שלום לעגבניה!
תמונה מאוד יפה. ואלא אם כן יש בה משהו שאני לא מבינה אז היא נראית כמו תמונה קלאסים של גמישות ליגמנטים, או היפראלסטיות של מפרקים. כלומר הגידים ארוכים מעט ואכן לא ניתן לשנות את המצב חוץ מלחזק את הידיים. אבל מצב זה לא מסביר העדפת יד, שמתפתחת לרוב לקראת גיל שנתיים פלוס. ולא מסביר הבדלים בין שתי הידיים. אני אתן לך כמה טיפים לחיזוק היד אבל אני חושבת שכדאי שתתיעצי עם רופא הילדים אם לא כדאי לפנות לאבחון מקצועי. חיזוק של כפות הידיים צריך להיעשות כחלק מכל הגוף וצריך להקפיד על פעילויות שכל כף היד משתתפת כדי למנוע את המצב שבו היד הולכת בגמישות לפי הליגמנטים בשעת מאמץ. אם יש לו עגלה, מריצה או בימבה שהוא אוהב ניתן לשים בהם דברים כבדים (ילדים אוהבים קופסאות שימורים ולשחק שהם יצאו לקניות) או בקבוקי מיץ של חצי ליטר(אפשר לקחת בקבוקי מיים ולמלא אותם במיים צבעוניים ולסגור היטב). ואז גם הדחיפה וגם להוציא את הדברים לשים "בחנות" או להביא "הביתה" מחזקים. אם הוא כבר לא מכניס דברים לפה אפשר לקחת בצק קנוי או להכין בבית. ולתת לו לעבוד איתו לגלגל עם מערוך לנסות עם צורות להוציא, לצבוט את הבצק, למחוץ אותו. ניתן לתת לו לפתוח לגו דופלו (הגדול ) ולהפריד בין החתיכות (בדרך כלל הם לא מצליחים לבנות)במידה והוא מתקשה נסי את להפריד את החתיכות באופן חלקי. אם הוא מבין משחק משיכות ולא נלחץ מזה ניתו להחזיק כדור משחק ולבקש ממנו שיקח ממך במשיכה. כדאי לשחק במגרש משחקים (כשיבואו ימים יפים יותר)בכל סוגי הטיפוסים וכמובן בארגז החול למלא חול בדליים) עד אז אם ניתן לחמם את חדר האמבטיה אז תעשי לו אמבטיה ותני לו למלא בקבוקים ולרוקן . נראה לי שזה מספיק. אני מקווה שמצאת פה כמה רעיונות. אם אף אחד לא מתאים תשאלי שוב. בהצלחה נאוה רמון