4X22

Y. Welis

New member
מציאות נפרדת

המחצית הראשונה היתה מקורית - היה מעניין לראות עוד פרקים כאלה... בעיקר הפארודיה בהתחלה עם סידרת הטלוויזיה 'knights of valour'. הזכיר לי קטע בסידרה טובה אחרת, 'יומני שרה קונור', שם אחת הדמויות משחקת ב'מציאות' בסידרת סופר-גיבורים.
&nbsp
למעשה קיוויתי שעונה 5 תהיה כולה בתוך הספר של הלר (נהיה יהודי על הדרך...), עם התפקידים החדשים שנתנו להם. היה יכול להיות מעניין.. מצער שלא היה ליוצרים אומץ לעשות מה ש-JJ לימד - לשנות את הבסיס של כל עונה באופן שלא תהיה דומה לקודמתה.
&nbsp
גם אפשר היה להרחיב עם קהל המעריצים המחופש. בכלל היה צריך לעשות כנס שלהם, ואז הופעה של השחקנים האמיתיים... מצער שלא היתה כאן מחשבה יותר מקורית. כנראה נאלצים להיזכר שוב ושוב שקהל היעד - 8-14. רעיונות חריגים - לא שם.
&nbsp
היה דבר דומה לכך בסידרה המצויינת 'אודיסאה 5', כאשר הדמויות נעזרו בסופר מד"ב בכנס כזה, לסייע להם ברעיונות להמשך הסידרה... (או פתירת התעלומה).
&nbsp
המחצית השניה כבר היתה יותר ממוצעת, חוץ מהמידע הנוסף שהמכשף הזקן ('השוליה') הוסיף. אז כנראה שהקול מאוב הוא של מרלין... אבל האם שמו לא הוזכר כבר? היו ארתוריאנים אחרים (לאנסלוט - השחור). מעניין שלא נבחר שם אחר.
&nbsp
בסוף חשבתי שה'מושיעה' תצליח להכחיד את האופל בעצמה - לאור כוחותיה המיוחדים. כנראה שלא. מעניין אם רמפל' יחזור - אולי ישאר קפוא חלק מהעונה.
&nbsp
האבא של ההיא - סמאוג?... לא מכיר עוד דרקון אפשרי (חוץ אולי מ'אליוט', למי שזוכר).
 

אביטל186

New member
זהו היתה לי הרגשה

שכבר שמענו את השם מרלין לא?
כבר כולם התבלבלו לי. איזה מכשף הוא מאיזה אגדה?
 
הקוסם מרלין מאגדות המלך ארתור

סר לנסלוט היה אביר מהשולחן העגול.

גם כשדיוויד זייף חרב באבן לשלגי, הוא בנה את השקר שלו על אגדת החרב של ארתור, אקסקליבר.
 

niviri

New member
בסופו של דבר נותרתי מאוכזבת

למרות שמאוד אהבתי את הפרק בפני עצמו, הוא לא מתחבר לשאר העלילה.
מה פתאום כולם נכנסו לתוך הספר? עד עכשיו כל מה שהסופר כתב הפך למציאות בעולם שהוא היה נמצא, אז איך פתאום מה שהוא כתב קרה בתוך ספר? ואיך הוא נתן להם עבר אחר? ומילא לשנות מקרים, התרחשויות, אבל לשנות את כל האופי? הוא פשוט יכול להפוך כל דמות לדמות אחרת? מוגזם מדי..
ולמה, אם הנרי עשה שכל מה שנכתב כאילו לא קרה מעולם, הם בכל זאת זוכרים מה היה שם? (בעצם הם חיים עכשיו עם זכרונות מ3 חיים שונים?!?)
ואיך מותר שעכשיו אף אחד לא יכתוב ספר?
למה המפתח של הדלת המצוירת פותח ומכניס את הנרי לעמוד מספר אחר בכלל?
ולמה גולד רצה עולם ללא הנרי?

אני לא אוהבת גם את הרעיון הזה שהאפילה היא בעצם קורים שחורים שיכולים להסתובב להם בעולם עצמאית ולהיכנס באנשים. עד עכשיו אמרו לנו שהדרך להפוך לדארק וואן זה להרוג את הדארק וואן הנוכחי בפגיון שלו. למה הם לא יכולים אף פעם לדבוק בהסבר שלהם?!
&nbsp
אה! משהו שמטריד אותי כבר כמה פרקים! בפלאשבאק שגולד מקבל התקף לב ומגיע לבי"ח הוא מסביר שהלב שלו כבר מזמן במצב רע, אבל עד עכשיו זה לא השפיע עליו כי בסטוריברוק הוא הגן על עצמו עם קסם. אז למה מאז שהוא חזר הוא גוסס??? יש לו שוב קסם, הוא צריך להיות בריא וחסר דאגות

&nbsp
כן אהבתי בפרק כל פעם שהזכירו את ביילפייר
שיחזירו אותו כבר!
וגם את הסצינה העצובה של רמבל (כרגיל...) כשהיא אומרת לו שהוא היה יכול לקבל הכל בעולם הזה.
גם היה חמוד כל הרפרנסים לציטוטים מהסדרה שנאמרו בעבר.
והתלתלים של אמה
 
גם במה שהסופר כתב ההסברים מתחלפים...

קודם רג'ינה רצתה לשנות את העבר של זלינה


בפרק הזה אומרים שאי אפשר לשנות את העבר


ואחרי כמה דקות משנים את העבר


הם יכולים לקרוא לזה "זכרונות מזויפים", אבל זאת ממלכה שלמה שחיה כאילו היו שינויים בנקודות בקו הזמן בעבר!
 

Y. Welis

New member
+ רובין עדיין מאושר לו מזה שמריאן חוסלה... היתה כלא היתה

פלא שלא השאיר אותה קפואה. עדיף.
 

אביטל186

New member
כן אה, חזר לעצמו מהר.. למצב הקודם למריאן...

תגידו כשהדרקנס הקיפה את רג'ינה היא התכוונה להרוג אותה? כמו את השוליה?
תכלב היא התכוונה להרוג את כל מה שיקרה לדרכה, ולכן אמה הקריבה את עצמה למען הכלל?
כי היא הציגה את זה בתור הקרבה למען רג'ינה, ותכלס לפי ההסבר של השוליה, אם לא בתוך בנאדם, הדרקנס הזה יהרוג את כולם.
&nbsp
ועוד משהו, אם המרלין הזה יכול לפוצץ את הדרקנס לעד ולכן הם צריכים למצוא אותו, למה למען השם הוא לא עשה את זה מההתחלה?
זה ככ עלוב כמו שזה נשמע? או שפיספסתי משהו?
אם הוא יכול לחסל אותו למה מראש שם את זה בתוך אדם שנשלט על יד פגיון?
 
אה... לא בטוח מה זה שייך לכאן?

בכל מקרה הצער והאבל של רובין על מריאן שייכים לעבר

&nbsp
הוא כבר עבר את כל זה מזמן אחרי שאיבד אותה

&nbsp
אז ברור שהוא נהיה מבולבל מה"חזרה" שלה שנים אחרי שהוא המשיך הלאה, גידל את רולנד, הועבר לעולם חדש ומצא אהבה חדשה
&nbsp
אם היא הייתה חוזרת כשהוא עדיין היה בשרווד, לא היה מאושר ממנו.
 

Y. Welis

New member
שייך לדמות... רג'ינה היתה אמורה להיזהר

כמו שנאמר - מי שבגד בעבר, יבגוד בעתיד.
לא ניתן לדעת, כי הדמות שלו מוגמשת לצורך העלילה.
&nbsp
בכך הסידרה הזו חוטאת - סידרה טובה (כמו 'ברייקינג באד' למשל), מעמתת דמויות עם העלילה - בוחנת איך הן יתמודדו, עם אופיין הייחודי ומאפייניהן עם מצבים חדשים. הן ישתנו רק מתוך מניע *פנימי* חזק דיו, לא רק כדי להתאים לטוויסט.
&nbsp
סידרה גרועה תשים את העלילה והטוויסטים מעל לכל, ותעקם את הדמויות לפיה, שלא יפריעו. לכן התוצאה לא אמינה.
 

אביטל186

New member
כן אני יודעת..

ולא גיחכתי עלייך חלילה כן, אלא על הסיפור עצמו...
כמו שסטוריברוק היתה קפואה יעני... והילדים בביס היו הולכים כל שנה לאותה כיתה? כי הם לא גדלו?
והנרי אכשהו גדל אבל רג'י לא הזדקנה..
 
כן הקללה קצת מטופשת

אבל הם רצו את הדמויות מהאגדות בעולם שלנו, כשכולם עדיין צעירים, וילד שנולד כאן וגדל בעיר המקוללת.

אין לי רעיון הרבה יותר טוב שיוביל להתחלה הזאת, אז שיהיה...
 

אביטל186

New member
מהמם? כשהנרי הוציא אותה משם

היא היתה נראית נורא.
וכשהיא התנגשה בהוק יעני, בכלל התפדחתי בשבילה איך היא היתה נראית.
אחכ עם הקוקו היא היתה נורמלית יותר.
 

Y. Welis

New member
היתה כזכור נבואה של חסרת-העיניים בעונה 3 על כך שסופו של רמפל

יבוא מידי נכדו, כך שיש לו סיבה.
&nbsp
אגב חסר לי האפקט שמשך את הלר לתוך הספר, יחד עם הנרי. נראה שהתקציב היה מועט... (ואם כבר הנרי החליט שהם יכנסו - למה לאיים על הלר ולא לעשות את זה מיד?).
&nbsp
אה, ושילגי הרעה - לא משכנעת... אבל גראני - כן...
 
לא חושב שזאת בעיית תקציב

זה בטח כדי להראות את זה מהעיניים של הנרי.

הוא נכנס לספר וחשב שהסופר נשאר מאחור, ואז הסופר הפתיע אותו.

הרעיון לפתוח דלת מהספר היה פתאומי, ניסיון של ילד נואש, בתקווה שזה יעבוד.
 
למעלה