אפשר לספר לך על מצווה חדשה ?
ישנה מצווה נשכחת כזו, אנשים לא שמים לב אליה, הרמב"ם אפילו לא מזכיר אותה מפורשות........ וזוהי מצוות ישוב ארץ ישראל הרמב"ן שכותב את זה כמצווה מסביר שהרמב"ם לא כתב את המצווה הזו שכן בכללי המצוות לרמב"ם הוא אמר שלא כתב מצווה כללית שהיא רוחבית לכל התורה. וכזו היא מצוות ישוב ארץ ישראל. חז"ל התירו איסורי שבות בשבת למטרת ישוב ארץ ישראל. בתורה כתוב על הארץ "ארץ אשר תמיד עיני ה' אלוקיך בה מראשית שנה ועד אחרית שנה" חז"ל אמרו "כל הדר בחוץ לארץ דומה למי שאין לו אלוה" בספר הכוזרי, החבר אומר למלך כוזר בתשובה על שאלתו למה לא עולים לארץ שהוא מתבייש בכך שהוא לא עולה. אז לאור המקורות הנ"ל, ועוד רבים אחרים, מובן שמצוות ארץ ישראל כוללת וחשובה וצריכה לבוא בחשבון כאשר מדברים על כל מצוות התורה שלא נדבר על המצוות המיוחדות לארץ ישראל. דווקא ה"מיזרחיסט" לא נהנה משני העולמות, דווקא הוא צריך להתמודד יום יום שעה שעה, עם החידושים עם האינטרנט, עם ההמצאות. כי הוא מבין שחלק מישוב הארץ זה להשתמש במודרניזציה. ולחרדי ? חיים פשוטים. יש בעיה עם פירות שביעית ? נקנה מגוי. אין חשיבות לחקלאות בארץ ישראל. זוג רב ורוצה להתגרש ? אין בעיה- שלום בית. שישארו ביחד עוד כמה חודשים, לא משנה שאז יתכן והאישה כבר תעבור את הגיל שמותר ללדת. יש ספק בכשרות ? לא משנה, לא נאכל. אף אחד לא מת מזה שלא אכל פירות יבשים. יש שאלה לגבי בד הבדיקה ? אין בעיה. נחכה עוד יום. גם ככה הזוג מופרד שבועיים, עוד יומיים שלושה לא ישנו הרבה. יש שאלה לגבי החינוך האשכנזי או הספרדי ? אין בעיה. נעשה מחיצה, זמנים שונים, בגדים שונים. כנאמר "ולא יקרב זה אל זה כל היום וכל הלילה". יש שאלה לגבי חילוניים ? אין בעיה. נגיד שכולם כופרים וצריך להתרחק מהם. יש שאלה באמונה ? אין בעיה. תצא מהישיבה ואל תחזור אף פעם. (לפרטים באתר "חופש" - עמותה לחוזרים בשאלה) וכו' וכו' וכו'. דווקא רבני הציבור הלאומי- דתי מסתכלים על המציאות בעין נכונה. בעין שרואה את שני הצדדים שיש בכל דבר. ומבינים שלפסוק רק לחומרה - זה לא טוב. צריך כל מקרה לגופו. יש חשיבות עצומה לציבור החילוני שכן יש חשיבות לכלל עם ישראל. מצטער אם הייתי בוטה וקיצוני מעט, אבל העובדה שקבעת שה"מיזרחניקים" עושים מה שנוח הרגיזה אותי. אין פה עניין של "נוח". יש פה עניין של "הלכה". מה ההלכה אומרת, ה-ה-ל-כ-ה. הדתיים לאומים צריכים יותר לשים לב ולהיזהר, זה נכון. אבל להכליל את כולם כאילו הם מחפפים בתורה ובמצוות ? זה מאד מוגזם.