חברים מצויירים

Silver Surfer

New member
בקשר לצבי קוויש

אני לא מוצא את השירשור עם השאלות ואין לי זמן לחפש, בקיצור השאלות שלי הן: ממתי הוא התחיל לאסוף איזה חוברות הן הכי בעלות ערך שיש לו איזה מהחוברות שיש לו היא הכי עתיקה והאם הוא מתכוון לעשות פעם דילול בחוברות (למכור חלק מהן)
 
אתרים

אני מסיים את שעת האירוח שלי. אם יוסיפו עוד שאלות, אנסה לענות עליהם מחר (אני חייב ללכת הביתה לילדים). להלן רשימת אתרי הקומיקס שאני מבקר בהם באופן קבוע, למי שמעוניין (אין סדר מסויים) http://www.milehighcomics.com/ http://www.wizardworld.com/ http://www.perpetualcomics.com/ http://silverbulletcomicbooks.com/ http://www.milehighcomics.com/newsarama/ http://www.thefourthrail.com/ http://www.thefourthrail.com/ http://www.slushfactory.com http://www.comicsworthreading.com/ http://www.comicspriceguide.com/ http://news.nana.co.il/Common/GeneralModules/Section/?SectionID=59 Thank you and Good afternoon צבי
 
אספנות קומיקס

אני אישית התחלתי לאסוף קומיקס בשנת 1977, כשאחי הגדול התגייס לצבא. הוא התחיל לאסוף באופן רציני בשנת 1973. לפני כן היו לנו כמה ארגזי קומיקס שהבאנו איתנו כשעלינו ארצה בשנת 1970. החוברת בעלת הערך הרב ביותר שיש לי הוא Incredible Hulk # 181 (ההופעה הראשונה של Wolverine). יש לי גם את X-men # 94. כמו כן, יש לי לא מעט חוברות משנת 1963-4 - Avengers # 5-10, X-men #5-8, Fantastic Four # 24-31, Strange tales # 115-125 ועוד. החוברת העתיקה ביותר שלי הוא Detective Comics # 287 משנת 1958. יש לי כמה מאות חוברות כפולות (לרבות כמה חוברות Miracleman שהשגתי לאחרונה). לצערי, אין לי את הזמן להכין רשימה...
 

effigy

New member
אני אשים את ההודעה בטאג ליין

ואשרשר אותה לשירשור אירוח
 
../images/Emo187.gifחברים מצויירים ../images/Emo9.gif ../images/Emo13.gif ../images/Emo153.gif

פורום קומיקס, מארח היום ב-15:00 את צבי קוויש, אספן הקומיקס הגדול בארץ. צבי קוייש אספן קומיקס super heros משנת 77 (25 שנה) ברשותו למעלה מ30 אלף חוברות קומיקס בעיקר של חברות Marvel וDC ולמעלה מ50 ספרים על קומיקס במהלך ההיסטוריה וכו´, האורח הרצה בשני פסטיבל קומיקס אנימציה וקריקטורה האחרונים בינהם הרצאה גדולה במיוחד על ספיידרמן (היה אחד מהאירועים המיוחדים של קומיקס אנימציה וקריקטורה 2002) וכן גם על הסופר הירוס לאחר ה11 לספטמבר ועל קומיקס אמריקאי. ******************************* האירוחים הבאים בתפוז אנשים:
13/11- בן מ"גלובוס יונייטד" בפורום dvd 14/11- ד"ר לק בפורום מתכונים 20/11- עו"ד יוסי משולם בפורום זכויות בעלי חיים 21/11- הרכב הטראנס "פסייקראפט" בפורום טראנס.
 
בין קומיקס לאיור ממוחשב - שאלה

שלום לך ונעים לפגוש
רציתי לשאול אם תחום האיור הממוחשב פגע בתרבות הקומיקס בעולם, ואם כן, האם אתה צופה העלמות ציור הקומיקס הקלאסי?
 
הקומיקס כאן, ולנצח!!

אפרת, לא רק שהאיור הממוחשב לא פגע בתרבות הקומיקס בעולם, הוא סייע לו רבות. רוב החוברות כיום מאויירים על מחשב ואני חושב שזה יוצר אפשרויות רבות ומגוונות. אני לא צופה היעלמות של ציור הקומיקס הקלאסי (חוברות) וזאת משום שהאספנים אוהבים להרגיש את החוברות. באותה מידה שהעיתונות הכתובה לא נעלמה בעקבות הרדיו, הטלוויזיה והאינטרנט, אני מאמין שהקומיקס כמדיום יימשך עוד זמן רב. לאחרונה קראתי סקר על כך (לא זוכר איפה) ומסתבר שכ- 80% מהנשאלים מרגישים כמוני.
 
לא יודע לגבי דעתו של צבי

אבל לדעתי לפחות, הקומיקס הקלאסי לא יעלם משום שגם היום בעידן העבודה הממוחשבת הוא עדיין "חזק בשטח". אמנם כל הקומיקסים עוברים מחשב בדרך לדפוס כי כל חוברות הקומיקס יוצאות בדפוס דיגיטלי (חוץ מפנזינים של קומיקס אלטרנטיבי אולי), וגם ה לטרינג (כתיבת האותיות וה"בלוני דיבור") בד"כ ממוחשבת כבר יותר מעשור, אבל שלבי היסוד הבסיסיים הפנסילינג (עפרון, עיצוב האיור וכ"ו) וגם האינקינג (מעבר בשחור והוספת הצלליות הפרטים הקטנים וכ"ו) עדיין נעשים ביד. יש גם את האמנים שיוצרים באמצעים "קונבנציונלים" שאין להם תחליף כמו אלכס רוס שעובד בצבעי מים, סימון ביזלי שעובד בצבעי שמן, פרנק מילר שעושה תחריטי פחם כבסיס לרוב העבודות שלו (ב DK2 הוא משום מה ויתר על זה ורואים...). סרג´יו ארגונס עדיין יוצר את GROO ביד ובחלק מהחוברות גם צובעים אותו עדיין בפנטונים או CUT OUTS של נייר. בכל מקרה, אני מעריך שמגמת הלטרינג והצביעה במחשב תנצח את עבודת הכפיים הידנית, אבל הבסיס ישאר ברישומי יד והעט גם אם הוא גרפי/אלקטרוני נחשב בעיני כציור ביד. הנסיונות לעשות קומיקסי תלת מימד או אנימציה ממוחשבת כמו DIGITAL VAMPI, ואחרים די נכשלו כלכלית כי אנשים לא אוהבים את המראה שהם מייצרים. זה קצת כמו לשאול האם את חושבת שהאמנות הקלאסית תעלם, האם יפסיקו לעבוד עם צבעי שמן ואקריליק ויתחילו לעשות רק עבודות דיגיטליות. קיים סיכוי שבעתיד הרחוק זה יקרה, אבל לדעתי לעתיד הקרוב סיכוייו של הציור הקלאסי ביד להשאר דומיננטי מובטחים.
 
גם לי יש שאלה

אני יודע שיש אין סוף חוברות קומיקס, איך מחליטים מה היא חוברת ששווה לרכוש? מי הופכת חוברת למוצר אספנות בכלל?
 
שווין של חוברות קומיקס

אבא שלי אמר לי לפני שנים רבות, שאם אני אוסף קומקס בשביל הערך, חבל על הכסף, ואני מסכים איתו. שווה לרכוש חוברות קומיקס שאתה נהנה לקרוא. אני, לדוגמא, רוכש כיום חוברות בעיקר לפי כותבי הקומיקס. אני חולה על Brian Michael Bendis וקונה כל מה שהוא כותב (כיום: Ultimate Spiderma, Alias, Daredevil ולפי דעתי הטוב מכולם Powers). אני אוהב גם את Garth Ennis ואת Paul Jenkins (ויש עוד). בנוסף, אני חייב לציין כי בעבר הייתי ממשיך עם סדרה כיוון שיש לי רצף ואני פוחד שזה יתחיל להיות טוב ואז אצטרך למצוא את החוברות שפיספסתי. בכל מקרה, אני מציע לבדוק ב- Previews לגבי מה עומד לצאת. אפשרות אחרת היא לבדוק ב- www.milehighcomics.com מבחינת ערך, קשה לדעת מה לרכוש. רוב החוברות העכשיויות ה"שוות" מכונות Sleepers". מי ציפה שערכו של Ultimate Spiderman # 1 יגיע לסכום שהגיע? לא אני. ניחוש איזה חוברת תעלה במחיר דומה לניחוש איזו מניה תעלה בבורסה. אני עדיין לא קיבלתי את Y: the last man אך אני יודע שכבר יצאו עם הדפסה שניה ואני צופה שערכה יעלה. אשר לחוברות ישנות מאד (Silver Age), אלו הן תמיד השקעה טוב וסולידית, אך בשביל זה צריך הרבה כסף... אשר ל"מי הופכך חוברת למוצר אספנות", הרי התשובה לשאלה מה שווה כל דבר היא פשוטה - כמה שמישהו מוכן לשלם עבורו. או במילים אחרות: אנחנו! בשורה התחתונה: קראו קומיקס בשביל ההנאה ולא בשביל הרווח. הרווח, אם יבוא, מהווה בונוס בלתי צפוי.
 
שאלה

אספנות בכלל ואספנות קומיקס בפרט, נחשבת למשהו "ילדותי" (תקן אותי אם אני טועה). שאלתי היא: מה אתה אומר למי שמבטל את עיסוק האספנות במחי-יד? או רואה זאת כ"שטויות"?
 
אי אפשר לשנות את העולם

לצערי, אתה לא טועה (בייחוד לגבי אספנות קומיקס), אך קשה לשנות איך אנשים חושבים. בדרך כלל אני שואל אותם אם לדעתם גם אספנות בולים או מטבעות זה ילדותי, ואז הם אומרים לי "כן, אבל אלה שווים כסף" ואז אני מיידע אותם שלי יש מספר חוברות שכל-אחת שווה למעלה מ- $500. בנוסף, אני מסביר להם שהקומיקס השתנו מאד ב- 10-15 שנים האחרונות ושהם כבר לא רק לילדים, ומציע להם לקרוא משהו (אני בדרך כלל מציע Graphic Novel של Will Eisner). אם מדובר באנשים רציניים, הם יתנו לזה צ´אנס. ואם לא, אז האם באמת איכפת לך?
 
תוספת

ושכחתי, אם שום דבר לא עוזר, אני מסביר להם שאני עו"ד, ועוד מילה את ואני אגיש נגדם תביעת לשון הרע...
 
יש לי שאלה בקשר לסופר הירוס

נראה שבזמן האחרון האלימות מצליחה להשתלט גם על סופר הירוס, הכוונה שלי שהם הופכים ליותר ויותר "רעים" בדרך להשיג את הטוב ופחות משתמשים במחשבות ואישיות עצמאית. מה דעתך?
 
הכלל שלי הוא שאין כללים.

אני מסכים שהקומיקס כיום יותר אלימים, אך לאו דווקא מצד ה- Super Heroes כי אם בכלל. אני חושב שמה שאתה כותב כבר אינו נכון להיום. בתחילת שנות ה- 90, לאחר פרישת יוצרי Image מ- Marvel והשתךלתותה של זה האחרונה ע"י יזמים שכל עניינם היה כסף, הדבר היה נכון מאד. כיום, אני סבור שהמטוטלת זזה חזרה למחשבה ואישיות, בזכות כותבים מעולים. שים לב, לדוגמא, לסיפור המעולה של Mark Waid ב- JLA # 43-46 (קיים גם ב- TPB חדש בשם Tower of Babel) שם רואים כיצד הביסו את ה- JLA עם תחבולות שבטמן חשב עליהם. שים לב לכתיבה ב- Ultimate Spiderman וההתייחסות לדמויות ולמחשבות. תקרא את Ruse ותראה שהמחשבה של הגיבורים היא הדבר החשוב ביותר. אנחנו נמצאים בעידן של סיפורים שהעיקר הוא הדמויות ופחות העלילה (אם כי העלילה גם היא חשובה).
 

Silver Surfer

New member
מממ

הקומיקסים כיום יותר אלימים מכיוון שרוב החברות הסירו מעליהן את הקומיקס קוד ועשו שיטת דירוג משל עצמן.
 

Zygon

New member
יש רק בעיה אחת בתשובה שלך

דירוג הקומיקס הוחלט ע"י חברות הקומיקס עצמן כצעד של צנזורה עצמית בפני אירגוני הורים שלא הבינו מחיים שלהם,הדירוג המקורי היה כלכך שירורתי ומטופש לכן אפילו שעידכנו אותו פעמים או שלוש,כיום הוא נראה מיותר. ולאלימות דירוג הקומיקס אף פעם לא הפריע בארצות הברית,בעיקר למין ורמיזות מיניות די הפוך מבריטניה בעצם.
 
בבלת

צר לי, אך איני מסכים איתך. האלימות הביאה להסרת הקוד, ולא להיפך. Dark Knight Returns שהופץ ע"י DC היה יחסית אלים מאד, ובכל זאת היה עליו את הקוד. אני חושב שרוב היוצרים היום התבגרו בעולם שבו האלימות יותר מופגנת (בטלוויזיה, בקולנוע ובחיים) והדבר משתקף בקומיקס. ביטול הקוד לא הביא את האלימות!
 
למעלה