ליגת הפורום: סיבוב 2 משחק 2

itaikuskus

New member
אני חושב ההיפך

כל המריחות והיומרנויות שבאות לביטוי כל כך בביטוי בהרכבים זולת אל"פ גורמים לכך שבא ג'וני ראמון ובשתי דקות ועשרה אומר מה ש-הם לא מצליחים להגיד באלבומים שלמים. כך אני רואה את זה, והסיבות כולן נכתבו פה על ידי ציפציף ומ"מ.
 

afon

New member
ציף הבעיה היא

שכל שתי שורות שכתבת זה בעצם אך ורק דעתך האישית, ועם כל הכבוד לדעתך היא אישית והיא לא שווה יותר מאשר דעת כל אחד. כשאת אומרת שצ'אק ברי גאון את אומרת את דעתך. שאת אומרת שהשיר שלו מושלם זו גם קביעה סלקטיבית. הטענה צריכה להתמך ע"י עובדות כמה שיותר אובייקטיביות.
 
מה זה "אובייקטיביות"?

הדעות שהעליתי בשרשור הזה הן הדעות המיינסטרימיות בקרב ציבור אוהדי המוסיקה והמבקרים, במדינות האנגלו-סכסיות (המדינות דוברות האנגלית). היינו, זו דעת הרוב. אני במקרה מסכימה לה. יש דברים לגביהם אני לא מסכימה עם הקונצנזוס: לא אכפת לי מהביץ' בויז, נניח, ובריאן ווילסון לטעמי אינו אמן כ"כ גדול כפי שעושים ממנו. כנ"ל דייויד בואי. לגבי צ'אק ברי, אני בהחלט מסכימה עם הקונצנזוס: אני לא חושבת שקראתי אי פעם עוררין על חשיבותו להסטוריה של הרוק, וגדולתו ככותב שירים. אם תרצה, אכתוב עליו יותר (אמרתי שזה רעיון טוב למסה). אבל זה ייקח לי כמה ימים טובים, אם אני רוצה לעשות עבודה יסודית. אם לדעתך ברי אינו חשוב כ"כ להסטוריה של הרוק, או אינו כותב שירים מעולה (וגאון) אתה מוזמן לטעון אחרת. מוסיקה אינה מדע. היא לא נמדדת בכמויות - מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר. הווליום לא משנה, גם לא מספר העותקים של תקליט שנמכרו, או מהירות הנגינה בגיטרה. מוסיקה היא אמנות, וככזו היא נמדדת עפ"י קריטריונים אסתטיים מסויימים, הקיימים בתרבות נתונה (בכל חברה יש את התפישות שלה לגבי מה זה מוסיקה טובה וכו'). לכן אין מה לדבר על "אובייקטיביות" או "סובייקטיביות" (טעם פרטי) בביקורת מוסיקה. זה נכון, כמובן, גם לתחומים אחרים של אמנות: ציור, פיסול וכד'. כל עוד אנו נמצאים על אותו "גל", היינו אנו מתדיינים על סמך אותם קריטריונים אסתטיים - ה"אתוס" עליו דיברתי מקודם - אנו יכולים להסכים או שלא להסכים זה עם זה, תוך שמירה על מסגרת הדיון. היינו, אנו יכולים להתדיין על צ'אק ברי ויצירתו, כל עוד אנו מסכימים על הנחות היסוד של הרוק, האתוס שלו. כל עוד הנחות אלו מקובלות, אני יכולה לטעון שברי הוא גאון, ואתה יכול לטעון שלא. אני עדיין לא משוכנעת - לאור ההודעה הקודמת שלך - שאתה מקבל את האתוס הזה, אבל נראה.
 
את יכולה בבקשה

לרכז מסות ענייניות למקום אחד שיהיה ניתן תמיד לחזור וללמור??
 

holo

New member
אפשר עוד קצת מידע על צ'אק ברי

למה הוא היה כל כך משפיע ומי זה בכלל?
 
בהחלט

אני אכתוב עליו מאמר ארוך לשבוע הבא. תנו לי כמה ימים. בינתיים, בשלוש מילים: צ'אק ברי הוא מאבות הרוקנרול, ואחד השמות הגדולים ביותר בהסטוריה של הרוק. הוא אמן אמריקאי - כותב שירים, גיטריסט וזמר. שנות פעילותו החשובות היו מאמצע שנות החמישים עד תחילת שנות השישים. ברי כתב מאות רבות של שירים. עשרות מהם היו להיטי ענק בארצות הברית, והשפעתם על התפתחות הרוק הבריטי היתה מכרעת. לברי היתה גם חשיבות חברתית גדולה בארה"ב, שכן הוא היה אחד האמנים השחורים הראשונים שאומצו, בשנות החמישים, ע"י הצעירים הלבנים - מהלך ששינה את פני ההיסטוריה, לא פחות.
 
תגובה

אתוס זה הוא שאיפשר את מה שאנחנו רואים כיום כמהפכת שנות השישים: הביטלס, הסטונס ודומיהם, החלו לנגן בדיוק משום שהם אימצו את האתוס הזה. לזה התכוון המ"מ כאשר דיבר על "אידאולוגיה". – היה אולי נכון עד Revolver ו-Pet Sounds. מכאן ואילך הביטלס עצמם היו אלו שלטעמי התפתחו ולטעמך אולי התרחקו מהאתוס. (ואפרופו חשיבות עצמית: אולי זה התחיל עם לנון ואמירתו לגבי ישו? ואולי עם אלביס? ואולי תמיד ההצלחה סיחררה ראשיהם של רבים?). "חלקם זכו, בצעירותם, להכשרה מוסיקלית קלאסית" – אצל הפלויד זה היה רייט. אצל Yes זה היה רק וויקמן, שבכלל הצטרף רק אח"כ. שניהם לא היו הכוחות המובילים בלהקותיהם. המצב היה דומה גם בלהקות רבות אחרות. "אני מפנה אותך אל הדברים שכתבת אתה, במסגרת ליגת הפורום, בתמיכה לבחירתך ביצירות קלאסיות ברשימה שהגשת "אין על הקלאסיקות", "הרוק לא מגיע לקרסוליהם", - סליחה??? איפה בדיוק התבטאתי כך? את עושה עוול בכך שאת מייחסת לי דברים שנאמרו ע"י אחרים. בקשר לרשימה שהגשתי: בסה"כ ציינתי דברים שאני אוהב. אני מתנצל אם זה פגע ברגשותיהם של מי מחברי הפורום, כולל המנהלת. ולא הייתי רוצה שתשווי אותי אל אביך: אני לא מתפרץ בזעם כלפי כל מי שלא אוהב את מה שאני, ואולי דברייך נובעים מכך שאת חווית זאת כך בעברך. "זה התבטא בנסיונות לשלב בין רוק למוסיקה קלאסית" – לדעתי לא קשור למהוגנות ולמכובדות. מה פסול בכך? מה פסול כל כך במוסיקה קלאסית ו/או ג'אז? הקינקס והביטלס ידעו לתמצת חוויה מוסיקלית ב-3 דקות, והיו מוסיקאים שרצו ליצור חוויה דומה ב-10 או 20 דקות, ולעיתים גם עשו זאת היטב. אז למה הבוז הגדול? ומה לגבי דוגמאות כגון Penny lane או Because? שם זה היה בסדר? (ואגב, לדעתי AHM הוא לא הדבר הקרוב ביותר של הפלויד לפרוג, אלא דווקא Animals, ואותו הם לא שונאים עד היום). "וכאן טמונה, במידה לא מועטה, גם גזענות. דחיית הבלוז - והסול, הרית'מ'נ'בלוז ושאר תתי-הסגנונות - היא גם דחייה של היוצרים השחורים הגדולים שעשו אותה" – אוי, כמה שאת טועה. את שוב משליכה את עצמך על אחרים. רוב אלו שלפחות אני מכיר מוקירים את הסגנונות הללו ומציינים שוב ושוב את השפעתם של גדולי העבר עליהם והיותם מקור השראה. אולי מה שמפריע לך הוא, שהם בחרו להשתמש בזה ולקחת את זה הלאה במקום למחזר ולדרוך במקום. "אפשר אולי לעבוד על כל מהאנשים חלק מהזמן, ועל חלק מהאנשים כל הזמן (כמו עליך, למשל)" – תודה ציף! וזה רק כיוון שאני חושב אחרת ממך. ושוב תודה. וכיוון שבאותה נשימה את מוסיפה ש"קהל הרוק אינו טיפש" קל להבין את דעתך עלי. יחי הסובלנות. "הצורך לנתח רוק במונחים של מוסיקה קלאסית הוא טבע שני לרבים, דבר כמעט מובן מאליו, שאין עליו עוררין. דבריך, בהודעות רבות, הם ההוכחה החד משמעית לכך" – אשמח לקישור אחד, רק אחד, לאיזושהי הודעה שלי שמדגימה איזשהו קשר בין דברייך לבין המציאות. לשמחתי, ולצערך, אינני מוסיקולוג, איני בקיא בהיסטוריה ובתיאוריה של המוסיקה בכלל ושל הרוק בפרט, וגם לא מתיימר לכך (שלא כמו אחרים כאן). מעולם לא התבטאתי באופן שאת מייחסת לי. אני פשוט יודע שיש מוסיקה שאני אוהב, וממש לא אכפת לי איך מתייגים אותה. למזלי, אני גם לא מושפע ממחנכים תרבותיים כמוך, שמנסים למנוע ממני מלהאזין לדברים שמהנים אותי רק בשל סיבות שאינן קשורות למוסיקה עצמה. "זה הרסני, משום שזה מעודד סנוביות ויצירת היררכיה - גם בין סוגי מוסיקה ומוסיקאים, וגם בין בני אדם סתם, מאזינים מהשורה" – אני בהחלט תופס את עצמי כאדם סתם, מאזין מהשורה. לאור דברי ההטפה שלך, אני מבין לאן את משייכת את עצמך. "עולם חדש יפתח בפנייך, חוויות שלא ידעת שקיימות בכלל. זה ממש כיף. תנסה, זה לא כואב" – איך אמרת קצת קודם? סנוביות? יודע שור קונהו. מה את יודעת עלי, שמאפשר לך להתבטא כך?
 
ובכן

א. הביטלס מעולם לא התרחקו מהאתוס של הרוק. נראה לי שלא הבנת בדיוק על מה דיברתי ב"אתוס", לאור הזכרתך את הביטלס, לנון ואמירתו על "ישו" ואלביס. לאף אחד מאלו אין קשר למה שדיברתי עליו. ב. רייט לא היה הכוח המוביל בפלויד. ריק וויקמן הוא אחד מהאנשים המגוחכים ביותר ברוק הבריטי. אני מוכנה להביא הוכחות, אם תדרוש. בכל מקרה, את עיקר פרנסתו הוא עשה כנגן ליווי לאמנים אחרים, ואת yes הוא ראה בעיקר כחלטורה. הכח המוביל? אולי זה היה דווקא סטיב האו? ג. מצטערת. טעות שלי. הייתי בטוחה שזה אתה. אבל מישהם אחרים אמרו את זה. ד. אין כל פסול במוסיקה קלאסית וג'ז, ולא טענתי זאת. אל תכניס מילים לפי שלא אמרתי (וראה סעיף ג' להלן). אין בעיה ליצור יצירה ארוכה של 20 דקות, וגם לא אמרתי דבר כזה. הפלויד עשו זאת מצויין עם echoes, ולדילן יש שירים של 15 דקות. רוצה עוד דוגמאות? מה הקשר ל-Penny Lane ו-Because? AHM הוא גרוע משום שהוא יצירה לא מבושלת, עם כמה רעיונות בסיסיים טובים שלא בושלו עד הסוף. ושוב, אני חושבת שידו של גיסין, שעשה את העיבוד, מטה את היצירה הזו למחוזות רחוקים ממה שהפלויד עשו, בדרך כלל. אנימלס? פרוג? מעניין. אשמח לקרוא ניתוח. ה. לא הבנתי את דבריך כאן. חוץ מזה שמשום מה אתה מאוד כועס עלי. שמא תסביר, ותתן דוגמאות? אני, בכל אופן, לא בדיוק רואה את השפעתו של ג'יימס בראון על יצירתה של Yes, נניח. ו. לא אמרתי שאתה טיפש, אלא שאני מניחה שאתה דוגל באותם ערכים בהם דוגל הפרוג שהם, לפי תפיסתי, אחיזת עיניים. ז. עזוב את ההודעות שלך. יש כאן בפורום - כמעט בכל עמוד - הודעות רבות המדגימות את זה. לא צריך להיות מוסיקולוג כדי להבין ברוק - זו בדיוק הפואנטה שניסיתי להעביר בהודעותיי המקוריות. אנא קרא אותן שוב. אני לא מנסה למנוע מאף אחד להאזין למשהו - נהפוך הוא, המטרה שלי היא שאנשים ייחשפו למקסימום אמנים ותרבויות. אתה צריך להודות, אבל, שזה שאמרת שדבריו של המ"מ הם שטויות ובולשיט, הזמין תגובה הולמת כלפיך. אז אל תעלב לי עכשיו. גם לי לא אכפת מתיוגים. בגלל זה אני מזכירה לחבר'ה כאן תמיד להפסיק לדבר בקטגוריות וז'אנרים. ח. לא הבנת את מה שכתבתי. קרא את הדברים שוב. ובנוסף, לא ממש הצלחת להעליב אותי
אני מקווה ששאר חברי הפורום, המכירים אותי אולי יותר טוב ממך, יודעים שאני לא מחשיבה את עצמי לעליונה על פני מישהו. השוויון הוא נר לרגליי. ט. גם לא הבנת את דבריי בפסקה האחרונה. חבל. אגב, מה הקשר ל"יודע שור קונהו"? הפתגם לא מתאים למה שרצית לומר. אולי, כדי להבהיר את דבריי: זו היתה המלצה לנסות לראות את הדברים בצורה אחרת ממה שאתה רואה אותם בד"כ, כפי שאני מסיקה על סמך מה שכתבת בתגובה למ"מ. זו המלצה גם להפתח ולשמוע דברים אחרים ממה שאתה מאזין להם בד"כ, על סמך הרשימה שהגשת ל"ליגת הפורום". כמו לאחרים, גם לך אני ממליצה להרחיב את הרפרטואר. אני גם פועלת בעצמי על פי עקרון זה. שבוע טוב.
 
תגובה

“הביטלס מעולם לא התרחקו מהאתוס של הרוק”. - כתבת ש"על מוסיקאים להוכיח שהם יכולים לקרוא תווים, לנגן סולמות מסויימים ומקצבים מסויימים, ולהיות "מהוגנים". רוקנרול עובד, כאמור, על בסיס אתוס שונה לחלוטין, ולכן נתפש, ע"י בני מעמדות אלו, כנחות.", סרגנ'ט פפר וצפונה כבר לא עובד על האתוס של רוקנרול. "לנון ואמירתו על "ישו" ואלביס. לאף אחד מאלו אין קשר למה שדיברתי עליו." – יש קשר לטענתו של מ"מ, שטען כי מוסיקאי פרוג סובלים מחשיבות עצמית מנופחת. "רייט לא היה הכוח המוביל בפלויד" – את פשוט חוזרת על דברי שלי ולא ברור לי מה את מנסה להשיג בכך. הכוחות המובילים ב-Yes, למשל, היו אנדרסון והאו. וויקמן היה שותף למספר מצומצם ביותר של אלבומים, ועוד פחות מכך כמלחין. השפעות בולטות שהאו מקפיד תמיד לציין בביוגרפיות שלו: צ'אט אטקינס, דג'נגו ריינהרדט, צ'אק ברי, לס פול ומרי פורד. "אין בעיה ליצור יצירה ארוכה של 20 דקות, וגם לא אמרתי דבר כזה. הפלויד עשו זאת מצויין עם echoes, ולדילן יש שירים של 15 דקות. רוצה עוד דוגמאות?" – לא. אולי את רוצה עוד דוגמאות? לג'נסיס ו-YES יש לא מעט כאלו. "מה הקשר ל-Penny Lane ו-Because?" - סתם שתי דוגמאות של נסיון לשלב רוקנרול ומוסיקה קלאסית. "אנימלס? פרוג? מעניין." – כן. Animals. פרוג. "לא אמרתי שאתה טיפש" – אמרת. ציטוט: "...אפשר לעבוד על חלק מהאנשים כל הזמן (כמו עליך, למשל), אבל אי אפשר לעבוד על כל האנשים כל הזמן. קהל הרוק אינו טיפש, ומזהה בסופו של דבר יומרנות". "אלא שאני מניחה שאתה דוגל באותם ערכים בהם דוגל הפרוג שהם, לפי תפיסתי, אחיזת עיניים" – את מניחה לא נכון. אין לי שום ערכים בנוגע למוסיקה אלא רק להאזין למה שאני נהנה ממנו. "עזוב את ההודעות שלך. יש כאן בפורום - כמעט בכל עמוד - הודעות רבות המדגימות את זה." – למה עזוב? את מטילה רפש, לפחות עמדי מאחורי דברייך. "לא צריך להיות מוסיקולוג כדי להבין ברוק - זו בדיוק הפואנטה שניסיתי להעביר בהודעותיי המקוריות. אנא קרא אותן שוב" – למה שלא את תקראי את הודעותיי שוב ותראי שאני חושב בדיוק כמוך? (בנושא זה) "אני מקווה ששאר חברי הפורום, המכירים אותי אולי יותר טוב ממך, יודעים שאני לא מחשיבה את עצמי לעליונה על פני מישהו. השוויון הוא נר לרגליי." – אני לא יודע איך את מחשיבה את עצמך ולמה בדיוק, אבל אני כן יודע מה משתקף מהודעותייך. למשל, תגובתך ל-Davidson: "הרושם שלי מדבריך - ואני אתייחס אליהם במפורט מיד - הוא שאתה לא ממש יודע מה זה רוק. אני לא אומרת את זה בהתנשאות, אלא בצער. חבל לי שאתה לא מתחבר לשורשים, תרתי משמע - שהם מבחינתי הדברים החשובים באמנות בכלל, וברוק בפרט.". "כמו לאחרים, גם לך אני ממליצה להרחיב את הרפרטואר. אני גם פועלת בעצמי על פי עקרון זה." – הנסיון להסיק על ה"רפרטואר" שלי על סמך רשימה אחת מסכנה ששלחתי לפורום הוא נסיון נואל ומגוחך, מה עוד שניסיתי להתאים פחות או יותר לרוח הפורום (בלי הרצאה שלמה על כל קטע ונסיון לחנך את הנבערים). אני לא בטוח שאם הייתי מציין, למשל, את שיבקומאר שארמה, הארי פראסאד צ'אוריסיה, איומיר דאודאטו, פול ווינטר, ואנגליס, אינדיו, סטיוארט קופלנד, לי הואנזי, טום ג'ובים, האחים נוויל, modern jazz quartet ורבים אחרים שאני מאזין להם ביומיום, היו יודעים למי אני בדיוק מתכוון.
 
עוד סיבוב?

א. לא הבנתי את כוונתך לגבי הביטלס. הם לא למדו תווים, לא חיפשו להתחנף למוסיקאים קלאסיים. הם נשארו לחלוטין נטועים באתוס של הרוק. ב. לנון התראיין לעתונאית בריטית ואמר לה שהרוק צמח לממדים כאלו, שהוא החליף את הדת בקרב הצעירים. היינו, הצעירים מעדיפים להאזין לרוק, מאשר ללכת לכנסיה. לזו היתה כוונתו. הוא לא התכוון לומר שהביטלס חשובים מישו או נעלים עליו. אתה יכול למצוא את הסיפור הזה בכל ספר רציני על הביטלס, כמובן. אלביס? חשיבות עצמית? ג. אתה טענת שרייט היה הכוח המוביל בפלויד. זה לא היה כך. טענת גם שווייקמן היה הכח המוביל ב-Yes, וזה לא כך. האו היה הכח המוביל (עד היום) לטענתי. האו היה גיטריסט לא רע בתחילת דרכו. הוא ניגן בלהקות ר'נ'ב בריטיות ופסיכדליה, והדעות לגבי נגינתו בתקופה זו הן חיוביות. הבעיות התחילו אחר כך. ד. פני ליין ו-because לא היו נסיון לשלב מוסיקה קלאסית ברוק. אלו שירי רוק, ותו לא. כן, שמעתי את האגדה על כך ש-because מבוסס על בטהובן או מוצרט או משהו (סונטת ליל הירח?). זה לא. ה. כאמור, אני מחכה למאמרך על הקשר בין animals לפרוג. הוכחות? ו. יש נקודה מפסקת בין שני חלקי המשפט. אני מניחה שאתה מבין את משמעותה, נכון? (אני מקווה). ז. בוודאי שיש לך ערכים, כמו לכולנו!. אולי הם עדיין לא נהירים לך, אבל קרא את דבריך שלך, וראה אלו ערכים נמצאים בהם (אני לא אומרת את זה לשלילה!). כולנו מפרשים את מה שקורה סביבנו, על סמך הנחות יסוד ואמונות מסויימות. ח. כנראה שלא הבנת את דבריי. נחזור אחורה כמה צעדים. בדבריי המקוריים התכוונתי לומר שאת ההשפעות של תפישות אלו ניתן לראות בהודעות גם בפורום שלנו. למשל, הטענה שהועלתה כאן לא מזמן, לפיה לא ניתן לנגן רוק בלי לדעת תווים. או השרשורים הדנים ב"סולואים" ו"וירטואוזיות", ובמיוחד החשש - ההרסני, לטעמי - של חלק מהחבר'ה הצעירים, לנגן שירים של הפלויד (למשל) כיוון שהם לא יכולים "לנגן כמו גילמור". כשאמרתי "עזוב", התכוונתי לומר שפנייתי לא היתה ספציפית אליך. ואני לא מטילה רפש באף אחד. ט. אתה זה שאמר "אני לא מוסיקולוג, אבל.." מכאן הסקתי שאתה מניח שמוסיקולוגים הם ברי סמכא בתחום הרוק, והדגשתי שדעתי הפוכה. י. מי שמתייחס בזלזול לצ'אק ברי, על סמך אי הבנה של שיריו, מן הסתם לא ממש קלט את הפואנטה. לא, אני לא אומרת את זה בהתנשאות: רוב החבר'ה בפורום הם צעירים, וגם לא דוברים אנגלית מלידה, ולכן טעויות יקרו, מטבע הדברים. (אגב, אני יוצאת מהנחה שאתה מבוגר מהם ושולט באנגלית, ותקן אותי אם אני טועה). יא. ואת הוסקר דו אתה מכיר? את פר אובו? הניו יורק דולז? ג'יימס בראון? מה דעתך על פועלו של פיל ספקטור בראשית ואמצע שנות השישים? האם אתה בדעה שעבודתו עם הביטלס היתה רעיון טוב? ומה עם עבודתו עם הראמונז? פרנץ פרדיננד - כן או לא? בובי ג'נטרי - הסבר ותאר. My Bloody Valentine - האם יוציאו אלבום נוסף? האם זה רעיון טוב? ... תמיד כדאי להרחיב את היריעה ולשמוע דברים חדשים. ומי שמתנשא פה זאת לא אני.
 

itaikuskus

New member
אחלה שאלות

אני אנסה גם לענות, בארור שאת הוסקר דו אני מכיר.. פר אובו לא ניו יורק דולז זה ממש אוברייטד, והוערכו בעיקר על האיפור והדרך חיים שלהם יותר מהמוסיקה עצמה (שבעוד דרך חייהם השפיעה רבות על אמנים מאוחר יותר, קשה לי לראות איך מוסיקלית מישהו הושפע מהם, שכן הם לא נגנו בדיוק פאנק רוק על טהרתו, אלא יותר משהו מוזר שבינו לבין נטיות גלאמיות) ג'יימס בראון אווווו יהההההההההההה איי פיל גוד!!! איזה קול, איזה מלך, נשים צריכות להגיד תודה שהוא צובט באחוריהן, לא לתבוע אותו. פיל ספקטור, הדבר היחיד שאני זוכר ממנו כרגע (כאדם שהתפרסם יותר מהיותו מפיק מוסיקלי ולא אומן בפני עצמו) זה הלט איט בי, שהוא האלבום הכי פחות אהוב עלי של הביטלס. לא ידעתי על עבודתו עם הראמונז, תוכלי להרחיב באילו שנים ואילו אלבומים נולדו משיתוף פעולה זה? פרנץ פרדיננד-מעולם לא התביישתי כל כך להגיד כן על להקה כמו עליהם...אבל כן...הם הגעילו אותי בהתחלה..אבל משהו בהם סירב לצאת ממוחי, אולי הכריזמטיות של הסולן, הריפים החמודים, הקבציות הבלתי ניסבלת..זה אחד מסודותי האפלים ביותר שנחשף כאן, שכן,יש לי חיבה אליהם. לא מכיר בובי ג'נטרי לא אכפת לי מבלאדי ולנטיין, כי זה לא טוב. וחברים, אל תתנו לויכוח בניכם להדרדר לפסים אישיים, עדיף שכל אחד יגן על עמדתו מאשר לתת טיעונים אישיים כנגד הצד השני...ואתם יודעים זאת.
 
לא. זה נראה לי מיותר

יש לך בעיה רצינית בהבנת הנקרא. הנה ציטוט שלך: "אתה טענת שרייט היה הכוח המוביל בפלויד. זה לא היה כך. טענת גם שווייקמן היה הכח המוביל ב-Yes, וזה לא כך". הנה הפנייה לדברים שכתבתי. אני קורא שם את המשפט הבא: "אצל הפלויד זה היה רייט. אצל Yes זה היה רק וויקמן, שבכלל הצטרף רק אח"כ. שניהם לא היו הכוחות המובילים בלהקותיהם". (הנה, בשבילך גם הוספתי הדגשה). וזה חוזר על עצמו לא פעם בתגובות שלך. עזבי, את ממילא קוראת רק את מה שבא לך, ומבינה רק את מה שנוח לך ומה שמתאים לך.
 
וואלה, גילית את אמריקה

אני גם דבילית וגם עיוורת. הגיע הזמן לרכוש משקפי קריאה. ואולי גם השתלת שכל תעזור.
 
לא מבין אותך, באמת.

יכול להיות שאנחנו פשוט בעלי גישות שונות למוסיקה. אני אוהב את מה שמהנה ומרגש אותי, ואולי את אוהבת את מה שחשוב תרבותית. לפעמים יש חפיפה בטעמינו (פלויד, קינקס, ביטלס, צ'אק ברי ובטח יש עוד) ולפעמים אין (יס למשל). אני מודה שאני, באופן אישי, לא רואה בזה שום בעיה. התלונה העיקרית שלי למ"מ היתה, שאפשר פשוט לא לאהוב משהו בלי לעשות לזה רציונליזציה. זו גם הטענה העיקרית שלי כלפייך. אני למשל לא אוהב ראפ. וזהו - פשוט לא מהנה אותי. אני לא מנסה ליצור רציונליזציה ולפתח תיאוריות למה ראפ זה לא טוב. יתכן שדרכתי על עצב רגיש אצלך. אולי אהבתי למוסיקה קלאסית התפרשה אצלך מיידית כאילו היא באה על חשבון דברים אחרים. אבל לא רק שאבי לא נזף בי כששמעתי את "המוסיקה שלי", הוא היה מוכן תמיד להאזין ל"רעש" הזה שמצא חן בעיני. הוא זה שהכיר לי את באך ומנדלסון, את צ'אק ברי, ג'רי לי לואיס וריצ'רד הקטן, את בני גודמן ואלה פיצ'רגלד, את מילט ג'קסון ודיוק אלינגטון, את האחים אברלי ואת הקרפטנרס, את סיימון וגרפונקל ואת סופרטרמפ. אני חב לו הרבה, כי הוא העניק לי בסיס יציב מאד להמשיך איתו הלאה. אולי הדריכה על אותו עצב רגיש הביאה אותך להתפוצצות. לכך שיחסת דברים של אחרים אלי. לכך שלא קראת את דברי במדויק ובחרת להבין את ההיפך המוחלט. לכך שהפכת את ההתנצחות לאישית. (שימי לב, שתלונתי כלפי מ"מ היתה אך ורק לגופן של טענותיו, ובשום פנים ואופן לא כוונו אליו אישית!). ואולי לא. באמת שאני לא יודע. אני רק יודע שזה גלש הרבה מעבר לטעם הטוב, ואין לי עניין בלהמשיך את זה.
 
חבל שהפכת דיון מוסיקלי תאורטי

להתנגחות אישית. קודם עם המ"מ, עם ה"בולשיט" וה"שטויות" והתבטאויות לא ראויות, ועכשיו איתי - עם הטענה שלך שאני כותבת מתוך מניעים אישיים כלשהם (הטלת רפש?) ופסיכולוגיזציה בגרוש. אני מספיק מנוסה בכדי לזהות מניפולציות כשאני פוגשת בהם, ואלו שלך לא ממש עושות עלי רושם. הרי אינך מכיר אותי כלל. דהיינו, לא הצלחת לפגוע בי, ואני מקווה שגם לא במ"מ. מאידך, להבא אדע מראש שכל דיון אתך עלול לרדת לפסים אישיים (כגון הודעתך לעיל), ואכוון את דבריי בהתאם.
 
למעלה