להתחממות הגלובלית

wish i was here

New member
מי אמר שהוא צריך להיות חיקוי של גילמור?

הוא גיטריסט בפני עצמו,וטוב שהוא לא מנגנן "כמו" גילמור
 

The Walrus

New member
קראת מה שכתבתי?

אמרתי שהוא צריך להחליט אם הוא רוצה להעתיק את גילמור או לתת סולואים בסגנון אישי. הוא מעתיק את הסולואים של גילמור בצורה מדוייקת, תו אחרי תו, ומכאן שהוא רוצה להעתיק את גילמור... אבל הוא לא עושה את זה כמו שצריך.
 

RoieL

New member
אתה טועה../images/Emo13.gif

גם הירוקה וגם הSB הן טלקסטר יפניות.
 

The Walrus

New member
../images/Emo31.gif

הפנדר היפניות הם גיטרות מעולות ובמקרים מסויימים טובות יותר מהאמריקאיות.
 

microbe15

New member
בכלל, ההופעות של רוג'ר מדוייקות מדי

כל השירים בהופעות מהטור האחרון שלו פשוט אחד לאחד כמו גירסאות הסטודיו (אולי חוץ מ Set The Controlls). אני לא יודע אם רוב האנשים חושבים ככה, אבל מה שאני אוהב בהופעות זה האילתורים, השינויים, הארכת שירים, שהשיר לא נשמע כמו באלבום. אם אני רוצה לשמוע את גירסת הסטודיו, אני אכניס את הדיסק למערכת במקום להוציא הרבה כסף על הופעה...
 

RoieL

New member
דווקא אני אוהב את הטאץ' שלו

בעיקר בהופעה הזו, חוץ מזה שהוא נותן שואו יותר מגילמור
רוג'ר פשוט לא אוהב אילתורים, להזכירך הוא נפנף לעזאזל את אחד הגיטריסטים הגדולים בהיסטוריה כשהוא אילתר לו סולואים של גילמור בהופעות (רמז- אריק קלפטון). בהתחשב בעובדה שאף אחד לא מנגן כמו גילמור, זו אלטרנטיבה מעולה. בעיקר עם סנואי כקונטרה.
 

The Walrus

New member
אמנם אף אחד לא מנגן בדיוק כמו גילמור

אבל יש המון מאוד קרובים. מכיר את הaustralian pink floyd? הגיטריסט שלהם כמעט העתק של גילמור מבחינת נגינה. אני אישית מתכתב עם כמה תותחים פנאטים לגילמור (כמו ההוא מגילמוריש, לדוגמה), שישבו ולמדו המון את הטכניקה של גילמור ויצרו חיקוי ראוי במיוחד... ממש דומה. קילמינסטר פשוט כל כך שונה מגילמור והוא בכלל לא טורח לנסות להיות דומה, ולכן בתור חקיין הוא לא טוב... זה לא אומר שהוא לא גיטריסט טוב, סך הכל הוא סבבה, אבל הוא לא גילמור טוב... זה שווטרס לא אוהב אילתורים זה ידוע וחבל מאוד... ולהעיף את אריק קלפטון זה מעשה בלתי נתפס, אבל אתה יודע מה? קלפטון פשוט לא מתאים לדבר הזה, היה ברור שזה ייגמר ככה. ראיתי את קלפטון במופע ההוא עם ווטרס ומייסון לשועלים, והוא אילתר על הסולו השני של CN, בסגנון שונה לגמרי, אפילו את התווים הראשונים (ההרמוניק המפורסם) הוא לא ניגן... פשוט לקח את זה לכיוון אחר. ואם כל הכבוד העצום שיש לי לגאון כמו קלפטון, בשיר הזה זה פשוט לא התאים. לעומת זאת אני חושב שווטרס היה יכול לאמץ את הגישה של גילמור - להתחיל כמו בהקלטה ולאלתר את ההמשך, תוך כדי הישארות בכיוון המקורי...
 
לא נכון לגבי פינק פלויד האוסטרלים

הייתי בהופעה שלהם והגיטרות שם אדירות אבל לא מזכירות את הפיל של גילמור
 

The Walrus

New member
לפי מה ששמעתי באינטרנט

הגיטריסט שלהם די קרוב. וגם אם לא הוא אז אני מבטיח לך שיש מספיק כאלה קרובים...
 

RoieL

New member
מצאת פורום לכתוב על פנאטים של גילמור../images/Emo6.gif

 
chapter 27

חלקכם קרוב לודאי שמעתם על הסרט שעורר מחלוקת רבה ועורר התנגדות מצד אלמנתו של לנון - יוקו אונו, ובנו - שון לנון, בעיקר בגלל שהסרט מתמקד על דמותו של מארק צ'פמן ומציג אותה באור שונה מן המקובל לחשוב על רוצח. לדעתם של יוקו אונו ושון לנון אין להזכיר את שמו של הרוצח ובכך לא לתת לו את "תהילתו" שלה הוא כ"כ כמהה וזאת היא הסיבה להתנגדותם. לדעתי האישית, אין להתעלם מההיסטוריה וההיסטוריה אומרת שג'ון לנון נרצח ע"י מארק צ'פמן, הסקרנות סביב המניעים (או חוסר המניעים) שהובילו לאחת ההתנקשויות הגדולות במאה ה-21 היא לחלוטין מובנת. בלתי אפשרי לדכא את הסקרנות סביב המקרה, על אף ההשלכות הבעייתיות. הסרט משחזר את פעולותיו ומחשבותיו של מארק צ'פמן, רוצחו של ג'ון לנון, בימים שקדמו ליום הרצח בדקוטה. מארק צ'פמן מוצג בסרט כבחור מעורער מהעולם סביבו, אקסצנטרי ופרנואידי מעט, לדעתו העולם מזוייף ובעייתי בדומה לדמות, "הולדן קולדפילד" מהספר "התפסן בשדה השיפון", צ'פמן משלב במשפטיו ציטוטים מהספר "התפסן בשדה השיפון" באופן תכוף, ברוב הפעמים ללא הקשר ישיר לנושא השיחה - דבר שנתפס כמאד מוזר בעייני הדמויות הסובבות אותו. במהלך הסרט, צ'פמן נוטה לכנות עצמו "הולדן קולדפילד" ורואה עצמו כהתגלמות האנושית של הדמות. למרות כל זאת, צ'פמן מוצג כבחור רגיש, בעל קסם (זאת הייתה התחושה שלי) ולחלוטין באור אנושי בניגוד למצופה מרוצח. צ'פמן, לאורך כל הסרט מחפש לעקיף את עצמו בידידים (בעיקר בידידות) במטרה לא להיות עם עצמו לבד, כשהוא לבד, כך הוא חושב, הקולות שבראשו משתלטים עליו ולא נותנים לו שקט נפשי וגורמים לו לעשות דברים שלא בשליטתו. במספר סצינות צ'פמן מתווכח עם הקולות בראשו ומנסה לשכנע את עצמו לוותר על הרעיונות המטורפים ולחזור הביתה. צ'פמן מוצג כסובל מסכיזופרניה. במהלך הסרט, צ'פמן נתקף בהתקף פרנויה כשהוא חושב שאנשים חושדים בו ובמניעיו, בזמן שהם מתעניינים בו ומהיכן הגיע. רוב הדמויות הקרובות אליו בסרט, ובאיחוד אחת הידידות שהוא הכיר מגלות סימני פחד מהאקסצנטריות שלו ככל שהן מכירות אותו יותר ומעדיפות שלא להיות בקרבתו, למרות שהוא מבקש מהם להישאר איתו כל הזמן. לדעתי, במטרה להקיף את עצמו באנשים שלא יתנו לקולות שבו להשתלט עליו ולגרום לרצח של לנון. לקראת סוף הסרט, צ'פמן מבקש מאחד מידידיו שהכיר בהמתנה הממושכת בדקוטה להשאר אתו עד שלנון יגיע, כדי שהוא (צ'פמן) יוכל לצלם אותם יחד. הצלם שהיה קורבן להתקף הפרנויה של צ'פמן מעדיף שלא להישאר בקרבתו והולך, למרות שצ'פמן מבקש ממנו באופן נואש. לפי המוצג בסרט, צ'פמן ידע שאם לא יהיו בקרבתו אנשים, הקולות בראשו ישתלטו עליו ויגרמו לו לרצוח את ג'ון לנון. סצינת הרצח הייתה יחסית מאד מאכזבת, ציפיתי לה כל הסרט, בעיקר כדי לראות איך יוצרי הסרט מדמיינים את הרצח. שום יצירתיות כאן, והקטע שאורכו 5 שניות בקירוב, מאפיין את צ'פמן סוחט את ההדק שלוש פעמים ותו לא. בשורה התחתונה, אני מאד נהנתי מהסרט, אמנם יצירתיות היא לא אחת המאפיינים המרכזיים של הסרט, אבל עדיין הסרט מאד מעניין ודרך טובה לחוש מה עבר למארק צ'פמן בראש בימים שלפני הרצח. בנוסף, ניכר מאד שהשחקנים עשו שיעורי בית, בעיקר השחקן שעושה את הדמות של צ'פמן (ג'ארד לטו) ומועברת בצורה מאד משכנעת. בסולם אלעד מכפר חוגלה 7/10
 

holo

New member
אז אני ממליץ לך לקרוא "החטא ועונשו"

זה ספר שמתאר מחשבות של רוצח צעיר שמחליט לרצוח מתוך מניעים אידאולוגיים. תוך כדי תיאור מחשבותיו של הגיבור, ששוקע יותר ויותר לתוך עצמו ונמצא בדילמה תמידית בין צד הרגש לצד ההיגיון, עולות שאלות מוסריות מאוד חשובות כמו: האם למישהו יש זכות לרצוח בכלל? אמנם השאלה נראית סתומה כשמציגים אותה ככה, אבל בהחלט יש לשאול אותה. לדעתי, דוסטוייבסקי מצליח להעלות את השאלה הזאת בצורה גאונית. אני לא רוצה להרבות יותר מדי במילים כי יותר כיף לעבור את תהליך הקריאה לבד עם עצמך. הספר הוא קאלסיקה ספרותית שהרבה נרתעים ממנה (כמוני לפני הקריאה) בגלל כל העומס התרבותי שהיא צברה עם השנים, ואמנם הבעיות המוסריות שהוא מעלה הם לא קלות לקריאה, זה ספר שמתאר באופן גאוני מחשבות של רוצח לפני ואחרי מעשה.
 

RoieL

New member
לרגע חשבתי שתמליץ על התוכנית של קיציס ופרידמן

הסרט כבר יצא בארץ?
 
למעלה