בדרך עקיפה בגלל שסוני סומכת על הצד ג' הזה
נראה לי שהם אומרים לעצמם "נחפף את נאק וקילזון ואיינפימוס" גם ככה יש לנו SF5 בדרך שאנחנו עובדים עליו ומלא צד ג' שיחפו על הזבל שהוצאנו.
כאילו בגלל שהם סידרו תמיכה צד ג' הם מרשים לעצמם לחפף שהם צריכים משחקי השקה ככה זה יוצא בעיני.
אני גם לא יכול לשלול שהתקציב שסוני נתנה לSF5 ונותנת לו עד היום נלקח ישירות מהתקציב של נאק, יש לפחות אפשרות סבירה שזה ככה.
ואולי גם הסכמים עם סקוור וחברות אחרות אכלו לנאק מהתקציב הזה.
אבל בכללי אני חושב שזה פחות מקרה של "לקחנו מהאורדר ונאק תקציב"
ויותר מקרה של "סידרנו ליינאפ צד ג' בלעדי כזה פצצה שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להוציא משחקי זבל להשקה,
אז הטקטיקה של נינטנדו זה להיעזר בנאמקו פלטיניום, יוביסופט וכל הצוותים האלה שעושים שימוש בIP שלהם ובמפתחים המוכשרים של נינטנדו שמדריכים את הצוותים החיצונים האלה.
והכוח של סוני זה לסדר ליינאפ בין השאר בלעדי צד ג' נוסף לצד א'.
הנקודה העיקרית שלי, שגם נינטנדו וגם סוני תלויות ומשתמשות בצד ג' בשביל אקסקלוסיבים, גם אם נינטנדו נעזרת בהם לפתח משחקי צד א ' וגם אם סוני פשוט דואגת שמשחקי צד ג' יתקיימו ולא יגיעו למייק ונינט.
אני מניח שסוני יכלה לנפח את משחקי צד הא' שלה לפס4 אם היתה נותנת לפלטיניום לעשות GOW חדש עד שGOW4 יגיע.
או לתת לפלטיניום לפתח Sly חדש.
וכל מיני שימושים כאלה בצד ג' בשביל צד א' כמו שנינטנדו עושה, השאלה אם האקסקלוסיבים האלה בהכרח עדיפים על שיתופי פעולה כמו SF יאקוזה וDQ ? בעיני לא בהכרח.