משחק "האלבום האחרון"

The Wall

אומנם זה האלבום שחשף אותי למוסיקה של הפלויד, אבל אני מצטער גם על זה בדיוק כמו שאני מצטער שהורדתי שירים ושמעתי אותם בלי קשר לקונספט או לאופי ולאווירת האלבום. החומה מבחינתי מיצה את עצמו, שמעתי אותו מגיל 18 עד לפני שנה, פה ושם "פינק" הזכיר לי את עצמי, כפי שקורה לרבים מאיתנו במיוחד בגיל הנ"ל, התחלתי לשנוא אותו, ממש ככה, גם בגלל הבכי והמרמור של ווטרס והסיבה האמיתית לכך, רייק רייט, שלדעתי הוא זה שמביא איתו את הסאונד של הפינק פלויד, בחומה הוא איננו, הוא מביא אותה בניצונות כמו Is Anybody Out There? אבל לצערי לא יותר מזה. ועל אף הסולו השמיימי של גילמור בCN, וIn The Flesh והשירה מהלב של ווטרס ב-Run like hell, לדעתי זה לא אלבום הפלויד שהייתי לוקח איתי לאי בודד בוא נגיד ככה, ובטח ובטח לא יותר טוב Relics הנהדר או MORE הפסיכודלי עם קטעים אינסטרומינטלים נפלאים. אז להבדיל מווטרס שמחפש את השונים ואת בני המיעוטים, הגיע הזמן להחזיר לו בנקמה שווה - Tear Down The Wall Tear Down The Wall Tear Down The Wall כשאני חושב על זה שוב, כמה טוב שבמשפט בין שאר הפלויד לבין רוג'ר ווטרס ב-1984 ווטרס לקח "רק" את הזכויות הבלעדיות על החומה. כמה טוב שהוא הסתפק רק בזה :)
 
ועוד משהו קטן

למי שרוצה להתרגש על צלילי הקלידים והקול המדהימים של ריק רייט, הדוקטור העלה תוכנית שכולה רייט. כתובת האתר נמצאת ב"קישורים"!
 

Jason2

New member
The Piper at the Gates of Dawn

אלבום סיקסטיז שנשמע כמו אלבומים של להקות אחרות באותה תקופה שהושפעו מהביטלס, אין בו את הייחוד של פינק פלויד.
 
זה האלבום שיסד את התשתית

לפינק פלויד. בלעדיו לא היו פינק פלויד - כולל כל מה שהם עשו אחר כך.
 

Jason2

New member
זה נכון שהוא אלבום חשוב

ואני מודע לכך אבל בראייה לאחור ולאחר מספר שנים אפשר להבין מה אוהבים ומה לא ולמרות חשיבותו אני לא ממש אוהב אותו. על כל להקה אפשר להגיד שבלעדי האלבום הראשון לא היתה להקה.
 

avki

New member
כן, אבל ההבדל הוא שציף ענתה בצורה

אובייקטיבית ספציפית לאלבום הזה, ואתה ענית בצורה סוביקטיבית חוויתית-אישית, ולכן הדעה שלך במקרה הזה היא טובה לעצמך, והדעה של ציף טובה כעמדה בדיון אובייקטיבי. מצטער, ני עייף
 

Jason2

New member
זה המטרה במשחק הזה

לבחור אלבומים שאנחנו ספציפית אוהבים?
 

avki

New member
ברור מאליו.

רק הערתי שבעוד ציף הגיבה בדרך אובייקטיבית על דעתך על האלבום, אתה ענית לה באופן סובייקטיבי, שעונה בעצם לנימוק שלך לבחירה אישית של האלבום, ולא לטענה שציף העלתה, שהיא "האלבום שייסד את התשתית לפינק פלויד. בלעדיו לא היו פינק פלויד."
 

eliavtu

New member
אבל האלבום שבאמת פיתח אותם היה מדל

הרי זה היה עוד בשלב של ה"התנסויות" שלהם, זו הייתה תחילת הדרך.. מן הסתם אלבום ראשון של כל אמן חשוב, אבל אני לא חושב שהסיבה שנתת מצדיקה להשאיר אותו.
 

itaikuskus

New member
מה זה "פיתח אותם"?

זה אומר שמה? שפייפר היה בוסרי מדי? שAHM היה מפוזר מדי? מה זה אומר? אתה יודע כמה אנשים יש שאומרים שאחרי בארט פינק פלויד לא היו שוים כלום? זה נכון שבמדל רוג'ר קיבל את הרעיון לכתוב אלבום על החיים (בגדול) ובסופו של דבר יצא DSOTM שנחשב לאלבום הכי מוכר של הפלויד, אבל זה לא אומר שזו גם פסגת היצירה שלהם, לא בעיני, בכל אופן.
 

eliavtu

New member
אממ...

במדל מתחיל לתפוס הצליל המרכזי שאיפיין כ"כ את פינק פלויד ושם מורגש המעבר בין פסיכדלי או פופ לרוק מתקדם <אקוז המהמם> ולגבי לפני זה.. AHM זה לא האלבום שכ"כ מתאים לפינק פלויד גיסין ערך הרבה ממנו והפלוידים לא אוהבים את זה.. אני לא אומר שזה פחות טוב, זה האלבום האהוב עלי שלהם, אבל מה שעשה את פינק פלויד לכ"כ גדולים התחיל במדל.. <ואלה שאמרו שאחרי בארט פינק פלויד לא שווים כלום כנראה אוהבים פסיכדליה ולא רוק מתקדם..>
 
הפלויד לא עשו פסיכדליה אחרי

Saucerful of Secrets. הגל הזה נגמר, בבריטניה, בשנת 1968. הם גם לא היו "רוק מתקדם". מעבר לזה, הכל סובייקטיבי.
 

eliavtu

New member
כן נכון.. אבל היו כל מיני ניסויים

לא ברורים.. <שיצרו משהו מדהים כמובן> התכוונתי שבמדל התבהר הצליל שאיפיין את פלויד באלבומים הגדולים שבאו לאחר מכן.. <ואם זה רוק מתקדם או לא, זה ויכוח שכנראה לא יגמר אף פעם, נגיד שהם פשוט פלויד ונעזוב אותו..> וגם אתם צודקים בעצם, כל הניסויים האלה, האלבום הראשון וה- GIGS הובילו לזה בסופו של דבר.. אבל במדל תמה תקופת הניסויים בערך והתחיל משהו ברור יותר.
 

FunkyMonk

New member
.............

כמובן, שה"גל" של הפסיכדליה "פסק" ב"בריטניה" ב"68'". אבל, כרגיל, נתעלם מן העובדה שהיו להקות שהמשיכו בכיוון הזה גם לתחילת שנות השבעים. העובדה שהפינק פלויד הפסיקו לעשות פסיכדליה ב-68' מחייבת את כך שכל בריטניה הפסיקה לעשות פסיכדליה, גם כן, ב-68'. בנוסף, הרי ברור שהפינק פלויד לא עשו רוק מתקדם (רק בגלל העובדה שציף לא אוהב רוק מתקדם.) חבל. אם ציף הייתה אוהבת רוק מתקדם היינו יכולים כולנו להגיד שהאקוס הינה יצירת רוק מתקדם לתפארת, ושהצד האפל הוא אחלה אלבום פרוג. אבל לא, ציף לא אוהב רוק מתקדם ולכן לא ניתן לאמר שהפלויד היו אי פעם רוק מתקדם. אבל לא נורא, אפשר לחיות עם זה, אחרי הכל המוסיקה עצמה היא מה שמעניין. ד"א, איתי, אני מסכים איתך לחלוטין. אבל אני חושב שהכוונה פה הייתה להצביע על האלבום שמסמל את הטוויסט הזה בין הפלויד של בארט לבין הפלויד של ווטרס/גילמור. לא לאלבום שגרם להם להיות טובים יותר (כי יש המונים שיגידו שהחומה יותר טובה מהצד האפל או ממדל, או שדיויז'ון בל יותר טוב..). אדם יכול לחשוב כרצונו, ולטעמו הדארק סייד אינו ה-יצירה של הפלויד. אבל אני בספק אם הצד האפל היה קיים אילולא היו חלים השינויים הללו בפלויד, או אילולא סיד בארט היה מתרחק.
 

FunkyMonk

New member
אוקיי,

נסי הפעם לקרוא את זה מנקודת מבט צינית, עד החלק של "איתי אני מסכים איתך..."
 
למעלה