לו"ז "מהפכה" - רכבות חוזרות

מצב
הנושא נעול.

Ofekalef1

New member
רק שנסיעה מלהבים לב"ש צפון אורכת

השאלה שלך היא בעצם האם יש צורך בתחנת רמלה
אם מדינת ישראל החליטה להשקיע כל כך הרבה כסף בתחנה מחודשת לרמלה (שלהזכירך הייתה זכורה במשך יותר משנה לצורך כך), אז כנראה שתחנת לוד אינה מספיקה וכן - יש צורך בשירות רכבתי הולם לתחנת רמלה.
אם אתה מדבר על תודעה, אז גם מבחינת רמלה יש משמעות תודעתית חשובה להכפלת מספר הרכבות בשעה. רמלה היא חלק בלתי נפרד ממטרופולין גוש דן והיא עיר שגודלה כגודלה של לוד, אז האם לא מגיעה לה תחנת רכבת משלה בתוך העיר עם שירות ראוי למרכז המטרופולין?
הכפלת מספר הרכבות מאחת לשתיים תקרב את רמת השירות לעיר רמלה לשירות פרברי ראוי ותהפוך את הרכבת, בעיקר בשעות העומס, לאלטרנטיבה ראויה עבור תושבי רמלה לעומת שירות האוטובוסים.
שירות אוטובוסים לתחנת לוד ולהמשיך משם אינו שירות פרברי ראוי.
אם כבר אז שייבשו את תחנת להבים-רהט ויעשו משם הסעות אוטובוסיות לתחנות באר שבע וקרית גת. לתחנת רמלה ודאי מגיע שירות רכבתי ראוי יותר מלתחנת השומקום התקועה בקו באר שבע תל אביב.
רק שנסיעה מלהבים לב"ש צפון אורכת
במקרה הטוב יותר מ-15 שעה, ולרוב המצב ביציאה מלהבים לא מאפשר נסיעה בזמן סביר.
 
ומה המצב ביציאות ברמלה?

רק שנסיעה מלהבים לב"ש צפון אורכת
במקרה הטוב יותר מ-15 שעה, ולרוב המצב ביציאה מלהבים לא מאפשר נסיעה בזמן סביר.
ומה המצב ביציאות ברמלה?
הוא מאפשר נסיעה בזמן סביר?
ברמלה, הרכבות הן אחד הגורמים לכך שמאוד קשה לצאת ממנה בשעות העומס, כי הרכבות (כולל הרכבות מבאר שבע) חוסמות את היציאות ולא מאפשרות יציאה מהעיר בזמן סביר.
מה דעתך על כך?
מה תאמר למשל אם רמלה תפעל לעצור את מעבר כל הרכבות בעיר עד אשר ישחררו אותה מאותן חסימות רכבתיות על ידי הפרדות מפלסיות (ואז לבאר שבעים לא תהיה רכבת כלל)?
אתה רוצה שהרמלאים גם יסבלו ממעבר הרכבות בעירן וגם לא ייהנו מהרכבות...
אז אם לא צריך את תחנת רמלה, בא נעצור את כל הרכבות מבית שמש, ירושלים ובאר שבע, עד אשר יוציאו לחלוטין את המסילה מתוך העיר רמלה.
אם אין תחנת רכבת ברמלה, אין שום סיבה שהמסילה תחצה את העיר.
 

Ofekalef1

New member
דרך אגב

השאלה שלך היא בעצם האם יש צורך בתחנת רמלה
אם מדינת ישראל החליטה להשקיע כל כך הרבה כסף בתחנה מחודשת לרמלה (שלהזכירך הייתה זכורה במשך יותר משנה לצורך כך), אז כנראה שתחנת לוד אינה מספיקה וכן - יש צורך בשירות רכבתי הולם לתחנת רמלה.
אם אתה מדבר על תודעה, אז גם מבחינת רמלה יש משמעות תודעתית חשובה להכפלת מספר הרכבות בשעה. רמלה היא חלק בלתי נפרד ממטרופולין גוש דן והיא עיר שגודלה כגודלה של לוד, אז האם לא מגיעה לה תחנת רכבת משלה בתוך העיר עם שירות ראוי למרכז המטרופולין?
הכפלת מספר הרכבות מאחת לשתיים תקרב את רמת השירות לעיר רמלה לשירות פרברי ראוי ותהפוך את הרכבת, בעיקר בשעות העומס, לאלטרנטיבה ראויה עבור תושבי רמלה לעומת שירות האוטובוסים.
שירות אוטובוסים לתחנת לוד ולהמשיך משם אינו שירות פרברי ראוי.
אם כבר אז שייבשו את תחנת להבים-רהט ויעשו משם הסעות אוטובוסיות לתחנות באר שבע וקרית גת. לתחנת רמלה ודאי מגיע שירות רכבתי ראוי יותר מלתחנת השומקום התקועה בקו באר שבע תל אביב.
דרך אגב
גם בתחנת דימונה השקיעו כסף רב מאוד, האם זה אומר ששירות האוטובוסים בין ב"ש לדימונה לא מספיק?
זו כמובן דוגמה קיצונית, אך היא מבהירה שהעובדה שחשבו שיש צורך לחדש את התחנה, לא מעידה בהכרח על כך שיש צורך בכך.
 
לגבי דימונה, רק בימים האחרונים פורסם על

דרך אגב
גם בתחנת דימונה השקיעו כסף רב מאוד, האם זה אומר ששירות האוטובוסים בין ב"ש לדימונה לא מספיק?
זו כמובן דוגמה קיצונית, אך היא מבהירה שהעובדה שחשבו שיש צורך לחדש את התחנה, לא מעידה בהכרח על כך שיש צורך בכך.
לגבי דימונה, רק בימים האחרונים פורסם על
תוכניות להקים תחנה חדשה במרכז תחבורתי במיקום טוב יותר, כך שכנראה גם היום לא חושבים שאין צורך ברכבת בדימונה.

דבר אחד בטוח - הצורך או אי הצורך בתחנה ברמלה לא קשור לנוחיות הנוסעים מבאר שבע.
יש צורך בתחנת רכבת ברמלה, בדיוק כפי שיש צורך בשתי תחנות רכבת בכפר סבא - הוד השרון, בתחנה בראש העין, בשתי תחנות בפתח תקוה, בתחנה בבני ברק, בשתי תחנות בנתניה, בתחנה בהרצליה, בשתי תחנות בחולון, בשתי תחנות בבת ים, בשתי תחנות בראשון לציון, בשתי תחנות בלוד, בתחנה בבית שמש, בתחנה בבאר יעקב, בתחנה רחובות, בשתי תחנות ביבנה, בתחנה באשדוד, בשתי תחנות במודיעין, בתחנה בקרית מוצקין ובתחנה בקרית חיים, והרבה הרבה יותר מהצורך בתחנה בכפר חב"ד, בלהבים-רהט, בעתלית וגם בשדרות.
גם בדיוק כפי שיש צורך בשתי התחנות המתוכננות ברעננה.

ומה שהכי מרגיז שהשאלה הזו שלך על תחנת רמלה עולה אך ורק בגלל נושא אחד בלבד: עוד שתי דקות נסיעה בחלק מהרכבות מבאר שבע.

זה בסדר לדרוש את שיפור שירות הרכבת לבאר שבעים, אבל להגיע מכך למסקנה שאין צורך בתחנת רכבת ברמלה זו ראייה מאוד אגוצנטרית.
לרמלה מגיעה תחנת רכבת שתספק לעיר שירות רכבתי פרברי בגוש דן וחיבור לרשת הרכבות הארצית בדיוק כמו לכל עיר אחרת בסדר הגודל שלה בגוש דן בפרט ובישראל בכלל.
 

Ofekalef1

New member
האמת היא

לגבי דימונה, רק בימים האחרונים פורסם על
תוכניות להקים תחנה חדשה במרכז תחבורתי במיקום טוב יותר, כך שכנראה גם היום לא חושבים שאין צורך ברכבת בדימונה.

דבר אחד בטוח - הצורך או אי הצורך בתחנה ברמלה לא קשור לנוחיות הנוסעים מבאר שבע.
יש צורך בתחנת רכבת ברמלה, בדיוק כפי שיש צורך בשתי תחנות רכבת בכפר סבא - הוד השרון, בתחנה בראש העין, בשתי תחנות בפתח תקוה, בתחנה בבני ברק, בשתי תחנות בנתניה, בתחנה בהרצליה, בשתי תחנות בחולון, בשתי תחנות בבת ים, בשתי תחנות בראשון לציון, בשתי תחנות בלוד, בתחנה בבית שמש, בתחנה בבאר יעקב, בתחנה רחובות, בשתי תחנות ביבנה, בתחנה באשדוד, בשתי תחנות במודיעין, בתחנה בקרית מוצקין ובתחנה בקרית חיים, והרבה הרבה יותר מהצורך בתחנה בכפר חב"ד, בלהבים-רהט, בעתלית וגם בשדרות.
גם בדיוק כפי שיש צורך בשתי התחנות המתוכננות ברעננה.

ומה שהכי מרגיז שהשאלה הזו שלך על תחנת רמלה עולה אך ורק בגלל נושא אחד בלבד: עוד שתי דקות נסיעה בחלק מהרכבות מבאר שבע.

זה בסדר לדרוש את שיפור שירות הרכבת לבאר שבעים, אבל להגיע מכך למסקנה שאין צורך בתחנת רכבת ברמלה זו ראייה מאוד אגוצנטרית.
לרמלה מגיעה תחנת רכבת שתספק לעיר שירות רכבתי פרברי בגוש דן וחיבור לרשת הרכבות הארצית בדיוק כמו לכל עיר אחרת בסדר הגודל שלה בגוש דן בפרט ובישראל בכלל.
האמת היא
שבהחלט לא מפריעה לי תוספת של שתי דקות לנסיעה בין ב"ש לת"א עם עצירה ברמלה. גם לא אמרתי שאין צורך בתחנת רכבת ברמלה. אמרתי שאם ניתן לחסוך עצירה לרכבת שהיא גם ככה לא ממש מהירה על חשבון תוספת של כמה דקות למעבר בין רמלה ללוד, אז אולי זה מה שצריך לעשות. ואולי לא, כי אני לא מכיר מספיק טוב את האזור, וייתכן שאתה צודק, ויש חשיבות עצומה להכפלת מספר הרכבות בתחנת רמלה.
יכול באמת להיות שה(כעס/תחושה אחרת שאני לא מצליח לכנות בשם) שלי נובע דווקא מהגידול הרב בזמן הנסיעה כשהציפייה הייתה דווקא לפיחות, גם אם אין לזה קשר לתוספת העצירה ברמלה, וגם אם זה לא היה צריך להיות ככה.
 

נוסע23

New member
גם בקו חיפה-ת"א אפשר לעשות שיקולים כאלה

אפשר לעשות שאטל בין רמלה לוד, אפשר גם לסגור
את תחנת רמלה ולקרוא לתחנת לוד תחנת רמלוד. השאלה האם זה נכון.
בקטע המסילה ברמלה ובלוד הרכבת ממילא מאיטה, כך שהעצירה ברמלה לא אמורה להוסיף 5 דקות, אלא מקסימום שתי דקות.
ושוב אחזור על השאלה: האם עדיף לחסוך לתושבי באר שבע שתי דקות ולהשאיר את מספר הרכבות מרמלה אחת בשעה במקום שתיים?
האם שתי דקות של תושב באר שבע שוות יותר מהכפלת מספר הרכבות בין רמלה לתל אביב?
תושב באר שבע יסבור אולי שכן. תושב רמלה יסבור להיפך.
גם בקו חיפה-ת"א אפשר לעשות שיקולים כאלה
עובדה שבסופו של דבר, ברכבות מחיפה לתל אביב יש לכל היותר שתי עצירות (בניימינה ועתלית), ויש רכבות ישירות אם עם עצירה רק בבניימינה.

כל זה למרות שאני בטוח שאפשר למצוא סיבות טובות מאד להוסיף עצירה בדרך בנתניה, חדרה או הרצליה - הרי ודאי יש נוסעים שצריכים להגיע מחיפה לנתניה, אז מדוע הם צריכים לבזבז זמן ולהחליף בבניימינה? האם באמת היה נורא ואיום אם היו מוסיפים עצירה בנתניה? זה רק עוד 3-4 דקות, וזה יעזור להרבה אנשים. אבל ברור שאם היו מתחילים לחשוב כך ומוסיפים עוד ועוד עצירות, אז השירות הטוב שיש בין תל אביב לחיפה היה הופך לשירות גרוע.

העובדה היא שבכל פעם שיש ראש עיר שמפעיל לחץ פוליטי (קריית גת, רמלה), מוסיפים עצירה בקו תל אביב - באר שבע ופוגעים במרבית הנוסעים.

השאלה אם יש עצירה דווקא ברמלה היא משנית. לא במיוחד אכפת לי אם יש עצירה ברמלה, בלוד, בקריית גת, בלהבים או בכל תחנה אחרת בדרך. הבעיה היא שעוצרים בכולן, וזה נהיה מוגזם. צריך להפעיל שיקול דעת ולהחליט גם איפה לא לעצור.

זמן נסיעה של למעלה משעה בין תל אביב ובאר שבע הוא זמן מוגזם - מדובר רק בכ-100 ק"מ.
 
כבר כתבתי שבמצב היום בין באר שבע ללוד

גם בקו חיפה-ת"א אפשר לעשות שיקולים כאלה
עובדה שבסופו של דבר, ברכבות מחיפה לתל אביב יש לכל היותר שתי עצירות (בניימינה ועתלית), ויש רכבות ישירות אם עם עצירה רק בבניימינה.

כל זה למרות שאני בטוח שאפשר למצוא סיבות טובות מאד להוסיף עצירה בדרך בנתניה, חדרה או הרצליה - הרי ודאי יש נוסעים שצריכים להגיע מחיפה לנתניה, אז מדוע הם צריכים לבזבז זמן ולהחליף בבניימינה? האם באמת היה נורא ואיום אם היו מוסיפים עצירה בנתניה? זה רק עוד 3-4 דקות, וזה יעזור להרבה אנשים. אבל ברור שאם היו מתחילים לחשוב כך ומוסיפים עוד ועוד עצירות, אז השירות הטוב שיש בין תל אביב לחיפה היה הופך לשירות גרוע.

העובדה היא שבכל פעם שיש ראש עיר שמפעיל לחץ פוליטי (קריית גת, רמלה), מוסיפים עצירה בקו תל אביב - באר שבע ופוגעים במרבית הנוסעים.

השאלה אם יש עצירה דווקא ברמלה היא משנית. לא במיוחד אכפת לי אם יש עצירה ברמלה, בלוד, בקריית גת, בלהבים או בכל תחנה אחרת בדרך. הבעיה היא שעוצרים בכולן, וזה נהיה מוגזם. צריך להפעיל שיקול דעת ולהחליט גם איפה לא לעצור.

זמן נסיעה של למעלה משעה בין תל אביב ובאר שבע הוא זמן מוגזם - מדובר רק בכ-100 ק"מ.
כבר כתבתי שבמצב היום בין באר שבע ללוד
אין מאסה של תחנות ונוסעים שמצדיקה את הפרדת השירותים הבינעירוני והפרברי.
במסילת החוף לעומת זאת יש הצדקה להפרדה כזו.
כאשר במסילת באר שבע - לוד תהיה מאסה כזו תהיה גם במסילה הזו הפרדה.
בינתיים צריך למצוא את שיווי המשקל בין מתן שני השירותים ורכבת אחת בשעה בין רמלה, שהיא חלק בלתי נפרד ממטרופולין גוש דן, לבין תל אביב מרכז המטרופולין, רק כדי שלתושבי באר שבע ייחסכו שתי דקות, זה לא ממש שיקול מאוזן.
 

נוסע23

New member
בשביל שתהיה מאסת נוסעים צריך שירות טוב

כבר כתבתי שבמצב היום בין באר שבע ללוד
אין מאסה של תחנות ונוסעים שמצדיקה את הפרדת השירותים הבינעירוני והפרברי.
במסילת החוף לעומת זאת יש הצדקה להפרדה כזו.
כאשר במסילת באר שבע - לוד תהיה מאסה כזו תהיה גם במסילה הזו הפרדה.
בינתיים צריך למצוא את שיווי המשקל בין מתן שני השירותים ורכבת אחת בשעה בין רמלה, שהיא חלק בלתי נפרד ממטרופולין גוש דן, לבין תל אביב מרכז המטרופולין, רק כדי שלתושבי באר שבע ייחסכו שתי דקות, זה לא ממש שיקול מאוזן.
בשביל שתהיה מאסת נוסעים צריך שירות טוב
קו רכבת נפרד שיסע בין תחנות רמלה ללוד (או אולי רמלה-לוד-נתב"ג) יתן לתושבי רמלה שירות טוב מאד, מאחר שאפשר בלוד בקלות להחליף לרכבת אחרת לתל אביב או כל מקום אחר, וזאת בלי לפגוע בנוסעים בקו הארוך.

כפי שתושב חדרה שמעוניין לנסוע לחיפה צריך להחליף בבניימינה, אני לא רואה למה כל כך נורא שמי שנוסע בין רמלה לתל אביב יחליף רכבת, בהנחה שההחלפה תהיה מתוזמנת בצורה טובה ולא תצריך המתנה ממושכת.
 

easylivin

New member
רכבות פורשות ב-PDF (תיקון טעות)

לו"ז "מהפכה" - רכבות חוזרות
לילה צח!
מצ"ב לו"ז הרכבת שיופעל מיום 22.3. הלו"ז נושא ברכבת את התואר המכביד "מהפכה", אך דומני שלאחר דיון ממצה שנערך בפורום, התחושה היא בעיקר של מהפכה על אש קטנה. הנכם מוזמנים להעיר את הערותיכם והארותיכם.
רכבות פורשות ב-PDF (תיקון טעות)
 

easylivin

New member
רכבות חוזרות ב-PDF (תיקון טעות)

לו"ז "מהפכה" - רכבות חוזרות
לילה צח!
מצ"ב לו"ז הרכבת שיופעל מיום 22.3. הלו"ז נושא ברכבת את התואר המכביד "מהפכה", אך דומני שלאחר דיון ממצה שנערך בפורום, התחושה היא בעיקר של מהפכה על אש קטנה. הנכם מוזמנים להעיר את הערותיכם והארותיכם.
רכבות חוזרות ב-PDF (תיקון טעות)
 

jarondl

New member
נסתם חור הערב המאוחר מבאר שבע לתל אביב

לו"ז "מהפכה" - רכבות חוזרות
לילה צח!
מצ"ב לו"ז הרכבת שיופעל מיום 22.3. הלו"ז נושא ברכבת את התואר המכביד "מהפכה", אך דומני שלאחר דיון ממצה שנערך בפורום, התחושה היא בעיקר של מהפכה על אש קטנה. הנכם מוזמנים להעיר את הערותיכם והארותיכם.
נסתם חור הערב המאוחר מבאר שבע לתל אביב
 

Paper Gahan

New member
מה עם מודיעין? לא דובר על 4 רכבות בשעות השיא?

לו"ז "מהפכה" - רכבות חוזרות
לילה צח!
מצ"ב לו"ז הרכבת שיופעל מיום 22.3. הלו"ז נושא ברכבת את התואר המכביד "מהפכה", אך דומני שלאחר דיון ממצה שנערך בפורום, התחושה היא בעיקר של מהפכה על אש קטנה. הנכם מוזמנים להעיר את הערותיכם והארותיכם.
מה עם מודיעין? לא דובר על 4 רכבות בשעות השיא?
אני כמעט בטוח שבמצגת שהעלו פה בסתיו לפורום דובר על 4 רכבות בשעות השיא למודיעין...?
זה היה נשמע טוב מדי בכדי להיות אמיתי :(
גם את הרכבת השלישית בשעת הלחץ בבוקר הזיזו מ 7:25 ל 8:35, שזה לא מאוד פרקטי.

מה שכן לפחות הזמנים הם XX17 ו XX47 שזה מצוין והרבה יותר טוב ממה שיש עכשיו!
 

Paper Gahan

New member
עכשיו אני בטוח, דובר על מהירה שלא תעצור בנתבג

מה עם מודיעין? לא דובר על 4 רכבות בשעות השיא?
אני כמעט בטוח שבמצגת שהעלו פה בסתיו לפורום דובר על 4 רכבות בשעות השיא למודיעין...?
זה היה נשמע טוב מדי בכדי להיות אמיתי :(
גם את הרכבת השלישית בשעת הלחץ בבוקר הזיזו מ 7:25 ל 8:35, שזה לא מאוד פרקטי.

מה שכן לפחות הזמנים הם XX17 ו XX47 שזה מצוין והרבה יותר טוב ממה שיש עכשיו!
עכשיו אני בטוח, דובר על מהירה שלא תעצור בנתבג
ותיסע ממודיעין רק עד ת"א מרכז. זה היה חוסך 3-4 דקות טובות.
היה יכול להיות לזה ביקוש מצויין ממודיעין, למשל אם זה היה ב 6:30 ו/או 7:30.
 

Paper Gahan

New member
גם בקו לירושלים יש הרעה...

לו"ז "מהפכה" - רכבות חוזרות
לילה צח!
מצ"ב לו"ז הרכבת שיופעל מיום 22.3. הלו"ז נושא ברכבת את התואר המכביד "מהפכה", אך דומני שלאחר דיון ממצה שנערך בפורום, התחושה היא בעיקר של מהפכה על אש קטנה. הנכם מוזמנים להעיר את הערותיכם והארותיכם.
גם בקו לירושלים יש הרעה...
אין רכבת כל שעה בשפל, אלא כל שעתיים, כמו עכשיו.
ביטלו את הישירה מת"א לי-ם ובחזרה שלא עוצרת באף תחנה. שזו הרעה.
והוסיפו פה ושם דקה או שתיים בחלק מהרכבות.

למה לא מנסים להציל את המעט שנשאר מהקו הזה... לפחות עד פתיחת הקו המהיר?
צריכה להיות רכבת כל שעה ולפחות ישירה אחת לכל כיוון בשיא (י-ם ת"א ות"א י-ם בבוקר, וכן י-ם ת"א ות"א י-ם אחה"צ) ולהקטין את מספר העצירות בגן חיות, פרט לחגים וחופשים.

במקום לנסות לשפר את המוניטין הרעוע של הקו, הורסים אותו עוד יותר.
 

amit1270

New member
כמה נוסעים השתמשו ברכבת הישירה?

גם בקו לירושלים יש הרעה...
אין רכבת כל שעה בשפל, אלא כל שעתיים, כמו עכשיו.
ביטלו את הישירה מת"א לי-ם ובחזרה שלא עוצרת באף תחנה. שזו הרעה.
והוסיפו פה ושם דקה או שתיים בחלק מהרכבות.

למה לא מנסים להציל את המעט שנשאר מהקו הזה... לפחות עד פתיחת הקו המהיר?
צריכה להיות רכבת כל שעה ולפחות ישירה אחת לכל כיוון בשיא (י-ם ת"א ות"א י-ם בבוקר, וכן י-ם ת"א ות"א י-ם אחה"צ) ולהקטין את מספר העצירות בגן חיות, פרט לחגים וחופשים.

במקום לנסות לשפר את המוניטין הרעוע של הקו, הורסים אותו עוד יותר.
כמה נוסעים השתמשו ברכבת הישירה?
 
לא ביטלו את הישירה אלא הוסיפו לה עצירה בבית

גם בקו לירושלים יש הרעה...
אין רכבת כל שעה בשפל, אלא כל שעתיים, כמו עכשיו.
ביטלו את הישירה מת"א לי-ם ובחזרה שלא עוצרת באף תחנה. שזו הרעה.
והוסיפו פה ושם דקה או שתיים בחלק מהרכבות.

למה לא מנסים להציל את המעט שנשאר מהקו הזה... לפחות עד פתיחת הקו המהיר?
צריכה להיות רכבת כל שעה ולפחות ישירה אחת לכל כיוון בשיא (י-ם ת"א ות"א י-ם בבוקר, וכן י-ם ת"א ות"א י-ם אחה"צ) ולהקטין את מספר העצירות בגן חיות, פרט לחגים וחופשים.

במקום לנסות לשפר את המוניטין הרעוע של הקו, הורסים אותו עוד יותר.
לא ביטלו את הישירה אלא הוסיפו לה עצירה בבית
שמש. היא עדיין לא עוצרת בלוד וברמלה.
 
סקירה מהירה של הרכבות מיבנה

לו"ז "מהפכה" - רכבות חוזרות
לילה צח!
מצ"ב לו"ז הרכבת שיופעל מיום 22.3. הלו"ז נושא ברכבת את התואר המכביד "מהפכה", אך דומני שלאחר דיון ממצה שנערך בפורום, התחושה היא בעיקר של מהפכה על אש קטנה. הנכם מוזמנים להעיר את הערותיכם והארותיכם.
סקירה מהירה של הרכבות מיבנה
ובכן, השעות שונו לגבי שתי הרכבות מיבנה מערב לכיוון ת"א.
כעת רכבת מהירה יוצאת בשעה XX:27 והאטית יוצאת בשעה XX:00.
המשמעות הינה שהרבה יותר קשה לאחר לרכבת המהירה. מבחינת ההמתנה במקרה שבכ"ז איחרת אין הבדל, אבל תגיע לת"א הרבה יותר מאוחר.
הבעיה העיקרית מבחינתי היא שהרכבות מת"א הגנה לשדרות יוצאות כעת בשעות השפל (שבהן אני נוסע בחזרה) בשעה XX:02. מה שאומר שאני מגיע הביתה חצי שעה יותר מאוחר! מצד שני, גם כאן הסיכוי שאאחר לרכבת הביתה ירד כמעט לאפס. מכיוון שבשעות השפל צריך לחכות שעה לרכבת במקרה של איחור, זו נקודה חיובית. שעות השיא (כלומר שתי רכבות בשעה, אחת מהן מהירה) מתחילות בשעה 15:42. זו שעה עדיפה על XX:35 שהיתה עד כה, שוב קשה יותר לאחר, אבל לצערי זה מאוחר מדי בשבילי ברוב ימי השבוע.
לגבי זמן ההגעה, הוא עוד משתפר ויהיה 18 דקות בלבד! איפה כל החכמים שטענו שזמן ההגעה לא יתקצר עקב פתיחת הקו המערבי? מתחבאים בחורים כנראה...

ניסיתי לבדוק מה קורה עם יבנה מזרח - אולי לא אאלץ להגיע מאוחר יותר הביתה אם אחזור לתחנה הקודמת בה השתמשתי?
אז אין לי בשורה גם כאן. הרכבות בבוקר יוצאות בשעות מוזרות - שתי רכבות בשעה אך בהפרש של 11 דקות בלבד זו מזו, ואח"כ 49 דקות בלי רכבת... רכבת אחת אטית יותר - עוצרת בבאר יעקב וכפר חב"ד. השניה רק ברחובות ולוד. מבחינת שעות לא נראית לי בעיה - XX:30 או XX:41 הן שעות סבירות. זמן ההגעה הוא חצי שעה.
אבל מה קורה אחה"צ? פה כבר המצב משתנה מהותית. במקום יציאה בשעות XX:08 כמו שהיה עד היום, היציאה תהיה בשעה XX:26. זה מוקדם מדי בשבילי ואני לא אספיק להגיע, ואאלץ לחכות שעה נוספת (שעות השיא עם שתי רכבות לכיוון אשקלון מתחילות רק בשעה 16:26).

לכן זה לא משתלם לי לעבור ליבנה מזרח ואני אמשיך להשתמש ביבנה מערב. בלו"ז המהפיכה בע"מ אני אחיה הרבה יותר ברוגע (הקץ לאיחורים לרכבת) אבל talitalitali וארבעת הגמדים יתגעגעו אליי עוד כחצי שעה בכל יום.
 

benshap2

New member
אל תדאג, ישנו את האוטובוסים כך שלא יתאימו שוב

סקירה מהירה של הרכבות מיבנה
ובכן, השעות שונו לגבי שתי הרכבות מיבנה מערב לכיוון ת"א.
כעת רכבת מהירה יוצאת בשעה XX:27 והאטית יוצאת בשעה XX:00.
המשמעות הינה שהרבה יותר קשה לאחר לרכבת המהירה. מבחינת ההמתנה במקרה שבכ"ז איחרת אין הבדל, אבל תגיע לת"א הרבה יותר מאוחר.
הבעיה העיקרית מבחינתי היא שהרכבות מת"א הגנה לשדרות יוצאות כעת בשעות השפל (שבהן אני נוסע בחזרה) בשעה XX:02. מה שאומר שאני מגיע הביתה חצי שעה יותר מאוחר! מצד שני, גם כאן הסיכוי שאאחר לרכבת הביתה ירד כמעט לאפס. מכיוון שבשעות השפל צריך לחכות שעה לרכבת במקרה של איחור, זו נקודה חיובית. שעות השיא (כלומר שתי רכבות בשעה, אחת מהן מהירה) מתחילות בשעה 15:42. זו שעה עדיפה על XX:35 שהיתה עד כה, שוב קשה יותר לאחר, אבל לצערי זה מאוחר מדי בשבילי ברוב ימי השבוע.
לגבי זמן ההגעה, הוא עוד משתפר ויהיה 18 דקות בלבד! איפה כל החכמים שטענו שזמן ההגעה לא יתקצר עקב פתיחת הקו המערבי? מתחבאים בחורים כנראה...

ניסיתי לבדוק מה קורה עם יבנה מזרח - אולי לא אאלץ להגיע מאוחר יותר הביתה אם אחזור לתחנה הקודמת בה השתמשתי?
אז אין לי בשורה גם כאן. הרכבות בבוקר יוצאות בשעות מוזרות - שתי רכבות בשעה אך בהפרש של 11 דקות בלבד זו מזו, ואח"כ 49 דקות בלי רכבת... רכבת אחת אטית יותר - עוצרת בבאר יעקב וכפר חב"ד. השניה רק ברחובות ולוד. מבחינת שעות לא נראית לי בעיה - XX:30 או XX:41 הן שעות סבירות. זמן ההגעה הוא חצי שעה.
אבל מה קורה אחה"צ? פה כבר המצב משתנה מהותית. במקום יציאה בשעות XX:08 כמו שהיה עד היום, היציאה תהיה בשעה XX:26. זה מוקדם מדי בשבילי ואני לא אספיק להגיע, ואאלץ לחכות שעה נוספת (שעות השיא עם שתי רכבות לכיוון אשקלון מתחילות רק בשעה 16:26).

לכן זה לא משתלם לי לעבור ליבנה מזרח ואני אמשיך להשתמש ביבנה מערב. בלו"ז המהפיכה בע"מ אני אחיה הרבה יותר ברוגע (הקץ לאיחורים לרכבת) אבל talitalitali וארבעת הגמדים יתגעגעו אליי עוד כחצי שעה בכל יום.
אל תדאג, ישנו את האוטובוסים כך שלא יתאימו שוב
 
אני משתמש במכונית ולא באוטובוס

אל תדאג, ישנו את האוטובוסים כך שלא יתאימו שוב
אני משתמש במכונית ולא באוטובוס
ולכן זה לא משנה לי, אבל לעתים הייתי מאחר לרכבת בבוקר, בעיקר לאחר שהעבירו אותה לשעה XX:19. כעת כבר אין סיכוי שזה יקרה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה