מרתון למידת הבשורה על פי מתי

טבילת יוחנן..

שאלה טובה, ויש כמה קטעים ניפלאים שיכולים לתת תשובה יפייפיה על יוחנן:) בבשורה הקדושה על פי יוחנן כתוב בפרק א' פסוק 6: "ויהי איש שלח מאת האלוהים ושמו יחנן: הוא בא לעדות להעיד על האור למען יאמינו כולם על ידו: הוא לא היה האור כי אם להעיד על האור:" יוחנן בא להעיד על האור, בבשורת לוקס פרק ג' פסוק 16-17. ובבשורת מתי פרק ג' פסוק 11-12...יוחנן באמת מעיד על האור ואומר לאנשים שיבוא האדם אשר לו כיסא אלוהים למישפט ומלוכה. אך חוץ מהעדות של יוחנן על סמכותו של ישוע, הוא נתן את הטבילה במים לחזרה בתשובה, כמו שרשום במעשי השליחים פרק יט' פסוק 2 -3כשפולוס נמצא באפסוס ומצא שם תלמידים הוא שאל אותם: "...הניתנה בכם רוח הקודש אחרי אשר האמנתם ויאמרו אליו אף לא שמענו כי יש רוח הקודש: ויאמר אליהם על מה אפוא היטבלתם ויאמרו טבילת יוחנן: ויאמר פולוס יוחנן הטביל טבילת התשובה ואמר אל העם שיאמינו באשר יבוא אחריו והוא המשיח ישוע::)הללויה:) יוחנן. לפי הפסוקים האלה. בהחלט העיד על האור, וכיוון את העם יותר ממה שנראה שיאמינו כי זה שיבוא אחרי(ישוע המשיח) הוא מלך המלכים המשיח שכולם איחלו לבואו ובידו הסמכות להטביל ברוח הקודש. ובנוסף לכך גם נתן את טבילת התשובה שעושים אותה באמונה בשם אלוהים וישוע המשיח שהיא הושלמה במותו של המשיח לסליחת חטאים.. הטבילה מכונה בפי מאמינים רבים לידה מחדש. מכיוון שלאחר מכן אנו בריאות חדשות בחסד אלוהים ובאהבת האדון, ועוד רשום על הלידה מחדש באיגרת אל האפסיים פרק ד', פסוק 21-24: "אם אמנם שמעתם אותו ובו לומדתם כפי האמת אשר בישוע: לסור מדרכיכם הראשונים וליפשוט את האדם הישן הנישחת בתאות רמיה: להתחדש ברוח שיכלכם: וללבוש את האדם החדש הניברא כדמות אלוהים בצדקה וקדושת האמת:" יוחנן נתן את הטבילה והעיד על ישוע, אך לא רק במילים שלו,כי אם גם בטבילה עצמה, אשר בה אנו מורדים אל המים, וקמים לתחייה בגוף החדש עם לב בשר, ורוח קודשו של אלוהים.. תודה לאדון על דברו, ועל שפותח הוא עיניי עיוורים:)
 

lion 7

New member
פרשנות יפה

אבל יוחנן הוא הגשמת נבואה , על פי התנ``ך , ויוחנן בהמשך היו לו חסידים שהצטרפו לישוע (ראה מה שכתבנו על הורדוס) יוחנן במקום אחר שולח את תלמידיו בכדי לברר אם ישוע הוא אכן המשיח או לא , נדמה לי שהוא כאן טעה מבחינת האמינות ובלהאמין במשיחותו של ישוע , בלוקס מבקש לברר דרך תלמידיו או חסידיו , האם אתה המשיח או שנחכה לאחר, נראה לי שכאן יוחנן בתוך הכלא היתה לו מין פחד מה, אבל מהתיאורים שרואים בספר ומחוצה לו ,נראה שהוא היה אמיץ די , וישוע נתן לו דרגה של אדם דגול ושאין בין הנולדים יותר חשוב מיוחנן המטביל.. השליחות שלו נגמרה כמו ישוע ברגע שנכרת ראשו בכלא אחרי שדבר בלי פחד מול העריץ, ביקורת קשה על הירודיה ... מענין גם אנשים כאלה אפשר לחקות , להדגים אותם בחיינו, לא לפחד מלדבר את האמת, וזה בדיוק המרטיר או הקדוש מענה עבור ישוע, אם כי תמיד מזכירים את איסטפנוס , ולא יוחנן . . . .
 

אנטוליו

New member
כמה פרטים על יוחנן המטביל לפי הספר

"משיחיות מיסטית". יוחנן היה חבר של מסדר מיסטי של האיסיים או כפי שכתוב http://lib.cet.ac.il/Pages/item.asp?item=1537 שטקס הטבילה היה המרכזי שבטקסיהם. הוא וישוע היו בני דודים בערך באותו הגיל ונפגשו שוב בגיל 30. לפי כמה הסימנים שהם החליפו ביניהם יוחנן הבין שישוע הגיע לדרגה רוחנית יותר גבוהה ממנו ולכן תהה למה דווקא הוא היה צריך להטביל את ישוע ולא להיפך, אך האחרון עמד על כך על מנת להראות שלמרות דרגתו הגבוהה, הוא היה ככל אדם. כך התחילה פעולתו בארץ.
 
אהבת צדק ותשנא רשע..

הדעה לגביי שייכותו של יוחנן לכת האיסיים היא בגדר מחשבה ואני לא חושב שזה מוכח בכתובים כל שהם... :)לפני שיוחנן ניפגש עם ישוע, הוא העיד עליו באומרו שיבוא האחד שאין לו אפילו את הזכות להחזיק את נעליו, ושבידו המיזרה.. וכשנחה על ישוע רוח הקודש כדמות יונה ונישמע קול בשמיים אז הוכח ליוחנן כי ישוע הוא המשיח, שיוע לא הגיע לדרגה רוחנית:) הוא לא אדם שגדל באמונה ולמד מפי רב על הארץ, כי אם לימד מאמינים בירושלים בהיותו ילד בן 12.."וכל השומעים אותו תמהו על שיכלו ועל תשובותיו"(פסוק 47 פרק ב בשורת לוקס.. מוצאותיו של ישוע הם מימי עולם מקדם כפי שרשום במיכה פרק ה' פסוק 2. ועוד רשום באיוב פרק לח פסוק 21: ידעת "כי אז תולד ומיספר ימיך רבים:" ובתהילים קב פסוק 28:"אתה הוא ושנותיך לא יתמו" כך שישוע הוא לא משהו שנולד. ומלימודי תורה וחוכמה גדל למנהיג ולמשיח. כי הוא נבחר למשיח מימי קדם ועוד לפניי כן... כי..(תהילים מה פסוק 7):כיסאך אלוהים עולם ועד שבט מישר שבט מלכותך: אהבת צדק ותישנא רשע על כן משחך אלוהים אלוהיך שמן ששון מחברך::) ישוע הוא משיח ישראל חיי חי וקיים!:)מעולם ועד עולם!:)
 

lion 7

New member
בקשר לאסיניין (אלאסיניון בערבית)

הם מפלגה או קבוצה מהקבוצות היהודיות מהם צדוקים פרושים , ספרים , קנאים.. האסיניים היה מורכב מקבוצה סופית ואדוקה מאד , מקורם מהחסידים בימי המכבים , הם נטשו את הערים ובססו להם מושבות של נזירים שהסדר בה היה נוקשה , בגילויי כתבי קומראן שנמצאו לאחרונה בחוף הצפוני מערבי לים המלח , נמצאו דברים רבים ובעלי ערך אודותם שלא היו מוכרים לנו . אולי היה להם כתבי קדש אחרים מלבד התנ``ך . קראו לעצמם ``בני האור`` ושפטו את האחרים בבני חושך . הם חיכו לשני משיחים (מסיא) אחד כוהן והשני מלך. היתה טענה חלשה כי ישוע היה אחד מהם , אולם הראות הזאת לא התקבלה אצל המדענים . אולם יוחנן המטביל סביר להניח היה יותר קרוב להם , למרות דרך חייו שאנו מכירים לא תואמת עם חיי האסיניים.. ‎
 
שייכות לכת האיסיים

ישוע ויוחנן המטביל לא היו שייכים לכת האיסיים. אחת התמיכות לכך שאנו מוצאים בברית החדשה, היא בהתייחסות של ישוע לרעיון של שנאה לאוייבים, במתי ה' 43-44: "43 "שְׁמַעְתֶּם כִּי נֶאֱמַר 'אֱהַב אֶת רֵעֲךָ וּשְׂנָא אֶת אוֹיִבְךָ' 44 וַאֲנִי אוֹמֵר לָכֶם, אֶהֱבוּ אֶת אוֹיְבֵיכֶם וְהִתְפַּלְּלוּ בְּעַד רוֹדְפֵיכֶם...". בויקרא יט' 18 כתוב: "לֹא-תִקֹּם וְלֹא-תִטֹּר אֶת-בְּנֵי עַמֶּךָ, וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ". אם כן, למה ישוע התייחס? ישוע התייחס ככל הנראה לחוק שנמצא ב"מדריך למשמעת" המיוחס לכת האיסיים, כפי שנמצא במגילות קומראן, (הידועות כמגילות הגנוזות של ים המלח). במדריך זה כתוב: "... לאהוב את כל אלה אשר הוא בחר, ולשנוא את כל אלה שהוא דחה" (1 QS I 4). מכאן אנו למדים שככל הנראה ישוע התייחס לגישה רווחת וידועה בתקופתו - שיש לשנוא את האוייבים, כפי שהאיסיים לימדו. ישוע, באופן מופגן ונחרץ יוצא נגד הגישה הזו, ומצווה להתפלל עבור הרודפים! לפיכך ישוע (וגם יוחנן) לא היו יכולים להשתייך לכת האיסיים שלימדה דברים שנוגדים את דבר האמת.
 

אנטוליו

New member
לא אני ולא אתה לא היינו בזמן ההוא.

אני בסה"כ מביא כאן גירסה של המשיחיות המיסטית, לפיה יוחנן היה קשור לאיסיים שטקס הטבילה היה מאוד מקובל אצלם. בקשר לישוע - אף פעם לא טענתי שהוא היה קשור לאיסיים, אלא יוחנן בלבד.
 

salt of earth

New member
דעתי...

אפשר לטעון תמיד שלא היינו נוכחים בתקופה היסטורית מסוימת בכל טיעון היסטורי. אני מציעה שנפסיק את הדיון הזה, אנחנו בפורום נצרות משיחית מסתמכים על הכתובים והחברים בפורום ענו לך שמה שאתה מספר בלתי אפשרי לפי האמונה שלנו ולפי הכתובים. חוץ מזה, הבאת דוגמאות מספר הזה דינו כמו הבאת דוגמאות מספר קוד דוינצי של דן בראון. ואני באמת חושבת, שכדאי להפסיק להביא דוגמאות מספר לא קשור לאמונה שלנו, כי אם נרשה הבאת דוגמאות מהספר הזה, אז מה ימנע הבאת דוגמאות מספר חשוב אחר לדת אחרת כמו הקוראן למשל.
 
אמן!

כל טענה חייבת להיות מבוססת על דבר אלוהים - דבר האמת, כמקור הסמכותי היחיד לכל דעה ועניין.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifשלום חרב יקר../images/Emo39.gif

שמחה שאתה מבקר אותנו, ונשמח לראות אותך עוד ועוד
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifהגענו לפרק הרביעי מבשורת מתי

שזה הפרק האחרון לחלק הראשון הזה מהלימוד, ולהמשך נפתח שרשור חדש לכל 2 פרקים, במיוחד אלו הגדושים בדברי ישוע המבורכים
להלן ציטוט הפרק ה4 ממתי: 1 ثم أصعد يسوع الى البرية من الروح ليجرب من ابليس. 2 فبعدما صام اربعين نهارا واربعين ليلة جاع اخيرا. 3 فتقدم اليه المجرب وقال له ان كنت ابن الله فقل ان تصير هذه الحجارة خبزا. 4 فاجاب وقال مكتوب ليس بالخبز وحده يحيا الانسان بل بكل كلمة تخرج من فم الله. 5 ثم اخذه ابليس الى المدينة المقدسة واوقفه على جناح الهيكل. 6 وقال له ان كنت ابن الله فاطرح نفسك الى اسفل.لانه مكتوب انه يوصي ملائكته بك.فعلى اياديهم يحملونك لكي لا تصدم بحجر رجلك. 7 قال له يسوع مكتوب ايضا لا تجرب الرب الهك. 8 ثم اخذه ايضا ابليس الى جبل عال جدا واراه جميع ممالك العالم ومجدها. 9 وقال له اعطيك هذه جميعها ان خررت وسجدت لي. 10 حينئذ قال له يسوع اذهب يا شيطان.لانه مكتوب للرب الهك تسجد واياه وحده تعبد. 11 ثم تركه ابليس واذا ملائكة قد جاءت فصارت تخدمه 12 ولما سمع يسوع ان يوحنا اسلم انصرف الى الجليل. 13 وترك الناصرة واتى فسكن في كفرناحوم التي عند البحر في تخوم زبولون ونفتاليم. 14 لكي يتم ما قيل باشعياء النبي القائل. 15 ارض زبولون وارض نفتاليم طريق البحر عبر الاردن جليل الامم. 16 الشعب الجالس في ظلمة ابصر نورا عظيما.والجالسون في كورة الموت وظلاله اشرق عليهم نور. 17 من ذلك الزمان ابتدأ يسوع يكرز ويقول توبوا لانه قد اقترب ملكوت السموات 18 واذ كان يسوع ماشيا عند بحر الجليل ابصر اخوين سمعان الذي يقال له بطرس واندراوس اخاه يلقيان شبكة في البحر فانهما كانا صيادين. 19 فقال لهما هلم ورائي فاجعلكما صيادي الناس. 20 فللوقت تركا الشباك وتبعاه. 21 ثم اجتاز من هناك فرأى اخ&#160
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifהמשך...../images/Emo26.gif

21 ثم اجتاز من هناك فرأى اخوين آخرين يعقوب بن زبدي ويوحنا اخاه في السفينة مع زبدي ابيهما يصلحان شباكهما فدعاهما. 22 فللوقت تركا السفينة واباهما وتبعاه 23 وكان يسوع يطوف كل الجليل يعلم في مجامعهم ويكرز ببشارة الملكوت ويشفي كل مرض وكل ضعف في الشعب. 24 فذاع خبره في جميع سورية.فاحضروا اليه جميع السقماء المصابين بامراض واوجاع مختلفة والمجانين والمصروعين والمفلوجين فشفاهم. 25 فتبعته جموع كثيرة من الجليل والعشر المدن واورشليم واليهودية ومن عبر الاردن
הַבְּשׂוֹרָה עַל־פִּי מַתַּי פֶּרֶק ד ד אָז הוֹבִילָה הָרוּחַ אֶת יֵשׁוּעַ אֶל הַמִּדְבָּר לְהִתְנַסּוֹת עַל־יְדֵי הַשָֹטָן, 2 וּלְאַחַר שֶׁצָּם אַרְבָּעִים יוֹם וְאַרְבָּעִים לַיְלָה הָיָה רָעֵב. 3 נִגַּשׁ אֵלָיו הַמְנַסֶּה וְאָמַר: "אִם בֶּן־הָאֱלֹהִים אַתָּה, צַוֵּה שֶׁהָאֲבָנִים הָאֵלֶּה יִהְיוּ לְלֶחֶם." 4 הֵשִׁיב יֵשׁוּעַ וְאָמַר: "כָּתוּב, 'לֹא עַל־הַלֶּחֶם לְבַדּוֹ יִחְיֶה הָאָדָם, כִּי עַל־כָּל־מוֹצָא פִי־יהוה'." 5 לָקַח אוֹתוֹ הַשָֹטָן אֶל עִיר הַקֹּדֶשׁ וְהֶעֱמִידוֹ עַל פִּנַּת גַּג בֵּית הַמִּקְדָּשׁ. 6 אָמַר לוֹ: "אִם בֶּן־הָאֱלֹהִים אַתָּה, הַשְׁלֵךְ עַצְמְךָ לְמַטָּה, שֶׁהֲרֵי כָּתוּב, 'כִּי מַלְאָכָיו יְצַוֶּה־לָּךְ, עַל־כַּפַּיִם יִשָֹאוּנְךָ, פֶּן־תִּגֹּף בָּאֶבֶן רַגְלֶךָ'." 7 אָמַר לוֹ יֵשׁוּעַ: "עוֹד כָּתוּב, 'לֹא תְּנַסֶּה אֶת־יהוה אֱלֹהֶיךָ'." 8 לָקַח אוֹתוֹ הַשָֹטָן לְהַר גָּבוֹהַ מְאֹד וְהֶרְאָה לוֹ אֶת כָּל מַמְלְכוֹת תֵּבֵל וּכְבוֹדָן. 9 אָמַר אֵלָיו: "אֶת כָּל אֵלֶּה אֶתֵּן לְךָ אִם תִּפֹּל עַל פָּנֶיךָ וְתִשְׁתַּחֲוֶה לִי." 10 הֵשִׁיב לוֹ יֵשׁוּעַ: "הִסְתַּלֵּק, הַשָֹטָן, הֵן כָּתוּב, 'לַיהוה אֱלֹהֶיךָ תִּשְׁתַּחֲוֶה וְאוֹתוֹ לְבַדּוֹ תַּעֲבֹד'." 11 לְאַחַר מִכֵּן עָזַב אוֹתוֹ הַשָֹטָן וּמַלְאָכִים נִגְּשׁוּ לְשָׁרְתוֹ. 12 כַּאֲשֶׁר שָׁמַע יֵשׁוּעַ כִּי הִסְגִּירוּ אֶת יוֹחָנָן יָצָא אֶל הַגָּלִיל. 13 הוּא עָזַב אֶת נָצְרַת וּבָא לָגוּר בִּכְפַר נַחוּם לְיַד הַיָּם, בְּחֶבֶל זְבוּלוּן וְנַפְתָּלִי, 14 לְמַעַן יִתְקַיֵּם הַנֶּאֱמָר בְּפִי יְשַׁעְיָהוּ הַנָּבִיא: 15 "אַרְצָה זְבֻלוּן וְאַרְצָה נַפְתָּלִי, דֶּרֶךְ הַיָּם, עֵבֶר הַיַּרְדֵּן, גְּלִיל הַגּוֹיִם. 16 הָעָם הַהֹלְכִים בַּחֹשֶׁךְ רָאוּ אוֹר גָּדוֹל, יֹשְׁבֵי בְּאֶרֶץ צַלְמָוֶת אוֹר נָגַהּ עֲלֵיהֶם." 17 מִן הָעֵת הַהִיא הֵחֵל יֵשׁוּעַ לְהַכְרִיז וְלוֹמַר: "חִזְרוּ בִּתְשׁוּבָה, כִּי קָרְבָה מַלְכוּת שָׁמַיִם." 18 כְּשֶׁהָלַךְ לְיַד יָם הַגָּלִיל רָאָה שְׁנֵי אַחִים, אֶת שִׁמְעוֹן הַנִּקְרָא כֵּיפָא וְאֶת אַנְדְּרֵי אָחִיו, מַשְׁלִיכִים רֶשֶׁת לְתוֹךְ הַיָּם, כִּי הָיוּ דַּיָּגִים. 19 אָמַר לָהֶם: "בּוֹאוּ אַחֲרַי וְאֶעֱשֶׂה אֶתְכֶם דַּיָּגֵי אָדָם." 20 מִיָּד עָזְבוּ אֶת הָרְשָׁתוֹת וְהָלְכוּ אַחֲרָיו. 21 בְּלֶכְתּוֹ הָלְאָה רָאָה שְׁנֵי אַחִים אֲחֵרִים, אֶת יַעֲקֹב בֶּן זַבְדַּי וְאֶת יוֹחָנָן אָחִיו, בַּסִּירָה עִם זַבְדַּי אֲבִיהֶם וְהֵם מְתַקְּנִים אֶת רִשְׁתוֹתֵיהֶם. קָרָא לָהֶם 22 וּמִיָּד עָזְבוּ אֶת הַסִּירָה וְאֶת אֲבִיהֶם וְהָלְכוּ אַחֲרָיו. 23 הוּא סָבַב בְּכָל הַגָּלִיל כְּשֶׁהוּא מְלַמֵּד בְּבָתֵּי הַכְּנֶסֶת וּמַכְרִיז אֶת בְּשׂוֹרַת הַמַּלְכוּת וּמְרַפֵּא כָּל מַחֲלָה וְכָל מַדְוֶה בָּעָם. 24 שִׁמְעוֹ יָצָא בְּכָל סוּרְיָה וְהֵבִיאוּ אֵלָיו אֶת כָּל הַחוֹלִים הַסּוֹבְלִים מִמַּחֲלוֹת וּמַכְאוֹבִים לְמִינֵיהֶם, וְגַם אֲנָשִׁים אֲחוּזֵי שֵׁדִים, מֻכֵּי יָרֵחַ וּמְשֻׁתָּקִים, וְהוּא רִפֵּא אוֹתָם. 25 הֲמוֹנִים הֲמוֹנִים הָלְכוּ אַחֲרָיו מֵהַגָּלִיל וּמִדֵּקַפּוֹלִיס, מִירוּשָׁלַיִם וִיהוּדָה וּמֵעֵבֶר הַיַּרְדֵּן.
 

justborn

New member
שימו לב שהשטן משתמש בפסוקים מהתנ``ך

לאורך ההיסטוריה אנשים ניצלו פסוקים מכתבי הקודש דרך פרשנות מעוותת על מנת לשרת את האינטרסים שלהם ולפגוע בבני אדם שאלוהים ברא ואוהב עד כדי כך שהמשיח מת למענם. אסור לנתק בין הכתוב במקרא לרוח המקרא היא רוח הקודש. גם כשאנחנו קוראים במקרא עלינו לבקש בתפילה הדרכה מהאחד שברוחו נכתבו הדברים.
 

lion 7

New member
מסכים איתך לגמרי ואוסיף גם

מפסוק, (אל הרומים 7 : 6 ) ``אבל עתה נפטרנו מן התורה כי מתנו לאשר היינו אסורים בו למען נעבוד מעתה לפי `התחדשות` הרוח ולא לפי ישן הכתוב`` . כך בעצם אם נניח שלא היה כתובים אלא רוח הקדש היא בעצם מספיקה גם להיות בקשר עם האב, דרך ישוע המשיח , ובכן השטן יכול ללבוש מלאך אור , עד שיכשיל את המאמינימ, אולם מי שעומד לידנו חזק פי כמה מזה שנגדנו, עלינו ללבוש את המגנימ מפני השטן , ומי שחושב שהוא חזק מזהיר אותו פאולוס ב1 קורנתים 10 : 12) ``מי שטוען שהוא יציב שיביט לאל יפול ``. ישוע בילה הרבה זמן בתפילות, כאדם כמונו היה צריך חוזק מאביו שבשמים, הוא בילה לילה שלם בתפילה , על אחת כמה צריכים אנו בחיזוק זה .אמן
 

SON OF JESUS

New member
שאלה קטנה אולי גדולה גם

فبعدما صام اربعين نهارا واربعين ليلة جاع اخيرا. 3 فتقدم اليه المجرب وقال له ان كنت ابن الله فقل ان تصير هذه الحجارة خبزا. 4 فاجاب وقال مكتوب ليس بالخبز وحده يحيا الانسان بل بكل كلمة تخرج من فم الله. 5 ثم اخذه ابليس الى المدينة المقدسة واوقفه على جناح الهيكل. 6 وقال له ان كنت ابن الله فاطرح نفسك الى اسفل.لانه مكتوب انه يوصي ملائكته بك.فعلى اياديهم يحملونك لكي لا تصدم بحجر رجلك. 7 قال له يسوع مكتوب ايضا لا تجرب الرب الهك. 8 ثم اخذه ايضا ابليس الى جبل عال جدا واراه جميع ممالك العالم ومجدها הפרק הזה שמדבר על המבחן של יהשוע הקדוש שלנו בהר, הרי ישוע היה בנו של אלוהים והוא בא מרוח הקודש, עדין אחרי שקראתי את זה שוב ושוב עלתה לי שאלה, מה היתה הכוונה של לבחון אותו מפני השטן אבליס, ? שאלה שניה אם בגלל המקרה הזה אנו צמים ארבעים יום לפני הפסחה?
 

salt of earth

New member
תשובה

השטן הוא מלך מלכות הרשע וישוע הוא המלך של מלכות השמיים (זוכר שדיברנו על איך מתי הדגיש את העובדה שישוע היה המלך) ולכן היה צפוי שיהיה עימות ביניהם ובו יגבר ישוע על השטן וזה אחד ממשימות הגאולה של האנושות שהוא ביצע. וכך אנחנו כאשר נטבלים ומאמינים בישוע עלינו גם להיכנס למאבק תמידי ויומיומי עם השטן ולגבור עליו בסוף בעזרת ישוע המשיח אשר גבר על השטן. ופאולוס אומר שישוע גם חווה ניסיון מהשטן אבל הוא להבדיל מאיתנו נקי מחטאים [مجرب في كل شيء مثلنا بلا خطيّة" (عب 4: 15).] והוא ניצח את השטן כדי שאנחנו כאשר נאמין בו נוכל לנצח את השטן בעזרתו ודרכנו אנחנו ישוע מנצח אותו. יש פירוש יפה שאומר: "ישוע הוא המנהיג שלנו ולכן כמו כל מנהיג אותו הוא נכנס ביוזמתו לנסיון כדי ללמד אותנו איך להילחם בשטן ולא לפחד" והיה צריך שמי שבא למות בעד חטאינו גם לחוות ניסיון כמו הנסיונות שאנו נעבור. השטן בא בדמות נחש כדי לנסות את אדם וחווה והוא ניצח אותו אבל פה ישוע בא ביוזמתו ובכל גבורה להתעמת עם השטן ולנצח אותו. והשטן מנסה אותנו ואלוהים נותן לו בגלל ש- 1- שניווכח שאנו חזקים יותר באמונה, 2- כדי שתמיד נהיה צנועים 3- כדי שהשטן יידע שהוא לא יכול עלינו 4- כדי שנהיה תמיד מוכנים שלא כמו אדם שלא היה מוכן. למה ישוע צם? הצום גם בתנ"ך וגם בברית החדשה היה כלי של העם כדי שהאמונה שלהם תתחזק ביחד עם התפילות. ישוע לא היה צריך לצום בשביל לגבור על השטן שהרי הוא אלוהים, אבל הוא רצה להעביר לנו מסר ולקדש את הצום שלנו בצום שהוא עבר וכמה אדיר הצום ובעזרתו וביחד עם האמונה והתפילות נוכל לגבור על השטן. ישוע רצה ללמד אותנו דרך זה להתנתק מהחיים החומריים (הצום) כי אדם וחווה התעסקו בדברים החומריים והם נפלו למלכודת השטן. למה אנחנו צמים? אנחנו מקשים את הצום לפני חג הפסחא בגלל שהצום התקדש בישוע עצמו, ובגלל שנוכל להתחזק בצורה רוחנית, ובגלל זה אנחנו צמים לפני חג הפסחא כדי להתחזק ולא ליפול למלכודת השטן ובגלל שהצום עצמו התקדש בישוע.
 

salt of earth

New member
המשך..

לגבי הניסיון הראשון של הלחם: אחרי ההטבלה ואחרי שהתגלה ישוע במהות האלוהית שלו והאב הכריז שזהו בנו האהוב, השטן רצה לוודא אם זה אכן נכון ולכן הוא שאל אותו אם הוא בן אלוהים (כלומר שייך לאלוהים) ובצורה הזאת גם השטן מנסה אותנו כאשר הוא מנסה לגרום לנו לפקפק באבהות השמיימית של אלוהים לנו כבניו. הנשק של ישוע נגד השטן הוא דברי אלוהים: ולכן כל פעם הוא אומר "כתוב ש-" כי זה יכניע את השטן ולכן ההיאחזות שלנו בדברי אלוהים תכניע בסופו של דבר את השטן שבא לנסות אותנו וכל עוד הנפש שלנו שבעה השטן לא יכול עלינו, אבל אם היא ריקה אז ניפול ברשתו. כאשר דרש השטן מישוע שימיר את האבנים ללחם הוא סירב. למה? בגלל שהוא רצה להכניע את השטן לא בכוח אלא בצניעות שלו ולכן אמר הלחם הוא לחם אלוהים ולא הלחם הרגיל, ויכריז לנו שמי לא אוכל מלחם אלוהים לא יחיה أن من لا يتغذّى بكلمة الله لا يحيا ולכן עלינו לשלוט בצרכים הגופניים שלנו (אוכל, יצרים) ולהתפלל ולצום כדי שהנפש הרוחנית שלנו תתחזק וכך אנחנו לא נירעב לעולם ! מקווה שעניתי לך על השאלות.
 

SON OF JESUS

New member
עוד שאלה ברשותך מלח הארץ

והוא ניצח את השטן כדי שאנחנו כאשר נאמין בו נוכל לנצח את השטן בעזרתו ודרכנו אנחנו ישוע מנצח אותו. יש פירוש יפה שאומר: "ישוע הוא המנהיג שלנו ולכן כמו כל מנהיג אותו הוא נכנס ביוזמתו לנסיון כדי ללמד אותנו איך להילחם בשטן ולא לפחד" והיה צריך שמי שבא למות בעד חטאינו גם לחוות ניסיון כמו הנסיונות שאנו נעבור. את פה אומרת שישוע האהוב , הלך בעצמו לשטן בכדי שינטע בנו את האימונה שאנו יכולים לנצח את כל הרשע של השטן אם האימונה שלנו תהיה חזקה,, כמו אימנתו והוא לא השתמש בכך שהוא בנו אל אלוהים, אלה הוא היה שם לנו כדוגמה גדולה שהוא ינצח את השטן הנחש בדרך האימונה , ולא יפול כמלכודת כמו אדם וחווה אני מסכים איתך אם לזה התכוונת, ובאמת עכשיו ששוב אני עובר על הפרק הזה באנג'יל וקורא אותו , אני מתחיל לקלוט יחד עם הסבר שלך, הכל מתבהר, סורי שהשאלות שלי של ילד קטן אבל אני חלש בערבית מודה לך על הסבלנות וארב יברקיק על הסבלנות אחותי לאימונה
 
למעלה