מבחינת המפתח, ברגע שגרסה אחת עליונה על האחרת,זה מסיט את
תשומת הלב מהמשחק עצמו לויכוחים על איזו קונסולה חזקה יותר והשוואות שיכולות להוציא לשfחקני הONE את החשק לקנות, המפתח בעיני תמיד לוקח
את הסיכון שהצוות שלו ייתפס כלא מוכשר וככזה שלא יודע לחלוב מהONE את הכוח ולכן המשחק נראה ככה וככה.
אני לא חושב שמיקרוסופט מעבירה כספים למפתחת בשביל שוויון, אבל אני כן חושב שהיא מתערבת אם היא חושבת שגרסת הONE יכולה לרוץ ברזוולוציה גבוהה יותר ממה שהמפתח הצליח לעשות, או אפילו דורשת ממנו להעלות את הרזולוצייה, שמענו שמועות בנוגע לדיאבלו 3 והסיפור שהיה.
בעידן הPS2 אני באמת זוכר שכל משחק מולטיפלטפורום היה נראה שנות אור על הבוקס המקורי, ממה שהוא היה על הPS2 והקיוב ושהוא גם היה מקבל
משחקים שהPS2/CUBE לא יכלו להריץ כמו half life 2 וfar cry ואני מזוכר שגם אנחנו הגיימרים וגם המפתחים קיבלו את זה כעובדה קיימת שהבוקס הוא חזק יותר בדור הזה, אחרי שהPS360 שמונה שנים בשוק, הגיימרים הרגישו יותר מדי כמה הPS360 חלשות ולא סוחבות משחקים וכמה המשחקים
שלהם נראים רע לעומת המחשב, וכתוצאה מזה אני מאמין שהיום יש יותר "רעב" למשחקים מתקדמים גרפית ולשידרוג ואנשים לא רוצים להרגיש
שהם שידרגו לONE או לPS4 ולא קיבלו שידרוג הולם, אחרי שהם שיחקו 8 שנים בקונסולות מיושנות כל כך.
ברור שלפעמים זה עניין של קוד, כמו שאני מאמין שזה במקרה של AC UNITY ברור שהמשחק כרגע זוחל על הONE והPS4 כאחד
וזה לא שהONE עיכבה כאן את הPS4 זה יוביסופט שלא רוצה להשקיע זמן וכסף באופטומזציה,אבל ברוב המוחץ של המשחקים זה חוסר רצון לבאס את בעלי הONE