האירוח יוצא לדרך

../images/Emo251.gif האירוח יוצא לדרך ../images/Emo251.gif

שוב שלום לכולם, ביום א' הקרוב - ה 22 לחודש בשעה 21:00 נארח את עדי פרום - יו"ר האגודה הישראלית לרפואה סינית. כבר עכשיו ניתן לשגר שאלות ובקשות להתיחסות, בכל הנושאים שעל הפרק. אתם מוזמנים לבקש הבהרות, להעיר הערות, לספק אינפורמציה משלכם וכל דבר מהדברים שעלו בעבר וכאלה שלא. בקשה אחת לי אל כולם, אנא קיימו דיון מכובד ומכבד - כולנו ניגשים לדיון הזה עם המון רצון להבין טוב יותר את האגודה ועדי יהיה פה כדי לענות על כל השאלות שישאלו מתוך רצון טוב ואהבה למקצוע ולציבור המטפלים. לרגל האירוע, מבצע, השואל הראשון יזכה בתשובה ראשונה משובחת במיוחד!
 

ינוקא1

New member
שלום לעדי.

אני מצטט מתוך החוק אותו האגודה ניסתה לקדם : (א) המנהל לאחר התייעצות בוועדה המייעצת, רשאי ליתן היתר זמני למבקש שהגיש בקשה תוך שלושה חודשים מיום פרסומו של חוק זה, אם מתקיימים בו אחד מאלה:- (1) למד 1200 שעות לימוד בתחום הרפואה הסינית המסורתית, שהכיר בהן המנהל, בהתייעצות עם הוועדה המייעצת ובהן 400 שעות לפחות באקופונקטורה, כולל התנסות קלינית, שהכיר בהן המנהל, בהתייעצות עם הוועדה המייעצת ובלבד שלמד קורס אחד ברציפות של 400 שעות לימוד ובנוסף, 250 שעות לימוד ברפואה מערבית וקורס באתיקה מקצועית (להלן: בעל השכלה לעניין הוראות המעבר) וכן עסק באקופונקטורה בישראל במשך 10 שנים רצופות ומעלה או עסק באקופונקטורה בישראל 8 שנים רצופות לפחות, בהן לא פחות משלוש שנים במוסד רפואי; (2) בעל השכלה לעניין הוראת המעבר אשר עסק באקופונקטורה ערב פרסומו של חוק זה, להנחת דעתו של המנהל בהיקף של ממש במשך תקופה של למעלה מ-5 שנים, יהיה פטור מסטאז, אך יהיה זכאי לקבל רישיון לעסוק באקופונקטורה אם עמד בהצלחה בבחינת הרישוי הממשלתית באקופונקטורה. (3) בעל השכלה לעניין הוראת המעבר אשר עסק באקופונקטורה בישראל ערב פרסומו של חוק זה, להנחת דעתו של המנהל, בהיקף של ממש, במשך תקופה של למעלה מ-3 שנים, יהיה זכאי לקבל רישיון לעסוק באקופונקטורה אם השלים סטאז מוכר, ואם עמד בהצלחה בבחינת הרישוי הממשלתית באקופונקטורה. המשמעות היא כי המטפלים שלא עשו את הבחינות עד עתה יהיו מופלים לרעה , יצטרכו לעשות בחינות רטרואקטיבית , וחלקם יצטרכו גם לעשות סטאז' בחזרה (מהו "סטאז' מוכר" ? הפרשנות ששמעתי מבוגרי בתי ספר שאיימו עליהם עם הסעיף הנ"ל - "סטאז' שנעשה אצל מטפלים חברי אגודה") יש לציין כמו כן כי אין המדובר בעניין של מה בכך , אלא האגודה רוצה להכניס לכלא את כל מי שלא יעמדו בדרישות הללו : העוסק באקופונקטורה או המעסיק אדם באקופונקטורה בניגוד להוראות סעיף 2, דינו מאסר שנה או קנס הקבוע בסעיף 61 (א) (2) לחוק העונשין, התשלו-1977 (להלן – חוק העונשין). המשתמש בתואר מורשה לאקופונקטורה בניגוד להוראות סעיף 2, או מפר הלכות עיסוק ומשמעת לפי סעיף 14, דינו-מאסר ששה חודשים או קנס כקבוע בסעיף 61 (א) (1) לחוק העונשין. מורשה לאקופונקטורה המפר הוראה מהליכות העיסוק המפורטות בסעיף 14, דינו מאסר 6 חודשים או קנס כקבוע בסעיף 61 (א) (1) לחוק העונשין. גם אצל הפיזיותרפיסטים ניסו לקדם בחינות רטרואקטיביות , ובסופו של דבר ירדו מהרעיון. קיימות בישראל מכללות מוכרות המסמיכות מטפלים לאחר 4 שנים מלאות , כתובות גם באתר האגודה , ואינני רואה סיבה לא להכיר בבוגרי מכללות מוכרות באופן רטרואקטיבי עד קבלת החוק. האם ההבדל בין בוגרי 2007 (שנחשבים מטפלים מוכרים ולא זקוקים לבחינות ולסטאז' וכו') לבין בוגרי 2008 הינו רב כל כך , עד שבוגרי 2008 אם לא יעמדו בדרישותיכם יצטרכו להיזרק לכלא ובוגרי 2007 לא ?
 
תשובה לגבי חקיקה

שלום רב ראשית אני מודה לך שלקחת זמן לכתוב מכתב כה ארוך . תשובתי לעניין החקיקיה היא השאגודה מעדיפה להיות מובילה של תהליך חקיקה ולא נגררת שלו המבנה של החקיקה המוצעת היא הפלטפורמה של חוק מקצועות הבריאות אליו אנו שואפים להגיע ולהיכלל . כל תהליך שכזה יעבור בסופו של דבר את ביקורת המחוקק להלן כנסת ישראל ואת האכיפה לחוק יבצעו הגורמים המוסמכים לכך . אני באופן אישי וגם האגודה לא רוצים לשלוח אנשים לכלא אבל כמו שיש סעיף ענישה על אדם המציג עצמו מצג שווא של רופא / פיזיותרפיסט כך ראוי שיהיה גם באקופונקטורה . אים הדבר בא לפגוע במטפלים כי אם להגן על מטפלים שעברו הכשרה ראויה ועמדו בקריטריון הכניסה למקצוע , אני בהחלט חושב שזהו תפקיד האגודה להגדיר את סף הכניסה הראוי למקצוע ולא להפקיר את ההגדרה הזו בידי אחרים או להשלים אם המצב הקקים בו כל פיזיותרפיסט שעבר קורס דיקור טריגר יציג עצמו כמדקר מוסמך בברכה עדי פרום
 

shahaful

New member
לגבי אופי המבחן

שלום עדי, מה שלומך?, ותודה שאתה פה לענות לכולנו. שאלתי היא כזו... כיצד נבנה המבחן? הרי כל בית ספר מלמד ושם דגש על דברים אחרים, יש בתי ספר שהם יותר TCM, בתי ספר של חמשת האלמנטים, כאלו ששמים דגש על אנרגיות עמוקות ועל תורת ה"גזעים והענפים" כל בית ספר מלמד ראיה שונה הן בתאוריה והן בפרקטיקה , בקליניקה. לכן מטפלים שונים יפתרו בעיה דומה בצורות שונות. כיצד המבחן יכול להיות "הוגן" כלפי הסטודנטים שיוצאים מאסכולות שונות? תודה שחף
 
איך נבנה המבחן

המבחן בנוי במתכונת המבחן האמריקאי (פחות או יותר ) ובנסיון לקלוע למכנה המשותף הרחב ביותר ברור לנו כי כל בית ספר שם דגשים מעט שונים אנו ממקדים את המבחן על חומר שאמור להיות משותף אין לנו כוונה להכשיל או לקדם איש לראיה כמות העוברים מבתי הספר השונים היא די דומה כמו כן החומר מפורסם במעוד מועד ואף יש קורסי הכנה למבחן עדי פרום
 

ינוקא1

New member
ומשהו מכיוון אחר :

במכתב שכתבת (שאינני מוצא אותו כעת) , אני זוכר שכתבת כי נוכחת בצורך בבחינות כאשר שמעת אורטופד שאמר ש"הם לא ממליצים על רפואה סינית לטיפול בבעיות אורטופדיות , מהסיבה שכולם יכולים להיות מטפלים ברפואה סינית בלי בחינות ובלי סינון" או משהו כזה. אני רוצה להציג כיוון שונה לכיוון הנ"ל : חשוב מאוד בכל מקצוע שתהיה יכולת להתחדש ולהתפתח. שתהיה גם יכולת להוציא דברים ישנים ולהכניס דברים חדשים - כמו שאומרים הסינים "מיים עומדים מסריחים". ברפואה מערבית על נגזרותיה השונות , הדבר מתבצע בעזרת מחקרים - מחקרים חדשים דוחים את הקודמים , מתקבל ידע מלא יותר , כך קיימת אפשרות להתחדש ולהיבנות ברמה גבוהה יותר כל הזמן. לדחות ישן ולהכניס חדש - בדיוק כמו במערכת העיכול שלנו. לכן גם אם יש מבחנים , זה לא "תוקע" את ההתקדמות - כי הכל נעשה על סמך המחקרים והחומר משתנה בהתאם לגילויים חדשים. לעומת זאת , ברפואה סינית הדברים הללו אינם תופסים מקום עיקרי ! רפואה סינית היא מסורת. מטפל טוב ברפואה סינית בדרך כלל חוקר את הכתבים העתיקים וכך לומד דברים חדשים - שהם בעצם ישנים. כמו כן כל מטפל רואה מה טוב לו ומה עובד אצלו , ובעבר היו גם מנחילים את זה בדרך הזו לדורות הבאים ממורה לתלמיד. כך הדברים מתפתחים - עד שבמהלך הדורות נוצרו סגנונות שונים. הרפואה היפנית שהתחילה מהרפואה הסינית היום היא סגנון שונה ויעיל לא פחות. יהיו שיגידו גם יותר. אני הוסמכתי ברפואה סינית במכללה טובה 4 שנים מלאות. עם זאת אני היום עובד בשיטה שאיננה מוכרת. שיטה שהיא ברובה פיתוח שלי. אצטט לך כמה שורות ממכתב שכתב לי מורה בכיר לרפואה סינית ושיאצו במכללה ידועה בארץ שיעצתי לו מה לעשות בכדי שגם הוא יוכל לטפל כך. אני משמיט פרטים מזהים כמובן : . . . אני ממש מרגיש שהדיקור הרגיל הוא כמו נמלה שרואה פיל ומדווחת- כ"כ הרבה היא לא יודעת, התמונה כל- כך הרבה יותר רחבה ומפתיעה ומדהימה ממה שאנחנו יודעים, ממה שרשום בספרים (גם אם הם בני 4000 שנה...) המטרה הראשונית שלי כשהלכתי ללמוד- הייתה לראות את המרידיאנים. לצערי איני רואה אותם- אבל אני בהחלט יכול לחוש בנקודות- ולהחליט איזו נקודה צריך לדקר. כמובן אני עדיין כבול לידע- ולכן אני לעיתים (לא עם כולם, לא עם כולם נוצר כזה חיבור) יודע איזה נקודות אני צריך לדקר ורק אח"כ אני מחפש רציונל. גם באבחון דופק יוצא מידי פעם מצב מדהים שכזה שאני יודע דברים יותר לעומק, חש דברים שעוברים אלי דרך הדופק, גם מבלי שאדע לפענח זאת אפילו לעצמי. . . . קיצור, אם קודם האמנתי לדברים שאתה עושה ובעיקר גיליתי פתיחות. הרי שכעת אני ממש שותף לחלק מהדברים (בקטנה כמובן, קטונתי לחלוטין!). מרגש מדהים איך לא לומדים את זה כשלומדים דיקור...? מה יותר הגיוני מאשר ללמוד להרגיש (אנרגטית) את הנקודות...? בקיצור - לדעתי מבחנים במקצוע כמו שלנו יגרמו להיצמדות למסורת עד כדי תקיעות. לחוסר יכולת אמיתי לחדש. האלטרניטבה היא מאוד פשוטה - לתת אוטונומיה למכללות שיעמדו בתנאי סף ובפיקוח . כך תהיה פתיחות גם לשיטות חדשות. אם מישהו ירצה למשל לפתוח בית ספר על טהרת הרפואה היפנית - הוא יוכל לעשות כך מבלי להסתכן בכניסה שלו ושל תלמידיו לכלא. בחוק הדיקור אותו ניסו בעבר לקדם ד"ר ראובן ברק ויוסי מורגנשטיין זו היתה הגישה. הדרישות היו מהמכללות על תנאי סף של שעות וחומרי לימוד , וחוץ מזה לכל מכללה היתה אוטונומיה משלה. המצב אצלינו פחות דומה למצב אצל רופאים , הוא הרבה יותר דומה למצב שהתרחש עד לא מזמן אצל הפסיכולוגים : עד לא מזמן היה בארץ חוק שהכיר רק בסוג אחד של פסיכולוגיה - פסיכותרפיה דינמית. אלא שהשנים התקדמו , וגישות חדשות נכנסו יעילות לא פחות. כמו פסיכולוגיה קוגנטיבית. מה שקרה זה מאבק מכוער בתוך ענף הפסיכולוגיה במשך שנים , כי גם הוועדה של הפסיכולוגים היתה בידיים של הפסיכותרפיה הדינמית. במשך שנים לא יכלו להיכנס פסיכולוגים שאינם מהזרם הזה לתוך ההנהלה של המקצוע בארץ , וקולם לא נשמע. אני מצרף כאן , למשל , כתבה מהתקופה ההיא : http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=933847&contrassID=2&subContrassID=13&sbSubContrassID=0 (רק לאחרונה תוקן החוק וזה הסתדר. גם כאן הדבר התאפשר כי בסופו של דבר פסיכולוגיה נשענת על מחקרים מדעיים. אבל זה לא עבר בלי מאבק : http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1213546.html ) לעומת זאת במקצוע כמו שלנו , לאחר חקיקת חוק כזה - יהיה קשה מאוד לשנות. בסופו של דבר , אותי אישית לא מעניין אם משהו סיני או לא סיני. מעניין אותי לתת טיפול טוב ויעיל כמה שיותר למטופלים שלי. אני חושב שכל מטפל שבאמת נושא הדיקור חשוב לו , צריך להיות בגישה דומה. לכן חשוב העניין הזה של התחדשות (עץ) , חשוב לא ליצור מתכת שתאבן ותתקע את המקצוע. אני מאמין באבולוציה , ואני יודע שדברים טובים תופסים בסופו של דבר , גם אם לאט. רק כדאי שאנחנו לא נפריע לזה. אם הגעת בקריאה עד כאן - אז תודה רבה על ההתיחסות !
 
תשובה לשאלתך

שוב שלום רב אני רואה שהשקעת חשיבה רבה ויפה בנושא (האם תרצה להצטרף לוועד או לפחות לנדב את ידיעותך לטובתנו) ראישת יש להפרחד את המקצועיות מהלגיטימציה אני מסכים שישנן גישות שונות וכי יש מקום להתפתח אך יש לזכור כי כל התחלה חייבת נק' ייחוס אנו לא מנסים להמציא את הגלגל אלה רק להציג את המציאות בעולם (לפני שמישהור אחר יכפה עלינו מציאות) נכון להיום גם החקיקה האמריקאית וגם האירופית נמצאת באותו כיוון שלנו ולא ראיתי כי הדבר הפריע לפיתוח נהפוך הוא הבסיס המשותף הוא מפתח לקבלת לגיטימציה והכרה . דרך אגב במכתבי ציינתי מדוע אקופונקטורה לא עלתה מדרה בטיפול האוטופדי מסטטוס המלצה לסטטוס התוויה באגודת האורטופדים הישראלית . ברור לי שאתה מבין את ההבדל העצום בין השניים. כמו כן אתה מציג רק את הצד החיובי של הפיתוצ המקצועי אני מכיר את שיטות הטיפול הבאות ברפואה סינית - אבחון מרדיאנים דרך ריקודי בטן , דיקור קרקפת להחזרת מאור עיניים וכו' כיום כל אדם הרוצה להתהדר במשהוא טוען כי הוא משלב רפואה סינית האם אתה באמת רוצה להיות מוגדר באותו מקצוע כמו המקצועות שהוזכרו כאן. כמו כן לא תמיד יש לנו את הזמן להמתין שמשהוא יתפוס אנחנו לא לבד בעולם יש יותר מגורם עיניין אחד המעוניין למחוק את הרפואה הסינית מהמפה או להכפיפה לרפואה המערבית באופן שימית את המקצוע האם באמת יש לנו את כל הזמן שבעולם? לשיטתי האפשרויות הן או לנסות להוביל או לקוות לטוב וכידוע הטוב אינו מובטח לאיש עדי פרום
 

ינוקא1

New member
תודה על ההתיחסות הרצינית והמושקעת.

גם אם התשובות לא סיפקו אותי במאה אחוז , אני מודה לך מאוד על הרצינות והיחס. אין לי ספק שאם זה היה בוועדים הקודמים , האגודה היום היתה במצב טוב הרבה יותר - ולא היינו מגיעים למצב הזה. קשה לי לאחל לך "הצלחה" על החוק במתכונתו הנוכחית , אבל אני מאחל לך הצלחה בכל מה שלא קשור לחוק
אין לי ספק שאתה אדם עם פתיחות וענווה ומטפל מעולה. לילה טוב. יוסף
 

Assaf Feldman

New member
שאלות

שלום לעדי, השאלה הראשונה היא מהם היעדים של האגודה לשנה הקרובה ובכלל, וכיצד חברי האגודה יכולים לסייע או להיות חלק מהמהלכים המבוצעים. השאלה השנייה היא, מה מצב ההכרה של האגודה במכללות השונות, והאם המכללות נדרשות גם לשלם עבור ההכרה שלהן? כפי שמטפלים משלמים דמי חבר, יותר מהוגן לדעתי שגם המכללות ישלמו דמי חבר פורפורציונלים, שכן בסופו של יום הן אלה שמגלגלות את המחזורים הגדולים בתחום שלנו. כסף זה אני מניח יכול לעזור משמעותית לאגודה להתקדם. תודה ,
 
שאלות ותשובות

שלום אסף היעדים של האגודה לשנתיים הקרובות מחולקות למס' קטגוריות אחד - המשך תהליך מול משרד הבריאות לקבלת רישוי שתיים - שידרוג מערך ההכרה והפיקוח על בתי הספר שלוש - קידום מקצועי של הענף על ידי כנסים , חשיפת המקצוע לציבור , כתיבת ניירות עמדה מקצועיים בנושאים שנויים במחלוקת לנייר עמדה מקצועי יש גם משמעות הגנה משפטית לדוג' האם מותר לדקור נשים בהריון וכו' ארבע - חשוב כמו אחד לתקשר טוב יותר עם חברי האגודה והקהילה חמש - הפיכת האגודה בין הייתר למועדון שיתן הטבות חבר שאיפתי היא שכל חבר אגודה יקבל שקל מול שקל על דמי החבר בצורת הטבות שונות בימים אלו אנו שולחים מכתבי גיוס לחברים על מנת שיעזרו לנו איש איש בתחומו וביכולותיו על מנת להשיג מטרות אלו מצב ההכרה היום הוא שישנה הכרה בנפח השעות הכללי אי מעריך שתוך זמן קצר נכיר גם בתכני הסילבוס ולאחר מכן נמשיך בתהליך הכרה מתגלגל שיגדיר גם מיהוא מורה לשיעור תיאוריה/ קליניקה , איך מבוצע הסטאז , כמו כן יתקיים פיקוח על ההתאמה בין הפרסום לבין הקיים על יד ביקורים מתואמים וכן שיחות עם סטודנטים פעילים וכן אנחנו צריכים עזרה תודה . אני לא מעוניין שבתי הספר ישלמו לאגודה ולא שקל אחד כי חשוב יותר העצמאות של האגודה מול בתי הספר . מה גם שבהגדרת המקצוע האגודה חייבת להיות עצמאית תשלום יצור תלות ותלות יוצרת עיגול פינות גם במקרים שכל הכוונות טהורות עדי
 

shahaful

New member
פיקוח על בתי ספר

שלום עדי, שאלה נוספת. האם הפיקוח על בתי הספר מתוכנן לכלול בתוכו מעבר לבקרה על מספר שעות ותכנים, וחפיפה בין פרסום לבין מציאות, גם בקרה על האופן בו דברים מבוצעים, לדוגמא: פיקוח על אופן עשיית מבחנים (עמידה בזמנים, ציונים משקפים), וכמו כן גם בקרה תקציבית ומוסרית על המתרחש בבתי הספר? תודה שחף
 
ובהמשך לשאלה זו

האם הבקרנ על המכללות תכלול גם בקרה על המורים? בעבר היו מקרים שח אסיסטנטים שהלתקדמו במהירות שיאר למשרת הוראה. במקביל, ראיתי בשנים האחרונות מורים שלא מרעננים מצגות בנות למעלה משנתיים שלוש. אפילו לא תוספות קטנות. וכמובן- מורים שמטפלים בתלמידים שלהם. משהו שאינו מוסתר ואינו חדש- ובעייתי מאוד! האם בכוונת האגודה לפקח גם על ענייני המורים?
 
מורים

חד משמעית כן האגודה תקבע את הקרטריונים כחלק מההכרה בבתי הספר עדי
 
שלום עדי פרום

מה שלומך קולגה יקרה.אין ספק כי עשייה שלך מבורכת,וכל פעילות בנושא קידום הרפואה הסינית בארץ הוא מבורך. התשובות שכתבת לאסף הם גבוהות מאוד ואני מקווה שבאמת תעמדו מאחוריהן. בכל אופן בהצלחה ואני תמיד אשמח לעזור בכל דרך אפשרית. תודה רבה.
 
מבחני ההסמכה

היי עדי, תודה שאתה מגיע לפורום לענות על השאלות, מקווה שיהיו הרבה מאוד שאלות בשבילך לענות, שיבהירו את הנעשה באגודה ובארץ נכון להיום מבחינת הרפואה הסינית בארץ. אני רוצה לשאול (שוב) לגבי מבחני ההסמכה: 1. אני עדיין לא מבינה מדוע מבחני ההסמכה מתקיימים. הרי בסופו של יום בוא נודה באמת- אין רישיון, אין תואר או כל דבר שכזה רשמי, שמהווה את התמריץ האולטימטיבי למעבר ותשלום על המבחנים הללו מבחינת הקהילה, כמו שיש בחלק מהמדינות בארה"ב למשל. הדברים אינם מוכרים בשום דרך שהיא, ולכן אני עדיין לא מבינה למה האגודה ממשיכה לשמר את המבחנים. אני מבינה שמדובר על עשייה ככעת מתוך מחשבה לעתיד, אבל הרי ברור שיש מצב שחוק הדיקור יעבור בעוד שנתיים, אבל יש גם את אותו מצב בדיוק, שחוק הדיקור יעבור עוד 7 שנים. עד אז, יש אנשים שיעשו את המבחנים, שבעוד 7 שנים לא יצטרכו לעשות את המבחנים- ואז לא חבל על הכסף? על המאמץ? האם תוכל להבהיר? 2. בעוד אני בהחלט יכולה להבין קיום של מבחנים המעניקים באופן ישיר רישיון או תואר, אני לא יכולה להבין את ההתנייה הקיימת כיום בין מבחני ההסמכה לבין חברות באגודה. זה נראה כמו ירייה של האגודה ברגל של האגודה, או כמו גול עצמי- מצד אחד האגודה מתנה חברות במעבר מבחנים (שאגב, עולים סכום לא מבוטל של כסף), כלומר היא אומרת- "אם אתה לא עובר את מבחני ההסמכה אתה לא יכול להיות חבר אגודה"; ומצד שני האגודה זקוקה נואשות לחברים נוספים ולהגדלת הכספים! איך זה משתלב? איך אפשר להגיד את הדברים האלו באותה נשימה, באותה פגישה, באותה אסיפה? זה הרי דבר והיפוכו. 3. יש לי תחושה, שבעוד שהר"י אולי מסתכלים עלינו קצת אחרת, שהרי הקהילה המקצועית בארץ הולכת ומתרחקת אף יותר מהאגודה. האם לא מדובר במחיר יקר מדי? תודה, יעל
 
בהמשך לדבריה של יעל ארנסט

בהמשך לדבריה של יעל ארנסט, בתור מטפל צעיר וקטן (אך רעב) שהחל את צעדיו בעולם של הגדולים, אחרי שכולם דאגו להכין אותו לקרבות הישרדות בעולם כה קשה שרק החזקים שורדים בו, 0 5 8 ש"ח הם הרבה מאוד כסף והם נראים כעוד איום שצריך עכשיו להתמודד. כשכל שקל ושקל חשוב, עדיף ואף זה הכרחי להפנות את המשאבים להשלמת ציוד הכרחי בקליניקה, הסדרת ביטוח אחראיות מקצועי, איזשהו התחלת בסיס שיווקי ( כי מה לעשות התחרות קשה). תרשה לי לשאול, מדוע 850 ש"ח, ולא 250 ש"ח? לאיזה מטרות הכסף אמור לשמש? תודה
 
מבחני ההסמכה

שלום יעל ראשית תודה לך על תמיכתך הטכנית ראוי ביותר לציון למרות שאין תמימות דעים בינינו על הכל הדבר מעיד יותר מכל על יושרה מקצועית ועל כך השבחים לך מבחן ההסמכה הוא השלב החשוב ביותר בדרך לקבלת רישוי ממשרד הבריאות היכולת שלנו לייצר מנגנון שמקובל על משרד הבריאות הוא המפתח לכך . ועדת זיידס שהוקמה על מנת להסדיר את מקצועות הרפואה הכירה ברפואה סינית כמקצוע נפרד זהו הישג חשוב מעין כמותו שהרי הגדרה נפרדת למקצוע היא ההגנה היחידה שיש לנו כיום מפני תקנה שתיכנס תחת חוק הרופאים שתכפיף אותנו לרופאים (תקנה שהיא לחלוטין בסמכות שר ואינה דורשת חקיקה נפרדת ) הכרה זו היא הישג אדיר לאגודה . הסיבה לכך שמקצוע מקבל מעמד כזה היא בחינת ההתנהלות האפשרית הקיימת בו המנגנון שלנו של מבחן הסמכה חיצוני , בלתי תלוי ,מפוקח על ידי גורם חיצוני מכובד היא זו שאפשרה זאת . ומכאן שמנגנון שכזה מאלץ אותנו גם להתנות את הקבלה לשורות המקצוע במעבר הבחינה ראוי לציין ןכי אנו לא מונעים מאנשים טובים להבחן אבל אנחנו כן מונעים מאנשים שלמדו רק שנה אחת או מדוקטורים לביולוגיה או היסטוריה שבא להם הסבה מקצועית מלהבחן אלה אם למדו כראוי . זהו הקו שהצבנו זהו תפקידה העיקרי של האגודה להציב סטנדרט מקצועי גבוה ככל האפשר זוהי הדרך היחידה ללגיטימציה. אסור לבחון את התהליך רק בנק' ראשיתו יש לבחון את התהליך בטווחים ארוכים כמו שלפני עשור הקהל לא ידע שמטפל צריך 4 שנות לימוד וכיום המצב טוב יותר כל סטנדרט נוסף שנעמוד בו בטווח ארוך רק יגביר את הלגיטמציה הציבורית שלנו במקרה שתהליך רישוי לא יצלח. כך שהסיבה להתנייה היא לא איך הרי מסתכלים עלינו אלה איך משרד הבריאות מסתכל עלינו (ונכון לרגע זה ההסתכלות היא מאוד חיובית) כי אין מה לעשות נכון להיום זוהי הרשות שיכולה להסדיר את מצבנו. עדי
 
עוד על מבחני ההסמכה

עדי, תודה על המילים החמות, זה ממש לא מובן מאליו והרבה תודה על כך.
ברור שביום מן הימים, ואני חושבת שהיום הזה יגיע כאשר יהיה חוק שיעניק רישוי- או אז יהיה נכון להתנות חברות במעבר מבחני ההסמכה. כיום, ההתנייה הזו אינה מאפשרת לאגודה לצמוח. אתה צודק, אין לשפוט את הצעד הזה רק בחיתוליו, אבל מאידך- האגודה מוציאה הרבה מאוד כספים על מבחן שאינו מעניק דבר קונקרטי לעוברים אותו! האגודה מוציאה כספים על מבחן שמעניק תעודה ותו לא- לא רישוי, לא הכרה מצד הממסד הרפואי, לא תואר- כלום. אני לא מזלזלת בתעודה של האגודה, אבל תכלס- זה יעיל. בעיניי ההתנייה מגבירה את הריחוק שבין הקהילה לאגודה. בעיניי, ההתנייה מגבירה את תחושות המרירות והכעס של הקהילה כלפי האגודה, ואם תשים לב, מרבית השאלות כאן מתייחסות למבחנים שאינם ברורים לאנשים- על שום מה עושים, למה עושים, למה קיימת התנייה, ואיך היא באה במקום פיקוח על מכללות. אני מבינה את החשיבות של מבחנים, אבל עדיין לא מצליחה להבין את ההתנייה הזו. היא מנוגדת לחלוטין ל- 2 המטרות העיקריות שהאגודה הציבה לעצמה מאז ומתמיד. אני לא יודעת עד כמה ההבנה שרפואה סינית לומדים ב- 4 שנים הוא הישג של האגודה. רפואה סינית זוכה לפופלריות גדולה כבר שנים רבות, וחלק מזה היא חשיפה גדולה של המכללות, חלק נוסף הוא עבודה של האגודה- אבל זה הישג שאי אפשר לנכס לאגודה בלבד. בנוסף, אני חושבת שזה מעט מדי, בשביל אגודה שקיימת למעלה מ- 15 שנים. גם ציינת מספר חברים 550-600, זה לא הרבה, כשזוכרים שבערך פי 3 הם מטפלים פעילים. רק שליש חברי אגודה ב- 15 שנה? בעוד זה מספר שיא של כל הזמנים מבחינת מספר חברים באגודה, זה מספר צנוע מדי. עם כל מה שכתבת פה לא ענית לי על 2 שאלות חשובות: 1. איך אפשר לומר בנשימה אחת "מעבר מבחני ההסמכה= תנאי לקבלה לאגודה", ו- "בואו להיות איתנו, אנחנו צריכים חברים ודמי חבר"? ההתנייה רק מרחיקה את מרבית המטפלים. איך 2 הדברים האלו משתלבים זה עם זה? 2. ההתנייה מרחיקה את קהילת הרפואה הסינית מן האגודה. האין זה מחיר יקר מדי לשלם?
 
עדי, נראה כי הדרך של האגודה עוד ארוכה...

והלוואי שאתבדה. זה נראה כי האגודה התחילה לבנות בניין, אך במקום שתתחיל ביסודות היא התחילה בקומה החמישית. תרשה לי לשאול, מאיפה הביטחונות שהדרך לרישוי ממשרד הבריאות עוברת במבחן ההסמכה? מאיפה הביטחונות כי הלגיטימציה והרגולציה ע"פ דרכה של האגודה לא תפגע במקצועיות של המכללות והמטפלים? הרי, מרבית תכניות הלימוד במכללות המובילות עומדות על כ-3000 שעות. מה יקרה אם משרד הבריאות ו/או הועדה תקבע רף של 2000 שעות. מה אז תגיד האגודה לקהל המטפלים? למה האגודה דאגה לסגור 4-5 מרכזים רפואיים בפני מטפלים שלא חברי אגודה, למרות שהם בוגרי מכללות המוכרות ע"י האגודה? למה שהאגודה ללא תתחיל בלהכיר את הקהילה ואת חבריה, תאגד את חבריה, תצבור כוח והון אנושי (וכן, היא יכולה לוותר על המבחן ההסמכה) לפני שהיא דואגת לרוץ ולקבוע סטנדרטים "גבוהים ויפים"? למה 0 5 8 ש"ח עבור חברות באגודה? לי אישית, אין צורך בהטבות ובהנחות, בשביל זה יש את "חבר" ומועדון "המשביר לצרכן"
 
למעלה