גם אנחנו אמורים לצאת למסע הישראלי הזה

וזה אמור להיות גם במקום הגדנ"א-_- הם לא דיברו על זה בכלל אבל מאז שחזרנו מהשביתה, זה היה אמור להיות בדצמבר וכנראה זה יידחה בגלל השביתה..
 

Amitus

New member
המסע הישראלי

מוזר כשכולכם כשהזכרתם טיול משמעותי וטוב הזכרתם אותו. למה? כי הוא היה טיול עם תוכן, שהבית ספר לא אירגן בצורה המאוד שיגרתית אלא אחד שתוכנן מכל הכיוונים והושקע בו מחשבה,וגם הכנה מראש של פעולות שקדמו לטיול, שהייתה בתוכו אמירה לשינוי ולפיתוח מצשהו אצל התלמידים..חוייה אחרת.
 

kogi6

New member
נכון..

וזה באמת אחד הדברים היותר משמעותיים שהיו לי.. שהבנתי שם כל כך הרבה דברים.. וגם דברים על התנועה שגרמו לי להסתכל עליה בצורה אחרת.. אבל תחשבי על זה שבצפר לא יכול להשקיע כל כך כל שנה לכל שכבה.. זה פול כסף ופול עבודה.. אז צריך לשמוח שיש לפחות את זה ולא את הטיול המסורתי לאילת של שלושה ימים [ככה זה היה אצלנו]..
 

Amitus

New member
תראה,

אני לא מבינה כל כך את הטיעון של הכסף, כי אתה יכול באותו כסף לעשות טיול א' וטיול ב'. טיול א' יכיל את כל האטרקציות האפשריות, האנשים ינעו מאטרקציה לאטרקציה כל היום וכביכול זה הטיול האידאלי. אבל טיול ב' יכיל פחות אטרקציות ויותר תוכן והוא יהיה מושלם. לגבי ביזבוז כוח או עבודה..חבר יקר..מחר יש לי פעולה עם חניכים שלי ,אני יכולה לדפוק איזה פעולת שוקולד ולסגור עניין ואני יכולה גם לעבוד על איזה פעולה מושקעת..תלוי מה אני רוצה. ואי לא חושבת שבצפר כמוסד הוא עסוק מדי..אם לא לבזבז את החשיבה והעבודה בנו אז על מה? זה גם לא להשקיע ימים ולילות..הבעיה היא לא בזמן או בביזבוז אנרגיה ..זה עניין תפיסתי..יש מורים שרואים בזה רק משבצת זמן שבה התלמידים מתפרקים ועושים את עצמם מסתכלים על הנוף.
 

Amitus

New member
../images/Emo6.gif

יש פעולות שוקולד מושקעות! סתם זרקתי שם של פעולה..P:
 
קוגן כמו שאתה זוכר גם אני השכבה שלי הייתה

במסע ישראלי. ונכון, זו חוויה יותר משמעותית מטיול שנתי רגיל, כי יש שם מדריכים אידיאליסטים שבאמת רוצים לחנך (לא כמו רוב המורים שלנו) ושמדברים על אהבת הארץ ועל קשרים כי הם באמת מאמינים בזה. הבעיה גם בזה, שזה מסע חד פעמי (או דו-פעמי, כי לנו אולי עושים גם השנה) שאחריו, כמה ששמחתי שאנשים מהשכבה שלי נחשפו למצב סוציו-אקונומי שונה בקריית מלאכי, או לשיחות על ציונות ברחבי הרובע היהודי בירושלים וביד ושם, חודש אחרי המסע, הכל נשכח, והם לא עשו כלום עם זה שהם ביקרו את המצב בעיירות הפיתוח בדרום הארץ, ויכול להיות שהם הכירו כמה אנשים חדשים בכבה, אבל לפחות אצלי, הקשרים האלה דהו ונשכחו. הטיולים השנתיים הרגילים הם באמת טיולים כיפיים ומגבשים ברמה הרדודה ביותר. בד"כ הם לא מפתחים קשרים עמוקים מאוד עם אנשים, אבל זה גם בחירה שלנו. מסע ישראלי לדעתי הרבה יותר משמעותי מטיול שנתי רגיל, זו חוויה מדהימה שנותנת אפשרות לחברה שלא בתנועות נוער לעבוד תכנים שהם לא עוברים בד"כ (כמו שאמרתי מקודם, ציונות, אהבת הארץ,אני עם עצמי, אני בקבוצה, אני בחברה, יהדות ועוד) אבל זה לא משהו שממשיכים אותו בבי"ס (יש מפגש אחד עם המדריך אחרי), הכל נשכח וכולם חוזרים להיות בני נוער שלא כזה אכפת להם ממה שקורה מחוץ לבועה שלהם.
 

kogi6

New member
דניאל אבל זה לא קשור למסע..

אם הבני נער חוזרים לבועה שלהם אחרי המסע זה כבר תלוי בהם.. אבל לדעתי המטרה היותר גבוהה של המסע זה באמת יותר דגש על הגיבוש.. זה תכלס בשבוע את לא יכולה פתאוםלהפוך לצדיקה ושיהיה איכפת לך מכל עיירות הפיתוח ומכל העוני וכל הלא יודע מה.. אגב היה כיף לפגוש אותך במוזאון לשואה חחח
 
אבל זה גיבוש די שטחי לדעתי...

כאילו אתה מכיר מלא אנשים חדשים והכל אבל מזה אומר "השכבה תתגבש"? בסופו של דבר בסוף י"ב זה נגמר ואתה נשאר עם החברים הקרובים שלך....וכל השאר מידי פעם...אבל לא קשר אמיתי.... חוץ מזה אם הבי"ס היה רוצה הוא היה יכול ליצור מהמסע הזה משהו המשכי בצורה החינוכית והערכית שלו....אבל מה לעשות שהוא לא רוצה... דרך אגב אצלי בבי"ס המסע לפולין הוא בדיוק כמו המסע הישראלי. שבוע של השכבה ביחד בפולין, והמשמעות הכי גדולה של המסע הוא הגיבוש של השכבה. כשבחרתי לצאת למסע עם התנועה אנשים אמרו לי מה את לא רוצה לצאת עם כל השכבה? כולם יהיו מגובשים.... וזה העיקר של זה. זה כיף ואתה מכיר אנשים ואוהב אותם, אבל אחרי חודש כל האופוריה יורדת ולא נשאר מזה הרבה כמו מה שאמרת זכרונות טובים וצחוקים. זה גם טוב, אבל אפשר להשיג מזה הרבה יותר.
 

Mooa-Numi

New member
אני חייבת להגיד

שהמורים אצלכם מאוד אידיאליסטים, הם פשוט לא כלכך רוצים להיות מורים.
 
שקד, אני איתך באותה שכבה...

ואם להיות כנים, היא דיי מסריחה ובית ספר קציר לא ממש שם על דברים שהם מעבר לחומר לימודי.
 

baglemaster

New member
בסדר, אבל

זה לא אומר שלא צריך לצאת לטיול שנתי... לא יודע, גם אצלנו, שהבית ספר ממש לא מחנך, הטיול הוא לא רק שופינג בטיילת ומסיבות...
 

STU XD

New member
אני לא חייבת ליצור קשר עם כל השכבה שלי.

ואני לא רוצה גם. אני גרועה במתמטיקה אבל אני יודעת שיש לי לפחות 300 תלמידים בשכבה, אני בטוחה שיותר, וזה לא אפשרי ליצור קשר עמוק עם כל אחד מהם. וזה גם לא הכרחי. זה נראה לי טבעי שכל אחד מוצא בשכבה שלו את האנשים שהוא מתחבר אליהם. ואיתם אני רוצה להנות בטיול השנתי. לא כולם משתכרים ומקיאים בטיול השנתי, ולא לצאת לטיול לא יעשה כלום. במקום זה, אני יוצאת לטיול ועושה את הכיף שלי עם החברים שלי, ונהנית מהמסלול ו-וואלה, אני לא חושבת שצריך להתייחס לטיול שנתי בצורה אחרת.
 

Amitus

New member
--->

היי, התפתח פה דיון על הבעיות שיש במבנה של הטיול השנתי והתוכן (או במקרה הזה חוסר התוכן שיש לפעמיים) כמו שהוא בבצפר. דיברת על זה שיש 300 אנשים בשכבה שלך ואת לא יכולה להכיר את כולם, אבל וואלה גם הבמפעלים תנועתיים שהם ארציים יש מלאן ילדים אבל עם זאת רמת האינקטרציה שיש והרצון להכיר הוא פי טרליון. נכון בשכבה זה קצת אחרת..כי זה לא הלא נודע או הלא מוכר, כולם מכירים לפחות בפנים אחד את השני אז אין איזה התרגשות אבל..זה דווקא היה אמור להיות פרט שיקדם את האפשרות שלכם להעמיק את הקשרים..ומשום מה כל פעם שיצאתי לטיול שנתי חזרתי בערך עם אותו מצב חברים למרות שיצא לי להחליף איזה משפט או שניים עם אחרים..וגם זה טוב..אולי. אני לא חושבת שלא צריך לצאת לטיולים שנתיים בגלל שזה לא לטעמנו כמו שאני פשוט חושבת שכבני אדם בוגרים שמסוגלים להסתכל על החיים שלהם ועל משבצות הזמן הם מבלים עם אנשים,לווא דווקא מהתנועה, אנחנו יכולים לומר דבר או שניים על ההתנהלות הזאת. ועובדה, אני גרה בצפון, והתחברתי למליון דברים שאנשים מהדרום או מחיפה אמרו על חווית הטיול שלהם..סימן שזה מערכתי. ועוד משהו..אמרתי כבר לגבי המסע הישראלי..אבל שוב..עצם העובדה שאנשים מביאים אותו כדוגמא לטיול איכותי יכולה להראות לך מה חסר בטיולים של בה"ס..במסע הזה יש משהו אחר, דרישה אחרת,תוכן אחר, התנהלות של מדריכים אחרת, אנשים מהשכבה שלי חזרו משם עם רצון לשנות..הייתי בשוק בשיחת סיכום ששמעתי ילדים מהכיתה שלי מדברים את המילה הזאת..זה נעלם באוויר אחרי זה..אבל הם עברו כנראה משהו שבצפר אפילו לא הצליח לשמר..שלא נאמר לפתח, שלא נאמר להסיק מזה על ההשפעה שיכולה להיות לטיול.
 

STU XD

New member
אבל

כמו בשכבה שלי, כך גם בתנועה- אני לא רוצה להכיר את כולם.
 
ואוו זה כל כך תלוי!

זה ממש ממש עומד על שני דגשים. אחד איך באמת נראים המערכות יחסים אצלכם בשכבה. ואיזה אווריה אתם יוצרים כשאתם ביחד. כי אפשר באמת וודקה וחרא ומגעיל. ואפשר גיטרה ושירים ושיחות לתוך הלילה. ואת זה אפשר גם בטיול השנתי ( כמו כל טיול תנועתי) כן אולי אני מדבר רק מהצד שלי ואיך שאני רואה את זה. אבל אצלי בשכבה לפחות יש באמת הרבה חברה שבים בכזאת גישה. יוצרים ביחד אווירה. ובאמת כיף. אני מאוד מחכה לטיול השנתי שלנו. במיוחד גם אצלנו יש הרגשה של מורים-תלמידים ביחד. ומאוד כיף...
 

jenny sos

New member
אתה בויצו !! על מה אתה מדבר בכלל חחח

הבצפר שלך בכלל לא רלוונטי לשיחה הזאת חחח
 

תומישל

New member
ג'ני - להירגע! ויצ"ו זה הההההבצפר.

ת'כלס דוד, יש לנו את טלי, את פירחי, את ערן... וגם האנשים בשכבה... חבל שעוזבים את הבצפר עוד 5 חודשים.
 
למעלה