הנהלת הפורום מודיעה 2

u r i el

New member
מזלה של

דת משה שמורה נבוכים נותר לפילוסופים חילוניים או אתאיסטים ומבקשי נקודות זכות אקדמיות יחידי סגולה.
מזלה של דת משה שכל הקטעים האריסטוטליים של משנה תורה אינם אפ' מוזכרים ברמז בספרי ההלכה מאז כ - 600 שנה.
שאם לא כך היו בחורינו המשתמטים משרות בצ.ה.ל לומדים בישיבות את אריסטו ואבן סינא ובמקום יידיש היו דוברים יוונית.

ושלא יהיו אי הבנות - אין בכך כל רע. אני כבר שנים רבות לומד תכנים אלה באוניברסיטאות ונהנה מכל רגע. אבל היהדות לא אפשרה זאת, והיא גם יודעת למה.
 
אתה רוצה רמז?

אתן לך הרבה יותר מרמז:
הרמב"ן, רבינו בחיי, הרא"ם, כלי יקר, המלבי"ם, משך חכמה, צל"ח, חתם סופר, ספר החינוך, השל"ה הקדוש, ערוך השולחן,הרב יוסף קארו, הרמ"א, הרב יוסף חיים הרב עוזיאל, הרב פיינשטיין, הציץ אליעזר, הרב עובדיה יוסף. מספיק לך? וזה על קצה המזלג.
אלה ועוד רבים רבים מצטטים חופשי את המורה נבוכים בספריהם בהערצה רבה .
 

u r i el

New member
הרמב"ן המקובל ? ושכחת להזכיר

עוד רשימה ארוכה של חכמים מקובלים ויש בינהם גם שלימדו את 'המורה', למשל ר' אברהם אבולעפיה המקובל הנבואי ויש שנתנו ל'מורה' פרשנות קבלית, ויש גם תאולוגים נוצריים ובראשם תומס מאקווינס וכן פילוסופים כשפינוזה המוחרם שהכירו וידעו את 'המורה', אפ' מנהל הפורום שלנו יודע אי אילו עניינים ב'מורה' - מה לזה ולמהותה של ה'יהדות ההיסטורית המסורתית הרווחת' ?
או שהמורה פונה לנבוכים, ואם יש כאלה - היכן הם אלה שחזרו בהם ממבוכתם ? או שהוא פונה למושחזי השכל או למבקשי שכל מושחז שכל עניינם אינטלקטואלי בלבד ללא כל רבב של דתיות יהודית ?
במה עזר מורה הנבוכים לחברנו יונתן האינטלקטואל הנבוך ?
האם אתה נזקקת ל'מורה' במהלך יום התענית ט' באב שקיבלת על עצמך ?
 
בוודאי הרמב"ן

הוא אחד המעריצים הגדולים שלו.
גם הוא כשאומר סתם רבינו הוא מתכוון להרמב"ם.
זכה הרמב"ם שמקובלים ושאינם מקובלים חסידים וליטאים שמרנים ורפורמים ואפילו נוצרים לומדים את תורתו מצוין! "שהרי תורה מונחת בקרן זוית, וכל הרוצה ליטול יבוא ויטול" וכן כתוב "ישרים דרכי ה' צדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם".
אתה יורה לכל הכיוונים ואני לא מצליח להבין, למה אתה חותר.
 

u r i el

New member
לא בדיוק יורה,

וגם אם כן זה סתם אקדח קפצונים. אתה כבר יודע את זה.

תתרכז בתכנים. התוכן הוא - ביקורת. ביקורת לשם איזון המבט החד כווני המסרב בצביעות להביט גם לצדדים. ליבוביץ הוא איש ענק, כך הוא גם הרמב"ם - אבל שניהם לא מושלמים. בענייני 'דת' הם אינטרסנטים לצד ה'לא דתי' באופן שמחייב התייחסות. את זה אני בא לחשוף תוך הצגת עובדות !!!. אתה וגם אחרים מטייחים את העובדות או נותנים להם אינטרפרטציה אפולוגטית.

דבורים נוטפי דבש ונפת צופים יש כאן למכביר, בכוורת הדביקה שלנו, ולא צריך עוד לקקן שיחזור ויהדהד את הסטיקרים הידועים שנוטפים מור מכל פינה.
אין בכך כל רע כאשר בוחנים את הדברים גם מנקודת מבט ביקורתית ויפה להתמודד עם הביקורת עניינית גם אם מדובר באדם מוערך.

הביקורת שלי, שמצטרפת לביקורתם של רבים , הופנתה בהודעות האחרונות לעובדה שמבחינת הפרקסיס הדתי ה'מורה' לא הסיר שום מבוכה. אדרבא, הוא עוסק בתכנים א-דתיים ובכך הוא מרחיק במקום לקרב את אלה שנחשפו לעולם הרציו המתקיים נגד כל מה שדתי, ואתה משחק אותה שכאילו ערכו של 'המורה' ניכר בעולמה של הדת ולא מוכן להודות שהעולם הדתי ניזון מדרשות חז"ל, מהתלמודים, מסיפורי חסידים מהקבלה ומפלפולי דרשנים עכשוויסטים, ולא מ'המורה' שבקושי יודעים עליו יהודים רווחים דבר או חצי דבר.
 

u r i el

New member
זהו בדיוק

מה שכתבתי לך : טיוח ואפולוגטיקה.

אני לא מכיר שום חכם שהשקיע שנות רבות מחייו כדי לנסח ספר הדרכה לנבוכים. מנין צמחו נבוכים ?
אני לא מכיר שום חכם שכתב ספר לנבוכים בשפה הערבית המאפשרת טרמינולוגיות פילוסופיות נוכריות.
אני לא מכיר שום חכם שהשקיע שנות חיים ארוכות כדי לכתוב ספר הנשען על משנה פילוסופית נוכרית.
אני לא מכיר מכיר שום חכם שהשקיע שנים בניסוח ספר הדן בתארי ה' ובאיזה מובן ניתן בכלל לתאר אותו.
אני לא מכיר שום חכם שפרש 'מלאכים' כאותו ההבל החילוני המכונה 'שכלים נפרדים' מתוצרת אתונה.
אני לא מכיר שום חכם שכינה את הקב"ה 'שכל משכיל מושכל' או סיבה ראשונה וכיוצ"ב פרינציפים לוגיים עטורי טוגה יוונית בטוי לאופנת ההשכלה הימי-ביניימית.

אני לא מכיר שום חכם, החל ממשה בן עמרם, דרך יהושע וזקנים ור' עקיבא ור' ישמעאל ור יהודה הנשיא ורב אשי שעסקו בהוכחות לקיום הקב"ה של היהודים, חוץ מהרמב"ם הנבוך והמביך - ועוד בהסתמך על הנחות פילוסופיות יווניות פגאניות.
אני לא מכיר שום דיון פילוסופי מקיף ומעמיק בזיקה למשנתם של אריסטו או אפלטון בשאלת קדמות העולם או חידושו. אותם מדרשים הנוגעים בשאלה זו דווקא מבקשים להכות שוק על ירך את התפיסות הנוכריות.
אני לא מכיר שום חכם שפרש את ההשגחה במושגים יווניים פילוסופיים.

שבעים פנים לתורה. ויש גם הפן הנוצרי, והפן המוסלמי וגם הפן היהודי-יווני. איזה כיף לנו.
 
על כך אומרים

ימים יגידו.
ואכן הימים אמרו את דברם. דרכו של הרמב"ם נצחה. על כן כל חלק וזרם בעם מבקש לאמץ את הרמב"ם אליו.
 

u r i el

New member


אם האמונה באלהי אברהם יצחק ויעקב, מלך עוזר ומושיע ומגן תעבור מן העולם יהיה זה ללא צל של ספק נצחונו של מורה הנבוכים, ואכן ימים יגידו. כל עוד תתקיים הדתיות הרווחת, כל עוד פרק ל בתהילים ודומיו יהיו רלוונטים, ולא יהיו ההוכחות לקיום האל רלוונטיות, ושלילית התארים הפילוסופית כפרנית לא תהיה רלוונטית ישאר ה'מורה' בחוץ. מאפייני דת באשר היא דת הם כאלה שלא מאפשרים את ההכלאה הזו : דת ופילוסופיה.
הדת שייכת לזן ההמוני הנחות בעיני הרמב"ם והבזוי בעיני ליבוביץ, וכל עוד היא תהיה שייכת לו - ה'מורה' יהיה בחוץ.
שים לב, אינני קובע שום דבר ערכי. אינני קובע מה טוב ומה נכון. אני קובע עובדה אנתרופולוגית פסיכולוגית. דת ופילוסופיה הם תרתי דסתרי.
 
אלהי אברהם יצחק ויעקב

מלך עוזר ומושיע ומגן בלי התארים שאנחנו תופסים.

דת ופילוסופיה הם אולי תרתי דסתרי אבל עובדה שהם יכולים לשכון אצל אדם אחד .
גם הבעיה הפסיכופיזית היא תרתי דסתרי, למרות שיש לך אחת כזאת.
 

u r i el

New member
ושוב ד.ר. דוליטל

אתה עקבי באסכולת ההכחשה שלך, הטיוח והאפולוגטיקה.

אין דבר כזה בעיה פסיכופיסית. הבעיה קיימת אצל הפילוסופים המתנשאים לגובה בורא עולם, ולכשמתברר להם שאין דעתם משגת את הנסתרות לה' אלהינו הם מכנים כ'בעיה' את התסכול שלהם. הם הרי משועבדים לממלכת השכל שלהם, שהוא הרי מלכתחילה מוגבל, אומנם קצת פחות משכלה של צפרדע, אבל עדיין מוגבל. האנלוגיה שלך לא מזיזה לי, לא מרגשת אותי, לא משכנעת אותי ולא מהווה שום טיעון כנגד העובדה שדת היא קטגוריה של בני אדם שלא מאפשרים למחשבה פילוסופית לזהם את אמונתם. הטקסטים המקודשים להם כמו במקרה של היהדות : התנ"ך , התלמודים, המדרשים, הקבלה מוכיחים זאת בכל עמוד, בכל שורה, ולדעת ר' עקיבא גם בכל מילה, אות, או תג של אות. הם אינם מטומטמים, הם אינם פרימיטיביים, הם אינם חלושי דעת. אדרבא היצירות הסיפרותיות שלהם מוכיחות את רמתם בכל מובן ועניין - אבל הם חיים בפלנטה שבה ארגז הכלים המחשבתי איננו כולל היסקים לוגיים דיסקורסיביים ו/או אסכולות פילוסופיות המחוייבות לכללי הלוגיקה. אני לא מבין איך אדם כמוך שיודע משהו מהטקסטים הללו מסרב לראותם כמו שהם ומסכים לאנוס עליהם משמעויות זרות.
ובמחילה מכבודך, ויש לי אליך כבוד רב, אני מתחיל להתעייף מהדיון העקר והחוזר ונשנה הזה.
 
אין דבר כזה בעיה פסיכופיסית?

כך במחי יד אתה מבטל עמל של שנים, של אחד המוחות המבריקים ביותר?
אם כך למה לא תלך לעומרי ולגלעד ותקים את הגַלעֵד שנקרא אריק שרון על רגליו, ותוכיח לכולנו שהבעיה הפסיכופיזית אינה בעיה?

לגבי המדרשים והקבלה אני לא הכתובת לזעם שלך.
אמרתי לך פעם: יש "תרופות" שאפשר למצוא אותם אצל ליבוביץ, יש תרופות שאפשר למצוא אצל חב"ד, ויש אצל הר' סולוביצ'ק או אצל הר' קוק או בקבלה וכו' וכו' .
 

u r i el

New member
אין כל בעיה פסיכופיזית.

יש תופעה פסיכופיזית.
הרי כתבתי לך שהבעיה קיימת בראשם המתוסכל של הפילוסופים המגביהים עצמם לדרגת אלהים וכאשר ל"ע יש אשיו שלא מובהר להם הם מכנים אותו בעייה.
זה שהמוח האנושי איננו יכול להבין את הקשר הבלתי אפשרי מבחינתם של כמה צפרדעים מפותחים אבולוציונית - עדיין איננו עושה את התופעה כבעיה, ובמיוחד לא בעולמם של בני אמונה שמבינים ש"הנסתרות לה' אלהינו והנגלות לנו ולבננו עד עולם".

אני לא זועם ולא נעלים. אני לא מחפש תרופות, מענות או תירוצים. אני קובע לך עובדה. הטקסטים שנחשבים בעיני מאמינים דתיים כטקסטים דתיים נוסחו לפני מאות רבות של שנים כפי שנוסחו ע"י אנשים שפעמה בלבם רוח דתית. אילו רצו לכתוב פילוסופיה או מתמטיקה לא היו כותבים ואומרים מה שכתבו. לא כולם היו רמב"מיסטים שכותבים בלשון סתר מרוב פחד, כניעה או בושה. לא הייתה להם כל בעייה להביע בכתב את הרעיונות המופרכים ביותר מבחינה לוגית פילוסופית, לא מכוון שהיו מטומטמים, או פרימיטיביים, אלא מכוון ששיחקו משחק אחר מאשר משחק פילוסופי רציונאלי. אתה בוודאי יודע עד כמה מתקדמים היו הבבלים העתיקים ו/או המצרים העתיקים וחכמי התלמוד שידעו לחשב חישובים אסטרונומים מסובכים, הרבה יותר טוב מכל אחד מהגולשים הפילוסופליצים כאן בפורום - ואעפ"כ את הטקסטים הדתיים שלהם ניסחו כפי שניסחו. למה ? כי כך מנסחים דת.

התרופות של ליבוביץ גרמו לי להוריד את הכיפה וגם ליונתן לא הועילו. פיגורות אחרות המבקרות כאן בפורום שמדברות גבוהה גבוהה מסגירות את היותן כל דבר טוב שבעולם, חכמים, נבונים, ומה שלא תרצה - מלבד דתיים. ובכלל - את התרופות מחפשים חולים. אדם דתי באמת איננו חולה ולא זקוק לשום תרופה - אלהים בעזרו.
 

iricky

New member
שלום רב שובך

גם אני שמח לראותך שוב אצלנו.
תגיד, מתי עברת מפיזיקה לכלכלה?
 

the YOOK

New member
טרם עברתי.

אני עדיין לומד פיזיקה. בדוקטורט אולי אעבור.
 
למעלה