האירוח יוצא לדרך

אסיסטנטים

היי, רציתי גם לשאול לגבי מצב האסיסטנטים במכללות השונות. קיים איזה נוהל שעל פיו אסיסטנטים עובדים במכללה, בדרך בשיעורי איתור נקודות, שנה ראשונה חינם. יש מכללות שהגדילו לעשות, ודורשות שנתיים ראשונות חינם. לאחר מכן מדובר על שכר מאוד זעום. האם האגודה מתכוונת ליישר קו בעניין זה? אני לא מבינה את האילוץ של "לעבוד בחינם", וההסברים שקיבלתי ממכללה אחת, שהסבירו לי שבעצם, האסיסטנטים מקבלים מתנה, להקשיב עוד פעם ולתרגל מיקומים של נקודות. זה כמובן הסבר שאינו מתקבל על הדעת. אבל נניח שנה ראשונה חינם מתקבל. שנה שניה? שכר זעום? האם יש דרך לאגודה לבוא ולהסדיר את עניין התשלום עבור אסיסטנטים? ובאותה נשימה- האם יש סיכוי שהאגודה תתערב בכל הקשור לתשלום והתנאים המחפירים במסגרת קופות החולים? ואם לא- מדוע? תודה, יעל
 
יעל הלוואי שזה היה כך

אגודה בסדר גודל שהמטפלים כאן מבקשים היא אגודה עשירה עם חברי ועד חזקים בפוליטיקה עם הקשרים הנכונים ולא נראה לי שזה המצב שלנו כאן בארץ. (עדי אתה חזק ומדהים ואל תיקח את זה אישית אתה יודע למה אני מתכוונת) לא נראה שיש על מה לדבר בכלל עד שאין חוק מסודר בארץ לגבי רפואה סינית. כרגע התפקיד של האגודה איך שאני רואה זה התחלה של התחלות....להניע לכיוון הכרה במשרד הבריאות והחינוך אחר כך הכל כבר יזרום בטבעיות ובבהירות.והדרך תהייה סלולה בקלות קלות.הכל כבר יקרה מאליו.
 
לא מסכימה

היי שחר, שמחה שאת פה איתנו. אני לא מסכימה עם מה שאת אומרת. אפשר לקדם הרבה מאוד דברים במקום לחכות עד ש.... במקרה זה, עד שיעבור חוק הדיקור. חוק הדיקור אמור היה לעבור כבר מזמן, אם נסתמך על דברים שנאמרו בעבר, ולכן- אפשר להתקדם בכל מיני אפיקים אחרים. אחד מהם יכול בהחלט להיות עניין של קידום אינטרסים של אסיסטנטים- שאגב, יכול להיות אחד הדברים שימשכו חברים לאגודה- כי היא דואגת לחבריה. שווה מחשבה. יעל
 
ערב טוב יעל

נכון אפשר לקדם הרבה דברים אך בפועל לא קורה כלום......וזו עובדה מרה. ברור שזה תפקידה של האגודה אך עד היום לא נעשה דבר.... אני באמת מברכת על היוזמה הזו שבחרתם להעלות את עדי פרום על דפי הפורום הזה ומאחלת לו בהצלחה רבה. ןלכולנו שנמשיך כל אחד בדרכו להאיר את הרפואה הסינית ולהעלות את המודעות שלה בארץ.
 
אסיסטנטים

הי יעל ושחר לגבי אסיסטנטים אני מחלק את המצב לשתי קבוצות הראשונה אסיסטנטים בבתי הספר שגם כאן תשובתי מחולקת לשניים האחת תפקיד האגודה מול בתי הספר הדבר הוא בהחלט חלק מתהליך ההכרה המתגלגל שיגדיר גם מיהוא מולה מיהוא אסיסטנט ומה מעמדו ומכאן שברור כי מצב שסטודנט שנה ד מלמד סטודנט שנה ב' אינו מקובל . לגבי השכר הדבר מעוגן בחוק במדינת ישראל אין אפשרות חוקית להעסיק אדם בחינם כל מה שצריך זה אסיסטנט אמיץ אחד שיתבע את המכללה שבא עבד בכדי שהמצב ישתנה (אם זאת ראוי לציון כי המצב היום טוב יותר מאשר בעשור שעבר) במקום שיש חוק מדינה אני חושב שצריך לציית לו והאגודה תשמח להגיש סיוע לכל מי שרואה עצמו נפגע ממצב זה . לגבי אסיסטנטים במרפאות המצב הוא קצת שונה שהרי בבסיס מקצוענו תפקיד השולייה הוא הכרחי (גם אני הייתי כזה ואלמלא הייתי כזה לא בטוח שהייתי מתקדם) כך שמצב זה הוא שונה בעיני ואני בהחלט מוכן לשמוע רעיונות מכם ליישור קו בנושא ואף אעלה זאת לדיון בישיבות הוועד. עדי פרום
 

shahaful

New member
החוק חל הן על בתי ספר והן על מרפאות

אם אסור להעסיק אדם לא תשלום, אזי זה חל על בתי ספר ועל מרפאות שמעסיקות מספר רב של סטודנטים או מטפלים צעירים ללא שכר מלבד ה"למידה מהמטפל הותיק". האם יש לאגודה יכולת לפקח על כך?, הלא בדר"כ מדובר על מטפלים ותיקים בעלי השפעה, שדרך אגב, לא תמיד חברים באגודה. תודה
 
חוק

במקום שיש חוק מדינה על כולם לציית לו ולהסדיר את הנושא בהתאם לחוק .האגודה יכולה לקדם את ההבנה של החוק אך לא יכולה לתפקד ככח שיטור שהרי דבר זה לא בסמכותה עדי
 
תנאי העסקה

נגעת בתחום שמאוד מעניין אותנו תחום שדורש תנאי העסקה במקביל... איך נגדיר תנאי העסקה בטרם התגבשנו בהגדרות מטפל. בכדי שאומר בקופת חולים, בית ספר, קליניקות גדולות ואפילו טיפולים פרטיים מה הוגן ומה לא הוגן לשלם ולמי עלי לאמוד את הכשרתו . מבחן ההסמכה, תהליך הפיקוח על בתי הספר והגדרות לימודי ההמשךהם אבני דרך בלגיטימציה הזו. בהכרה המתגלגלת אותה מרכזת יעל שני קיים סעיף עוד מימיה של דפני היקרה המגדיר את צוות ההוראה בבתי הספר. אני רואה בסעיף זה פתח ומקום לדיון עם המכללות על יישור קו בתנאי ההעסקה של אסיסטנטים. קול קורא בהכנה לדיון שכזה
שלחו מייל למזכירות האגודה ונזמין אתכם לדיונים מתאימים ותוכלו להשפיע תודה ענת
 

15draklady15

New member
שאלה חשובה

עד כמה האגודה יכולה להתוות ו/ או "ליישר" דרישות של מכללות. כיום, עד כמה שהעניין מצער, ישנם בוגרים, שיצאו ממכללה זו או אחרת, שענו על כל דרישות המכללה, אף ברמה לא רעה בכלל, אלא מה - " נתקעו" עם עבודת הגמר, שמסיבות אילו או אחרות, שלעיתים אף קשורות למכללה עצמה ולא מקבלים תעודה. אגב, אותם בוגרים עברו בהצלחה את מבחני האגודה.... וישנם.... בוגרים, ממכללות אחרות, שלא נדרשו לעבודת גמר בכזה היקף או אם בכלל, לעיתים עברו את מבחן האגודה אך לא תמיד- אך..... הם מחזיקים בידם תעודה. אין זה אומר שבוגרים אילו טובים יותר מאילו. אך זה אומר - שיש קבוצה לא קטנה של בוגרים - עם בעיה. האם לאגודה יכולת לעזור? האם לאגודה פתרונים?
 
מכללות

בדיוק בשביל מצבים אלו צריכים אגודה חזקה שיכולה להתמודד מול בתי הספר ולמנוע גחמות (גם אם מקצועית ראויות) פרטיות עדי
 

15draklady15

New member
מכללות - המשךךךךךךךךך

תודה עדי על תשובתך וזמנך, אז איך בתכלס נעזרים באגודה כדי לא להיתקל בגחמות הפרטיות? האם האגודה כבר בשלה לכך?אם כן, למי מהחברים בה יש לפנות?
 

ophirsel

New member
שיתוף פעולה עם מקצועות אחרים

שלום עדי וברכות עם כניסתך לתפקיד. מהי עמדתך בעניין שיתוף הפעולה של האגודה לריפוי סיני עם מקצועות אחרים ברפואה המסורתית/טבעית למען קידום התחום כולו והלגיטימציה שלו בארץ? האם בכוונתך להפסיק את המידור וההתרחקות של האגודה מהאגודות האחרות כמו הומיאופתיה, רלפקסולוגיה, פלדנקרייז וכו' בפורום הלשכה למקצועות בריאות משלימים. תודה, אופיר סלע
 
שיתוף פעולה

אני באופן אישי מאוד אוהב שיתופי פעולה מקצועיים אך בכל הקשור למידור אני חושב שכל מקצוע חייב להגדיר עצמו בנפרד. עדי
 

ophirsel

New member
תשובה לא מובנת

הגדרת המקצועות תמיד היתה שונה וייחודית לכל מקצוע. עדיין ישנם 9 איגודים אשר פועלים בסנכרון על מנת לקדם את הרפואה המשלימה ואת פעולת האיגודים בציבור, ויש איגודים שבוחרים למדר עצמם משיתוף הפעולה כמו הרפואה הסינית השאלה שלי היתה האם האגודה לריפוי סיני בהנהגתך תמשיך לפעול במנותק משאר האיגודים? תודה על ההבהרה
 
שאלה בשם גלית רומנו

היי, גלית פנתה אליי, היא לא הצליחה להיכנס לפורום וביקשה שאתוב בשמה את השאלה הבאה: לי יש בעיה עם המכללה שלמדתי, ואין אני מקבלת תשובה או מענה מסודר או עזרה רצינית בנושא. שאלתי היא- מי עונה על שאלות המטפלים שיש להם בעיה ע ם המכללה שלמדנו אצלה? תודה, גלית
 
תמיכה וייצוג מול מכללות

שלום יעל וגלית, גלית מוזמנת ליצור קשר עם ועדת החריגים דרך מזכירות האגודה ואנו נבדוק את המקרה לגופו וניתן את הייעוץ והתמיכה הנדרשים בברכה ענת פלמון ועד האגודה
 
פרדוקס

שלום עדי, בשנים האחרונות המכללות מוסיפות שעות (לפעמים רק למטרת נפח שעות גדול) והיום לימודי רפואה סינית במכללות השונות עומד על 2500 (בערך), כשאני התחלתי ללמוד לפני 12 שנים הייתי צריך ללמוד בסביבות 1600 שעות, המהלך של הוספת שעות הוא מהלך חשוב ומבורך אך לא בטוח שהכרחי, סטודנטים רבים יוצאים אחרי 4 שנים אם המון חומר אך עם מעט ידע איך להשתשמש בוא, זה לא חוכמה להוסיף עוד ועוד נושאים (ילדים, אוזן, אונקולוגיה, דיקור בטן וכו') אם בשורה התחתונה המטפלים לא בהכרח מטפלים טובים יותר, רוב המורים היום במכללות למדו בבסיס פחות שעות מהנדרש היום והוסיפו ללמוד עם הזמן התמחויות וגישות שונות לטיפול והמשיכו להתפתח לפי הצורך, רצון ויכולת אישית, לדעתי לימודי הגרעין הבסיס צרכים להיות עיניינים ותמציתיים (בסיס TCM - דיקור וצמחים) ושאר התוספות צריכות לבוא אח"כ, כמו שרופאים צריכים ללמוד כל שנה קורסים כדי להמשיך להחזיק ברשיון (כמו מטפלים בארה"ב), נכון שאפשר לדרוש 2500 שעות ואפילו 3000 שעות,תמיד יש מה עוד ללמוד אבל... לימודי רפואה סינית לא מסתיימים אחרי 4 שנים אלא רק מתחילים שם.. מה דעתך בנושא?
 

shahaful

New member
להוסיף שאלה זו

האם האגודה חושבת על דרך שבה מטפלים לא יקפאו של שמריהם, אלא ימשיכו להתפתח בסדנאות, סמינרים, כנסים וימי עיון? ואם כן, כיצד ניתן להחליט איזה סדנא תוכר ואיזה לא? כמובן שזה תופס גם על סמינרים והרצאות בחו"ל.. תודה
 
למעלה