגע על שום מידע על האוס, לפני שהתחלתי לראות את העונה הראשונה, ולפני שראיתי את שלושה סיפורים. התחלתי לראות את העונה הראשונה, במקרה, פשוט יצא לי להיות בבית בשעות שהיו משדרים אותה, ולכן יצא לי לראות. אהבתי את הסידרה מההתחלה, ללא שום דעה קדומה שהיה לי עליה, אפילו לא התכוונתי לראות אותה, זה קרה במקרה. אבל אחרי שראיתי את שלושה סיפורים התאהבתי לחלוטין, וזה היה הפרק שלדעתי הפך מבחינתי את הסדרה, מסידרה טובה לסדרה מצויינת, מעולה, מדהימה!! הפרק היה כתוב כל כך טוב (לדעתי), סופר באופן כל כך טוב, מבחינת תסריט, מבחינת ערכיה, הקפיצה בזמנים הייתה מדהימה, והפאנץ' ליין, המדהים, שהאוס הוא בעצם החולה. זה פעם ראשונה שרואים את האוס בעמדת חולשה, ופעם ראשונה שרואים שהוא אוהב מישהי, כשתמיד חשבנו שהוא לא מסוגל להרגיש רגש לאף אדם. לא הייתי ממליצה למישהו להתחיל לראות האוס מהפרק הזה, הייתי ממליצה להתחיל לראות מהתחלה, כי יש סיבה שהפרק הזה נמצא לפני הסוף, כי יש דבר שנקרא, בניית עלילה, ובניית דמויות.. ורקע על הדמויות, והפרק הזה כניראה לא היה כזה מדהים אם הוא היה נמצא הפרק הראשון נגיד, אבל זה עדיין לא אומר שהפרק הזה הוא לא הפרק הכי טוב של הסידרה, לדעתי, דווקא בגלל שהוא שובר את כל הרצף של הסידרה, הן מבחינת צורת הסיפור, והן מבחינת הצגת הדמויות, זה מה ששונה בו, וזה מה שעושה אותו לכזה טוב, כי הוא מפתיע, הוא מרענן, הוא מחדש ומרגש בטירוף. לגבי ההומור בבפרק, תראה, בד"כ ההומור של האוס לא גורם לי להתפקע מצחוק, והוא גם לא צריך, כי זה לא סוג הומור כזה, זאת ציניות שנונה, ביישנית, שבד"כ נאמרת, כחלק משטף הדיבור הרגיל, וכששומעים את ההערות הציניות שלו, לוקח לפעמים כמה שניות להבין כי הם לא בולטות, הם מתחת לפני השטח, וזה מה שעושה אותם כל כך מעולות, הם לא מוציאות ממני צחוק רועש, כי הם לא אמורות, זה לא סוג הומור כזה, זה סוג ההומור שגורם לי לגחך גיחוך פנימי ביני לבין עצמי, ולהגיד לעצמי בלב:"איזה מלך ההאוס הזה".. ראיתי את שלושה סיפורים ממש ממזמן, ואפילו לא ראיתי אותו מהתחלה (בגלל זה אני כל כך מחכה שיחזרו לשדר את העונה הראשונה, כדי שאני אוכל לראות את הפרק הזה שוב).. אז אני לא זוכרת דוגמאות ספציפיות להומור ההאוסי בבפרק.. אבל אני זוכרת שהאוירה הכללית כן הייתה מאופיינת בציניות השנונה שלו. בקיצור אני זוכרת שהציניות שלו לא חסרה ל במיוחד, וגם אם היא הייתה פחותה מפרקים אחרים, כנרראה שהיו המון דברים שמחפים עליה.. כי לא הרגשתי בחסרונה. הדבר העיקרי שרציתי להדגיש הוא שחשבתי שזה הפרק הכי טוב מבלי שאף אחד אמר לי משהו לפני. זה היה לגמרי דעה שלי. ולא היה שום אפקט פלסיבו לפני. חוץ מזה, אני רואה את הויכוח הזה מיותר לחלוטין, אם לדעתך זה לא היה פרק טוב, זכותך. זה עניין של טעם, או אפילו לדעתי בעיקר של רגש. אין לי רצון לשכנע אותך שזה כן פרק טוב, כי זה פשוט טפל, למה שיהיה אכפת לי מה דעתך על הפרק? ולמה לך אכפת מה דעתנו על הפרק? מה אתה בנאדם פחות טוב אם לדעתך זה לא היה פרק טוב? ממש לא, רק אומר שיש לך דעה שונה. אין גם טעם להמשיך את הויכוח, כי גם אין שום דבר שאוכל לחדש לך, ראית את הפרק, אתה יודע את כל הפרטים, על איך הפרק סופר. אין שום דבר חדש שאנחנו יכולים להגיד לך שיאיר לך את הפרק באור שונה, או שישנה את דעתך, ואנחנו גם לא צריכים לשנות את דעתך, כי דעתך לגיטימית לחלוטין, שנינו חוינו את הפרק בצורה שונה, וזה הגיוני לחלוטין, כי אנחנו בני אדם שונים עם העדפות שונות. אם כולם היו אוהבים אותם דברים, העולם היה משעמם. ואם אתה אוהב בכלליות את האוס, זה כבר אומר שיש לנו משהו במשותף.
אני מקוה שהדיון הזה יפסק פה, כי הוא באמת לדעתי חסר טעם..
 

randomguy

New member
תגובה ../images/Emo179.gif

תודה על הדו"ח על "שלושה סיפורים". התחלתי את הדיון כי שאלתי את עצמי למה כל כך הרבה אנשים חושבים שזה הפרק הכי טוב, ואני מסכים שזה פרק טוב, אבל לדעתי הוא לא הכי טוב ואפילו לא אחד מהכי אהובים עלי (פארפרזה על דברי האוס בסוף הפרק - "הוא לא האבא הכי טוב בעולם, אפילו לא בין הכי טובים (not even ranked)". וכתבתי מה החסרונות של הפרק לדעתי כגון, פחות מדי בדיחות טובות, פחות מדי מעורבות של הצוות הרגיל, העובדה שהכל זה סיפורים מהעבר ולא מהווה, מה שאומר שמה שקרה כבר קרה ואין "עתיד" להשפיע עליו במהלך הפרק, העובדה שהוא ממש לא פרק ייצוגי, ועוד. אבל אני מכבד את דעתך
 

randomguy

New member
תוספת...

רואים את האוס בעמדת חולשה כבר בפרק DETOX 1X11, הרבה לפני הפרק הנ"ל. זה פרק מצויין. ורואים אותו בעמדת חולשה עוד יותר גדולה בפרק האחרון "ירח הדבש", וגם שם רואים את האהבה שלו לסטייסי. הכל שם הרבה יותר אמוציונלי מאשר ב"שלושה סיפורים" והרבה יותר דרמתי לדעתי. בעיני "שלושה סיפורים" הוא מעין קדימון (פרומו) ל"ירח הדבש".
 
אוקי, כמו שאמרתי,

חווינו את הפרק בצורה שונה.. הדברים שלדעתך היו חסרונות, לדעתי דווקא היו מעלות, או שלא היו כל כך משמעותיים ובולטים. מן הסתם ירח הדבש היה יותר אמוציונלי..(מי אמר שזה יתרון ד"א?- יש שיגידו שהוא סתם היה קיצ'י מדי) אבל לדעתי אי אפשר היה להבין או יותר נכון לחוות, אותו ללא הרקע של הפרק הקודם.. בכל מקרה, זה לא משנה, חווית את הפרק שונה מרוב האנשים בפורום וזה לגיטימי והגיוני, אתה לא חייב לאהוב משהו רק יש עליו קונצנזוס.. עניין של העדפה, אתה ראית את הקפיצה בזמנים כחיסרון, אני ראיתי כיתרון וכייחוד.. שוב, אין מה להתווכח, ענין של טעם
 

randomguy

New member
את חושבת שהפרק "ירח הדבש" היה

קיצ'י מדי? זה טיעון מעניין. אשמח אם תכתבי טיעונים בעד ונגד הפרק בשרשור השני שפתחתי.
 
הוא היה קיצ'י בטירוף..

דבר שממש לא מתאים להאוס. אני אישית לא ראיתי את זה כחיסרון. אותי ריגש לראות את האוס, אדם שהיה נראה שלא יהיה אכפת לו מאף אדם בעולם, אוהב ומשקיע במישהי ככה, במיוחד כי זה צד שלא ראינו בו לפני כן. אבל אולי יש כאלו שיראו את זה כחיסרון, כמשהו לא אמין, שהאוס יתנהג ככה, ואולי יגידו, שזה הרס את הקסם שלו, את האדישות הקולית והאנטיפתית שלו. מאחר ואני בת (ואין מה לעשות, בנות בד"כ יאהבו קצת קיצ') אז אני דווקא בעד, כל עוד זה פעם ב.. ולא משתלט על הסידרה..
 

randomguy

New member
אני חושב שדווקא היחס שלו לסטייסי

ב"ירח הדבש" (פרק 22) היה הרבה יותר מורכב מאשר ב"שלושה סיפורים" (להלן 21). ב 21 הוא היה פאתטי מדי לדעתי, הוא היה ממש סמרטוט. ב 22 הוא היה בסערת רגשות, הוא גם רצה שהיא תחזור אליו, וגם רצה להעניש אותה. תקראי מה כתבתי על 22 בשרשור השני. לדעתי, האדישות והאנטיפתיות שלו היו בולטים יותר ב 22, אבל ראו מתחת לפני השטח שזה רק כיסוי יותר מבכל פרק אחר (וכיסוי שעובר רעידת אדמה חזקה), לעומת 21 ששם הוא בעצם היה "עירום" מההגנות הפסיכלוגיות שלו כשהוא היה חולה.
 
זה בדיוק מה ששונה בשלושה סיפורים

משאר הפרקים, פעם ראשונה רואים את האוס, כאדם רגיל, בלי כל המגננות והחומות שלו, בפרק שאחר כך הוא מרגיש וברור שהוא עדיין אוהב את סטייסי, אבל הוא כבר בן אדם שונה, (למרות שזה לא לגמרי נכון, כי זכור לי שהוא גם מחבק אותה על הגג, דבר שהוא בחיים לא עושה) הוא יותר תוקפני, יותר משחק אותה אדיש. וזה ממחיש איזה מהפך ענקי עשה הניתוח, בעיקר על האישיות שלו. וזה עוד מוסיף לשלושה סיפורים כאחד הסיפורים החשובים מבחינת הרקע של האוס. אני דווקא לא ראיתי אותו כסמרטוט בשלושה סיפורים, ראיתי אותו כאמיתי, הוא היה אז עם סטייסי, ומאוד לגיטמי לדעתי שאדם במשבר יעזר בבת זוג שלו, ואפילו יראה את עצמו כחלש וזקוק לעזרה. זה לא פאטתיות, זה בקשה לתמיכה. בירח דבש הוא לא היה איתה, ולכן זה נראה הרבה יותר פאטתי, כל האובססיה שלו אליה, למישהי שהיא כבר עם מישהו אחר. חוץ מזה שירח דבש היה לדעתי יותר קיצ'י לא בגלל, הרמה של הקיצ', אבל בגלל הכמות. שני הפרקים היו קיצ'ים באותה רמה, אבל בשלושה סיפורים הקטע של סטיסי-האוס הופיע רק בסוף הפרק, ולא עסקו בו כל הפרק, ואילו בירח דבש, היחסים בינהם עמדו במרכז כל הפרק..והכמות של הקיצ' הייתה יותר גדולה.
 
ועוד שתי הערות- בקשר ל"חסרונות שלך"

טענת שזה לא פרק האוס טיפוסי, לא מבחינת סיפור העלילה, ומבחינת זה שהצוות לא מעורב מספיק בעלילה. לדעתי זה אחד היתרונות הגדולים בפרק, זה מראה על היכולת של הכותבים להפתיע, להביא סיפור מנקודת מבט שונה ומאוד מיוחדת, דווקה להתנתק מהתבנית הרגילה ולא להישאר מקובעים. מידת האיכות של הפרק לא נמדדת לפי כמה הוא מייצג פרק טיפוסי של האוס. להיפך, הפרק הכי טוב צריך לעלות על שאר הפרקים וכתוצאה ישרה גם להיות שונה מהם, לחדש משהו, אחרת למה שזה יהיה הפרק הכי טוב, אם הוא עוד פרק טיפוסי? לגבי מה שאמרת, שכיביכול הסיפורים מסופרים מנקודת הזמן של העבר, אז אין את המתח של מה יקרה בעתיד. אז לא בדיוק מובן לי, למה העובדה שהסיפור התרחש כאילו בעבר, אמור לשנות את מידת הסקרנות שלך לאיך הוא יגמר? הפלשבקים עצמם מסופרים מההתחלה לסוף.. ואתה לא יודע בתחילת כל פלאשבק איך הוא יגמר (לכך לפחות זכור לי).. אז מה ההבדל בינם לבין פרק שמתרחש בזמן הווה?
 

randomguy

New member
אבל אני אוהב את הצוות (הדאקלינגס)

ואני רוצה לבחור בפרק שאני הכי אוהב, פרק שיש להם בו חלק משמעותי. לגבי הזמן, האוס אומר בהתחלה מה יקרה בסוף שלושת הסיפורים (מה שבסוף לא היה בדיוק מה שקרה), אבל יש פחות הרגשה של מתח בגלל ששלושת הסיפורים מסופרים בזמן עבר וברוב הזמן מנקודת מבט של מתבונן מהצד, ולא כמו בפרק רגיל.
 
טוב הגענו שוב למסקנה שהייתה לי

בהתחלה. מה שאתה חווה כחסרונות, אני חווה כיתרונות. פשוט.. חווינו דברים בצורה שונה.. זה הכל..
 

randomguy

New member
היחסים של האוס\סטייסי היו ב 22 כל

הפרק, אבל לא במרכז, אלא ברוב הפרק הם היו ברקע, במרכז היתה עלילה של פתרון תעלומה רפואית כמו בכל פרק נורמלי של האוס. לעומת זאת ב21 היו 3 עלילות (סטוריליינס) רפואיות, ורק בסוף מתברר שאחת מהן היא המקרה של האוס, ועד לאותו רגע הפרק די משעמם. אני לא חושב שמה שקרה לרגל שלו שינה אותו במידה משמעותית. סטייסי אומרת ב22 לקמרון שהוא היה בערך אותו דבר, והוא אומר לווילסון בפרק 11 שהוא הרחיק אנשים מגיל 3, למרות שהוא בהמשך השיחה הזאת מודה שהוא השתנה בגלל הרגל, אבל כנראה גם בגלל ההתמכרות לויקודין, וגם בגלל שסטייסי עזבה אותו. אלו 3 המכות שהאוס ספג ולא התגבר עליהן עדיין <--- נקודה חשובה מאוד להבנת הדמות של האוס!
 
אני לא חשבתי שפרק 21 עד הקטע של

האוס משעמם, שוב עניין של טעם. ושלושת המכות שדיברת עליהם> ויקודין, עזיבה של סטייסי, והניתוח- כל אלא בעצם קשורים לניתוח. את הויקודין הוא לוקח כמשכח כאבים לרגל שלו, וסטייסטי עזבה אותו אולי בעקיפין בגלל הניתוח, כך שבשורה התחתונה מה שהשפיע עליו היה הניתוח. הוא לא היה בדיוק אותו דבר לפני. אולי היה בו את הגרעין, אבל ההקצנה המטורפת נבעה אחרי הניתוח.
 

randomguy

New member
זה נכון ששני הדברים הם תוצאה של

האוטם ברגל, אבל אני חושב שהוא לא היה שונה באופן מהותי לפני האוטם. למשל בפרק DNR ה POTW אומר לו "אני מנחש שאתה לא היית בדיוק מיסטר סאנשיין גם לפני הרגל" והאוס לא מכחיש את זה, בפרק הזה ה POTW גם מנתח את האישיות של האוס ואישיות זה לא דבר שמשתנה. האוס לא היה לפני האוטם ברגל כמו שהוא היה בפרק 21.
 
למעלה