כל מפת הקווים החדשה והשינויים בתל אביב

מצב
הנושא נעול.

Yuval I

New member
אפשר הפניה למקור ההודעה ?

ידיעה מרעישה - החל מה 16.8 זמן הנסיעה ממודיעין לתל אביב ....
מתקצר בכיוון ת"א בדקה שלמה. 27 דקות במקום 28 - מדהים !!!
בחזור, משום מה תמיד היה ארוך בשלוש דקות, נשאר ללא שינוי.
כך שההפרש בין הכיוונים יהיה ארבע דקות
אפשר הפניה למקור ההודעה ?
כדי להפיץ בין החברים במודיעין שנוסעים ברכבת
 

GLSRA

Active member
זה מאוד פשוט, תיכנס לאתר הרכבת - לו"ז

אפשר הפניה למקור ההודעה ?
כדי להפיץ בין החברים במודיעין שנוסעים ברכבת
זה מאוד פשוט, תיכנס לאתר הרכבת - לו"ז
אם תבקש לנסוע למשל ברכבת של 08:23 מפאתי מודיעין ב13 לאוגוסט, תוכל לעשות זאת כרגיל.
אך החל מה- 16 לאוגוסט, השעה של אותה רכבת היא דקה מאוחר יותר 08:24, אך שעת ההגעה לתחנות תל אביב ללא שינוי.
אתמול בערב זה כך היה, לא בדקתי שוב היום
 

ArsaWhat

New member
מתי הייטקיסט מראשל"צ יוכל לעלות עם חופשי חודשי לרכבת לב"ב

כל מפת הקווים החדשה והשינויים בתל אביב
הקווים החדשים מתחנת רכבת מרכז הם 20 -21 ולכל הכתבה הגדולה והמפורטת כולל עוד קווים חדשים חנה וסע .

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4680794,00.html
מתי הייטקיסט מראשל"צ יוכל לעלות עם חופשי חודשי לרכבת לב"ב
במקום להיסחב באוטובוסים איטיים במסלולים ארוכים כאורך הגלות שעומדים בפקקים עם רכבים פרטיים ומוניות, ומספיק שבעל פרייבט מחנה את האוטו שלו עקום, או שנהג מונית עוצר לקנות בורקס, כדי לחסום נתיב שלם והנוסע מרגיש כמו אידיוט. אז עולה קצת כסף לסבסד. חוסך עצבים וטרחה והמון כסף למשק, לדעתי שם צריכים להשקיע את הכסף במקום לדאוג לחניונים לבעלי הרכבים. שיסבלו יום יומיים ויבינו לבד שזה לא הגיוני ולא כלכלי להיכנס לגוש דן עם רכב.
 
כבר כמה שנים יש חופשי חודשי של הרכבת מכל תחנה לכל תחנה

מתי הייטקיסט מראשל"צ יוכל לעלות עם חופשי חודשי לרכבת לב"ב
במקום להיסחב באוטובוסים איטיים במסלולים ארוכים כאורך הגלות שעומדים בפקקים עם רכבים פרטיים ומוניות, ומספיק שבעל פרייבט מחנה את האוטו שלו עקום, או שנהג מונית עוצר לקנות בורקס, כדי לחסום נתיב שלם והנוסע מרגיש כמו אידיוט. אז עולה קצת כסף לסבסד. חוסך עצבים וטרחה והמון כסף למשק, לדעתי שם צריכים להשקיע את הכסף במקום לדאוג לחניונים לבעלי הרכבים. שיסבלו יום יומיים ויבינו לבד שזה לא הגיוני ולא כלכלי להיכנס לגוש דן עם רכב.
כבר כמה שנים יש חופשי חודשי של הרכבת מכל תחנה לכל תחנה
כיום זה נקרא גמיש 30 (תקף במשך 30 יום מכל תאריך ולאו דווקא בחודש קלנדרי).
מחיר כרטיס גמיש 30 לנסיעות בין ראשון לציון לבני ברק הוא 506 ש"ח.
מאז הרפורמה בגוש דן ופתיחת קו הרכבת באיילון דרום יש גם חופשי-חודשי משולב עם אוטובוסים בגוש-דן (באזור 1 המרכזי או מרחבי-בשלושת האזורים) בין כל התחנות בגוש-דן ובשרון הדרומי.
תקופתי 30 רכבת משולב עם אוטובוס בגוש דן
מחיר כרטיס גמיש 30 לנסיעה ברכבת בין ראשון לציון לבני ברק משולב עם אוטובוסים באזור המרכזי בגוש דן (כולל ראשון לציון ובני ברק) הוא 560.5 ש"ח.
 

orchilit

New member
כן, רק חבל שהמחיר *עדיין* לא אחיד עם האוטובוסים

כבר כמה שנים יש חופשי חודשי של הרכבת מכל תחנה לכל תחנה
כיום זה נקרא גמיש 30 (תקף במשך 30 יום מכל תאריך ולאו דווקא בחודש קלנדרי).
מחיר כרטיס גמיש 30 לנסיעות בין ראשון לציון לבני ברק הוא 506 ש"ח.
מאז הרפורמה בגוש דן ופתיחת קו הרכבת באיילון דרום יש גם חופשי-חודשי משולב עם אוטובוסים בגוש-דן (באזור 1 המרכזי או מרחבי-בשלושת האזורים) בין כל התחנות בגוש-דן ובשרון הדרומי.
תקופתי 30 רכבת משולב עם אוטובוס בגוש דן
מחיר כרטיס גמיש 30 לנסיעה ברכבת בין ראשון לציון לבני ברק משולב עם אוטובוסים באזור המרכזי בגוש דן (כולל ראשון לציון ובני ברק) הוא 560.5 ש"ח.
כן, רק חבל שהמחיר *עדיין* לא אחיד עם האוטובוסים
כך שאדם יוכל להחליף בינם לרכבת ללא כל עלות נוספת. קרי : חופשי חודשי/גמיש לרכבת גם יעלה 246 ש"ח באזור 1.
 
זה תקוע בגלל כל מיני התעקשויות של שר התחבורה, כמו למשל לתת

כן, רק חבל שהמחיר *עדיין* לא אחיד עם האוטובוסים
כך שאדם יוכל להחליף בינם לרכבת ללא כל עלות נוספת. קרי : חופשי חודשי/גמיש לרכבת גם יעלה 246 ש"ח באזור 1.
זה תקוע בגלל כל מיני התעקשויות של שר התחבורה, כמו למשל לתת
מתנות חצי מחיר לנוסעים בתחנות שדרות, נתיבות ואופקים.

אבל גם הגדירו את אזור 1 באופן רחב מדי, כך שלשילוב של הרכבת בתמחור אחיד עם האוטובוסים יש השלכות מעבר לתחומי אזור 1.
כך למשל אם מחיר נסיעה מתחנת הראשונים (שנמצאת בתוך תחום אזור1 בגלל שהיא בתוך השטח המוניציפלי של ראשון לציון) לכל התחנות האחרות הנמצאות בתוך תחומי אזור 1 יהיה 6.90 ש"ח, אז זה יצטרך להיות המחיר גם מתחנות באר יעקב, לוד, לוד גני אביב וכפר חב"ד לכל התחנות האחרות בתוך אזור 1 ואז גם תחנת נתב"ג תצטרך להיכלל באזור 1. ואם מחיר נסיעה ברכבת בין לוד לתל אביב יהיה 6.90 ש"ח, אז גם מחיר נסיעה באוטובוס יצטרך להיות כזה. כלומר גם לוד, באר יעקב וכפר חב"ד יצטרכו להיכלל באזור 1. ואז גם בית דגן, שוהם ורמלה יצטרכו להיכלל באזור 1. ואז גם תחנת רמלה תצטרך להיכלל באזור 1. והרי לא ייתכן שמחיר נסיעה ברכבת מהראשונים לרחובות יהיה יקר יותר ממחיר נסיעה ברכבת מהראשונים לסגולה, נכון? אז גם רחובות צריכה להיכלל באזור 1. חד גדיא, חד גדיא...

לכן, אם רוצים שילוב ריאלי של הרכבת בתמחור אחיד עם האוטובוסים, צריך גם להגדיר את אזור 1 ("המרכזי") הגדרה ריאלית.
 

בישגד

New member
לא תמיד חייבים ללכת עם הראש בקיר

זה תקוע בגלל כל מיני התעקשויות של שר התחבורה, כמו למשל לתת
מתנות חצי מחיר לנוסעים בתחנות שדרות, נתיבות ואופקים.

אבל גם הגדירו את אזור 1 באופן רחב מדי, כך שלשילוב של הרכבת בתמחור אחיד עם האוטובוסים יש השלכות מעבר לתחומי אזור 1.
כך למשל אם מחיר נסיעה מתחנת הראשונים (שנמצאת בתוך תחום אזור1 בגלל שהיא בתוך השטח המוניציפלי של ראשון לציון) לכל התחנות האחרות הנמצאות בתוך תחומי אזור 1 יהיה 6.90 ש"ח, אז זה יצטרך להיות המחיר גם מתחנות באר יעקב, לוד, לוד גני אביב וכפר חב"ד לכל התחנות האחרות בתוך אזור 1 ואז גם תחנת נתב"ג תצטרך להיכלל באזור 1. ואם מחיר נסיעה ברכבת בין לוד לתל אביב יהיה 6.90 ש"ח, אז גם מחיר נסיעה באוטובוס יצטרך להיות כזה. כלומר גם לוד, באר יעקב וכפר חב"ד יצטרכו להיכלל באזור 1. ואז גם בית דגן, שוהם ורמלה יצטרכו להיכלל באזור 1. ואז גם תחנת רמלה תצטרך להיכלל באזור 1. והרי לא ייתכן שמחיר נסיעה ברכבת מהראשונים לרחובות יהיה יקר יותר ממחיר נסיעה ברכבת מהראשונים לסגולה, נכון? אז גם רחובות צריכה להיכלל באזור 1. חד גדיא, חד גדיא...

לכן, אם רוצים שילוב ריאלי של הרכבת בתמחור אחיד עם האוטובוסים, צריך גם להגדיר את אזור 1 ("המרכזי") הגדרה ריאלית.
לא תמיד חייבים ללכת עם הראש בקיר
במקרה הזה אפשר פשוט להחליט שתחנת הרכבת נמצאת מחוץ לאזור. אין שום חובה שאזור יכלול את כל השטח המוניציפלי של רשות מקומית.
בדיוק כמו שכביש 5 הוא הגבול של אזור 1 למרות שכל הקטע בין מורשה לגלילות עמוק בתוך השטח של רמת השרון, ובכל זאת התחנה שחופפת בין האזורים היא הכפר הירוק ולא קרית שאול שהיא הקרובה ביותר ל"גבול".
כמדומני בקו 149 יש אבסורד דומה, כשנסיעה לכיוון תל אביב מתוך גלילות עולה יותר מאשר מהכפר הירוק בגלל שהתחנה נמצאת מצפון לכביש 5.
 
אני מסכים איתך שאין סיבה שאזור יכלול את כל השטח המוניציפלי

לא תמיד חייבים ללכת עם הראש בקיר
במקרה הזה אפשר פשוט להחליט שתחנת הרכבת נמצאת מחוץ לאזור. אין שום חובה שאזור יכלול את כל השטח המוניציפלי של רשות מקומית.
בדיוק כמו שכביש 5 הוא הגבול של אזור 1 למרות שכל הקטע בין מורשה לגלילות עמוק בתוך השטח של רמת השרון, ובכל זאת התחנה שחופפת בין האזורים היא הכפר הירוק ולא קרית שאול שהיא הקרובה ביותר ל"גבול".
כמדומני בקו 149 יש אבסורד דומה, כשנסיעה לכיוון תל אביב מתוך גלילות עולה יותר מאשר מהכפר הירוק בגלל שהתחנה נמצאת מצפון לכביש 5.
אני מסכים איתך שאין סיבה שאזור יכלול את כל השטח המוניציפלי
של רשות מקומית ולכן אני טוען שהגדרת אזור 1 רחבה מדי.
הכללת מזרח ראשון לציון באזור 1 גורמת לבעיות רבות שהיו נחסכות אם היו מגדירים את מזרח ראשון לציון כאזור 2X נוסף יחד עם בית דגן, באר יעקב, נס ציונה ורחובות ואת מערב ראשון לציון היו מגדירים בשני האזורים (גם 1 וגם האזור של מזרח ראשון לציון), כפי שנעשה לגבי פתח תקוה.
כך נסיעה עירונית באוטובוס בכל התחום המוניציפלי של ראשון לציון הייתה במחיר הזול, מבלי להשפיע על כל מערכת התעריפים בגוש דן.
הבעיה היא שכיום לאחר שכבר הוגדר כך זו בעיה פוליטית לתקן את זה.
 

בישגד

New member
יכול להיות, אבל אותה בעיה פוליטית עדיין לא נוגעת לרכבת

אני מסכים איתך שאין סיבה שאזור יכלול את כל השטח המוניציפלי
של רשות מקומית ולכן אני טוען שהגדרת אזור 1 רחבה מדי.
הכללת מזרח ראשון לציון באזור 1 גורמת לבעיות רבות שהיו נחסכות אם היו מגדירים את מזרח ראשון לציון כאזור 2X נוסף יחד עם בית דגן, באר יעקב, נס ציונה ורחובות ואת מערב ראשון לציון היו מגדירים בשני האזורים (גם 1 וגם האזור של מזרח ראשון לציון), כפי שנעשה לגבי פתח תקוה.
כך נסיעה עירונית באוטובוס בכל התחום המוניציפלי של ראשון לציון הייתה במחיר הזול, מבלי להשפיע על כל מערכת התעריפים בגוש דן.
הבעיה היא שכיום לאחר שכבר הוגדר כך זו בעיה פוליטית לתקן את זה.
יכול להיות, אבל אותה בעיה פוליטית עדיין לא נוגעת לרכבת
בכל מקרה ולכן במקרה הזה עדיין הרבה יותר קל לשנות. אפרופו בעיות, כמו שכבר נכתב לא אחת בפורום, ישנה הקטסטרופה של התעריף המופקע מצפון תל אביב לרמת השרון והרצליה פיתוח, ושום פתרון לא נראה באופק.
 
היא כן נוגעת לרכבת כי אנו עוסקים בהשוואת תעריפים בין הרכבת

יכול להיות, אבל אותה בעיה פוליטית עדיין לא נוגעת לרכבת
בכל מקרה ולכן במקרה הזה עדיין הרבה יותר קל לשנות. אפרופו בעיות, כמו שכבר נכתב לא אחת בפורום, ישנה הקטסטרופה של התעריף המופקע מצפון תל אביב לרמת השרון והרצליה פיתוח, ושום פתרון לא נראה באופק.
היא כן נוגעת לרכבת כי אנו עוסקים בהשוואת תעריפים בין הרכבת
לאוטובוסים.
השוואת תעריפים לא רלוונטית רק לאזור 1. היא רלוונטית גם ללוד, רמלה, באר יעקב, כפר חב"ד וכו'.
כשעוסקים בהשואת תעריפים ובתמחור אחיד צריך להסתכל על התמונה הגדולה.
 

בישגד

New member
לא דיברתי על האחדת תעריפים באופן כללי, אלא על ה"בעיה" שהזכרת

היא כן נוגעת לרכבת כי אנו עוסקים בהשוואת תעריפים בין הרכבת
לאוטובוסים.
השוואת תעריפים לא רלוונטית רק לאזור 1. היא רלוונטית גם ללוד, רמלה, באר יעקב, כפר חב"ד וכו'.
כשעוסקים בהשואת תעריפים ובתמחור אחיד צריך להסתכל על התמונה הגדולה.
לא דיברתי על האחדת תעריפים באופן כללי, אלא על ה"בעיה" שהזכרת
באופן ספציפי. איך אותה "בעיה פוליטית" (שעכשיו כבר אי אפשר להחזיר את הגלגל) נוגעת לרכבת? לרכבת עדיין לא נתנו את ה"מתנה" שלטענתך נתנו למזרח ראשל"צ.
 
כי אם יאחדו את תעריפי הרכבת מתחנות ראשון לציון עם תעריפי

לא דיברתי על האחדת תעריפים באופן כללי, אלא על ה"בעיה" שהזכרת
באופן ספציפי. איך אותה "בעיה פוליטית" (שעכשיו כבר אי אפשר להחזיר את הגלגל) נוגעת לרכבת? לרכבת עדיין לא נתנו את ה"מתנה" שלטענתך נתנו למזרח ראשל"צ.
כי אם יאחדו את תעריפי הרכבת מתחנות ראשון לציון עם תעריפי
האוטובוס, כלומר מחיר נסיעה ברכבת בין ראשון לציון הראשונים לתל אביב יהיה כ-7 ש"ח, יהיו חייבים לתמחר בהתאם גם את מחירי הנסיעה ברכבת בין תחנות באר יעקב, לוד, לוד גני אביב וכפר חב"ד לבין תל אביב. אחרת תהיה אפליה שרירותית שלא תעבור את בג"צ. ואם ישנו את התמחור גם בתחנות הללו אז חוזרים לעניין איחוד התעריפים והפעם מכיוון תעריפי האוטובוסים שיהיו גבוהים מדי.
יש כאן השפעה מעגלית שאפשר לצאת ממנה רק על ידי הגדרה מחדש של אזור 1.
 

בישגד

New member
האחדת התעריפים בכל הארץ בכל מקרה לא הולכת לקרות מחר בבוקר

כי אם יאחדו את תעריפי הרכבת מתחנות ראשון לציון עם תעריפי
האוטובוס, כלומר מחיר נסיעה ברכבת בין ראשון לציון הראשונים לתל אביב יהיה כ-7 ש"ח, יהיו חייבים לתמחר בהתאם גם את מחירי הנסיעה ברכבת בין תחנות באר יעקב, לוד, לוד גני אביב וכפר חב"ד לבין תל אביב. אחרת תהיה אפליה שרירותית שלא תעבור את בג"צ. ואם ישנו את התמחור גם בתחנות הללו אז חוזרים לעניין איחוד התעריפים והפעם מכיוון תעריפי האוטובוסים שיהיו גבוהים מדי.
יש כאן השפעה מעגלית שאפשר לצאת ממנה רק על ידי הגדרה מחדש של אזור 1.
האחדת התעריפים בכל הארץ בכל מקרה לא הולכת לקרות מחר בבוקר
שכחתי לציין שהכוונה העיקרית שלי היתה איך כרגע אפשר לכלול לפחות חלק מראשל"צ (=הקו המערבי) והרכבת באזור הרפורמה בגוש דן בכלל, ולא איך לפתור את כל הבעיות של האחדת תעריפים בארץ. מה גם שבתחנת משה דיין משתמשים למעלה מפי 2 נוסעים מאשר בתחנת הראשונים, והכללת הקו באזור 1 חשובה גם לנוסעים בבת-ים וחולון.
העלת את הטיעון שבגלל שתחנת הראשונים נמצאת בראשל"צ זה מה שתוקע את האחדת התעריפים (במקרה של ראשל"צ גם בקו המערבי). אז הצעתי פתרון פשוט שלפחות בינתיים מאפשר לכלול את הרכבת באזור רפורמת גוש דן בהקדם האפשרי בלי לפתוח את תיבת הפנדורה של לוד, גני אביב, כפר חב"ד ובאר יעקב.
 
זה אפשרי כצעד ביניים, אבל גם צעד כזה יעורר התנגדויות

האחדת התעריפים בכל הארץ בכל מקרה לא הולכת לקרות מחר בבוקר
שכחתי לציין שהכוונה העיקרית שלי היתה איך כרגע אפשר לכלול לפחות חלק מראשל"צ (=הקו המערבי) והרכבת באזור הרפורמה בגוש דן בכלל, ולא איך לפתור את כל הבעיות של האחדת תעריפים בארץ. מה גם שבתחנת משה דיין משתמשים למעלה מפי 2 נוסעים מאשר בתחנת הראשונים, והכללת הקו באזור 1 חשובה גם לנוסעים בבת-ים וחולון.
העלת את הטיעון שבגלל שתחנת הראשונים נמצאת בראשל"צ זה מה שתוקע את האחדת התעריפים (במקרה של ראשל"צ גם בקו המערבי). אז הצעתי פתרון פשוט שלפחות בינתיים מאפשר לכלול את הרכבת באזור רפורמת גוש דן בהקדם האפשרי בלי לפתוח את תיבת הפנדורה של לוד, גני אביב, כפר חב"ד ובאר יעקב.
זה אפשרי כצעד ביניים, אבל גם צעד כזה יעורר התנגדויות
ויפתח בעיות חדשות ללא טיפול יותר מערכתי, מעבר לבעיית תחנת הראשונים.
למשל: כאשר מחיר נסיעה מתחנת משה דיין לתל אביב יעלה כ-7 ש"ח ומחיר נסיעה מיבנה מערב לתל אביב יעלה 17 ש"ח, אל תצפה שאנשים ישבו בשקט.
הביצוע בפועל של תוכנית איחוד התעריפים יכול להיות בשלבים, אבל התכנון והגדרת המערכת כולה תוך התחשבות בכל ההיבטים צריכים לקרות במהלך אחד.
אחרת תמיד יהיה מדובר במערכת טלאים עם עיוותים לא מוצדקים כפי שקיימים היום.
טיפול לא מערכתי שיתקן עיוות אחד, ייצור 3 עיוותים חדשים.
 

בישגד

New member
זאת לא סיבה לא לעשות את זה מיד, אף פעם אי אפשר לרצות את כולם

זה אפשרי כצעד ביניים, אבל גם צעד כזה יעורר התנגדויות
ויפתח בעיות חדשות ללא טיפול יותר מערכתי, מעבר לבעיית תחנת הראשונים.
למשל: כאשר מחיר נסיעה מתחנת משה דיין לתל אביב יעלה כ-7 ש"ח ומחיר נסיעה מיבנה מערב לתל אביב יעלה 17 ש"ח, אל תצפה שאנשים ישבו בשקט.
הביצוע בפועל של תוכנית איחוד התעריפים יכול להיות בשלבים, אבל התכנון והגדרת המערכת כולה תוך התחשבות בכל ההיבטים צריכים לקרות במהלך אחד.
אחרת תמיד יהיה מדובר במערכת טלאים עם עיוותים לא מוצדקים כפי שקיימים היום.
טיפול לא מערכתי שיתקן עיוות אחד, ייצור 3 עיוותים חדשים.
זאת לא סיבה לא לעשות את זה מיד, אף פעם אי אפשר לרצות את כולם
קודם כל, כיום הבעיה שהרכבת לא כלולה באזור הרפורמה היא אולי "עיוות אחד", אבל עיוות ענקי והרבה יותר משמעותי שמשפיע על כמות גדולה מאוד של נוסעים, יותר מכמה תושבים ביבנה ועוד כמה מקומות.
למשל גם כיום נסיעה מרחובות לראשל"צ באגד עולה 9.60₪, כשבאזור הרפורמה אפשר לנסוע מרחקים הרבה יותר גדולים ב6.90₪, והשמיים לא נפלו.
 
ההגדרה מה יותר משמעותי, מה יותר חשוב ומה יותר דחוף

זאת לא סיבה לא לעשות את זה מיד, אף פעם אי אפשר לרצות את כולם
קודם כל, כיום הבעיה שהרכבת לא כלולה באזור הרפורמה היא אולי "עיוות אחד", אבל עיוות ענקי והרבה יותר משמעותי שמשפיע על כמות גדולה מאוד של נוסעים, יותר מכמה תושבים ביבנה ועוד כמה מקומות.
למשל גם כיום נסיעה מרחובות לראשל"צ באגד עולה 9.60₪, כשבאזור הרפורמה אפשר לנסוע מרחקים הרבה יותר גדולים ב6.90₪, והשמיים לא נפלו.
ההגדרה מה יותר משמעותי, מה יותר חשוב ומה יותר דחוף
היא סובייקטיבית בעיני המתבונן.
לך חשוב יותר דבר אחד ולתושבי לוד, רמלה, רחובות, ועוד חשוב יותר דבר אחר.
וכשעושים צעדים כאלה צריך גם לחשוב על ההשפעה המיידית שלהם על דפוסי הנסיעה.
אם כדאיות הנסיעה ברכבת מיבנה מערב לא תהיה סבירה ביחס לכדאיות הנסיעה ממשה דיין יהיו לכך השלכות על דפוסי נסיעה.
הרי לא מעט מהנוסעים בתחנת יבנה מערב מגיעים אליה ברכב ולא רק מתוך יבנה. מה יקרה כשהם יעשו שיקול שכדאי להם יותר לנסוע עם הרכב עד תחנת משה דיין שכידוע אינה משופעת במקומות חניה רבים?
 

benshap2

New member
אתה צודק, ואני חייב להוסיף משהו

ההגדרה מה יותר משמעותי, מה יותר חשוב ומה יותר דחוף
היא סובייקטיבית בעיני המתבונן.
לך חשוב יותר דבר אחד ולתושבי לוד, רמלה, רחובות, ועוד חשוב יותר דבר אחר.
וכשעושים צעדים כאלה צריך גם לחשוב על ההשפעה המיידית שלהם על דפוסי הנסיעה.
אם כדאיות הנסיעה ברכבת מיבנה מערב לא תהיה סבירה ביחס לכדאיות הנסיעה ממשה דיין יהיו לכך השלכות על דפוסי נסיעה.
הרי לא מעט מהנוסעים בתחנת יבנה מערב מגיעים אליה ברכב ולא רק מתוך יבנה. מה יקרה כשהם יעשו שיקול שכדאי להם יותר לנסוע עם הרכב עד תחנת משה דיין שכידוע אינה משופעת במקומות חניה רבים?
אתה צודק, ואני חייב להוסיף משהו
בהרבה מאוד מקומות בעולם, נסיעה ברכבת הינה יקרה יותר מאשר נסיעה מקבילה באוטובוסים.
גם במקומות בהם יש האחדת תעריפים, היא פעמים רבות לא חלה על רכבות פרבריות אלא רק על רכבות בקווי המטרו, שהינן כהגדרה מאספות יותר מהרכבות הפרבריות, קרי נותנות שירות הדומה יותר במהותו לשירות האוטובוסי.

דוגמאות לעניין זה:
בלונדון הטיוב יקר יותר מהאוטובוסים,
בניו יורק נסיעה ברכבות של לונג איילנד בקווים המקבילים לקווי מטרו עולה יותר מאשר נסיעה במטרו (ובמקרה זה, בניגוד ללונדון, אף אינה כלולה במסגרת כרטיסי החופשי יומי\חודשי וכו'...).

לדעתי אין פסול בשוני בין מחירי הרכבת למחירי האוטובוסים, מה שכן חשוב זה שהשוני לא יהיה עד כדי כך מהותי (לרמה של 200-300%...).
כמו כן, מומלץ מאוד שהכרטיס החופשי-חודשי המשולב של הרכבת יכלול את כל חברות האוטובוסים הפועלות בתחנות הקצה הכלולות בכרטיס שנרכש, כך שלקוח לא יצטרך לרכוש בנפרד כרטיס לאוטובוס בכל אחת מתחנות הקצה של הרכבת, או לחלופין יוכל להשתמש רק בחלק מהחברות נותנות השירות בתחנות אלה.
 

בישגד

New member
יופי, אם ככה אז יש לחשמל את הקו לדימונה לפני המהיר לירושלים

ההגדרה מה יותר משמעותי, מה יותר חשוב ומה יותר דחוף
היא סובייקטיבית בעיני המתבונן.
לך חשוב יותר דבר אחד ולתושבי לוד, רמלה, רחובות, ועוד חשוב יותר דבר אחר.
וכשעושים צעדים כאלה צריך גם לחשוב על ההשפעה המיידית שלהם על דפוסי הנסיעה.
אם כדאיות הנסיעה ברכבת מיבנה מערב לא תהיה סבירה ביחס לכדאיות הנסיעה ממשה דיין יהיו לכך השלכות על דפוסי נסיעה.
הרי לא מעט מהנוסעים בתחנת יבנה מערב מגיעים אליה ברכב ולא רק מתוך יבנה. מה יקרה כשהם יעשו שיקול שכדאי להם יותר לנסוע עם הרכב עד תחנת משה דיין שכידוע אינה משופעת במקומות חניה רבים?
יופי, אם ככה אז יש לחשמל את הקו לדימונה לפני המהיר לירושלים
 

olli3

New member
מנהל
ולכן, מה שיקרה בסוף הוא העלאת תעריפים לאיזור 1.

זה אפשרי כצעד ביניים, אבל גם צעד כזה יעורר התנגדויות
ויפתח בעיות חדשות ללא טיפול יותר מערכתי, מעבר לבעיית תחנת הראשונים.
למשל: כאשר מחיר נסיעה מתחנת משה דיין לתל אביב יעלה כ-7 ש"ח ומחיר נסיעה מיבנה מערב לתל אביב יעלה 17 ש"ח, אל תצפה שאנשים ישבו בשקט.
הביצוע בפועל של תוכנית איחוד התעריפים יכול להיות בשלבים, אבל התכנון והגדרת המערכת כולה תוך התחשבות בכל ההיבטים צריכים לקרות במהלך אחד.
אחרת תמיד יהיה מדובר במערכת טלאים עם עיוותים לא מוצדקים כפי שקיימים היום.
טיפול לא מערכתי שיתקן עיוות אחד, ייצור 3 עיוותים חדשים.
ולכן, מה שיקרה בסוף הוא העלאת תעריפים לאיזור 1.
זה דיי טבעי ודיי פשוט. הורידו דרסטית את עלויות הנסיעה בין ראשון לת"א בין פתח תקווה לת"א ובין ערים שונות לערים אחרות (היו גם כמה מקרים בהם התעריף עלה כמובן, אבל באופן יחסי מדובר במיעוט). ונשארנו עם עיוותים שונים, כך למלש נסיעה בקו 274 מרמת אביב לרחובות עולה יותר מאשר נסיעה מבבלי או רכבת מרכז לרחובות. למה? כי כל מה שמעבר לירקון עולה יותר (שריד למפעם). ואז גם נסיעה מרמת אביב לראשון לציון עלתה יותר מנסיעה מבבלי או רכבת מרכז לראשון.
&nbsp
בסופו של דבר, אין ממש מניעה מכך שהכנסת הרכבת להסדר של איזור 1, תגרור העלאת מחיר באיזור 1. גם ככה מדברים על האחדת לוד ורמלה לאיזור 1, שאישית אני חושב שזה צעד לא חכם במיוחד. זה גם ידפוק את תושבי רמלה ולוד שמבצעים נסיעות עירוניות בערים אלו. לטעמי צריכה להיות טבעת נוספת ללוד ורמלה כמו שיש טבעת לאיזור השרון ולראש העין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה