אירוח חזרה מטואיצי

bananaboy8

New member
תלוי במצב הרוח...

זה בד"כ פשוט תלוי במצב הרוח שלי. אני יכול לומר שבד"כ כאשר מזג האוויר יפה והכל נאה וטוב אני לוקח פחות סיכונים. דווקא כאשר מזג האוויר מתחרבן, או שהדרך אבדה או כשהכל שחור, זה גורם לי למתוח את הגבולות. מצבים של לחץ ופחד מוציאים ממני את המקסימום של הטרקר שבי. בכל מקרה אני מוכרח לומר ש 99% מהסיכונים שאני לוקח יכולים לענות להגדרה של "סוג של" סיכון מחושב. כשאני מביט לאחור על הסיכונים הלא מחושבים שלקחתי, אני אומר לעצמי שאני ממש אדיוט (אבל מה אני אגיד לך, הם היו שווים כל רגע, ואדיוט זו הרי רק שאלה של השקפה...). בינינו, הרבה יותר מפחיד ומסוכן לחצות כביש בבואנוס איירס...
 

bananaboy8

New member
ובקשר למחצית השנייה של התפוז

טוב לא התייחסתי לכל השאלה... אז דווקא כשאני מטייל עם אנשים נוספים אני לוקח פחות סיכונים. אני לא פסיכולוג (ומקווה שלעולם לא אהיה) ולכן איני יכול להסביר לך או לעצמי מדוע זה כך, אבל זה כך.
 

SOLO TREKKER

New member
אני מתכוון לשלב שלפני.

במהלך הטרק, כשנמצאים בדרך - מתמודדים עם כל בעיה שנוצרת, וברור שכשמז"א טוב נוצרות פחות בעיות. השאלה היא האם כשאתה מטרק לבד זה גורם לך מראש ללכת לטרקים פחות בעייתיים מאשר כשאתה הולך עם חבר/ים עליהם אתה סומך. אצלי, כמו שאמרתי, זה המצב - יש טרקים אליהם אצא רק עם שותפ/ים אותם אני מכיר, ולא אצא אליהם לבד. ויש טרקים שאני רואה אותם כבעלי פחות נטייה להסתבכות, שאצא אליהם לבד. ברור, שלפעמים מז"א משנה מהקצה אל הקצה את רמת הסיבוכיות של טרק, וכך טרקים שהערכתי כמסובכים עוברים חלק וללא דרמות, וטרקים שהערכתי כפחות מסובכים, הופכים לחוויות "ברבור בערפל", חוויות "48 שעות תקוע באוהל בסופה", ועוד.
 

bananaboy8

New member
שוויון זכויות למסלולים !

אוקיי לא הבנתי נכון, אז ככה: כשאני מטייל לבד זה לא גורם לי ללכת מראש לטרקים פחות בעייתיים. אני לא ממש חושב על זה, אלא פשוט מתכונן טוב יותר מבחינה מנטאלית אל המסלולים הקשים יותר. האמת היא שמדובר גם על הקטע של אתגר. בשלב מסוים טרקים קלים יותר כבר פחות "עושים לי את זה". ככל שרמת הקושי גדולה יותר, כך הטרק מאתגר יותר, ומושך אותי יותר להתמודד עמו לבד !
 

bananaboy8

New member
מפחיד זה לגמרי לבד !!

טוב אז כמו שציינתי בתשובה הקודמת, הכנות לטרק לבד, או לפחות ללא מדריך, ועוד במדינה חסרת-מסלולים-מסומנים-בטרקים כמו בוליביה, הוא נושא שצריך להתייחס אליו ברצינות. ההכנה הראשונית היא כמובן להשיג כמה שיותר מידע מכמה שיותר מקורות, להשיג מפה ולבחור את המסלול בו אני רוצה ללכת (ללא הגבלה למסלול המטוייל דווקא). ללמוד מעט את המסלול: קשה ? קטעים קשים ? ימים ארוכים ? גבולות בירבור ברורים ? איפה יש מי שתייה? מקומות נוחים לקמפינג ? "יציאות חירום" ? יישובים בדרך ? ועוד . למצוא את הדרך הנוחה או הקצרה או הזולה (בבוליביה המבחר מצומצם ובד"כ מסתכם באופציה או שתיים בלבד) להגיע אל הטרק ולחזור ממנו. הכנה שנייה היא בקטע של ציוד ומזון. הולך לשוק ומצטייד כמו שצריך. כמובן אוכל ואלכוהול לבישול (טיילתי עם כהלייה) ליומיים ספייר. הכנה אחרונה לפני יציאה לשטח- בדיקה של תחזית מזג האוויר לימי הטיול. ויאללה לטייל !! האם זה מפחיד לטייל לבד ? ברור שכן !! האם זה מפחיד לקפוץ באנג'י ? ברור שכן !! מדובר על אותו הבסיס של הדברים = אדרנלין, זה שם המשחק !! הרבה יותר מרגש אותי לעמוד לבד מול העצמה האדירה של הטבע ! לדעת שבכל רגע אני עלול להמחץ כמו נמלה קטנה מתחת למגפיים האדירים האלה... לדעת שאני לבד לגמרי ותלוי רק בעצמי וביכולת שלי להתמודד עם איתני הטבע !! הפחד הזה בשבילי הוא חלק גדול מן הכיף של הטיול. אם תרצה קצת פילוסופיה בחצי גרוש, טיול כזה גם לוקח את האדם למקומות רחוקים מאד מבחינת היכולת המנטאלית, ומזרז תופעה של "בניית אישיות". משהו שלי באופן אישי הוא חשוב. ולשאלות הפרקטיות: אוכל לבד סוחבים כי אין ברירה. אם יש יישובים בדרך אפשר להשיג מוצרים בסיסיים וכך לחסוך משקל. בטרקים החכמה היא לשאת מזון קל משקל, קל ומהיר להכנה, וכמובן שיהיה מוצלח מבחינה תזונתית. אני משער שצרכתי משהו כמו 300-400 גרם מזון ליום, אבל לא עשיתי חישוב מדוייק, אז בבקשה לא לתפוס אותי במילה... מבחינת התארגנות ואריזה, זה משהו שלומדים בשטח. את הטרק הראשון שלי בפטגוניה עשיתי כמו טמבל עם 30 ק"ג על הגב... בטרק השני כבר יצאתי עם 18 ק"ג, ואח"כ באופן די קבוע הייתי יוצא עם משקל של בין 13 ל 15 ק"ג (תלוי באורך הטרק). כשהגעתי לבוליביה כבר הייתי בעל נסיון, כך שלא כלום. לגבי ניווט, שוב, הכנות מראש עושות את זה לקל הרבה יותר. אין צורך ללמוד את המפה על פה או משהו, אבל כדאי להכיר את השטח באופן כללי. בכל בוקר הייתי מסתכל על המסלול היומי ולומד אותו טוב יותר, ואז יוצא בראש שקט. כמובן שבבוליביה מצפן הוא כמעט בגדר חובה ויצא לי להשתמש בשלי לא מעט. אני סבור שאחרי 3-4 טרקים כבר לומדים "להריח" את המסלול, כלומר עניין של נסיון תופס פה. בהחלט לא הייתי מעז לטרק לבד בבוליביה אם לא הייתי מטייל קודם לבד בפטגוניה... בכל אופן, הנסיון לימד אותי לעשות "סרגל מאמצים". להתחיל בבוליביה בטרקים וטיולי יום פשוטים, לראות שאני מסוגל, ורק אח"כ לעבור לרציניים יותר. את מי פוגשים בדרך ? בעיקר לאמות, אלפאקות וואקוניות. לעיתים נדירות מטיילים עם מדריך ולעיתים נדירות רועים. כמובן שעל יד מקומות יישוב פוגשים את התושבים. לא זכורים לי מפגשים מרתקים מדי. מכיוון שלא טרחתי במהלך הטרקים על אנשים, אלא על נופים בעיקר. אגב הערה קטנה, לא לכל הטרקים יצאתי לבד.
 

bananaboy8

New member
מפחיד זה לגמרי לבד

טוב אז כמו שציינתי בתשובה הקודמת, הכנות לטרק לבד, או לפחות ללא מדריך, ועוד במדינה חסרת-מסלולים-מסומנים-בטרקים כמו בוליביה, הוא נושא שצריך להתייחס אליו ברצינות. ההכנה הראשונית היא כמובן להשיג כמה שיותר מידע מכמה שיותר מקורות, להשיג מפה ולבחור את המסלול בו אני רוצה ללכת (ללא הגבלה למסלול המטוייל דווקא). ללמוד מעט את המסלול: קשה ? קטעים קשים ? ימים ארוכים ? גבולות בירבור ברורים ? איפה יש מי שתייה? מקומות נוחים לקמפינג ? "יציאות חירום" ? יישובים בדרך ? ועוד . למצוא את הדרך הנוחה או הקצרה או הזולה (בבוליביה המבחר מצומצם ובד"כ מסתכם באופציה או שתיים בלבד) להגיע אל הטרק ולחזור ממנו. הכנה שנייה היא בקטע של ציוד ומזון. הולך לשוק ומצטייד כמו שצריך. כמובן אוכל ואלכוהול לבישול (טיילתי עם כהלייה) ליומיים ספייר. הכנה אחרונה לפני יציאה לשטח- בדיקה של תחזית מזג האוויר לימי הטיול. ויאללה לטייל !! האם זה מפחיד לטייל לבד ? ברור שכן !! האם זה מפחיד לקפוץ באנג'י ? ברור שכן !! מדובר על אותו הבסיס של הדברים = אדרנלין, זה שם המשחק !! הרבה יותר מרגש אותי לעמוד לבד מול העצמה האדירה של הטבע ! לדעת שבכל רגע אני עלול להמחץ כמו נמלה קטנה מתחת למגפיים האדירים האלה... לדעת שאני לבד לגמרי ותלוי רק בעצמי וביכולת שלי להתמודד עם איתני הטבע !! הפחד הזה בשבילי הוא חלק גדול מן הכיף של הטיול. אם תרצה קצת פילוסופיה בחצי גרוש, טיול כזה גם לוקח את האדם למקומות רחוקים מאד מבחינת היכולת המנטאלית, ומזרז תופעה של "בניית אישיות". משהו שלי באופן אישי הוא חשוב. ולשאלות הפרקטיות: אוכל לבד סוחבים כי אין ברירה. אם יש יישובים בדרך אפשר להשיג מוצרים בסיסיים וכך לחסוך משקל. בטרקים החכמה היא לשאת מזון קל משקל, קל ומהיר להכנה, וכמובן שיהיה מוצלח מבחינה תזונתית. אני משער שצרכתי משהו כמו 300-400 גרם מזון ליום, אבל לא עשיתי חישוב מדוייק, אז בבקשה לא לתפוס אותי במילה... מבחינת התארגנות ואריזה, זה משהו שלומדים בשטח. את הטרק הראשון שלי בפטגוניה עשיתי כמו טמבל עם 30 ק"ג על הגב... בטרק השני כבר יצאתי עם 18 ק"ג, ואח"כ באופן די קבוע הייתי יוצא עם משקל של בין 13 ל 15 ק"ג (תלוי באורך הטרק). כשהגעתי לבוליביה כבר הייתי בעל נסיון, כך שלא כלום. לגבי ניווט, שוב, הכנות מראש עושות את זה לקל הרבה יותר. אין צורך ללמוד את המפה על פה או משהו, אבל כדאי להכיר את השטח באופן כללי. בכל בוקר הייתי מסתכל על המסלול היומי ולומד אותו טוב יותר, ואז יוצא בראש שקט. כמובן שבבוליביה מצפן הוא כמעט בגדר חובה ויצא לי להשתמש בשלי לא מעט. אני סבור שאחרי 3-4 טרקים כבר לומדים "להריח" את המסלול, כלומר עניין של נסיון תופס פה. בהחלט לא הייתי מעז לטרק לבד בבוליביה אם לא הייתי מטייל קודם לבד בפטגוניה... בכל אופן, הנסיון לימד אותי לעשות "סרגל מאמצים". להתחיל בבוליביה בטרקים וטיולי יום פשוטים, לראות שאני מסוגל, ורק אח"כ לעבור לרציניים יותר. את מי פוגשים בדרך ? בעיקר לאמות, אלפאקות וואקוניות. לעיתים נדירות מטיילים עם מדריך ולעיתים נדירות רועים. כמובן שעל יד מקומות יישוב פוגשים את התושבים. לא זכורים לי מפגשים מרתקים מדי. מכיוון שלא טרחתי במהלך הטרקים על אנשים, אלא על נופים בעיקר. אגב הערה קטנה, לא לכל הטרקים יצאתי לבד.
 

natyh

New member
אנא ספר על אלו

אליהם לא יצאת לבד : עם מי יצאת איך בחרת שותפים,איך התגלו השותפים בדרך ? קצת חוויות מיוחדות מהטרקים הללו .
 

bananaboy8

New member
לא תמיד טובים השניים מן האחד

אל הג'ונגל החלטתי לצאת עם מדריך שאינו עובד עבור חברה, מפני שרציתי לבחור את המסלול שלי ואת הדברים שאני רוצה לעשות. בנוסף החלטתי לבחור אנשים נוספים למעשה, גם לטובת המדריך, שלא ישתעמם מדי, וכן גם כדי להוזיל עלויות (בכ"ז מוצ'ילר עני ומסכן...) הסתובבתי וחיפשתי ובחרתי חבר'ה ברורנבאקה, (שלושה ישראלים ושתי אוסטראליות) והחיבור יצא טוב והיה נחמד. אחר כך יצאתי לטרק הקימסה קרוס עם אחד החבר'ה, מורן, וגילינו עולמות חדשים כשסטינו מן המסלול והגענו עד לקרחון ענק בהרים בשומקום. בנוסף גילינו את "קסם הקינואה". בישלנו להנאתינו קינואה, אכלנו לשובע, ולהפתעתינו, הכל יצא בדיוק כפי שנכנס ! איזה קסם מסריח... הטרק האחרון אליו יצאתי עם שותפים היה מקיף- אישאמפו, לשמונה ימי הליכה. רציתי לצאת עם פרד, קצת פינוק לדרך הקשה, אבל הם באים שם רק עם מדריך, וכדי להשלים פערים כספיים החלטתי לקחת שותפים. מצאתי זוג ישראלי בני 35 וחשבתי שבגיל הזה יהיה טוב . אבל הגבר התברר כילד קטן וקטנוני. השתדלתי להינות מהטרק אבל מוכרח לומר שהיחסים הרעים העיבו על הטיול.
 

natyh

New member
טרק בדד

בטרק בדד מה היה הטרק הארוך ביותר , איך ניוטת במקום , האם היו טעויות התברברויות קשות כאלו שאמרת איך אני יוצא מזה עכשיו או שהכל עבר חלק . מה היה המשקל הרב ביותר שמצאת עצמך סוחב .
 

bananaboy8

New member
בדד אלך...גם תפילה אין לי...

הטרק בדד הארוך ביותר שעשיתי בבוליביה היה של ארבעה לילות וחמישה ימים. זה היה גם הטרק הראשון ברמה קשה שעשיתי שם. רכס הקונדורירי ועד להר ה"הוואיאנה – פוטוסי" (6088 מ'), טומן בחובו עשרות לגונות, כמה קרחונים יפהפיים, מעברי הרים רציניים שלקחתי לגובה של עד 5300 מ' ויותר, ונופים שהזכירו לי מאד את הסרטים של שר הטבעות. ניווטתי בעזרת מפה מצ'וקמקת ומצפן וביטחון עצמי שלפעמים הייתי צריך לנפח בכוונה... ביומיים הראשונים ירד שלג נאה למשך שעות, ולקח לי זמן להבין את אקלים ה"ארבע עונות" במקום, ולהסתדר עם מציאת שביל-הלמה הנכון... אבל הנופים היו בהחלט שווים !! ביום השלישי התברברתי להנאתי והייתי קרוב לאפיסת כוחות (בגבהים כאלה זה לא קשה...), אני מניח שהייתי קרוב למצבים האלה שמהם כבר אין חזרה, אבל עוד היה לי מספיק שכל להחליט, אז ירדתי בחזרה לכפר "טוני-קונדורירי" שנמצא באזור, לשבת ולחשוב מה הלאה. ישנתי על זה בלילה ולמחרת המשכתי את הטרק ! בקיצור, מזג אוויר קשה, טעויות, פחד, מכל אלה היו לי בטרק הזה, אבל מנגד = גם קטעים יפים של מזג אוויר, התאוששות אישית ותיקון הטעויות, חוויות מטריפות ונופים משגעים ! היה שווה !!
 

natyh

New member
רגעי שיא ושפל

מכל הטרקים מה היה הדבר שעשה לך את הטרק רגע השיא רגע השפל ?
 

bananaboy8

New member
מבירא עמיקתא לאיגרא רמא

באמת שאלה מעניינת. אלו לא דברים ששמתי לב אליהם יותר מדי... פשוט היה לי כיף ! אם אחפש אוכל לומר כמובן שלכל טרק יש את הקסם שלו. יש טרקים, בעיקר בקורדיירות, שהנופים פשוט אלהיים. יש כאלה, כמו ה"סחאמה" למשל, שהשריצה לבד באמצע שומקום במעיינות חמים מעולים, עשתה לי את זה יותר מהכל. יש טרקים עם תצורות סלע שהרשימו אותי במיוחד, כמו טיול היום בקניון "לה פאלקה". ויש טיולים שרק הדרך שעברתי בשביל להגיע עד אליהם כבר עשתה את העבודה... בסה"כ הכל יפה- מה שאני לוקח איתי אל הטרק גם הופך אותו למיוחד !! רגעי שיא היו לא מעט. בגובה, למעשה, כל הגעה מפרכת למעבר הרים היא סוג של שיא והקלה ותצפיות מהממות ! בג'ונגלים זה בעיקר עניין ההישרדות : להצליח לצוד, להצליח לדוג, להבין מאילו צמחים ניתן להפיק תועלת, ואיך אפשר לחיות מן הטבע ועם הטבע. אני חושב שרגעי שיא רציניים מגיעים לעיתים אחרי רגעי השפל הקשים ביותר. מקרה השפל הקשה שלי היה זה שתארתי בתשובה הקודמת, בו התברברתי והייתי חלש עד כדי שימוש ב"יציאת החירום" שלי אל הכפר הקרוב. קראתי לזה ויתור והרגשתי רע עד כדי המחשבה שאני לא מסוגל לטייל לבד בבוליביה. אך כמו שכתבתי לאחר מנוחה פיסית ומנטאלית, החלטתי להמשיך בטרק וסיימתי אותו בכיף ובהצלחה. אם תרצה רגע השיא היה כשהחלטתי להמשיך, וכשראיתי שאכן אני יכול !!
 

pako27

New member
מפגשים באמצע הדרך

אישית אני יודע שאנשים טובים פוגשים באמצע הדרך, אלו אנשים מענינים יצא לך להכיר במפגשי הטבע ? בעלי חיים שהפכו לחבר לטיול ? חיה \ אדם שחשת שמהווה סכנה ?
 

bananaboy8

New member
מהסוג השלישי ?

וואלה כמו שכבר כתבתי בטרקים באמת לא גיליתי יותר מדי עניין באנשים. אפילו כשטיילתי עם אחרים העניין שלי בהם היה קטן יחסית לעניין שלי בטרק עצמו... בדרכים עצמם פגשתי אנשים מעניינים רבים. אבל על כך אם תרצה ארחיב בהמשך (אם תהיה שאלה על "סיפורים מעניינים או מצחיקים")
 

natyh

New member
לה פאס הכפר הגדול בעולם שמהוה בירה ../images/Emo13.gif

בא נדבר קצת על בוליביה נתחיל מעיר הבירה לה פאס היכן חיים ומה עושים שם הישראליפ במקביל איך חיים שם הבוליבינים מהו הדבר שמסמל את לה פאס בא נמשיך ונחפש מנהגים מיוחדים חגיגות מדהימות במיוחד האם החגיגות המקומיות באמת יכולות להשפיע על גרינגו זר , או שזה ממש כמו ברזיל בקרנבל האם הרגשת שאתה נשאב ממש לחגיגה פנימה . ספר לנו על שאיבה כזו לחגיגה
 

bananaboy8

New member
סלאם !

לה פאס לה פאס... 3800 מ' מעל לפני הים !! מבנה העיר והבנייה פשוט מזכירים לי את העיר שכם... אלא שבניגוד לשכם, בה העוני נמצא למטה, וככל שעולים למעלה פוגשים בעשירי המקום (כולל טירות על ההרים), בלה פאס העוני "על הגובה". כל הפרבר העצום המכונה "אל אלטו" (הגבוה) נמצא מעל לגובה של 4000 מטר, וככל שיורדים אל מרכז העיר ולמטה משם, מגלים בתים נאים יותר ואנשים אמידים ואפילו עשירים ! הישראלים בלה פאס מתרכזים בעיקר ברחוב אישאמפו, סמוך לשוק המכשפות. ברחוב נמצא גם מלון ה"לובו" שהוא ללא ספק הישראליאדה מספר אחת ביבשת. הישראלים בלה פאס עוסקים בעיקר בקניות ושליחתן הביתה, בעישון סמים ובבילויים זולים (לא כולם כמובן). כולם משתמשים בלה פאס כבסיס ליציאה לפאמפאס-ג'ונגל ולסלאר. רבים עושים את דרך המוות באפניים, ומגיעים גם לקופקבאנה ו...זהו בערך. מעטים, לצערי, מטיילים בבוליביה יותר. המקומיים בלה פאס חיים כמו בכל מטרופולין בעולם = עכברים. יש עכברים אמידים יותר ויש כאלה שאין להם גרוש, אך בסיכומו של דבר כולם רצים אחרי הכסף. רמת החיים של רוב תושבי העיר נעה בין נמוך לנמוך מאד במושגים שלנו. והעוני נמצא בכל פינה עם הומלסים וקבצנים רבים. אני חושב שמה שמסמל את לה פאס יותר מהכל היא אווירת השוק שיש בעיר. כולם מוכרים משהו.העיר מלאה שווקים ודוכנים בשלל ריחות וצבעים. אפשר למצוא בלה פאס (ובעיקר בשוק הענק באל אלטו) כל דבר שקיים או לא קיים... אם יש לכם חצי בורג שבור, תוכלו בוודאות למצוא לו חצי הולם באחד השווקים... ולחצי השני של השאלה: בלה פאס המטיילים נתקלים לא מעט בכל מיני אירועים בהן לוקחות חלק קבוצות רקדנים מחופשות, הרוקדות ברחובות למשך שעות. בהחלט נחמד, אבל התמזל מזלי ונכחתי בפסטיבל מדהים ומטורף הרבה יותר מן האירועים הקטנים הללו. בעת שהותי בעיר פוטוסי אשר בדרום המדינה, הזדמן לי לדבר עם מקומיים שהזמינו אותי לחגוג עמם את פסטיבל "לוס צ'וטייוס". מדובר באירוע של פעם בשנה, בו לוקחות חלק כ 150 קבוצות (!!) של רקדנים ונגנים מכל קצוות בוליביה ואף ממדינות שכנות. כל קבוצה לבושה כמיטב המסורת של האזור/עיירה/כפר/שבט שלה, ורוקדת את הריקוד המסורתי שלה. מאחורי קבוצות הרקדנים הולכות קבוצות הנגנים ונותנות את הקצב. הקבוצות רוקדות ברחוב ארוך ורחב בעיר למשך כארבע שעות כל אחת, בתהלוכה אדירת מימדים. בברזיל לא הייתי בקרנבל ואין לי מושג מה הולך שם, אבל לפי נסיוני הדרך לחוות משהו מקרוב היא להתערבב כמה שניתן באוכלוסייה המקומית. במקרה התיישבתי ביציע מוכן של הסטודנטים של העיר פוטוסי. חבר'ה על הכיפאק שקיבלו אותי בשמחה. ישבנו שם כארבעים צעירים כשבכל פעם מישהו אחר קונה אלכוהול וכולם חולקים את השלל. הכיף הגדול הוא שמי שרוצה פשוט יורד מן הטריבונה ורוקד עם הרקדנים !! מצווה גדולה היא להשקות את הרקדנים והנגנים אלכוהול, ואתם יכולים לנסות לתאר לעצמיכם איך הם נראים ונשמעים לאחר ארבע שעות של ריקוד ונגינה והרבה אלכוהול...! אני שמחתי במיוחד כשעברה במקום קבוצת הדוגמניות הארצית, ופצחתי בריקוד סוער עם מיס פוטוסי ועם מיס בוליביה (מקום 8 בתחרות מיס יוניברס !). הריקודים והשתייה והשמחה הגדולה נמשכו אל תוך הלילה ובמשך יומיים כמעט רצופים ! מעולם לא צילמתי כ"כ הרבה בחיי ! ומוכרח לומר שנשאבתי ושתיתי ורקדתי עם המקומיים ועם צ'ולות ומכשפות ופיות וזו הייתה פשוט חוויה מטורפת ובלתי נשכחת !! ממליץ לכולם להגיע באוגוסט לפוטוסי ולהשתתף בפסטיבל הבא.
 

pako27

New member
אילתורים

תן בבקשה דוגמאות למצבים בהם היית צריך לאלתר על מנת לשרוד....כאלו שלא שוכחים לעולם.
 

bananaboy8

New member
פלס מאלתר = פלס פנתר !

מממ... לאלתר על מנת לשרוד... טוב דברים פשוטים בעיקר... קרה לי לא מעט שהייתי צריך להפשיר שלג וליצור לי מי שתייה, דבר שקורה בעיקר על פני פסגות והרים צחיחים. קרה לי שהייתי צריך להבעיר מדורה מעצים ספוגי מים, ולמדתי שצריך להפכם לנסורת ממש ע"מ להבעיר אותם, וזאת ע"י קיצוץ רציני בעזרת אולר. קרה לי שלילה אחד הייתי רטוב כולי כולל כל הבגדים שלי להחלפה והייתי קרוב להיפותרמיה. חיממתי מים בכהלייה (המזל שניתן להפעיל אותה גם באהל עצמו) ומילאתי שני בקבוקי מים במים רותחים. השתמשתי בהם כבקבוקים חמים- ויצאתי מהברוך... קרה שגם השתמשתי במבנים נטושים בהרי בוליביה, והקמתי בתוכם את האהל מפחד מרוחות מטורפות ומשלגים. לשמחתי סכנת חיים ממשית לא יצא לי לחוות. ואני מוכרח לציין עוד הפעם שאני סבור שזה בזכות ההכנה שלפני הטרק עצמו.
 

natyh

New member
בוליביה למתבונן מבחוץ היא די מצחיקה

יש בה מנהגים שנראים מוזרים למדי : בא נדבר על מנהגים שהצחיקו אותך בבוליביה יש שם מן מוניות כאלו קולקטיבוס ונער שצועק את מסלול הנסיעה לנוסעים זאת למרות שהאוטובוס נושא שלטים , למה הוא צועק ? מה מצחיק בזה ? למה הצולות צריכות אותו ?
 

bananaboy8

New member
"הצועק לנוסעים"

כן, הרבה דברים מוזרים ומצחיקים... דווקא המקרה הזה פחות מצחיק אבל מרתק. אחד המקצועות הבוליביאנים הוא "הצועק לנוסעים". שקיים בעיקר במסחריות שמשמשות כמוניות. בד"כ ילדים מועסקים בזה אבל לעיתים גם מבוגרים. תפקידם להזמין נוסעים להשתמש במונית, תוך שהם צועקים בקולי קולות את מסלול הנסיעה של הרכב (אגב, כנראה אמצעי התחבורה הזול בבוליביה). טוב איך אומרים, כל עבודה מכבדת את בעליה !
 
למעלה