שאלות לסגן ע', טייס חה"א

המשך לשאלה הקודמת ../images/Emo13.gif

<כתבתי את זה גם שם אבל כנראה פיספסת
> כמו שאמרת ההתקדמות בדרגות היא לפי הוותק, מסיימים את הקורס בדרגת סג"ם אני מניחה (?) אז, כל כמה זמן עולים בדרגה? ושוב שאלה בהקשר לפקמ"ציות, שמעתי לא מעט סיפורים על יחס של טייסים לפקמ"צית (במובן הרע) מה דעתך מהניסיון האישי ובכלל
פוליטיקלי קורקט כולם אומרים שהתפקיד חשוב מאתגר מצבי לחץ וכו' אבל, "דוגרי" שמעתי על לא מעט סבל של בנות שם.. המון תודה שוב
<סורי על החפירה..>
 

אמיר72

New member
קידום בדרגות

עד לפני שנתיים היו מסיימים את הקורס בדרגת סג"מ. לאחר שנה - דרגת סגן, ולאחר שלוש שנים בדרגת סגן - סרן. זו התקופה הרשמית בין הדרגות. בניגוד ליחידות שדה, בהן יש קיצור פז"מ מסגן לסרן (אם סגן מקבל, למשל, תפקיד בתקן סרן) בח"א לרוב זה לא נהוג. במבנה החדש של קורס טייס, שלוש שנים במקום שנתיים, הבוגר יקבל דרגת סגן עם תום הקורס - בדיוק כמו עתודאים המתחילים את שרותם בדרגת סגן.
 

אמיר72

New member
קידום לדרגות בכירות

בניגוד לקידום מסג"מ לסגן ומסגן לסרן שהוא עקרונית אוטומטי (כל טייס משתחרר לאחר הקבע כסרן) כיוון שאינו תלוי בתקן, קידום לרס"ן הוא תלוי תקן - אם אין תפקיד בתקן רס"ן הממולא ע"י הקצין, הוא לא יקודם אלא לאחר חלוף זמן ארוך מאוד - חמש שנים כמדומני. לרוב, טייסים מקבלים את הרס"ן לאחר תקופת הקבע הראשוני - אם כניסתם לתפקיד הדורש זאת (למשל ראש מדור או סמ"ט). צפונה מרס"ן - זה כבר עניין של תפקיד בלבד.
 

Dehlofoz

New member
לסגן ע שלום

מסוקי ה LONGNBOW פותחו והינם משמשים את צבא ארה"ב משנות ה90 האם הם שונים מגרסת ה"שרף" שרכשה ישראל?
 

סגן ע

New member
אהלן,

הפלטפורמה של השרף היא על בסיס הLONGBOW אבל.. כמות גדולה מאוד של מערוכת ישראליות מהקו הראשון בעולם הופכות אותו בעצם למסק"ר הטוב בעולם ולצערי עד כאן אוכל לפרט.
 

סגן ע

New member
תשובה לשמעון

אני לא בקיא בתחום הכספי . התפקיד שלנו הוא להתרכז בקליטת המסוק והפיכתו לכלי מבצעי.
 

סגן ע

New member
שלום לכולם

מקווה שעניתי על כל השאלות , תעשו חיים ובהצלחה בכל אשר תלכו
ע
 

Aviation Addict

New member
../images/Emo51.gif רבה לסגן ע' ../images/Emo24.gif

תודה לסגן ע' שנעתר להקדיש לנו מזמנו ולהתארח בפורום שלנו. נראה כי הועלו כאן לא מעט שאלות מגוונות, וקיבלנו עליהם תשובות אישיות ומפורטות . אנחנו מאחלים לסגן ע' הרבה סיפוק בתפקיד במסוק החדש והרבה הצלחה בהמשך בחיל האוויר, ובכל מה שהוא עושה. תודה גם לעידן איילון מנהל פורום תעופה קלה, על אירגון האירוח מההתחלה לפורום שלנו. המשך גלישה מהנה! עידן.
 

eladי

New member
טייסים היום לעומת פעם

שלום סגן ע', ברוח המסוק החדש והמאד טכנולוגי (!) בו אנו דנים, האם לדעתך המאפיינים והדרישות מטייסים השתנו בשנים האחרונות ? בשנות ה-60 המטוסים היו הרבה פחות עתירי טכנולוגיה מהיום, ועבודתו של הטייס היתה קצת שונה. אם כן - האם טייסים היום צריכים להיות יותר "טכנולוגיים" מאשר פעם ? האם נדרש פחות "כשרון" טיסה (טבעי) לטובת ראיה קרבית\טקטית ותפעול כלי הנשק המתאימים ? בסה"כ היום יש מערכות בקרת טיסה שעושות חלק מן העבודה (של הטסת המטוס) בעבור הטייס (בדוגמאות קיצוניות אפילו לא ניתן להטיס את הציפור בלעדיהן, כמו ב F16). כשאני חושב על זה, אנחנו עדים לשינויים שנעשים לא רק בתהליך המיון, אלא גם בתהליך ההכשרה (באופן חלקי "האקדמיה") ובפעילות המבצעית: נתונים פיזיים ככל הנראה פחות מחמירים, בעיות ראיה (ובכלל בעיות בריאותיות) מתקבלות בסלחנות. ושאלה אחרת (אישית יותר): האם טייס בצה"ל היא קריירה ראויה ? אני שואל בתור אחד שעבר הכשרה בתחום מדעי והנדסי, וכעת חושב על החלפת כיוון (כל עוד יש האפשרות, וגם התמיכה מצה"ל). תמיד אוכל לעסוק בתחום בו הוכשרתי, אבל סתם משתעשע בחלום ילדות
כל טוב ורוב תודות
, אלעד
 
למעלה