אם כן,
מכיון שפירות המאמץ האינטלקטואלי העצום של מו"נ ושל ההגות הליבויציאנית הדתית בכל זאת מונחים לפנינו, הרי לגבי האדם הסבור שהם אינם טפלים או תפלים, מתחיבת המסקנה שלא קיום המצוות הוא העיקר. ואכן, מי רואה אותם כטפלים? הדתי הרווח, שסבור שקיום המצוות הוא העיקר. או לחילופין הכופר הרווח.
"מה העיקר - הכוונה או המעשה?" לכאורה תלויה התשובה על שאלה זו בבירור כוונתך בשימוש במונח "עיקר". אעפ"כ אשתדל לענות: העיקר, לפי הרמב"ם הוא "יראה ואהבה", הבאות מהכרת ה' כפי יכולת האדם, ומקומן בתודעתו (ההדגשה במקור) של האדם. אולם מימושן במציאותו המוחשית היא - עבודת ה' בקיום המצוות".
ואל יעלה בדעתכם הרעיון הנאיבי (בלשון המעטה) שליבוביץ אינו מביע כאן את דעתו אלא את דעת הרמב"ם. וכי למה בחר להביא את דעתו של הרמב"ם דווקא? אלא כשל' אומר "לפי הרמב"ם" כוונתו שאין זו דעה מקורית שלו אלא הוא אימץ אותה מן הרמב"ם.