אם כן,../images/Emo58.gif../images/Emo210.gif
את לא חושבת שהספר האחרון רק מפריך את טענותייך?
העומק. כן, הארי פוטר הוא לא ספר הילדים השטחי התורן, אלא ספר המתנגד לגזענות, קורא לשוויון, אחדות, ועוד כהנה וכהנה – אך לא בצורה בה הקורא מרגיש שמטיפים לו, בצורה המשולבת בסיפור למופת. איפה את הרגשת את זה? אני לא חושבת שחוץ משיר אחד של מצנפת המיון ומדי פעם אינסייטפול אמרות מדמבלדור [סוף ג"א, לדעתי] שזכינו להרגיש את זה. הדוגמא הכי טובה שאני יכולה לחשוב עליה כרגע היא באטל אוף הוגוורטס. היית חושבת שאחרי שנים של שנאה נגד סלית'רינים, חלקם מתוך עיקרון בלבד, תופרך בספר ילדים - כדי להוכיח שלא כל מה ששונה זה רע. אז לא. מקגונגל בערך גירשה את הסלית'רינים לפני הקרב.
אף אחד לא נשאר. ו, בקשר לאידאלוגיה של וולדי - קראתי פיק לפני כמה זמן שבו הארי היה חכם נורא. הוא אמר שוולדמורט הוא רק ההתחלה, שתמיד יהיו כאלה שייקחו לאקסטרים את השנאה העיוורת. לכן צריך למנוע את זה, צריך להתנגד, צריך לחסל אותו ברעש ודרמה, שאנשים אחרים יחשבו פעמיים לפני שיתחילו להרוג מוגלים. ופה, כמו שנאמר, ninteen years later - nothing happend. שום תובנה לא הושגה. תלמידים צעירים עדיין מפחדים להתמיין לסלית'רין, עדיין יש עוינות עם טהורי הדם. היהודים התאספו ביחד בארץ אחת, כדי למנוע מהשואה להתרחש שוב. שם לא עשו כלום.
הדמויות המורכבות. רולינג מכירה כל דמות לעומקה, וכך אנו פוגשים אותן. אמיתיות, אמיתיות עד כאב – מזכירות לנו את עצמנו, אבל לא תמיד באופן בו היינו רוצים לראות את עצמנו. מראות לנו את נקודות התורפה שלנו, ללא רחמים. מעוררות הזדהות כה חזקה. שוב, מה גרם לך להרגיש הזדהות? אני חושבת שכל דמות נפלה לכל סטראוטיפ אפשרי [חוץ מנוויל, שאני כל כך אוהבת, וגם רון, שהוכיח שהוא אמיתי. הוא כל כך אמיתי שהוא נטש אותם, במשימה בלתי אפשרית], אבל למה ניתן לצפות מספר שמסופר מנקודת מבט אחת בלבד, וגם היא שטוחה להפליא? מה גם שהן ממש לא עמוקות. הדמות היחידה שאנו רואים מתפתחת היא הארי [בערך], שכל מקרה-סוף-ספר פיתח אותו קצת יותר. הוא עדיין אנושי, עובדה שהוא היה מספיק טמבל להגיד וולדמורט. עובדה שהוא כל כך נסחף עם הדת'לי האלוס. גם הוא נמשך לכוח. גם וולדמורט.
גם דמבלדור. גם נוויל התפתח, למרות שלא ממש ראינו מה הוביל לשינוי הזה, מפני ש, נו, רדפנו אחרי הורקרוקסים/האלוס. על סנייפ אני לא אדבר בכלל - רק אומר שהוא לא מייצג את הסלית'רינים ובכך מוכיח שיש גם כמה טובים, לא משנה כמה הארי אומר את זה לילד שלו. לדעתי הוא מייצג... את עצמו. מי שמייצג את הסלית'רינים בשבילי הוא האדון דראקו מאלפוי, שמעולם לא זכה להוכיח את טוב ליבו. אך חוץ מהם? הרמיוני נשארה חרשנית יעילה שלעולם לא טועה. רון נשאר טמבל וקומיק ריליף ותו לא. ג'ורג', אפילו באיבוד אוזן, נותר משעשע [אין לי בעיה עם זה, זה פשוט מוכיח כמה הדמויות שטוחות]. דראקו - הנער שכל כך שנאנו חמש שנים - הפך לאוכל מוות, למען השם. ג'יני, טוב, ג'יני נעלמה מעל פני האדמה בספר הזה. וולדמורט הוא עדיין הרשע תאב הבצע שכולנו אוהבים לשנוא, כי זה קל, כי הוא לא אנושי - אז זה בסדר. בלטריקס בהחלט לא הראתה נטיות לטובת צד האור. רשע הוא רשע - הוא לא מתחשב באחרים, לא אכפת לו לפגוע בדברים שעומדים בדרכו, הוא ילך בעיוורון אחר מחוז חפצו, לא משנה מה הן ההשלכות. הוא לא אנושי. טוב הוא טוב - הוא תמיד צודק, תמיד מלא בכוונות טובות, לעולם לא נכשל, לעולם לא סוטה מן המטרה, תמיד מוצלח בכל מה שהוא עושה [רק אני חשבתי שהרמיוני כל כך לא מציאותית בספר הזה?]. סליחה על החפירה, פשוט שדברייך עוררו בי את כל הטענות שיש לי כלפי הספר האחרון. אולי פשוט התבגרתי. [אגב, זה לא אומר שאני שונאת את כל הסדרה הזאת, אני לא סתם משמיצה. פשוט תהיתי מה גרם לך לכתוב את מה שכתבת
]