Wish You Were Here
זה האלבום המנצח מבין השניים, מבחינתי. כל מה שנאמר כאן על ידי בוחרי האלבום הזה בשרשור רלוונטי גם לגביי. האלבום יותר שלם מDSOTM, הקונספט שלו יותר מדבר אלי, אמרו פה שDSOTM הוא שיקוף מושלם של החיים המודרנים או משהו. השאלה היא- החיים המודרנים של מי? נכון שהרעיונות שם מאוד חזקים, ולעתים אפילו יוצרים הזדהות, אבל אם תשימו לי אומן שירצה לכם על כמה החיים המודרנים חומרניים, חסרי טעם וכו', ומול זה תביאו לי אומן ששופך את קרביו ומזמין אותנו לנבכי נפשו, השדים שלו, וואלק אני בוחר בשני. מוסיקלית, אמרתי כבר, האלבום הכי שלם של הפינק פלויד, החל מSOYCD, שאין להכביר עליו במלים, יותר מדי אנשים אוהבים את השיר הזה, ובכל זאת, בניגוד לCN, למשל, הוא לא הצליח להמאס עלי. welcome to the machine היא יצירה מצמררת, השילוב בין האוקטבות בשירה, מצמרר. הסינתיסייזר מוסיף מימד של אימה וייאוש, כשהפינק פלויד מצליחים לקחת את החלום של כמעט כל ילד שמרים גיטרה, ולהפוך אותו למשהו טראגי כמעט. have a cigar, אחד השירים שכוסו הכי הרבה בידי להקות שונות, אולי בגלל הריף הרוקנרולי, שמזמין אותכם לתת בג'אם סוער של סולו גיטרה, ובכל זאת, ההסתקלות הסרקסטית על תעשיית המוסיקה ממשיכה גם כאן- גם בHAC וגם בWTTM מופנית אצבע מאשימה אל תעשיית המוסיקה ההרסנית, הפועלת כפס ייצור לייצור כוכבים, דרך אמרגנים חלקלקים שלא שמים קצוץ על המוסיקה (oh by the way, which one's pink?), עד לסיכום מהות כוכב רוק- לנגן טוב על הגיטרה, ללכת לסטייק בר, וליסוע ביגואר. welcome to the machine- לא יודע מה זה, אולי בגלל היותי חובב מינימליזם, או משהו, כל פעם שלהקת קאברים סוג ב', או אפילו ווטרס עצמו, עושים שוב את הפזמון, כדי להאריך את השיר עוד קצת, אני מקבל את הסעיף. הנה אחד השירים הכי אישיים, שהצליחו איכשהו להגשים את חזון שני השירים הקודמים, ולהפוך למפלצת בפני עצמה. ילדים יושבים סביב המדורה, אחרי שלמדו מאיזה ספר לימוד את האקורדים, ושרים בג'יבריש את הבית, כי אף אחד לא טרח לבדוק מה השיר אומר, העיקר שאת הפזמון כולם יודעים. זה אולי גם משהו טוב- אצל פינק פלויד לא חייבים לדעת את המלים, אפילו רק המוסיקה עושה את העבודה, אבל מצד שני, אני חושב שמי שחושב ככה מפספס וואחד חוויה, וטועם רק חצי מהעוגה (חרא מטאפורה, אין לי כוח לחשוב על משהו יותר טוב). בכל מקרה, השיר כשיר נהדר, מתחבר בצורה פנטסטית עם HAC, וממשיך את החלק השני של SOYCD, שבקול תרועה מסיים הכל. זה האלבום המנצח מבחינתי (מבין ה2 האלה).