3 סיבות למה Three Stories לא טוב!

אני מאמינה שהוא כן היה

למרות מה שאומרים. כניראה שלעולם לא נדע, כי לא מראים קטעים של לפני הניתוח
 

randomguy

New member
אני חושב שבשאלה הזאת דווקא רוב

מעריצי האוס יצדדו בדעה שלי ולא בשלך.
 

Benjamin Turner

New member
האוס היה גאון גם לפני הרגל, ובעל

תסביך קוביה הונגרית גם לפני הרגל, ומן הסתם אף פעם לא היה רופא בסגנון קמרון או וילסון, אבל האומללות הכל כך עמוקה שלו התחילה בעקבות הרגל, אני בטוחה בזה, וממש לא אכפת לי מה סטייסי או ג'ון הנרי או אפילו האוס עצמו טוענים (ואני גם לא חושבת שזה בדיוק מה שהם טוענים). העולם שלו התהפך. לדעתי שלוש המכות הן דווקא הרגל, הבגידה של סטייסי (כלומר העובדה שכביכול בגללה הוא איבד את השימוש ברגלו) ובסופו של דבר גם הפרידה מסטייסי (הויקודין אינו פקטור לדעתי). האוס הרחיק את סטייסי. היא לא עזבה אותו כי היא הפסיקה לאהוב אותו, היא עזבה אותו כי הוא עשה לה מה שמארק עשה לה בפרקים שלפני failure to communicate. הוא אוהב אותה ורוצה שהיא תסבול במקביל (זו הסיבה שהוא אומר לה שהוא לא בטוח שהוא רוצה שמארק יחיה בתחילת three stories, והאינדיקציה הטובה ביותר לכך היא העובדה שבסוף הפרק, אחרי שהוא השקיף למעשה מהצד דרך העיניים של הסטודנטים על כל הסיטואציה וסוף סוף כנראה הבין גם את הצד שלה, הוא התקשר אליה וקבע למארק בכל זאת תור) ואי אפשר לנהל כך מערכת יחסים. מה שג'ון הנרי אמר בDNR שיש לאנשים שאינם כמוהו וכמו האוס, זה בדיוק מה שהיה להאוס לפני הרגל. היתה לו אשה לחזור אליה בערב, היו לו חיים, הוא מעולם לא היה וורקוהוליק ולא מיקד את חייו בעבודה, והכי חשוב, הוא היה מאושר, או לפחות מרוצה. כיום האוס פשוט לא מרשה לעצמו להיות מאושר. הוא החליט להקריב את חייו על מזבח הקוביה ההונגרית או האבל על הרגל או האבל על אובדן סטייסי או מה שזה לא יהיה, ופשוט מדכא בכוח כל צ'אנס לחיים בלתי אומללים. בקיצור, אני בעד מי שאומר שהאוס לא היה אותו דבר לפני הרגל (אני מניחה שזה לא רן
). זו היתה הפואנטה של המלל התמוה לעיל
, למרות שבאמצע הכנסתי כל מיני קטנות על דברים אחרים שנאמרו בשרשור. מקווה שזה מובן במידה סבירה.
 
../images/Emo45.gif מסכימה

לדעתי הדבר במרכזי שהפך אותו לכזה מריר, ציני, דיכאוני וסוציופט, היה בראש ובראשונה הבגידה של סטייסי, העובדה שהוא סמך על מישהי והיא בגדה באומונו (ואני חייבת לבגיד שאני באיזה מקום מבינה את הכאב שלו).. ואחרי זה הוא בפירוש לא מוכן לסמוך על אף אדם, והגישה הצינית והמגעילה שלו לכל העולם, נובעת מהרצון לא להתקרב- ולפגוע בכל באדם שהוא בא איתו במגע, לפני שלאותו אדם תהיה הזדמנות לפגוע בו
 

Benjamin Turner

New member
אוקיי, עם זה אני כבר מסכימה חלקית

בלבד (
, זה הולך להיות ארוך). ביחס של האוס כרגע לאנשים נכנס פקטור שעוד לא הזכרנו, והוא הסלידה מרחמים. האוס הרי היה על גג העולם לפני הרגל, רופא בעל שם עולמי, גאון מוערך ביותר, סופרסטאר בתחומו, ופתאום הוא נמצא בסיטואציה שבה כשסתם אנשים, בלתי סופרסטאריים בעליל, פוגשים אותו, הם מרחמים עליו, מה שאומר במידה רבה מתנשאים מעליו. זו מכה מטורפת לכל אגו, בטח לאגו כמו של האוס, ומקור עצום לתסכול. זו לדעתי הסיבה שהוא מקדים תרופה למכה (ואני מסכימה אתך שהוא מקדים תרופה למכה, רק לא לגבי המניע): הוא נמנע מלפגוש מטופלים כדי לחסוך מעצמו את המבטים והרחמים, ואם הוא כבר חייב לפגוש מטופלים, הוא מראש לא אכפתי, מראש תוקף, מראש מכריח אנשים לכעוס עליו ולשנוא אותו, כי כך אף אחד לא ירחם עליו. וכל זה לא בא כאמור לומר שלפני כן האוס היה וילסון, או שהוא לא הסתכל על המטופלים שלו כעל פאזל. ברור, רן, שהוא הרחיק מעליו אנשים מאז ומעולם-הוא מעולם לא היה בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה (במובנים האלה, כי במובנים אחרים הוא דווקא מבין טוב מכולם את נפש האדם). יוּ אמר פעם שהוא מדמיין לעצמו את האוס כילד פלא שכנראה הצטיין בלימודים, מה שגרם לילדים האחרים לשנוא אותו (אמנם הראיה הזו עלולה להיות מושפעת מעברו האקדמי המפוקפק של יוּ עצמו, אבל אני חושבת שיש בדבריו מידה רבה של צדק), והכל טוב ויפה, זה מסביר את חוסר הכימיה הבסיסי שיש להאוס עם אנשים (ושהיה גם לפני הרגל), אבל זה לא מסביר איך הוא הפך לכזה מיזנטרופ סוציומט. כאמור, לדעתי זו מגננה: אם האוס יתנשא ראשון על מטופליו, אם הוא יעשה להם דה-הומניזציה לכדי רשימת סימפטומים על לוח, אז א. הם לא ירחמו עליו, כי קשה לרחם על מישהו שמתקיף אותך וב. זה הופך את דעתם עליו לבלתי רלוונטית, כי הם ממילא רק חידה שהוא שונא אבל מרתקת אותו (אם לצטט באופן חופשי את וילסון). אגב, הסלידה של האוס מרחמים באה לידי ביטוי לדעתי גם ביחסיו עם קמרון. אף אחד לא ישכנע אותי שהאוס לא לפחות מחבב את קמרון (במובן הרומנטי)-אתה לא הולך וקונה corsage ומשתדל להיראות טוב ומתייעץ עם חבר קרוב לפני פגישה עם מישהי שאתה לא שם עליה. הפגיעוּת שלו בסצינת המקרר שלפני הדייט פשוט לא משאירה מקום לספק. א-מה-מה, ברגע שקמרון הציבה אותו מול ה"סכנה" באופן כל כך ישיר ושאלה חד וחלק מה הוא מרגיש כלפיה, הוא מיד התחבא מאחורי המונולוג המטופש ההוא שלו (ואם לא היה אכפת לו, הוא יכול היה פשוט לומר כהרגלו "אני לא אוהב/מחבב אותך", הוא לא היה חייב לומר את מה שאמר. הפתיח המושמט לנאום שלו הוא למעשה "את מוצאת חן בעיני, אבל..."). הוא רוצה את קמרון, אבל החשש הכי גדול שלו הוא שהיא רוצה אותו בגלל הרגל, בגלל שהיא מרחמת עליו. והיא, הטמבלית, במקום לומר לו שהוא טועה... טוב, לא ניכנס לזה, זה לא רלוונטי כרגע. וכן, גם לבגידה של סטייסי יש חלק מאוד גדול בענין, ואני מניחה שזה חלק ניכר מהסיבה שוילסון הזהיר את קמרון לפני הדייט של עם האוס, אבל אני לא חושבת שזה מה שגורם להאוס להיות כזה... האוס, כי ממילא לאנשים רנדומאליים אין כזה כוח עליו. זה יותר רלוונטי לדעתי לניתוח יחסו כלפי הקרובים אליו.
 
וואי.. את כל כך צודקת...

לא חשבתי על זה אבל זה כל כך נכון, זה לא שהוא מפחד להיפגע, זה לא שהוא מפחד שיבגדו בו, כאילו זה אולי גם, בצורה מסויימת, עם אנשים קרובים כמו שכתבת, אבל זה בעיקר בעיקר, הוא מפחד פחד מוות מרחמים.. הוא פוחד להיות מושפל, הוא לא רוצה סימפטיה, הוא לא רוצה שיגידו לו איזה גיבור הוא, הוא לא רוצה שיסתכלו עליו כנכה, הוא רוצה שיעריצו אותו בשל בגאונות שלו, הוא רוצה שההערצה אליו תהיה בגלל המוח שלו לא בגלל הנכות שלו. ובאמת, אי אפשר לרחם על מנייאק.. זה כל כך נכון, והוא אפילו הוכיח את זה נדמה לי באחד הפרקים הראשונים בעונה השניה. כשהוא עשה איזה ניסוי, והיה כאילו נחמד אל מישהי, והיא הייתה נחמדה אליו רק כי הוא נכה. זה כל כך נכון מה שכתבת על קמרון, רק שהטמבל הזה כל כך בטוח שהסיבה שהיחידה שהיא רוצה להיות איתו זה בגלל שהיא מרחמת עליו, והוא לא מבין שהיא מעריצה לו את הצורה בגלל הגאונות שלו. הוא לעולם לא יאמין שאישה תרצה להיות איתו בגלל מי שהוא ולא מרחמים. ובגלל זה הוא כל כך מקובע על סטייסי, ולא מסוגל להפסיק לאהוב אותה, בגלל שהוא יודע בודאות שהיא לא רוצה אותו מרחמים, היא הייתה איתו לפני. את כל כך צודקת.. לא ראיתי את זה בצורה כזאת.. ואני גם מסכימה שהיה בו משהו האוסי עוד לפני הרגל, חייב להיות, נכון שתמיד מה שהיה חשוב לו היה הפזל, נכון שהוא אף פעם לא היה נחמד, כי אין מצב שבן אדם עשה כזה מהפך של 180 מעלות. השאלה מה כן היה שונה בו לפני הרגל? הוא בטוח לא היה כזה קיצוני. מה את חושבת שהיה בו שונה קודם?
 

randomguy

New member
אני מסכים שהוא השתנה אחרי מה שקרה

עם הרגל. כמו שהוא צועק בשיחה עם ווילסון ב1X11: !of course I've changed וזה בתגובה למה שווילסון אומר שהוא השתנה והפך אומלל. אני רק אומר שהאופי שלו לא השתנה, כמו שהוא אומר באותה שיחה לווילסון שהוא הרחיק אנשים מאז שהיה בגיל שלוש. אז השאלה היא לא אם הוא השתנה או לא, אלא עד כמה. בכל מקרה, המצב שהוא היה בו ואיך שהוא התנהג כשהוא היה חולה, זה לא איך שהוא היה לפני הרגל, זו היתה נקודת השפל של החיים שלו. ואני חושב כמו ווילסון שההתמכרות לויקודין היא חלק מהגורם למצב האומלל שלו, כמו שווילסון אומר באותה שיחה (אולי השיחה הכי חשובה אי פעם) - הכל זה מהרגל, שום דבר לא מהכדורים? והאוס לא מסכים לזה. לגבי "הבגידה" של סטייסי, זה חלק ממה שאני קראתי "הרגל", אבל נכון מצדך ומצד devils play thing (אפשר לקרוא לך מעיין?) להדגיש את זה, ואני מסכים עם זה. אבל אני חושב שבפרק 21 זה פחות בא לידי ביטוי מאשר ב 22 ששם הוא מתעמת עם סטייסי בקשר לזה בצורה ישירה. אני חושב שפרק 21 היה יותר מדי כמו הקטע שהאוס מציג את הצלקת של הניתוח ברגל (מראה לקאדי בעונה 2), 22 היה קלוז-אפ מטאפורי על מה שקרה עם הרגל, עם זום חזק מדי. בקשר לעד כמה האוס השתנה, העלת נקודות מעניינות שאני צריך לחשוב עליהן (וגם על מה שמעיין כתבה).
 

efratbas

New member
שוב סליחה שאני מתערבת בשיחה שלכם,

אבל הלוואי והייתי מבינה על מה לעזאזל אתם מתווכחים. כל הפרקים נשמעים לי מעניינים באותה מידה ואני מתה כבר לראות את העונה הראשונה! זה סגור שהולכים לשדר את הסדרה בשידורים חוזרים מהעונה הראשונה? כי אם לא אני ממש אתבאס... אגב כולכם מכירים אחד את השני (רן, אירית, גל) רק מהפורום?
 

Benjamin Turner

New member
זה ממש לא סגור, ואני יכולה רק

להמליץ לך בחום להוריד את העונה הראשונה בביטורנט. אפשר להוריד אותה במכה, וזה לקח לי כולה משהו כמו ארבעה או חמישה ימים (שזה לא מעט, אבל הרבה פחות ממה שחשבתי שזה יקח). כלומר, לא בלתי סביר להניח שבאיזשהו שלב יתגלה שהאוס משודרת ברצועה קבועה בשתיים לפנות בוקר או בשבת בצהריים או משהו כזה, אבל לא הייתי סומכת על זה. לא כל הפרקים של הסדרה מעניינים באותה מידה (יש פרקים שאמנם ממוקמים גבוה מאוד בסקאלת ההנאה הבידורית אך פחות מאתגרים מחשבתית), אולם כל הפרקים שאנחנו מתווכחים עליהם קרובים זה לזה במידת הענין (למעט לטעמי three stories וno reason שמתבלטים מעל השאר, ועל זה בעצם הויכוח). וכן, אנחנו מכירים אחד את השני רק מהפורום (נכון לגבי, בכל אופן).
 

efratbas

New member
אם ככה אני שוב אצטרך את עזרתך....

נתת לי מקודם איזשהו קישור של הביטורנט שלא עבד אצלי, תוכלי לנסות שוב ולהדריך אותי איך להוריד את כל העונה?
 

efratbas

New member
תשלחי לי מסר במוצא"ש או מתי שנוח לך

כי נכנסת שבת ואני צריכה ללכת...תודה בייי ושבת שלום!
 

randomguy

New member
זה לא סגור אבל אני כמעט בטוח שיהיו

שידורים חוזרים בקרוב של עונות 1 ו 2. אני לא נפגשתי מעולם עם אף אחד פה, אני כאן כדי לדבר עם אנשים שאוהבים את הסדרה האוס ולא כדי להכיר אנשים מעבר להיכרות ברשת.
 

shanistern

New member
כל מה שכתבת הופך אותו, לדעתי, לפרק

מצויין, מעניין ומיוחד... אבל על טעם ועל ריח...
 

randomguy

New member
אני אנסח את השאלה אחרת:

אם היית יכולה לראות בחיים שלך רק פרק אחד של האוס ורק פעם אחת, איזה פרק (מתוך אילו שכבר שודרו בארץ) היית בוחרת? האם "שלושה סיפורים"?
 

efratbas

New member
אני לא ממש קשורה לשיחה לשיחה שלכם,

אבל בעיני הפרק עם הדוגמנית שבסוף מצאו אצלה גידול בביצה השמאלית היה מצוין!!! אחלה פרק!!!!
 

randomguy

New member
../images/Emo45.gif צודקת. גם אני אהבתי אותו ואני

חושב שהוא אחד מהפרקים הכי טובים אי פעם
 
למעלה