לא התכוונתי להגיב, אבל הודעתך נגועה בשגיאות עובדתיות
אין לי רצון להשתתף בפורום הזה, הוא עוסק בפעולה שאני מסתייגת ממנה; זכותם של אחרים לכתוב כאן בחופשיות ואין לי כוונה להטיף לאיש או לפתוח כאן דיון שאין זה מקומו. מסיבה זו עד עכשיו לא הגבתי (וגם מעכשיו אני מקווה שלא), אבל הפעם שברתי שתיקה כי מה שכתבת פשוט שגוי עובדתית וזה מקומם באופן שלא מאפשר לי להחליק ולעבור על זה הלאה לסדר היום. כמה תיקונים והערות:
ראשית, לא מדובר ב"טרנד".
לקרוא לבחירה ערכית "טרנד" זה כמו לקרוא לקבלת הומוסקסואליות "טרנד". העובדה שכיום הומוסקסואליות לא נחשבת לסטייה אינה "טרנד" אלא שינוי בערכים מהותיים. גם הימנעות ממילה אינה אופנה אלא שינוי ערכים, שינוי סדרי עדיפויות: מתן עדיפות לזכות האדם על גופו על פני שימור מסורות שפוגעות בגוף ומשנות אותו בכפייה. שינויים כאלה מתרחשים עם הזמן במקומות נוספים בעולם (הוויתור על רגלי הלוטוס בסין היה תופעה חברתית דומה). מכיוון שיש לחץ חברתי גדול מהכיוון השני, לא קל להתנגד לו וללכת נגד הזרם. אני מכירה רבים שהתלבטו והתפתלו ובסופו של דבר מלו בלב כבד ומתוך תחושת כפייה וחוסר בררה. אבל אלה שלא מלו עשו זאת כי טובת ילדיהם ניצבה לנגד עיניהם וכך הם חושבים שנכון לעשות, לא כי זה "טרנד".
שנית, לא מדובר ב"חילונים יאפים שמאלנים".
חילונים הם מן הסתם הרוב (כי עבור דתיים זו מצווה, אז מבצעים בלי להתווכח) אבל יש גם מסורתיים ודתיים שמתנגדים למילה, לידיעתך. לגבי "יאפים" או "שמאלנים" זו סתם סטיגמה שלך שלא מבוססת על המציאות. אין קשר ליאפיות וגם לא לשמאלנות. הורים שלא מלו את ילדיהם קיימים בכל הארץ, גם בפריפריה, גם במושבים, אפילו באזורים דתיים, והדעות הפוליטיות לא קשורות לעניין (יש כל מיני).
לגבי הקישורים שנתת, תום שדה (הראשון) עשה שיעורי בית אבל לא "החליט אחרת":
"לטעמי, התרומה הרפואית של מילה אינה מצדיקה את ביצועה בגיל ינקות מסיבות רפואיות בלבד במדינות מערביות. אמנם יתרונותיו של הניתוח עולים על חסרונותיו, אבל מבחינתי זכותו של הילד על גופו דורסת את השיקולים הרפואיים בנושא הזה, במיוחד במדינה מערבית בה היתרון המשמעותי ממילה (הגנה חלקית מפני מחלות מין שונות) אינו משמעותי בצורה ניכרת כמו במדינת עולם שלישי.
מבחינתי, ילדי יעבור ברית מילה אם וכאשר הוא ירצה, לא אני."
השני (במבה ביסלי) לא הכין שיעורי בית כמו שצריך ויש לו שם טעויות עובדתיות מהותיות (הגבתי לו שם חלקית; יש לי עוד מה לומר אבל אלה תגובות שכתיבתן אורכת זמן רב ואין לי פנאי להקדיש לכך כרגע). כך או כך, החליט מה שהחליט, עניין שלו; הוא ממש לא חריג, אני מכירה עוד כמותו. גם אחרי שיודעים ולומדים הכול חילונים רבים (ששוקלים ולא מלים אוטומטית; יש כמובן כאלה שברור להם שימולו ויהי מה) עדיין בוחרים למול (לרוב מתוך לחץ חברתי ואי רצון להיות יוצאים מן הכלל) כך שאין בטורים האלה כל חידוש או הפתעה גדולה... רוב החילונים (ובכללם חלק מחבריי הטובים) עדיין מלים, לית מאן דפליג.