הודעות שאינן שייכות לפורום

  • פותח הנושא clm
  • פורסם בתאריך

clm

New member
זה לא פרדורסלי?

אתם חרדים ונכנסים בחופשיות לאינטרנט?
 

noyhaimovitz

New member
אכלתי אתמול חזיר והיה טעים!!!!!!!

אני נוסע בשבת!! אני אוכל לא כשר!!!! אני שונא דתיים!!!! אני לא הולך לבית כנסת!! אני לא צם ביום כיפור!!! אז זהו...רק שתדעו - אני שונא אתכם!!!!!!!! צ'או
 

קוכולין

New member
שאלה הלכתית מסקרנת

שלום לכל חברי הפורום, אני מתרגם חילוני, ולא מזמן גמרתי לתרגם ספר שעסק בהיסטוריה יהודית-שוויצרית. הפרוטגוניסט העיקרי בספר, פוליטיקאי יהודי אורתודוקסי, שומר תורה ומצוות שפעל בשוויצריה בתחילת המאה, ושמו דוד פרבשטיין. אותו פרבשטיין גם עסק רבות במלחמה במלעיזים אנטישמיים שונים בשוויצריה, ובמיוחד בכל הנוגע לטענות כנגד היהדות והדת היהודית. פרבשטיין עצמו למד בישיבה שנים רבות והיתה לו הסמכה לרבנות, אף כי מעולם לא כיהן כרב. כתשובה לספר של הכומר וולטר הוך, שהביא ציטוטים מהתורה והתלמוד וטען כי היהדות שונאת את הנצרות וכי "ואהבת לרעך כמוך" מכוון ליהודים בלבד, יצא דוד פרבשטיין למתקפת נגד. בשני מאמרים. הייתי רוצה לכתוב כאן את סיכום המאמרים, בכדי לשאול מה דעתכם על טענותיו של פרבשטיין מנקודת ראות הלכתית חרדית. 1. עמדת היהודים בשאלת הזרים והגזע: עלון המתבסס על מקורות נרחבים, מקראיים, תלמודיים ויהודיים-חילוניים, בכדי לסקור באופן פופולרי את עמדת היהודים כלפי הלא יהודים. שוויון בין כל בני האדם, עקב העובדה שנבראו כולם בצלם אלוהים. לפי המסורת היהודית אין לשפוט בני אדם לפי מוצאם, אלא רק לפי חוכמתם והתנהגותם. כך למשל זוכים לא יהודים כאיוב או רות המואביה להערכה גבוהה, בעוד על סדום נגזר להחרב בשל יחסה לתושביה הזרים. לזרים מוקנות זכויות שוות כל עוד הם יושבים עם היהודים, אך גם כיושבים אירעיים הם לא במעמד חסר זכויות. לאחר הדיכוי בידי האשורים, הבבלים, הרומאים וחורבן המדינה העצמאית, הפך המושג "זרים" למושג אחר, "לא יהודים". כאן נכתבו כתבי זכויות נבדלים, אך גם הם מכוונים רק לעובדי אלילים ומטרתם היא להפריד ולא להפלות מבחינה משפטית את אותם אנשים. לכל צדיק, בלא כל קשר לדתו, יש חלק בעולם הבא, היינו- שוויון בין בני אדם בלא קשר לשייכות לקבוצה מסויימת. פרבשטיין סיים את דבריו במילים הבאות: "היהודים אינם שונאים את הזרים רק בשל היותם זרים. אם הם שנאו זרים, הרי המדובר רק במעניהם, אלו שטבחו אותם ולעיתים ממש שרפו אותם חיים". הערה: פרבשטיין מסתמך בעיקר על הפסוק "ואהבת לו כמוך" באשר לגרים, בכדי להוכיח ש"ואהבת לרעך כמוך" תקף לכל בני האדם ולא רק לבני העם היהודי. בנוסף לכך, הוא מרבה להסתמך על הרמב"ם בכל הנוגע לזכאותם של צדיקים לא יהודים לעולם הבא. הוא מצטט גם את דבריו של הלל הזקן, לפיהם "את השנוא עליך אל תעשה לחברך... זוהי כל התורה כולה". אקווה לדיון פורה, בברכה, קוכולין
 
תגיד......

אתה לא מבין.... אתה נוסע בשבת, אתה שונא דתיים, אתה לא הולך לבית כנסת, אתה לא צם בכיפור, אתה שונה דוסים.... זה הכל בגלל שאתה אוכל חזיר, וזה טעים לך, אני אסביר לך, טיפשון קטן, כשהפרה אוכלת עשב, העשב נהיה פרה... כשאתה אוכל חזיר, אתה נהיה חזיר, אז ברור, שחזיר נוסע בשבת,לא הולך לבית כנסת וכו'... הבנת חזיריניו ?????
 
על קצה המזלג

ככל שידיעתי משגת. א. כרגיל בוויכוחים מעין אלה, מגייסים הצדדים כל טענה, גם אם לא תמיד היא ממש אמיתית, העיקר שזה נשמע טוב. למשל, רות המואביה התגיירה, כידוע. אינני חושב שמישהו שם חשד ביהדות שלא תקבל את המצטרפים אליה, שהרי גם הנוצרים קירבו את המתנצרים. ב. לעצם הענין, ברור שעמדת היהדות היא "חביב אדם שנברא בצלם" (בצלם אלוקים), אבל היהדות גם דורשת את קיום ז´ מצוות בני נח, הכוללות ע"ז, ג"ע שפ"ד, ברכת ה´ (בסגי נהור), אבר מן החי, גזל, ודינים, (הקמת מערכת חוקים ומשפט לצורך הנהגת החברה).
 
(המשך...)

מה עמדת היהדות כלפי הנצרות? זה אולי לא פופולרי, אבל לפי חלק מהפוסקים, הנצרות היא עבודה זרה שאסורה על בני-נח. (לפי חלק מהפוסקים, ע"ז בשיתוף מותרת לבני נח, וזו ההגדרה עליה עונה הנצרות, לכאורה). האם זה אומר שאם יקום כיום סנהדרין הוא ידון אוטומטית את רוב העולם המערבי למוות? אינני חושב כך. כשאין יד ישראל ברמה, כמעט ואיננו יכולים ללמד לעולם את האמונה, ולכן כנראה אי אפשר להאשים את בני נח בכך.
 
(המשך 2...)

הנקודה המרכזית (לדעתי) הבולטת לטובת היהדות, לעומת דתות אחרות, ביחס לזרים, היא, שהיהדות אינה דורשת מכל העולם להיות יהודים. בשונה מהנצרות והאיסלם שדורשות מכל העולם להצטרף אליהן, ומי שלא יעשה זאת מאבד את תקוותו לעוה"ב. האיסלם אף מוכן לגייס את מאמיניו בכוח החרב! גם הנצרות בתקופות מסויימות השליטה עצמה בכח (ע"ע אינקוויזיציה, ועוד). היהדות, לעומתן, דורשת אך ורק קיום ז´ מצוות בני נח, שהינן מצוות לא-תעשה בסיסיות שרוב העולם מסכים להן ממילא. אינני חושב שצריך הוכחה טובה מזו!
 

קוכולין

New member
רק תיקון קטן לדבריך

הנצרות הקתולית כיום, בהתאם להכרזה רשמית של האפיפיור יוחנן פאולוס השני, דוגלת בכך שכל צדיק, בין אם הוא יהודי, נוצרי או עובד אלילים, יש לו חלק בעולם הבא. מה היא עמדת היהדות בסוגיה זו? האם הרמב"ם אכן גרס שלכל צדיק יש חלק בעולם הבא, כפי שכתב פרבשטיין? ובכל מקרה תודה על ההסבר המפורט!
 
תגובה לתיקון.

לדעתי ההכרזה הזו נועדה לגרום לנצרות להיראות תקינה פוליטית (איך אומרים את זה, פוליטיקלי קורקט?), הרי אחד מיסודותיה הוא החטא הקדמון בשלו נידונו כל(!) באי עולם לגיהנום, למעט המאמינים ביש"ו, שהוא מוציאם משם. וכי לאחר ההכרזה הוא מוציא גם את הכופרים בו? מוזר. בנוגע לרמב"ם ועוה"ב לגויים, אבדוק זאת, כי אינני בטוח בענין הדרישות המוצבות לכך.
 

קוכולין

New member
אינני מסכים איתך

ההכרזה הזאת לא נעשתה לעיתונאים מבחוץ, אלא בלטינית רשמית לכל המאמינים הקתולים, נקראה בכל הכנסיות ותורגמה לכל השפות האפשריות. אכן, הבעת היטב את ההשקפה הנוצרית הישנה. אולם כיום מאמינה הכנסיה הקתולית שאכן לפני ישו נידונו כולם לגהנום, אולם כעת, גואל ישו גם את הכופרים בו אם הם צדיקים (משהו מקביל לשבע מצוות בני נוח של היהדות). באשר לפוסקים שקבעו שנצרות הינה עבודה זרה, נדמה לי שקראתי במאמר של הרב שלמה אבינר (שהינו עוין מאד לנצרות, דרך אגב), שהיו פוסקים חשובים שקבעו שהנצרות והאיסלאם אינם עבודה זרה. נדמה לי שהדעות חלוקות בעניין זה ואין הלכה חד משמעית. האם אני צודק?
 

חוץ ניק

New member
הדעות חלוקות

עקרונית יש הבדל בין הקטולים לפרוטסטנטים, האם אני לא טועה הקטולים יותר גרועים בכך שהם מאמינים בשילוש שזו עבודה זרה ואילו על הפרוטסטנטים אפשר יותר להתוכח. אבל אני לא כל כך מבין בזה, אני יכול לנסות לשאול (ויש לי את מי)
 
זה בדיוק מה שכתבתי

שלפי חלק מהפוסקים גם הנצרות אין בה משום ע"ז לבני-נח. ובנוגע להכרזה הזו, עדיין זה שינוי מהותי בנושא שהוא עקרוני לפי הנצרות. ההשוואה אינה ל-ז´ מצוות בני נח, אלא זה כמו שהיהדות תודיע פתאום שגם מי שכופר באלוקים מכל וכל יכנס לג"ע אם הוא צדיק. והרי אחת הדרישות להיות צדיק זה להאמין באלוקים! בכל מקרה, ברור שהנצרות לא חשבה כך במשך תקופה ארוכה מאוד, לעומת היהדות שתמיד התייחסה כראוי לזרים.
 

Intensity

New member
סבבה

אני רואה שכייף. אבללל נראה מה תגיד כשיגיע זמן למות
 
אין סיכוי שאשנא אותך . . . .

רק שתדע שע"פ הקבלה , אכילת חזיר מזינה , את הצד החייתי שבאדם ! ! !
 

אלישיר

New member
../images/Emo128.gif../images/Emo128.gif../images/Emo128.gifאריאלה... איש הרוח...

בעזי"ת היות שיהיו כאן מן הסתם הרבה הודעות שלא ממש מענינות אותנו כחרדים, והרבה השמצות, אציע שיהיה כאן שירשור
קבוע, אליו הן יופנו. הייתי מציע בד בבד, שההשמצות שלא משתמשות בשפה מזוהמת לא ימחקו, אלא יוכנסו לשם. אתם הדוסים צמים כל היום שמנים זברות שחורים ולבושים לבן מסריחים ולא שמים דאודורנט וגונבים בשמים מהמשביר לצרכן ולא הולכים אף פעם למקומות כאלה בולשביקים ולא אכפת לכם מה אנחנו עושים נשארים בגטו וכל היום מסתובבים לנו בין הרגליים כולכם טפשים ואף פעם אי אפשר לנצח אתכם בויכוח מגדלים זקן ובלי שאף אחד יודע עושים אפילציה ברגליים גונבים גלגלים רזרביים של מכוניות ונוסעים איתם בשבת לבית כנסת לומדים כל היום ולא עושים כלום אוספים גופות בפיגועים ואוכלים אותם עם המצות בפסח. כשאנחנו רואים אתכם אנחנו מבינים את הנ----" ... שבוע טוב
 
מוצלח!

זו התגובה הראויה לכאלה הודעות, התעלמות מוחלטת. הרי הטענות פשוט מצחיקות כמו שהודגם כאן היטב, הן מוזנות משנאה בלבד, ומי ששונא ממילא לא יקשיב לתשובות, רק יאמר "אני שונא אתכם, צ´או", בלי לחכות לתגובה. אז בשביל מה להתעצבן או/ו להתייחס?
 
למעלה